Uncategorized

رواية كرهتك فعشقتك الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريهام جمال

  رواية كرهتك فعشقتك الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريهام جمال

بسمله :اييي 
زين : بحبك ..وانتي بتكرهيني كده وبدأ ينفخ سيجاره (الفانز :وه )
……….
رشدي :رميت بنتي ف النااار ..اااه ياني ..لي كده يابنتييي ..لييي 
…….
الاء وزينب :ريم …ياريييم 
ريم :شفتكو خلاص 
الاء :احكي بقا من الاول ومن غير تهته علشان مفهمناش حاجه 
زينب :ايوا ياريت 
ريم :ابن ال…. اتهم ابويا بمحاوله قتلو وكان شرطو أنه يتنازل وتسكت شويه وتفتكر مصير اختها .
. أنه ..أنه يتجوز بسمله 
الاء :اه يابن ال … يا واطي …. 
زينب : مسكنا من الايد الي بتوجعنا ..لا عرف يرتبها صح ….
………………
محمد :أاااااع … اااه براحه يادادااا رئيفه … عيناااااااي اعععع
رئيفه : ازااي حصل كده يابيه 
محمد :هااا … وبدأ يفتكر ريم وهي بتضربو وابتسم …
رئيفه :ها يابيه
محمد :احم …لا ابدا … اتخبطت وانا جاي ف السكه 
رئيفه بشكك : ف عينك !!!!؟
محمد : مالك يادادا رئيفه ف اييي 
قاطعهم رنه فوون محمد الي كانت منقذ لمحمد من اسئله دادا رئيفه 
محمد :اي ياعم انت 
زين: هاتلي الرجاله وتعالي ف *****
محمد باستغراب :ليي 
زين :علشان هخلص ع الي اتجرأ يضرب عليا النار 
محمد :يخرب بيتك يازين هتقتل رشدي … هتقتل حماااك 
زين : مهو انت غبي وم بتفهم 
محمد :امال قصدك اييي 
زين : رشدي مش هو الي حاول يقتلني… 
محمد :مييين ..انت شاكك ف حد ..قولي 
زين :اليوم الي هربت فيه بسمله …كان ف احمد و*****بدأ يحكيلو الي حصل 
ملهوش لازمه الكلام دلوقتي اعمل الي قولتلك عليه 
محمد :تمام نص ساعه واكون عندك 
زين :نص ساعه ؟…
محمد :يووه بقا هخلص واجيلك …سلام 
…………..
بسمله وهي داخله بيتهم ب كسره 
ام بسمله :وجريت عليها وحضنتها وبدأت تعييط …اااه ياضنايا …. اااه يابنتي ….فرطنا فيكي ….ااااه ااااااع 
دخل الاب ولما شاف بنتو كمل عيااط وكانت (مجذره عيااط )
بسمله : امممم اجهزو فرحي النهارده …ه ه هيجي ياخدني بالليل 
وكأن كلماتها رصاصه صاعقه دخلت ف قلبهم 
…….
الاء :انا عايزه اشوف بسمله 
ريم : زمانها معاه أو روحت 
زينب تعالو نروح 
………..
سيف : ياتري هشوفها تااني …. اععععع ربنا ياخد غبائيي …انت قابلتها هناك وكانت رايحه ف حته اكيد هترجع من نفس المكان … اعمل نفسي ماشي نفس السكه … هييييح … الله ع دماغك ياواد ياسيف 
……….
الظابط مررااد : … و…. ….انت سامعني … يابني ..سرحت ف اييي
الظابط ادهم: هااا … معاك ..معاك 
الظابط مراد ضيق عينو وقال : م عليا ااحباين دول … اي الي شاغلك …قولي 
الظابط ادهم : فاكر قضيه زين الالفي 
الظابط مراد وبدا يهتم : ايوا … مالها ……..
الظابط ادهم : عرفت تنازل عن المحضر لي 
الظابط مراد : …اممم يمكن شك في حد تاني 
الظابط ادهم :. كنت ف المستشفى لما انت مشيت و ********** حكالو الي حصل 
الظابط مراد : عادي ناس كتير بتبقي مستغله وهي وافقت … يبقي خلااص … اي شاغلك تاني ف الموضوع 
الظابط ادهم ???? غبي يارتني مقولتلك ): …….
الظابط مراد :مالك سكتتت لييي 
الظابط ادهم بتنهيده … علشان … علشان .. حبيتها 
الظابط مراد :يخرب بيتك انت اتجننت ..بتحب واحده هتتجوز …
الظابط ادهم :انا انجذبت ليها ومكنتش اعرف اني هحبها ..لكن لما طلب منها االجواز .. حسيت ان قلبي اتخلع من مكانو وشفت الخوف ف عنيها … هي وافقت غصب علشان ابوها … أنا متأكد انها بتكرههو 
الظابط مرراد : قلب ؟ ادهم فووق انت ظابط .. يعني قلبك ده اخر حاجه تفكر فيها … وبعدين حصل الي حصل خلااص .. اقفل الموضوع ..وفوووق لنفسك 
……… 
الظابط ادهم : (لاغبي وحماار بتقولو لييي ) :انا..انا … مااشي 
الظابط مراد :رايح فين 
الظابط ادهم :اااا عندي مأموريه ..  
الظابط مراد :امممم طيب .. وفكر ف كلامي كويس 
………….
طبعا وات في مأموريه ولا زفت … ده رايح يدور ع بوزملااا … شان يساعدها (ظابط حونيييين 
……….
الاء وزينب وريم ماشيين 
سيف لمحها من بعيييد :اهيي ..لا م مصدق نفسي ….  اععععع الي جابها معاها دي (زينب )
ريم : بصو هنااك كده م ده الواد الي شاف بسمله وهي بتتخطف 
زينب :ايوا ييعني نعملو اييي ميولع 
الاء وافتكرت موقف الصبح وسكتتت :…..
……..
سيف … طب اقولهم اييي … وخصوصا العقربه الي معاهم دييي اععع
    ……    ………………..
هرب ؟؟؟؟؟؟…… هرب ازاااي …….
محمد صدقني قبل مااروحلك رنت عليا نور وقالت انو قدم استقالته … وقالها أنه سافر لحد من قرايبو 
زين :اه يابن ال ….. برضو هجيبو 
وبعدها لاحظ عين محمد الي ف زمن الله 
زين باستغراب :عينك مالها ؟
محمد :هااا لا اتخبطت عادي 
زين :انت هتصيع عليا يلااا مين عمل فيك كده 
محمد وعرف انه مفيش مفرر :اختها 
زين :اخت مين 
محمد : بسمله …
زين :اييي وحصل امتا 
محمد وبدا يحكي …. الي حصل … وبس كده ياسيدي راحت مشيت وبدأت تلقح كلام بقا 
زين وللاسف ضحك ع عالي حصل 
محمد:واضح أن العيله كلها مجانين 
زين : طب يلااا دلوقتي علشان لسه قدامنا حجات كتيير للفرح …. .
محمد :هي مشيت صح ؟
زين :ايوا هبعتلها رئيفه تجهزها … وتاخدها الكوافير 
محمد : زين متتهورش حرام عليك مشفتش شكلها لما كانت ف المستشفى كانت عامله ازاي 
زين : متقلقش ..
محمد :ياعيني عليك بقا مفيش سهرر تاني 
زين :مين قالك كده … 
محمد :مانت هتجوز بقا وكده 
………………………………
سيف خلاص هعمل نفسي جاي اطمن ع اختهم … طب وانا مالي صح طب جرب جرب 
سيف قرب من ناحيتهم 
ريم :ده جاي علينا  
ومكملتش كلمتها وهو قال 
السلام عليكم 
كلهم :وعليكم السلام 
احم انا …  طمنوني اختكم عامله اي دلوقتي 
زينب برفعه حاجب :وانت مال اهلك ياعسل ..
هو ( عارف الكتكوت المبللول ؟ هو بقا ابلل منووو 
الاء :اي الي بتقولي ده يازينب ميصحش كده وبدات توجهلو الكلام : اممم  هي الحمد الله كويسه شكرا … 
ريم : نشكرك مره تانيه …. عن اذنك 
سيف ف نفسو :انا ربنا ياخدني 
………………. 
مين بيخبط …جايه اهو 
رئيفه :السلام عليكم 
ام بسمله :وعليكم السلام 
رئيفه : زين بيه باعتني اجهز عروستو …
ام بسمله :…….
بسمله :مين يماماا وراحت ناحيه الباب … 
و
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى