Uncategorized

رواية أحببت صعيدياً الفصل الرابع عشر 14 والأخير بقلم ملك أسامة

 رواية أحببت صعيدياً الفصل الرابع عشر 14 والأخير بقلم ملك أسامة

رواية أحببت صعيدياً الفصل الرابع عشر 14 والأخير بقلم ملك أسامة

رواية أحببت صعيدياً الفصل الرابع عشر 14 والأخير بقلم ملك أسامة

سليم: هو المفروض  بس و سكت 
أدهم: قول قول 
سليم بضحك: يوسف صاحبك اتصل  بيا و قالي إن موبايلك مقفول و أنهم عايزينك ضروري في المديرية 
أدهم: هو ده وقتهههه وقته ده!!!! ده أنا ما صدقت يا ولااااد 
سليم بضحك: أهدي أهدي كده بس و صلي  علي النبي و روح ألبس و أنا هروح اتجوز  
أدهم  شد سليم من لياقته
أدهم:تعالي يا زباااله وربنا ما أنت متجوز غير لما أنا اتجوز تعالي أنا كده كده لسه مغيرتش و أنت كمان 
و علي صوته:لوكااا حبيبتي هروح المديرية صد رد و اجيلك 
ملك:ماشي ياخويا روح 
أدهم و هو طالع:عندها حق وربنا تقولي اخوها يلا يا آخرة صبري 
و نزلوا 
«                  »             «                     »
بعد مرور سنة 
فرح صالح و مليكه من بعد تعب من صالح و معاناه????
الكبار علي ترابيزة و الأربعة علي ترابيزة ملك بطنها قدامها هي و هدير 
ملك:يا أدهم 
أدهم:لاا 
ملك:يا أدهم بقي!!!
أدهم:لااا يعني لاا 
سليم:هو في إيه ما تفهمونا 
أدهم:الهانم عايزة تقوم ترقص 
ملك:يا أدهم هو حد هيبص لست حامل يعني!!!
أدهم:آه كتير 
فجأة هدير صوتت 
هدير:اعااااا اعاااا سليم الحقني بولددد بولددددد 
سليم:أحلفي 
هدير:أحلف إيه يا أهبل أنت بقولك بولددد 
سليم شال هدير و جري بيها و الكل وراه 
سليم:دكتووووره دكتوووره بسرعة 
هدير:كله منك والله كله منك 
سليم:وحيااة أمك ما تشوف اختك يا أدهم دي كمان 
هدير بدأت تبكي سليم حس بوجعها و حضنها و بدأ يهديها الدكتورة جت و هدير دخلت أوضة العمليات 
ملك:أدهم 
أدهم:اوعي 
ملك:ههههه لا بولد فعلآ 
أدهم:بتهزري 
ملك:يخربيتككك بولدددد يلاا 
الدكتورة و هي بتجري:دي كمان؟؟؟؟
ملك:دي كماان إيه ياختي هو بالدور أخلصي بولددد 
الدكتورة أخدت ملك و دخلوا أوضة العمليات 
«                 »                «                 »
بعد مده 
ملك و هدير طلعوا ملك جابت توأم ولد و بنت و هدير جابت بنوتة و عيونها زي عيون أدهم 
سليم: هنسميهم إيه 
أدهم:مش عارف و باس رأس ملك:هتسميهم إيه 
ملك:الولد هيبقي عز عز الدين 
أدهم:و البنت هتبقي نورا عشان تبقي نور حياتنا 
سليم:هسمي سارة 
أدهم بصله و ابتسم و ملك كمان فرحت 
صالح:طيب نسيبكوا إحنا بقي عشان نكمل اللي كنا بنعمله 
مليكه:إيه اللي كنا بنعمله ده يا قذررر 
صالح:يخربيت دماااغك كنا بنتجوز واخده بالك ولا إيه!!!
مليكه:لا أنا هفضل مع صحبتي هنا 
صالح:أه طيب سلام أنا بقي 
مليكه و هي بتجري وراه:استني يا ولااا 
الكل ضحك عليهم و ملك ابتسمت لأهلها و هي فرحانه بوجودهم جمبها 
مرت السنين و التلاتة دخلوا كلية هندسة و مسكوا إمبراطورية الدميري من الصعيد لحد القاهره و كبروها أكتر و أكتر 
«                »          «                 »
عيد ميلاد أدهم50 
ملك في حضنه:بحبك يا أدهم 
أدهم:فاكرة لما جيتي الصعيد جدي قال عليكي ملاكه هو مكانش يعرف إنك هتبقي ملاكي أنا و نصيبي 
عز و هو داخل:نصيبي و قسمتي الحلوة و نور عيني آه ياحاااج بتقول أشعار 
و شغل اغنية نصيبي و قمستي الحلوة 
أدهم شد ملك و قاموا رقصوا و سليم عمل نفس الحركة و هدي و إبراهيم صالح و مليكه و عز أخد سارة و نورا و بدأوا يرقصوا 
الكل بيرقص و أمنية بتبص عليهم هي و صلاح ????
#النهايه
“الزعل مش بيدوم و الخصام مش بيدوم دايما الحب بينتصر و الخصام بينتهي ملك سامحت أدهم عشان عرفت هو كان حاسس بأيه وقتها و نسيت كل الزعل و الخصام لما رجعوا و بقوا لبعض تاني…..قدرنا و مكتوب مع الناس اللي ربنا كتبها لينا…أهم حاجه نتخار صح و البداية تبقي صح????
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة الزين للكاتبة نانسي محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!