Uncategorized

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميسون عبدالمجيد

ميرا بدلع:عندكووو شامبووووو
كرما بهدوء غضب وبتجز علي سننها:عندكو ايه
ميرا بدلع: شامبووووو
كرما بغيظ ونرفزة:ميرا اطلعي برا
ميرا بتضحك:استني ط افهمك
كرما بغضب خفيف:بقلك براا ابو شكلك صح أنا غلطان إني اعتبرتك بني ادمه
ميرا خرجت وهي بتضحك بقلمي: ميسون عبدالمجيد
كرما وهي بتنام:ايه ي رب العيلة دي وحدة مخها طاير ومتخلفة وواحد بيغير عليا من جوزي وواحد عايش مع نفسه ولا كانه من العيلة اعمل فيهم ايه
كرما نامت وهي عمالة تشتم عليهم
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند عمر
عمر بيكلم خديجة
عمر:ها إيه اخبار الفار
خديجه بغيظ: نينيني بطل اسظراف
عمر ضحك:المهم عملة ايه وحشتيني
خديجه بضيق:انا تمام
عمر بقلق:مال صوتك
خديجه بزعل: بصراحة ي عمر مينفعش إللي بنعمله دا إحنا كدة بنغضب ربنا وكلامك معاية دا وأحنا مفيش بينا أي حاجة اكبر غلط
عمر بحزن:عندك حق أنا اسف بس أنا بجد بحبك ومستني تخلصي بسرعة عشان اتقدملك
خديجه:طب خلاص من هنا لغاية ما اخلص امتحانات وتتقدم متتصلش تاني
عمر بزعل:ماشي بس هقلك حاجة اخيرة
بحبك
وهوب الفون اتسحب من خديجة واتقفل واترمي علي ما اخر ما عنده
خديجه برعب:ررااممي
رامي بغضب شديد:ايه إللي أنا سمعته دا ومين الحيوان دا
خديجه بخوف ودموع:رامي رامي والله ما في حاجة من إللي في مخك اهدي وافهمني
رامي مسك اديها بغضب:افهم غلط قعدة تكلمي شاب غريب في نص الليل وعيزاني افهمك صح مين الحيوان دا اسمه ايه وابن مين
خديجه بدموع وانهيار:رامي عشان خاطري افهم دا عمر العمري ابن فهد العمري اخو ميرا صحبتي وهو قالي انو بيحبني وكان هيجي يتقدملي بس أنا أنا قلتله أما اخلص امتحانات
رامي بغضب اكتر:ي سلام لا ماشاء الله كل دا دنتو ليكو كلام ياما مع بعض وأنا وابوكي قراطيس
خديجه بدموع:رامي ارجوك والله عمري ما كلمته غير مرة وكان مع عيلته واخواته ومرة وحدة في الفون أنت عارفني مستحيل اكذب
رامي بعصبية:والله واللي أنتي بتعمليه وبتكلمي شاب من ورا اهلك دا ايه ها مش خايفة مننا طب خافي من ربنا
خديجه بصاله وبتعيط بحصرة
رامي بحدة وغضب: أنا لا هديكي قلمين ولا هحبسك عشان أنا متربتش علي كدة ولا كمان هسحب منك الفون وارميكي هنا لاي حد يتقدملك بس لا مش هعمل حاجة بس من دلوقت لاخر يوم في عمري لانتي اختي ولا اعرفك غير قدام الناس بس لسانك دا ميخاطبش لساني عشان أنا اختي أنا وابوها مربينها احسن تربية لكن أنتي لا 
بقلمي: ميسون عبدالمجيد
خديجه بتسمعه ودموعها نزلة زي الشلال
رامي بصلها:اه وحاجة تاني حتي لو الواد دا اتقدملك مستحيل اوافق ولو اخر راجل في الدنيا سمعه وإلا هقول لبابا تمام(الجوازة باظت الجوازة باظت ???????????? تعرفوش انتو المصايب الجاية)
عمر سابها وخرج وقفل الباب علي ما اخر مع عنده
خديجه قعدة مش مصدقة إللي حصل حثا انها بتحلم كدة خسرت اخوها إللي بتعشقه وكمان مستحيل تكلم عمر تاني (معلومة مامت خديجه ميته ملهاش غير بباها ورامي)
(رامي شاب يبلغ من العمر ٢٥عام خريج تجارة انجلش وشغال في بنك بيحب خديجة جدا وبيعاملها علي انها بنته وهي كمان بتحبه)
:::::::باااااك
خديجه قامت بتبص في كل ركن في الاوضة ومش مستوعبه
راحت قامت بأنهيار مسكت الفون فضلت تكسر في لغاية ما اتكسر علي ميت حته وكمان مسكته كتبها رمتها ووقعت كل حاجة من مكنها والاوضة بقيت مدمرة خديجة وقعت وسطهم وهي منهارة وعمالة تعيط
رامي برا كان سامعها قلبه كان هيضعف بس مهمتش وخرج
(محدش يقولي ليه المبالغة لان اكبر غلط طبعا أن بنت تكلم شاب مفيش بينهم أي حاجة حتي لو كانو مخطوبين)
اما عمر قلق جدا علي خديجه وفضل يرن تاني وقلبه كان وجعه عليها
_______________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
عمر صحي من النوم واول حاجه عملها اتصل بخديجة وبردو مردتش قلق جدا
اضطر يروح لميرا
عمر خبط علي باب اوضة ميرا
ميرا بنوم:اوووف متتفضلش
عمر دخل وهي اتعدلت في نومها
عمر بقلق ولهفه: أنتي ي زفته اصحي يلا
ميرا بصاله ومفتحه عين ومغمضة التانية:عايز ايه
عمر بهلفه:اتصلي بخديجة
ميرا نفخت بضيق
ميرا بنوم وضيق:بص انت وهيا حبو بعض بعيد عن دماغي متقروفونيش معاكو 
عمر بحدة:ميرا مش هكررها اتصلي في سنية
ميرا:حصل ايه طيب
عمر بقلق:مش عارف كنت بكلمها وفجأة الخط قطع
ميرا وهي بترجع تنام:طيب يبقي ماتت افوق ونروح نعذي سوا
عمر مسكها من لياقة البجاما وقومها
عمر بحدة:اتصلي.    بقلمي ميسون عبدالمجيد
ميرا بغيظ:اوووف
ميرا مسكت فونها وبدأت ترن وعمر متوتر وقلقان جدا
عمر بتوتر وخوف:ها ردت
ميرا بصتله
عمر بتوتر:ردت
ميرا بصتله:متتنيلي تردي ردت
ميرا بغيظ حطت الفون علي ودان عمر وسمع
(الهاتف إللي طلبته مغلق او غير متاح…ولاخرة)
عمر بصلها بيأس وقلق عليها
ميرا بدأت تقلق:هو في حاجة حصلت
عمر:احنا كنا بتنكلم….وحكلها كل المكالمة
ميرا بقلق وشك:اممم ممكن يكون حد سمعها او حاجة عشان كدة قفلت
عمر بحيرة:والحل
ميرا بحيرة:مش عرفة الصراحة طب خلاص كدة كدة عندنا درس الساعة اتناشر هقابلها واسألها
عمر بأمل:بجد ربنا يخليكي ليا ي قلبي
وباسها وخرج
ميرا مبتسمة بسخرية:سبحان الله الناس كلها بتحب وتتحب إلا أنا لوحدي أما هنقرض يلا كله رايح
ميرا نامت تاني
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند كرما
كرما قعدة قدام المرايا وبتلف الطرحة
فونها رن وكان عاصم
كرما لسة هترد
عاصم بخوف مصطنع:ي رب ربنا يستر وتكون فاقت ي رب
كرما ضحكت جامد:لالا فقت متقلقش
عاصم ضحك:والله طب الحمدلله المهم بتعملي ايه
كرما:بلبس عشان راحة الشركة
عاصم:طب تمام هعدي عليكي اخدك
كرما:اشطا
كرما نزلت
قعدة معاهم علي السفرة
كرما:بابا عاصم هيعدي عليا ياخدني معاه الشركة
فهد:تمام
كرما لاحظت شرود عمر وانو معلقش
كرما بأبتسامة:ولا أنت عندك رأي تاني ي عموري
عمري باصص في طبقه وسرحان ومش بيرد
كرما بقلق:عمااار
عمر بأنباه:ها
كرما بقلق:لا بس بشوفك مش معانا خالص
عمر وهو بيقوم:عادي أنا خلصت
عمر قام وهو مضايق طلع الجنينة والكل استغرب
حور لكرما:مال عمر
عمر بصتلها:وانا هعرف منين
حور برفعة حاجب:وحيات امك دنتي كل تفصيلة في حياته بيحكيهالك
كرما ضحكت:والله ما قلي حاجة 
بقلمي ميسون عبدالمجيد
سمعت صوت عربية
كرما وهي بتقوم:يلا باي عاصم جه
كرما خرجت
بصت علي عمر لقيت قاعد حاطت وشه بين كفوفه وقالب وشه
كرما من بعيد وصوت عالي:اضحك ي بابا اضحك متقفلش اليوم من اوله
عمر ضحك بحزن: مش ناقصك روحي شوفي ابو الفصاد إللي برا دا
كرما بغيظ:عصومي مش ابو الفصاد دا قمر
عمر:امشي يبت من وشي
كرما بصتله وضحكت وخرجت لعاصم
عاصم كان لابس بنطلون جينز عليه قميص ابيض وبلوفر سماوي وربطة علي كتفه بشكل كلاسيك ولابس نضارة شمس وساند علي العربية
اما كرما كانت لبسة بنطلون جينزخ عليه تيشرت ابيض قصير وعليه جاكيت بينك لغاية الركبة وطرحة بينك(معلش عرفة أن في كل رواياتي بحط اللون البينك بس أنا بحبه اوي ????)
كرما بصتله وهي ماشية وابتسمت بحب
عاصم:ي صباح الفل
كرما بأبتسامة:ي صباح الجمال
عاصم بغمزة:بس ايه دا قمرة ي ناس اول مرة اشوف قمر بيطلع الصبح كدة
كرما ابتسمت بحب
عاصم من غير ما كرما تاخد بلها حضنها وباسها
كرما زقته وبعدة عنه بسرعة وبتبص حواليها بخجل
كرما بخجل شديد:ايه إللي انت هببته دا عمر في الجنينة وبابا لسة ممشيش
عاصم ضحك:ي ماما أما جوزك والله العظيم جوزك اطلعلك قسيمة الجواز طيب
كرما ضحكت بخجل:بردو عيب
عاصم:يادي النيلة انا جوووزك جوووزك احنا ممكن نجيب عيال دلوقت لو تحبي
كرما اتكسفت جدا ووشها بقي زي الفرولايا
كرما بخجل:طب يلا نمشي وبلاش قلة ادب عالصبح
عاصم بصلها وضحك
عاصم فتحلها الباب وركبت ومشيو سوا
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::اما عند خديجة
خديجه علي نفس حالها من امبارح وقعة وسط الاوضة إللي ادمرت ومقهورة
رامي خبط وفتح الباب اتصدم من منظر الاوضة بس مبينش
رامي بجمود وبرود:فلوس درسك اهي والاوضة دي تتروق قبل ما ابوكي يجي من شغله فاهمه
رامي بصلها بقرف وخرج بقلمي ميسون عبدالمجيد
خديجه خرجت وراه بسرعة مسكت ايده
خديجه بحزن ودموع:رامي ارجوك بلاش الطريقة دي اضربني اقتلني احبسني بس ارجوك بلاش كدة انت عارف مليش غيرك أنا اسفة
رامي بصلها بعدها مسك فازة وقعها علي الارض اكسرت ميت حته
رامي:لما تعرفي ترجعي الفازة دي زي ما كانت صدقيني هسامحك
رامي سابها وخرج من البيت كله وهي دموعها نزلة شلال
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند حسام وديما
حسام قاعد بيكشف للمرضي
الممرضة خبطت ودخلت:في كشف مستعجل ي دكتور
حسام: إحنا مش بندي كشوفات مستعجلة كل واحد ودوره
الممرضة: هي مستعجلة وقالت لازم تقابل حضرتك ضروري
حسام:مين دي
الممرضة:مش راضية تقول اسمها
حسام خلع نضارة النظر
حسام: إيه الهبل دا دخليها أما نشوفها
الممرضة خرجت ندتها
دخلت وقفلت الباب
حسام كان عادل وشه للمكتب مشفهاش لسة بيلف وشه لقي ديما
ديما قعدة قدامه وبتمثل الجد
حسام بضيق: أنتي ايه إللي دخلك اطلعي عشان في كشف مستعجل
ديما بجد مصطنع:ايوا منا الكشف المستعجل
حسام بضيق:ودا ليه أن شاء الله
ديما ببرود:ايه دا جيا اكشف حد لي عندي حاجة
حسام بصلها برفعة حاجب
ديما بابتسامة ولعبتله حواجبها:بس لو انت انا معنديش مانع ي قمر
حسام بصلها وكشر تاني
ديما بجد مصطنع:يلا يلا قوم اكشفلي
حسام بضيق:روحي يبت اللعبي بعيد واخرجي عندي كشوفات تاني
ديما بغيظ: أنا حجزة كشف يلا قوم اكشفلي
حسام بتحذير:ديما إحنا في الدور التاسع هقوم اكتم نفسك وارميكي من الشباك
ديما بابتسامة بريئة:وهتقدر تعيش من غيري
حسام عدل وشه بعيد:ديما بطلي استهبال ومتخلنيش اضعف
ديما قامت قعدة قدامه
ديما بابتسامة:هتفضل مكشرلي كدة يعني كتير
حسام بضيق:عشان تستاهلي
ديما:طب وانا ذنبي ايه انا واحد زميلي جاي يسلم عليا اقله ابعد ياد عني
حسام بضيق:بردو لا اما واقف جنبك جاي يقلك يااه ليكي وحشه ي دمدوم لسة متفوقة زي منتي ودحيحة والله كان نفسي اشوفك من زمان
ديما ضحكت:بتغيري ي بيضة
حسام بغيظ:ديما اخرجي برا عشان معليش صوتي والناس برا
ديما بحب:خلاص بجد
حسام بضيق:ماشي خلاص
ديما:لالا مش من قلبك
حسام بصلها بضيق
ديما وهي بتقوم:لا بقي انت كئيب وافوش وأنا مش هستحمل هروح اشوف حد احبه ميكنش قفوش
ولسة هتتحرك حسام مسكها من ديل الطرحة
حسام بغيظ:اتلمي ماشي
ديما بصتله وضحكت: بحبك
حسام يتكشيرة:وانا مبحبش حد
ديما بابتسامة:طب عيني في عينك كدة
حسام بص لبعيد
ديما بصتله وضحكت
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند كرما وعاصم
كرما قعدة بتشتغل الباب خبط
كرما:اتفضل
عاصم دخل وعلي وشه ابتسامه عريضة
كرما ضحكت:خير
عاصم قعد علي الكرسي قدمها:في ايه
كرما:لا اصل داخل وعلي وشك ابتسامه عريضة أوي
عاصم بأبتسامة:وهو حد يشوف القمر دا وميبتسمش
كرما بصتله وابتسمت بحب وبعدها كملت شغل
عاصم:ايه الندالة دي يعني أنا جاي اقعد معاكي وانتي سيباني وبتشتغلي
كرما بصتله:لا منا لو مشتغلتش بابا هيجي يهزئني ومش كدة وبس خصم هدية وأنت كمان هيهزئك
عاصم بثقة:هه ولا يهمني
كرما بسخرية:ي جامد
اااه
عاصم:ايه مالك
كرما:حاجة دخلت في عيني
وعمالة تفرك في عنيها
عاصم قام قعد قدمها علي المكتب:استني استني
عاصم مسك وشها
كرما بخجل: عاصم ابعد لو حد دخل عيب
عاصم ضحك:يبنتي اهدي أنا بشوف عينك مش هتحرش بيكي
كرما استسلمت وعاصم مسك وشها وبدء يشوف عنيها
بعد وقت قصير
عاصم: ها كويسة
كرما:اه تمام يلا ابعد بقي
عاصم قرب اكتر:ليه بس أنا حبيت القعدة بقي
كرما بخجل:عاصم بقي..
وفجاه الباب فتح
فهد بصدمة:انتو بتعملو ايه ????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!