روايات

رواية ظلام الرعد الحلقة العاشرة 10 بقلم فاطمة عيد

رواية ظلام الرعد الحلقة العاشرة 10 بقلم فاطمة عيد

رواية ظلام الرعد الحلقة العاشرة 10 بقلم فاطمة عيد

رواية ظلام الرعد الحلقة العاشرة 10 بقلم فاطمة عيد

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ان شاء الله …بالرفاء والبنين

-قال كلماته وسط تصفيق حار من أفراد العائله وسط فرحه الجميع حتي هو قلبه نبض في تلك اللحظه وكأنها المره الاولي عانقها بقوه لتهمس هي في اذنه:-

اتلم هما قاعدين

ليجيبها هو:-

تحبي نبقي لوحدنا

كيان :-

ممممم…مش عارفه

رعد:-

طب اطلعي اجهزي وهاتي هدوم زياده معاكي

كيان:-

هنروح فين

رعد:-

هتعرفي اخلصي

بارك لهما الجميع وصعدت هي لتبديل ملابسها ارتدت بنطلون جينز وبلوزه باللون الاسود تاركه لشعرها العنان اخذت نظارتها ولكن تراجعت في اللحظه الاخيره فضلت هيئتها بدونها …اما هو فأخبر الجد بانصرافهم ليقول سيد:-

مش محتاج اقول خلي بالك منها

رعد:-

دي بقت مراتي ياجدي

سيد:-

مراتك علي خفيف …مراتك مش اوي ياخويا

رعد:-

اي الذل ده…تحب ارجعهالك

سيد:-

لا ماصدقت خلصت منكم خدها وامشو…هكسر وراكم زير

ضحك الجميع ونزلت هي لتقول :-

انا جاهزه

رعد:-

يلا

وضع يده علي كتفها وغادرو معاً ليقول أدهم:-

مش كنا كتبنا الكتاب احنا كمان

ورد:-

ماتصبر ياادهم الفرح قرب خلاص

أدهم:-

اديني صابر

أما داليا فظهر عليها التوتر ليقول سيد:-

داليا عشان خوفك يقل اعتبري أنهم مااتجوزوش

داليا:-

خوفي مضيع فرحتي

سيد:-

مفيش داعي للخوف

—————

وصلو الي شقته دلفت وراءه وهي في دهشه من مظهرها فهي شقه في أحدي الابراج التي تطل علي النيل مباشرهً ولكن لماذا كل شئ باللون الاسود قبل أن تسأل وجدت لوحه كبيره مكتوب عليها بخط متناسق ظلام الرعد كانت اللوحه باللون الابيض والكتابه باللون الاسود محاطه برسمه للرعد باللون الاسود لتقول له:-

انت اللي رسمها

هو رأسه بنعم لتكمل:-

هو في رعد اسود …الرعد دايما بيلمع

رعد:-

عادي كنت عميق شويه مش لازم يكون زي الواقع

كيان:-

من ناحيه العمق ف انت عميق اوي…وعنيك حلوه ..تعرف ساعات كنت بقول ف بالي أن جمالك فتنه بيشد اوي

رعد:-

لا ده انتي واقعه

كيان:-

لازم اقع بعد ما بصيت ف عينك ده انا حاسه أنه حلم…بس ياتري ظلامك انتهي يارعد بيه ولا لسه

رعد:-

مش بالسهوله دي وده اللي خايف منه

كيان:-

من امتي وانت بتخاف

رعد:-

خايف اظلمك

كيان:-

رعد انا بقيت مراتك ….مفيش ظلم بينا أنا راضيه باي حاجه الا بعدك ده اللي هيكون ظلم بجد

رعد :-

اي المبالغه فالمشاعر دي

كيان بنعاس:-

انا تعبانه اوي محتاجه انام

رعد:-

وانا كمان ..تعالي

كيان:-

اي ده هننام ف اوضه واحده

رعد:-

فيها اي …متخافيش مش هضايقك

كيان:-

لا ابدا مش خايفه

ابتسم بهدوء:-

ماهو واضح

كيان:-

ضحكتك حلوه اوي

رعد:-

وانتي عنيكي حلوه اوي

قال جملته وهو يقترب منها لتقول هي :-

انا بقول ننام بقا

رعد:-

نامي ياختي

وضعت رأسها علي صدره ليقول لها:-

انتي كده بتجرجريني للرزيله وانا بصراحه بحبها

كيان:-

لم نفسك ونام

حاوطها بذراعه وقرر الصمت حتي لا تنزعج …لكن لازال لا يصدق أنه أصبح زوجها …أدرك أن بالفعل الواقع غير مرتب …أما هي فنامت بسلام وجودها بجواره جعلها تشعر بأنها لا تريد المغادره ابدا …لا تريد أن تبتعد عنه ولو لعده دقائق بل أرادت الاقتراب منه ..تعالت دقات قلبه ليتنهد فهو لا يعرف لما يشعر بهذا …عادت دقات قلبه بعد غيابها..اغمض عينيه محاولا الاستسلام للنوم

يتبع..

لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!