روايات

رواية سماء الأيهم الفصل العاشر 10 بقلم ريتال أحمد

رواية سماء الأيهم الفصل العاشر 10 بقلم ريتال أحمد

رواية سماء الأيهم الجزء العاشر

رواية سماء الأيهم البارت العاشر

رواية سماء الأيهم
رواية سماء الأيهم

رواية سماء الأيهم الحلقة العاشرة

مش دي يغبي مش دي ..
عند سماء رنت على هناء لما طلعت و ملقتهاش و قالت في نفسها لما ملقتش رد منها : اممم شكلها صبقتني على الجامعه اروح انا بقى ..
وعند اسد كانوا قاعدين على السفره بيفطروا و قال اسد : يلا هجهز العربيه على بال متخلصوا اشطا. ؟؟
ميريهان و الهام: حاضر..
ولسه قايم اسد يفتح الباب لقى الجرز بيرن و فتح و كانت الصدمه ..(انتم عارفين مين كدا كدا ).
عند ادهم كان قاعد مع والدو و قال .
والد ادهم : قولي بقي عامل ايه في الشغل .
ادهم بتنهيده : الحمد لله ماشي.
والدو ببتسامه: خد مفتاح العربيه اهو .
ادهم بفرحه و باس راسوا: ايه ده بجد تسلم ي حبيبي وباس ايدو و مشي راح الشركه عند اسد .
قابلتوا سلوى وهي بتقول و بتقرب منو بمياعا: ايه ي ادهم مقولتليش قولت ايه يحبيبي ؟
نضال واقف و بيزعق لي جبار الي جاب هناءو بيقول : مش دي الصوره الي بعتها ليك مش دي …و قطع كلامو و شتيموا البنت الي بدأت تفوق و قالت بتعب و خضه .
هناء : اه انا فين انا فين اهههه انا بعمل ايه هنا
نضال : اشششش مش عاوز ولا نفس انت فاهمه .
هناء بخوف و بتمثل القوه : لا لا بقولك ايه يعنيا انا خط احمر و بعدين هوا اليوم الي اقرر اروح فيه الجامعه تقرروا تستضيفوني الله مش كده يعم .
نضال بصدمه : انا يتقلي عم !!
هناء و مرعوبه و بتحاول متبينش: ايه يعني يعني انت سبت كل الكلام و ركزت على دي الله .
نضال ببرود : اكيد عاوزه تمشي من هنا مش كده بردو ولا ايه الكلام ييي …انت اسمك ايه صحيح .
هناء بسرعه : بالنسبه للسؤال الاول ف اه وحيات ابوك مشيني السؤال التاني بقى انت مال حضرتك يعني افهم بس هوا حضرتك هتطلع ليا بطاقه و ايه يعني ..
نضال و بيمثل العصبيه : انا تتكلمي معايا كده لاااهههه جبار خودها على المخزن.
هناء بصريخ وراحت كل قوتها و انهارت و بدأت تعيط بخوف واضح : لا لا ونبي لا ….
فتح اسد الباب و لقى عمو و ابنو و بيقول .
جعفر بابتسامه غتته زي وشو : ايه مش هتقول اتفضلوا ولا ايه؟؟
اسد بضيق : اتفضلوا .
و دخلوا و قال والد اسد : نورت ي اخويا بس ايه سبب الزياره ده انت قاطع علاقتك بيا من اليوم اياها.
جعفر بخبس: اصلي جاي اطلب ايد بنت اخوي القمر الهام لي ولدي ……..
عند ايهم قام من النوم و لقى مسج منها و مكنش هيرد بس حس انو عاوز يرد ورد عليا ايهم لي نفسو : هوا في ايه شكلها كده مش مجرد فان بيدج عاديه و قام لبس و طلع على شركه اسد علشان يقعد معاهم شويه هناك .
عند سماء لقت تلفونها بيرن برقم غريب و صوت بيقول بشر : ايه مش انت بقى حبيبه ايهم ولا احنا غلطانين .
سماء بنفسها و بدأت تخاف : مين ؟!
نضال بشر : هههههه بقولك ايه انا مش فاضي لي مين و مين و جو التعارف ده صحبتك معانا ي حلوه و اذا بقى كنت عاوزاها ف رني على حبيب القلب قوليله نضال بيمسي عليك ي نمس معان والله كنا عاوزين نخطفك انت بس نقول ايه بقى اصل مشغل حبه بهايم عندي …وقفل في وشها السكه .
سماء بخوف و بدأت ترتعش ومش عارفه اعمل ايه : انا انا اعمل ايه الوقت طب طب ارن على على ايهم ولا لا لا يوه مش عارفه اعمل ايه…بدأت دموعها تنزل بخوف على صحبتها ….
قام اسد بعصبيه شديده : لا عيد كلامك كده معلش اصل مسمعتش.
ظهرت معالم الخوف و التوتر على جعفر و سعيد اسد معروف انو لما بيتعصب بيقلب ١٨٠درجه !!ومحدش بيقدر يهديه.
اتكلم والد اسد : أهدى ي اسد يبني و اقعد شكلهم بيهزروا..
اسد بعصبيه شديده وصوت هادي بس مرعب : اممم ومالو قعدنا اهو يلا قولي بقي يا عمي انت مشرفني ليه ؟؟
جعفر بلع ريقوا: جاي أخطب بنت اخوي الهام لي ولدي سعيد ….كان قايم اسد علشان يتفجر بس نزلت الهام من على السلم و قام سعيد بسرعه راح لها .
الهام بخوف وهيا شايفه سعيد بيقرب و مش عارفه تعمل ايه بس حاسه بعدم امان من نحيته و ثانيه كانت طالعه تجري على اسد بخوف و مسكت في ايدو .
اسد بحنان و ابتسامه جميله : اهدي ي حبيبي تعالي يلا فين ميريهان علشان اوصلكم على الجامعه …ميريهان نزلت و بعد دقايق كانو في العربيه و كان محدش بيتكلم في الفيلا جوه .
جعفر بضيق : ايه الي حوصل ده عاد البت كيف تمسك ولد عمها كده هوا مفيش حياء خولاص كده ؟!
والد اسد بعصبيه : بقولك ايه انت تمشي من هنا انا عارف دماغك القزره دي عاوزه ايه .
جعفر بعصبيه وصوت عالي : اني ماشي بس خود في بالك كلامنا مخلصش خولص عاد و البت لي ولد عمها سعيد و ركز على سعييييدددد..
و مشو و اجروا اوتيل.
والد اسد حط ايدو على دماغوا بضيق و اتنهد : رجعوا ليه تاني .
والده اسد حطت ايدها على كتفوا وقالت بابتسامه : متقلش مش هيحصل حاجه أن شاء الله
في سياره اسد قالت الهام : هما دول عاوزين ايه .
اسد : عمك و ابن عمك جه من الصعيد .
الهام بصدمه : ايه لا متقولش عاوزين ياخدوني هوا هوا انت زهقت مني طب طب انا انا اسفه والله بس ونبي لا مش عاوزه اروح معاهم خليني معاكم و مش هتشوف وشي بس دول لا ونبي علشان خطري دول لا لا .
اسد وقف العربيه بصدمه : ايه اهدي مالك في ايه انت ازاي تفكري كده اصلا ؟!
الهام ببكاء: مش عارفه.
كانت قاعده ميريهان منتظره مسج من أحدهم بس قالت بضحك : مفيش ي ابيه اصلها قرات امبارح روايه حصل فيها كده .
اسد بابتسامه على مجنونته ضربها على رأسها : بقى بتفكري في الروايه س اخرت صبري.
الهام : اعمل ايه يعني الله .
اسد بمشاكسه: اعملي خط و امشي عليه ي جميل .
عند ايهم كان في عربيتوا و رايح لشركه اسد بس رنت عليه سماء بعياط و فضلت تقول كلام مش مفهوم من العياط ف قال اسد وهوا حاسس قلبوا وجعوا : بس بس طب اهدي بصي انت فين و اجي اخدك تقوليلي في ايه علشان مش فاهم منك حاجه اهدي خالص بس .
هند والده سماء كانت قاعده في البيت لحد م خبط الباب وفتحت وقال عم سماء بضيق : و هيحصل ايه يعني لو البت كملت تعليم في بيت جوزها ..
و في نفس الوقت عند سماء في الجامعه جه ايهم ليها ز اخدها بالعربيه تحت أنظار جاد الي قال بشر و خبث : لا ده انت دايره على حل شعرك بقى ورن على حد …….وووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سماء الأيهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى