Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل الاول 1 بقلم شهد محمد

رواية عشق المراد الفصل الاول 1 بقلم شهد محمد
رواية عشق المراد الفصل الاول 1 بقلم شهد محمد

رواية عشق المراد الفصل الاول 1 بقلم شهد محمد

لم يُلامس قلبي شيئاً أعمق من حُبك ❤️.
♡•♡•♡♡•♡•♡•♡•♡♡•♡•♡•♡•♡
ف قصر كبير يظهر عليه الثراء 
فاطمه بصوت عالي: نعمهه يا نعمه
نعمه بتسرع :ايواا يا هانم
فاطمه بتسأول: مالك و لين و مراد صحيو
نعمه: لين هانم فاقت و دخلت الحمام و مالك بيه فاق و قاعد ف الجنينه و مراد بيه معرفش فينو
فاطمه بهدوء: طيب روحي ناديهم عشان الفطار
نعمه:حاضر يا هانم 
«« فاطمه دي تبقي مامت مراد و لين و مالك ست طيبه اوي و هتحبوها????»» 
ع صفره الطعام كان يتجمع فاطمه و لين و مالك و لم يأتي مراد بعد 
مالك بمرح:صباح الخير يا ست الكل 
استووووووووووووب 
««مالك المنشاوي : شاب عنده ٢٥سنه ذات العيون الزرقاء و شعره البني  الفاتح  الناعم الطويل و عنده عضلات يتميز بالطيبه و الهزار بس وقت الجد مفيش هزار و بيكون اخو مراد الوسطاني و بكليه هندسه »» 
فاطمه:صباح الخير يا حبيبي 
لين بصريخ:قلبيييييي
استووووووووووب
««لين:شقيقه مراد و مالك عندها ٢٠سنه ذات الشعر لاصفر و العيون الملونه و بشره بيضاء و جميله جدا  و شقيه و لكن تخاف من مراد جداا »» 
فاطمه بخضه:حبيبتي براحه شويه 
يلا يا مالك اطلع صاحيي مراد 
مالك بأرتباك: اي و انا مالي م تقولي للبنت دي
لين:انا..لا..لا انا لا يابا و بعدين بت م تبتك
مالك:هضربك يا زفته انتي
لين:نينينينينينيني مش هتقدر 
كتد ان ير عليها مالك لكن صمتت عندما اتاه صوت مراد 
مراد بتوجس:انتو بتتخانقو ولي اي
استوووووووووب
««”البطل” مراد المنشاوي: شاب عنده ٢٧سنه ذات العيون الزرقاء و شعره البني الحرير  و جسمه الرياضي  لكن يتميز بالغرور و الثقه الزياده بالنفس وهذا لسبب لهفه البنات له»» 
فاطمه:لا يحابيبي يلا عشان تفطر
مراد بحب :حاضر
بعد ثواني و هم يأكلون بهدوء 
لين بهمس لمالك:مالك يلاا اقولو ولي اي
مالك بغباء :تقوليلو اي..اه قصدك ع الرحله
لين: اه خايفه اووي 
مالك:مليش فيه اهو قدامك اهو
مراد لحظهم:بتقولو اي من ورايا 
لين بخضه:اصل..اصل
مراد بزهق :انطقي يحجه
لين:الصراحه عملين رحله ف الكليه بتاعتي و
عايزه اطلع يا مراد
مراد بكل هدوء:لا يا لين
لين بتزمر :لييه يا مراد كل صحابي بيطلعو اشمعنا انا 
مراد بعصبيه:انا قولت الي عندي
خافت لين لتجري ع غرفتها و تبكي
فاطمه بتأنيب:مراد هو انت ليه بتعامل اختك كده المفروض تكون مكان باباها الله يرحمه و تهتم بيها
مراد بهدوء:انا مهتم بيها جدا و عشان بحبها و خايف عليها مينفعش تطلع الرحله دي 
فاطمه:ليه يبني
مراد: عشان لين جميله و هاديه و هبله و مبتعرفش نيه الي قدامها وانا م مستعد ان يحصلها حاجه   و انا بخاف عليها و مش ضامن اي الي ممكن يجرا لو خرجت بره لوحدها
مالك :اتفق جدا يبرنس
مراد بسخريه :طب يلا يبرنس ع كليتك و انا هاروح الشركه سلام
مالك:اشطااا باي  
________________________________
ف عماره كبيره ف الدور التاني ف شقه يعيش بها 3 فتيات  
فرح بصوت عالي: اصحوووووو يلاا حضرت الفطار
عشق بصوت ناعس : يخربيتك يشيخه بتجعري ليه
فرح: يلا يا حجه حضرت الفطار يلا  عشان وراكي تمارين 
عشق بحب اخوي:ماشي يقلبي هقوم قبل م البت بتول تيجي تجعرلي من تحت زي كل يوم 
وذهبت للحمام بينما قفزت فرح ع رزان النائمه كالقتيله 
فرح  بصريخ وهي فرق رزان: اصحيي ابت يلاا يلااااا
رزان و هي تبعدها بنعاس:لو قومت هضربك
فرح بغضب:تضربي مين بروحمك انا اختك الكبيره احترميني 
رزان قامت بلماضه: لا عشق اختي الكبيره مش انتي
فرح:طب يلاا قومي يا لمضه 
رزان بتزمر:فوقت اهوو
كلهم قامو و فاطرو  وهم جالسين 
عشق بهدوء:فرح الفلوس  الي كنتي محتجاها ف شنطتك
فرح بستغراب:انتي عرفتي منين 
رزان بذكاء مصطنع:يا بنتي دي ظابط شرطه
عشق بضحك:ماشيي يا نصحه و انتي كمان فلوس الطقم الي كنتي عيزاه ف شنطتك
رزان بحب: انتي احلي اخت بحبك اوي
