روايات

رواية عشق من النظرة الأولى الفصل السابع 7 بقلم أسماء عبدالموجود

رواية عشق من النظرة الأولى الفصل السابع 7 بقلم أسماء عبدالموجود

رواية عشق من النظرة الأولى الجزء السابع

رواية عشق من النظرة الأولى البارت السابع

رواية عشق من النظرة الأولى
رواية عشق من النظرة الأولى

رواية عشق من النظرة الأولى الحلقة السابعة

وصل حمزه المستشفى

حمزه لموظفه الاستقبال// لو سمحتي في واحده لسه عامله حادث من حوالي نصف ساعه

الموظفه// اه ممكن اسمها

حمزه //ما اعرفش اسمها بس اللي جابها اسمه محمود

الممرضه بعد ما شافت الدفتر

في الغرفه التالتة الدور التاني

حمزه// شكرا

وصل حمزه عند محمود

حمزه// محمود

محمود// حمزه

حمزه //الدكتور قال ايه

محمود بحزن// لسه ماخرجتش الدكتوره

بعد وقت تخرج الدكتوره

محمود بلهفه// دكتوره حصل ايه

الدكتوره //ما تخفش كسر بسيط في ذراعها

حمزه// يعني مفيش ضرار

الدكتوره//لا ده مجرد كسر

محمود// يعني هي تمام دلوقتي

الدكتور// ايوه تمام

محمود //شكرا يا دكتوره

الدكتوره// العفو ده شغلي

(حسناء مع عبدالرحمن ) و(أسماء مع محمد )

حسناء هترجع على الشغل اما اسماء هترجع على الشقه

في عربيه عبد الرحمن الاول كان محرج يتكلم

عبدالرحمن =بتشتغلي ايه

حسناء =في مكتبه

عبدالرحمن =طيب اوصفي لي الطريق عشان ما اعرفش اسيوط اوي

حسناء =تمام

عبدالرحمن =ممكن سؤال

حسناء= اتفضل

عبدالرحمن =انتي مخطوبه او مرتبطه

حسناء =لا

عبد الرحمن كان سعيد من داخله ولكن لما هو سعيد بهذا الخبر لا يعلم الا انه معجب بيها

وصفت حسناء الطريق وصلت ونزلت ونزل عبد الرحمن معها

حسناء =شكرا تعبتك معي

عبدالرحمن= تعبك راحه.. قصدي العفو

حسناء =طيب سلام بعد اذنك

عبدالرحمن= سلام

عبدالرحمن لنفسه /طيب هاشوفك تاني انا حبيت الكلام معها وحبيتها شخصيا

عبدالرحمن =انسه حسناء لحظه

وقفت حسناء وقالت…. ايوه في حاجه

قرب عبد الرحمن عليها وقال… هو المكتبه دي فيها هدايات

حسناء= ايوه فيها

عبد الرحمن= طب عايزه اشتري هدايا على ذوقك بناتي

حسناء=اتفضل معي

دخل واختار هدايا واخذها عبد الرحمن ودفع الحساب ومشي واخد لعب اطفال

حسناء استغربت ليه اخذ لعب اطفال وهدايا بناتي

( عند محمد في العربيه)

محمد =انسه اسماء تقبل تروحي معي كافيه ومش هنتاخر

اسماء= لا مش عايزه شكرا انا مش بروح مع حد اماكن

اسماء بداخلها= يا رب يطلب تاني عشان مش عايزه ارجع زهقانه

محمد =مش هنتاخر نص ساعه بس

اسماء= نص ساعه مش اكثر

محمد بفرحها= تمام

وشغل العربيه واتجه نحو كافيه

(في الكافيه)

محمد= اتفضلي تشربي ايه

اسماء =عصير مانجه

محمد لنفسه= طفله بجسد بالغة

اسماء= عارفه بتفكر في ايوه انا بحب المانجا مش الاطفال بس اللي بتشرب مانجه

ضحك محمد وزداد وسامه واسماء سرحت فيه لاول مره ومحمد كمان سرح فيها قطع اللحظه المتر

المتر =ايوه يا فندم تطلب حاجه

محمد= اتنين عصير مانجا

المتر= اي اوامر تانيه

محمد =لا

المتر= تمام

محمد= انا اخر يوم لي هنا النهارده راجع مصر بكره

اسماء= ترجع بالسلامه

محمد= الله يسلمك

وتكلم محمد معه اسماء في حاجات عن نفسه وشويه وخرجوا من الكافيه

(في العربيه )

محمد /ووقف قدام محل ملابس

محمد =لحظه وارجع

اسماء =طب..

 وقبل ان تكمل قطعها محمد = مش هتاخر…

 وبالفعل عشر دقائق وارجع واركب العربيه

محمد= اتفضلي

اسماء =ايه ده

محمد =ده بوكس افتحيه

اسماء= ما تفتح انت انا مالي

محمد= اسمعي بس و افتحي

اسماء بزهق =حاضر

فتحت البوكس ولقيت في دريس( باللون الكشميري وبه ورد باللون الابيض من القماشه التل اللمع و الستان)

أسماء = الله ده جميل

محمد =عجبك

اسماء= ايوه جميله وانت جايبه لمين

محمد= ليكي بمناسبه عيد ميلادك كل سنه وانتي طيبه

اسماء =شكرا مش عايزه مش بحب الهدايا

محمد= طب انا اشتريتها اديه لمين دلوقت

اسماء= معلش لو عارفه انك هتجيب كنت قولت لا

محمد= طيب انا جبت وخلاص وخدي… النبي قبل الهدايا

وبعد اصرار كبير من محمد اخدت اسماء الدريس

ووصل محمد اسماء واودعها الوداع الاخير

اما عبد الرحمن اشترى الهدايا البناتي لاسماء وكانت عباره عن ساعه (وهى ساعة أنيقة جدا لها استيك عريض من المعدن باللون الفضي اللامع ووجه الساعة دائري باللون الاسود وله إطار باللون الذهبي مرصع بالفصوص الفضية)

 راح لها الشقه واتصل تنزل

اسماء = ايوه في حاجه حصلت لاختي ولا في ايه

عبدالرحمن = براحه اختك تمام و مفيش حاجه

اسماء = امال اتصلت بيا ليه وبتقولي عايزك ضروري و جبت رقمي منين

عبدالرحمن = براحه وحدة وحدة

اسماء = طيب اتفضل جاوبني ياسطي مش هينفع أقف كتير عشان الناس

عبدالرحمن = اسطا ماشي يا ست اسماء اتفضلي

اسماء = ايه ده لا تكون قنبله

عبدالرحمن = يخرب بيتك و فضل يضحك

اسماء = والله مخروب لوحده

عبدالرحمن =طيب اتفضلي

اخذت اسماء العلبه وفتحتها لقيت فيها ساعه واسواره

اسماء =الله جميله لمين

عبدالرحمن = ايه الغباء ده ليكي يعني لمين

اسماء = لا شكرا

عبدالرحمن = مش احنا أصحاب أقبلي

اسماء = خلاص ماشي بس ما تتكررش تاني

عبدالرحمن = لا لازم تقبلي من النهارده اعتباري اني خطيب اختك

اسماء = بتفكر بصوت عالي علي فكره وبعدين مالك ومال اختي

عبدالرحمن = فيكي من يكتم السر

اسماء = طبعا عيب عليك

عبدالرحمن = انا معجب با اختك

اسماء = يا سلام ولما معجب مش تتقدم

عبدالرحمن = لما اتاكد من شعوري … طيب سلام انا راجع بكره مصر اشوف وشك بخير

اسماء = ترجع بالسلامه هتيجي تاني

عبدالرحمن = معرفش بس اكيد هاجي تاني

وسلم عليها ومشى

اما الألعاب لابنه عمر

اما عند نسمه فاقت بعد ساعه

دخل حمزه ومحمود

محمود =عامله ايه دلوقتي

نسمه= لا رد

حمزه= طيب احنا اسفين والله ما كانش قصده

نسمه= لارد

محمود =خلاص يلا يا حمزه احنا ندفع الحساب ونمشي

حمزه =اصبر نشوفها كويسه ولا لا

محمود بعصبيه =اصبر دي مش بترد على حد

نسمه بعصبيه =عايزني ارد اقول لك ايه بعد ما كسرت دراعي

محمود= انا

نسمه بمقاطعه/ اه هتقول الحق عليا عشان انا طلعت قدامك صح

محمود= انا

نسمه بمقاطعه/ انت ايه اقول لاهلي ايه لما يشوفوا دراعي

محمود= تصدقي انا كنت هاعتذر بس انا غلطان يلا يا حمزه

وخرج حمزه ومحمود

نسمه= مش عايزه اشوف وجهك تاني

( نسمه =18سنه_ ثالثه ثانوي_ عيونها بني _بشري بيضاء _طولها 169 _ الوزن 60 _عصبيه_ مرحه لا تحب الضعف)

***********

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق من النظرة الأولى)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!