Uncategorized

رواية أمير الممالك الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء نبيل

وقفنا عند مكلمه مالك الغامضة.
في غرفه أمير استيقظ ليجد قمر تتوسط صدره ليبتسم بحب ويبدا في اللعب في شعرها ووجهها بحب لتبدا قمر بالانزعاج والتململ
قمر بانزعاج،بس بقي
أمير بحب، اصحي بقي كفاية نوم ورانا شغل كتير.
قمر، طب خمس دقايق بس.
أمير، اوكي هجهز الحمام على ما تصحى يا قلبي بس لو جيت لقيتك نيمه هتندمي
ليقوم امير باتجاه الحمام وبعد بعض الوقت يعود  ليجد قمر نائمه، طيب انا هوريكي ثم يقترب منها ويحملها برفق لتشعر به وتبتسم لكن تشهق بصدمه عندما تجد الماء ينزل عليها بقوه
قمر بشهقه، ليه كده
أمير بضحك، انا حذرتك يلا يا قلبي عشان تخدي شور عشان عندنا شغل كتير
قمر بتعجب، شغل ايه
أمير بحب وهو يضمها اسفل الماء لازم نتخلص من قوتك انت تمتي السن وكده نقدر نتخلص منها وتعيشي طبيعي.
قمر بخوف، ازي
أمير، ياعمري متخافيش انا معاكي انت هتبداء تتحولي في ليله اكتمال القمر واحنا لازم نبدأ قبل التحول.
قمر، تحول ايه.
ليفهم أمير ان ادم ومارد  لم يخبراها شيء ليهرب، هو انت عجبك الوضع ده ولا ايه
لتاخذ قمر بالها انهم بالحمام وهو يضمها اسفل الماء وانهم قربين جدا لتخجل فيقترب أمير اكتر، انا بعشق الورد الجوري.
قمر، طب اطلع عشان اخد شور وننزل.
أمير بغمز، ليه بس ما كنتي كويسه خليني اساعدك
قمر بخجل، لا ش شكرا اطلع
ليشفش عليها أمير، طب خلاص هطلع اخد شور عند مالك على ما تخلصي ليخرج 
????استغفروا ????
في الاسفل كان مالك جهز كل شيء
ادم هو ينزل الدرج، امال أمير فين
مالك، نايم
ادم، اه ايه فين
مالك باستغراب، في اضته ليه
ادم، وقمر.
مالك، ادم قمر مراته خد بالك
ادم، عارف بس مش متقبل فكره انه قريب منها خايف بأذيها. 
مالك، أمير بيحبها ومستحيل بأذيها اهدي 
ادم، ماشي انت بتعمل ايه واسعدك ازي 
مالك، ولا حاجه انا خلصت ومنتظر أمير وقمر ينزلوا
      ???? وحدوا الله ????
عند الجوكر. 
الجوكر وهو يصرخ في رجاله، يلا بسرعه امير هيبدا عشان يحرر قمر من قوتها وانا لازم افتح المقبره الاول عشان نحرر الشرير الاسود 
ليبدا الجوكر ورجاله بالتحرك 
عند أمير تجمع الشباب بيبدأ امير 
ادم، قمر احنا دلوقتي هنعمل حاجه زي لعبه كده الي يفتح عينه الاول هيخسر لازم تغمضي عينك مهما حصل. 
قمر، اوكي 
امير، لا قمر لازم تفهم بصي يا قلبي احنا هنحررك من قوتك 
قمر، قوه ايه 
امير، قمر هو انت مش كنتي بتشوفي حاجات غريبه 
قمر، ايوه و ادم قال انها احلام 
امير، لا مش احلام ده حقيقه 
قمر بخوف، ايه 
امير وهو يمسك يدها، اهدي قمر انت عندك قوه خارقه مظهرتش بشكل كامل لحد دلوقتي لانها هتظهر بعد ما تتمي ١٨ 
قمر، بس انا تميت ١٨ 
امير، ايوه وعشان كده هتبدئي التحول بعد ليله اكتمال القمر الي جايه ولازم احنا نتصرف قبلها 
قمر، طب اعمل ايه. 
امير ولا حاجه احنا هنعمل كل حاجه بس انت هتقعدي معانا مغمضه عينك ومتفتحيش ابدا لحد ما انا اقول مهما حصل وايدك وتسبش ايدي تمام 
قمر، حاضر. 
ليبدأ امير وتغمض قمر عينها ويقرأ امير وبعده يقرأ وادم ومالك والشباب في صوت واحد عند شعورهم بحضور ال…… 
عند الجوكر بدا هو ورجاله العوده 
احد الرجال، هنكمل ولا هنرتاح هنا 
الجوكر، لا هنرتاح شويه عشان لما نوصل مش هيكون في وقت 
ليبدأ رجاله بنصب خيام ليرتاحوا ويستعدوا للمعركه.
            ???? صلوا على النبي ????
عند حسن والد امير ورجاله 
حسن، فاضل اد ايه  يا عم عبده 
عم عبده، فاضل ساعه ونوصل 
حسن، تمام 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!