فرح:وانا كمان
عشق: و انا بموت فيكو و ادي مصرف انهارده اهو
و فجاء سمعو صووت من اسفل العماره  ـــــــــــــ عشققققق انتي يا زفته ــــــــــــــ 
عشق بضحك: اهي الرزله بتنادي اهي
ضحمو الفتيات لتقوم عشق لترد عليها  
عشق من الشباك: ايي يحجه
بتول : يلا يا بنتي هنتأخر يلا انزلي عشان نوصل بدري ع التامرين
اتي  شاب من جنبها ليردف بغزل : م تيجي اوصلك انا يقمر 
  اتي  شخص من خلفه  وضربه  بالرجل من الخلف :امشيي يلا من هنا احنا نحبسك يلا
بتول بتزمر : كل يوم يختي تذنبيني و اتعاكس  ما تظبتب مواعيدك 
(اكيد عرفتو من الي ضرب الشاب..عشق????)
الشاب بألم :اه يا ضهري يا مفتريه 
بتول بنظره رعب :هتمشي ولي اكمل عليك انا 
شاب:لا خلااص حرمتت
عشق و بتول ضحكو و ذهبو 
استووووووووب
««بطلتنا -عشق الراوي: بنت ف س٢٥ ذات العيون الرصاصي و الشعر الطويل الناعم لونه بني جميله جدا  و بشرتها بيضه و دائما مبتسمه و لكن هي مبيفرقش معاها جمالها زي بقيت البنات لانها غيرهم عشق بتشتغل ظابط و قاسيه ف عملها و لكن ف البيت هي فرفوشه و مبتحبش الغلط»» 
««فرح: اخت عشق الوسطانيه عندها ٢٣سنه زات العيون الخضره  و البشره البيضاء  و الشعر الطويل الناعم ولا هو بني و لا اصفر لونه مدرج مبين البني و لاصفر  و مرحه اوي و بتحب الهزار ف كليه طب 
««رزان: اخت عشق و فرح الاخت الصغر  عندها ٢١ سنه  ذات  العيون العسلي الفاتح و الشعر الاسود الطويل شقيه اووي و بتحب المقالب و دايما مقالب ف اخوتها ف كليه تجاره انجلش »» 
»» 
بتول: عندما ٢٤ سنه صديقه عشق الروح بالروح ذات العيون البني و الشعر الاسود الطويل و بشره بيضاء  و بتشتغل معاها ف الشرطه و لكن تختلف عن عشق بشئ انها تحب الهزار وقت الشغل عادي عكس عشق 
“”””””“””””””””“””””””””“”””””””“””””””“””””””“””””
كانت ذاهبه فرح الي كليتها و هي تمشي جائت سياره بسرعه كبيره لما تنتبه لها و لكن سائق السياره انتبه ف اخر لحظه و وقف و لكن فرح عندما انتبهت وقعت بالارض من كثره خوفها ف اصتدمت رأسها بالارض بشده ادت الي نزيفها ارتعب الشات الذي كان يسوق السياره ليركض اليها  
الشاب:انتي كويسه يا انسه 
صديقه نزل من العربيه: هي كويسهه  يا مالك
(ايواا هو مالك اخو مراد????) 
مالك: ششش اسكت.. يا انسه 
فرح نظرت  لمالك بألم : 
مالك(لنفسه): يخربيت جمال عينيكي
فرح بهجوم:هو انت اعمي يعم انت
مالك بأسف:مكنش قصدي معلش
فرح بألم :اه راسي انا حاسه اني دايخه
مالك بخضه :يا نهار اسود انتي اتعورتي تعالي ف مستشفي قريبه من هنا
فرح :مفيش داعي
مالك:لا ازاي بس تعالي ::::::::::
ثم مالك اخد فرح ع المستشفي و عقمو الجرح لها 
فرح بهدوء:شكرا
مالك: العفو و بكرر اسفي تاني  مكنش قصدي 
فرح:ولا يمهك  ثم نهضت: سلام بقي عندي
محاضره
مالك بتسأول:هو انتي ف كليه اي
فرح بضيق:و انت مالك
مالك بضحك :عنيفه اوي انتي 
فرح:ايواا برده ليه
مالك:سؤال عادي عموما انا ف رابعه كليه هندسه
فرح:و انا ف تالته كليه طب
مالك: كليه الطب جنب الكليه بتاعتي تعالي ممكن اوصلك ف طريقي
فرح: لا متعودتش اركب مع
حد معرفهوش عن اذنك 
مالك: عادي احنا ممكن نبقي صحاب
فرح:نعمم.. مفتكرش سلاام
فرح خارجه من غرفه المستسفي و لكن مالك مسك ايديها: طب حتي اعرف اسمك
فرح بخجل: لو اتقابلنا تاني هبقي اقولك بااي
مالك: طب استني طب هشوفك ازاي
مالك يا رب اشوفها 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف شركه «مراد المنشاوي» 
مراد: هاا يا زين خلصتلي ورق الصفقه 
زين:اه يزميلييي
مراد بقرف :اي زميلي دي بكلم سرسجي
زين بمرح :طيب كلو تحت السيطره و الورق قدامك 
مراد بجديه:تمام جهز نفسك عشان بكره ف حفله كبيره ف الفصر بمناسبه الصفقه الي تمت ع خير  و كمان هيكون ف امن و شرطه يرقبو المكان عشان اخر حفله هجم علينا حراميه
زين يهيام :العببب بقا حفله و بنات و هنصيع
مراد بهمس :مش عارف صحبته ع اي الواد ده
زين بتمثيل و صوت انثويي: لو مش عاجبك طلقنيي
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى