Uncategorized

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم نيفين أحمد

 رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم نيفين أحمد

بعد مرور شهر علي هذا الحال 
سندس : يلا يا طوفي عشان شغلك
مصطفي : خلاص صحيت اهو فين بقي تصبيحه بتاعتي
سندس : بس كده انت تؤمر وجابت حاجه وراه ظهره وبتقرب منه ومره واحده 
مصطفي : اعااااا كده يا سندس ماشي وجري وراه 
سندس : خلاص بقي عشان هروح اصحي العيال 
مصطفي : مسكتك انا تغرقيني كده ومياه تلج كمان دانا هوريكي 
سندس : خلاص سماح مره دى
مصطفي : ابدا وشالها ونزل بيها تحت
سندس : عيال هيشوفنا بطل جنان بقي 
مصطفي : ابدا الي يشوف يشوف 
مالك كان نازل وشاف أبوه شايل مامته وطالع بيه في اتجاه الجنينه 
مالك : بابا بابا ماما مالها وجري وراه خوفاً علي أمه واخواته طلعوا علي صوته 
مصطفي : واقف ناحية البسين وعلي وجهه ضحكة خبيثه 
سندس : لا مفيناش من كده هاخد برد يا قلبي ومسكت فيه جامد 
مصطفي : طيب صلحيني
سندس : حاضر وراحت قالت انا اسفه نزلني بقي 
مصطفي بخبث : ماشي وبينزلها وهي سابته عشان تنزل راح واقعها في بسين 
مالك ومازن شافوا كده راحوا يطلعوا امهم وادم وادهم جريوا وقعوا ابوهم 
ادم وادهم ?? عشان توقع امنا تاني 
مصطفي : مانا ابوكم وربنا ?? بتحبوا اكتر مني ومثل الحزن 
راح ادهم قال خلاص يا بابي هات ايدك اطلعك 
وادم جه يمسك أيده التانيه 
راح مصطفي بخبث شدوهم ووقعهم 
مازن : هههههههه هموت ضحك عليكم يا هبل منك ليه 
مالك : عيب كده تضحك علي اخواتك 
مازن : حاضر
مالك راح زق مازن هههههههه 
مالك : حمام لطيف بقي مع اخواتك هههههههه 
جه طارق من بعيد وقال اي تهريج ده 
مالك : ?? مش مطمنلك وربنا 
طارق : وانا من أمتي حد يطمنلي وخدوا ووقعوا في بسين والكل في بسين وقعدوا يلعبوا ويشاكسوا في بعض 
ملك وسيلا جم علي صوتهم وقالوا ايه ده 
مازن : حمام جماعي ?? 
سيلا : وربنا مجانين 
ملك : هروح اجبلكم فوط عشان تنشفوا 
مصطفي طلع وطلع سندس وقالهم 
ده آخرة الي يجي عليه 
سندس : ??? احب اقولك انك اتاخرت علي شغلك وهتتعلق ??? 
مصطفي : راح جري علي فوق والكل بيضحك عليه 
سندس كل يطلع يغير لحد ما الفطار يجهز 
ادم وادهم ماشين مانجين بعض زاي الحبيبه 
مازن : وقراراته الجواز أمتي بقي ?? 
ادم : مش هرد عليك هخلي رجلي يرد عليك رد يا حبيبي وبيتكلم بمياصه 
ادهم : احم ملكش دعوه بينا يا كلب انت عايزه تعاكس حبيبتي وانا واقف 
الكل ضحك عليهم وطلعوا يغيروا ونزلوا 
سيلا : امال فين طوفي 
سندس : يابت انتي مش هتبطلي تعكسي جوزى قدامي 
سيلا : ??? لا موعدكيش اصل خدنا بعض عن حب 
سندس : تشلي في لسانك يا بعيده هههههههه هو راح الشغل عشان متاخر 
سيلا : ماشي ابقي اكلموا اطمن عليه في فون هههههههه 
سندس : اخرتك علي أيدي ومش هجوزك ابني بس بقي 
سيلا سمعت كده سكتت وطارق بص في اكله بهدوء 
سندس : شكت في حاجه لان فتره دى مش بيكلموا بعض ول بيرخموا علي بعض فقالت بقولك ايه يا طارق 
طارق : نعم يا ماما 
سندس : ابقي وصل سيلا درس بيانو واستنها طالما كده كده قاعد في بيت بسبب رجلك فعشان تفك عن نفسك 
سيلا : انا كويس يا ماما عم ابراهيم هيوصلني 
سندس : لا انا قولت يوصلك هو كده كده قاعد لوحده خليه يغير جوه 
طارق : لا مانا صحابي هيجوا يسلوني مفيش داعي اتعب سيلا بيا 
سندس : انا قولت الي عندي مفهوم 
طارق وسيلا : حاضر 
وكل واحد من جوه زعلان من رد التاني وسائل ان بيتهرب من تاني 
وادم وادهم طبعا عمالين يتخنقوا علطول زاي عوديهم من زمان
سندس : ايه رايكم لم تكبروا تبقوا اعداء احسن وتنفسوا بعض 
ادم : لا مقدرش استغني عن رجلي وحبيبي وبيقلد بصوت بنت 
ادهم : حبيبتي انتي ول انا اقدر يا روحي 
سندس : صبرني يارب عليهم والكل يضحك هههههههه 
ملك : سوسو يا حبيبتي 
سندس : طلما قلتي سوسو يبقي في طلب قولي 
ملك : كونت عايزه بعد تمرين اروح اجيب مايو جديده عشان بطوله الي هتبدا كمان اسبوع 
سندس : ماشي هخلي عن ابراهيم يروح معاكي وكمان مالك 
مالك : وانا مالي 
سندس : ولد عيب انت بقيت الايام دى بتعند كتير اسمع كلام 
مالك : حاضر بس اشمعنا انا 
سندس : عشان ذوقك حلوه وعشان بتعرف تخلي بالك من ملك مش زاي جوز الهبل ادم وادهم 
ادم وادهم تشكرات يا حجه هههههههه
سندس : ول زي مازن ذوقه وحش
مازن : تسلميلي يا امي من غيرك مكنتش عارف اعمل ايه ?? 
مالك : حاضر امري لله 
ملك زعلانه من رد ده وانه مش حابب يجي معاها 
عند سيلا و طارق في عربيه قاعدين جنب بعض وعم ابراهيم بيسوق 
طارق : احم هو انتي هتقعدي قد ايه في تدريب 
سيلا : كونت زمان بتبقي عارف لوحدك 
طارق : زمان بقي لم كونت مغفل 
سيلا : فعلا مغفل ومستهلش اي حاجه 
طارق : انا بردو 
سيلا : امال انا 
طارق : تمام براحتك مش هرد عليكي 
سيلا : صح اخبارك ايه مع حبيبتك 
طارق : حبيبتي ومكنش فاهم بس حب يغيظ سيلا وقال اها كويسين 
سيلا : ابقي عرفني عليه عشان أنصحها 
طارق : تنصحيه انها تكون خائن وتنسي الوعود 
سيلا : قصدك أقنعها أن الحب كذبه كبير وان الي يقولك بحبك بيضحك عليكي ول مره حبك 
طارق : نعمممممم يا اختي انا بردو خليني ساكت احسن 
سيلا : عيونها دمعت وسكتت 
طارق : لما شافها بتعيط مستحملش وحضنها وقال متزعليش حقك عليه دموعك غاليه عليه 
سيلا : بتعيط وتقوله كونت غاليه صحيح مكنتش خنتني
طارق : انا خنتك أمتي ده انا سمعك بودني بتقولي انك بتكرهيني ومش عايزني 
سيلا طلعت من حضنه ملازم اقول كده بعد ما سمعتك بتكلم ست الحسن يا خاين يا غشاش وضربته في صدره 
طارق : أمتي ده 
سيلا : لما كونت في جنينه وبتكلمها في تلفون 
طارق بتذكر : ده محمد صحبي مانتي عارف أننا بنهزر كده علطول ويقولي بغير من سيلا اروح اقول انتي الي حبيبتي 
سيلا بصدمه : يعني انت مش خائن 
طارق : وانتي مش بتكرهيني 
سيلا فرحت جدا وراحت حضنته وخبطت رجله 
طارق : اعاااااااااااا مش عايزك تحبيني يخربيتك 
سيلا : بضحك هههههههه هههههههه احسن هههههههه 
واتصلحوا بعد غياب شهر عن بعض بسبب سوء تفاهم 
عند مالك وملك 
ملك : بتشتري مايو احمر 
مالك : علي فكره لون الازرق احلي لانه شبه عيونك 
ملك اتكسفت : وراحت خدة الازرق وقالت شكرا 
مالك بجديه : العفو ده اومر امي وبعملها 
ملك زعلت علي كلامه وخدة مايوه ومشيت وهو مشي وراها 
عند جميله و ادم 
جميله : أمتي هتصحي وحشتني ووحشني رخمتك عليه وضحكتك والكل عايزك تصحي بقي 
وجابت رواية وقعدة تقراها وروايه كوميديه لان بيحب الضحك والهزار وراحت خلصت ونامت في حضنه وراحت عليها نومه 
ادم بيسمعها وبيحاول يقوم ويحارب ولكن محبوس ومش لقي مخرج خلاص ودنيا بتظلم اكتر واكتر 
عند تقي وحسام 
تقي : اصحي يا حسام 
حسام : في ايه يا روحي احنا واحد بليل 
تقي : كونت عايزه اسالك علي حاجه 
حسام : قولي يا قلبي 
تقي : انا معذباك معايا هنا دخلين في شهرين وسايبن عيالنا 
حسام : عيال وحشوكي صح 
تقي بدموع : اها اوى ونفسي اخدهم في حضني 
حسام خلاص ننزل بكره نسافر نقعد معاهم ونبقي نيجي كل اسبوع نطمن علي اخوكي 
تقي : مانا خايفه اسيبه ويصحي وانا مش موجوده ويزعل مني ?? 
حسام : لا يا قلبي مش هيزعل هو عارف وحاسس بيكي نشوف بكره قبل ما نسافر وتسلمي عليه 
تقي : ماشي شكرا جدا على كل حاجه وحضنته 
حسام : حضنها وناموا
عند مصطفي 
مصطفي : حضرتك مهمه دى هتبقي خطيرة جدا ولازم دعم اكتر من كده 
– تمام نزود الدعم بس انت الي هتمسك مهمه دى مع فريقك ومش عايز اي أخطاء 
مصطفي : حاضر يا فندم تحت امرك 
– ممكن تمشي دلوقتي وياريت متتاخرش تاني لم اطلبك 
مصطفي : اسف يا فندم اي اومر تانيه 
– لا انصرف 
مصطفي : تمام يا فندم 
وراح علي مكتبه 
صاحبه : ايه خدة الطريحه ول لا ??? 
مصطفي : لا يا خفيف كلفنا بمهمه وهنسافر فيها بتاع اسبوع يا نحس 
صاحبه : بتكلم بجد اكيد انا مش ضمنها انا عريس جديد 
مصطفي : انت اول واحد هههههههه 
صاحبه : بجد يفرحتي دي مكافة الجواز انا عارف ? 
مصطفي : ياعم خلاص كويس أنها اسبوع مش شهرين 
صاحبه امشي يا مصطفي اخبارك زاي وشك 
مصطفي : هههههههه ماشي انا هروح سلام عشان اقول للجماعه وانت روح قولها يا عريس 
صاحبه : هو بقي فيها عريس بقي 
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة ياقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!