Uncategorized

رواية دموع سيليا الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة سامح

 رواية دموع سيليا الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة سامح
رواية دموع سيليا الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة سامح

رواية دموع سيليا الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة سامح

مراد بصدمة وعدم تصديق:م ماما …وبص علي أيده بصدمة ورجع بص علي امه الي مر*مية وغرق*انة بدم*ها ..بس فجاءة فاق وجري عليها بخوف ودموع:م ماما ماما فاوقي ماما متسبنيش اميي متسبنيش ارجوووكي ..وبيحاول يفوقها لكن مفيش فايدة 
مراد بكسرة ودموع وعدم تصديق :ا امي خلاص انتي سبتني ارجوكي متسبنيش انا مليش غيرك انتي عارفة اني انا وانتي ملناش غير بعض لي تسبيني ….وأكمل بصريخ وجنون:فوووقي متسبنيش متسبنيييش مليش غيرك ارجوكي متسبنيش لااااا لااااا اميييييييي لا فوقي بقي ااااااه 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
بعد خمس سنوات 
(سيليا علي حالتها في غيبوبة وسارة مش بتسبها وبقت حزينة اوي وفقدت الامل أنها تفوق وعايزة هي وياسين في بيت في لندن وبتابع الشغل من عندها أما مراد بقي عصبي جدا وحزين وكل حياته جد وصورة مامته مش بتفرقوا ومش عارف يوصل لأخته وانتق*م علي مو*ت مامته وسجن هدي وتتحكم عليها بالاع*دام اما سيف وكريم بيحاولوا يوصلوا لسارة وسيليا بس مفيش حد عارف يوصلهم أما ياسين كبر بقي عنده ١٦ سنة ليدرس في لندن بيحب سيليا وسارة جدا وكل وقته بقي حزين ونفسه سيليا تفوق في اسرع وقت )
في الشركة 
سيف وكريم قاعدين مع بعض وكل واحدماغه في حتة تانية 
مراد دخل عليهم 
مراد بجمود:سيف خلصت شغلك 
سيف:…………
مراد بزعيق:سييييف 
سيف بفزع:اييي يابني في أي انا مش في اخر الدنيا يعني 
مراد بهدوء:خلصت شغلك 
سيف:اه خلصت بس في شوية ورق عايزين امضتك 
مراد وهي بيخرج :طب تمام ابعت نهي بيهم 
كريم بحنية :استني يامراد بقالنا كتير مقعدناش مع بعض زي زمان تعالي اقعد معانا ولو علي الشغل خلصناه 
مراد يصلهم بابتسامة كسرة:ا انا اسف ياشباب بس مفيش حاجة بترجع زي الاول …انا خارج رايح مشوار ..وخرج 
سيف بص لكريم بحزن:خمس سنين من غير اغلي إنسانة عنده والي كان عايش علشان خاطر ميزعلهاش فمش ساهلة ياكريم اسأل مجرب ..واتنهد بحزن والدموع اتجمعت في عنيه بس مسحها 
كريم بحزن :عارف ياصحبي والله ايوة انا مش هقدر احس بوجعه ابدا بس حاسس بي وعمري ماهزعل منه أو منك انتو اخواتي قبل ماتكونوا اصحابي انا بس مضايق علشان بقاله خمس سنين جد مفيش هزار عصبية طول الوقت لوحده 
سيف بابتسامة خفيفة :أن شاء الله يرجع احسن من الاول أن شاء الله 
&&&&&&&&&&&&
_سيلياااا
سيليا بصدمة :ماما ا انتي بتعملي اي هنا 
بابتسامة _خلي بالك من اخوكي يابنتي اخوكي اخوكي وحيد ملهوش غيرك دلوقتي بعد ربنا خلي بالك منوا ارجوكي سامحيه مش هقولك انسي لانو عارفة انو صعب هقولك سامحيه حوطيه اخوكي تايه وحيد مكسور ارجوكي يابنتي خلو بالموت من بعض الدنيا ديه ملهاش امان 
سيليا :ا انا. مش عايزة ارجع اصلا م مش عايزة 
_ارجوكي ارجعي ايدك انك ترجعي اختاري الحياه يابنتي في ناس هيدمروا واولهم اخوكي لو عرف في ناس كتير مستنياكي متسبهمش يابنتي ارجوكي …واكملت بدموع:زي سامحيني ارجوكي سامحيني عارفة انو صعب والله بس انا اسفة سامحيني يابنتي 
سيليا بصتلها بدموع شوية :م مس مسمحاكي مسمحاكي ياامي بس مش هقدر انسي عمري ماهقدر
بصتلها بابتسامة حب واختفت 
سيليا بدموع وصريخ:م ماماااا انتي روحتي فين رجعتي وسبتيني تاني خدينييي معاكي ارجوووكي مش قادرة يارب ياارب قويني 
&&&&&&
عند مراد قاعد في حتة هادئة ومهج*ورة بيفتكر كل ذكرياته مع مامته لحد ماجت صورة مامته وهي مقت*ولة قدام عنيه انقلبت ملامحه للحزن ودموع وضعف 
مراد بضعف وكسرة وهو باصص لسما:وحشتيني اوي مش عارف انتي شيفاني ولا لا وعارفة انا يتعذب اد اي بس اكيد حاسة بيا والي انا فيه سبتني لوحدي ياامي في عالم مش ليا مش بتاعي كنتي انتي سندي وقدوتي وكل حاجة في حياتي كنت عايش
معاكي طول حياتي ايوة زعلنا من بعض بس عمري مااقدر استغني عنك ياامي ايوة كنت عارف ان اليوم ده هييجي ويبقي صعب بس مش بالمنظر ده نفسي اشوفك ياامي واجري احضنك نفسي ….م مش عارف سيليا فين ايوة انا عارف انها مسافرة بس فين مش عارف بقالها خمس سنين مشوفتهاش حولت اوصلها كتير بس مفيش خبر منها ولا من اي حد معاها انا تعبان اوي ياامي تعبان اوي فاكرة لما كنت ابقي تعبان دائما بطمنيني فاكرة ياامي اااااه من غيرك مسواش حاجة بقيت تايه باهت حزين وحيد نفسي احضن سيليا نفسي اشوفها نفسي اسمع صوتها ..هه مع اني لو سمعت صوتها هتبقي مش طيقاني أو بكرهك ياااااعام ياامي مكنتش متخيل ابدا اني في يوم نبقي كدة من غيرك ياامي انا مش عارف اعيش بقيت مكسور اوي اوي …وفعلا عرفت الي سيليا مرت بيه طول حياتها كان اي وليها حق أنها تقول بكرهك ليها حق بجد كنت فاكر علطول أن هي بقت قاسية وعصبية لكن طلع العكس طلع الي احنا الي كنا قاسيين معاها 
….جوايا كلام كتير ليكي مهما قولته مش هزهق ربنا يرحمك ياامي ربنا يرحمك
واتهم بحزن ووجع وبص للسما بشرود 
&&&&&&&
ياسين ماسك صورة وباصص ليها بشرود وحزن 
سارة جت من وراه بصت عليه بحزن وقعدت جمبه 
سارة بحزن:كل يوم علي الواضع ده انا تعبتلك والله ياحبيبي 
ياسين بصلها بحزن …………
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى