Uncategorized

رواية عشق حياة الفصل الخامس عشر 15 بقلم زوزة

 رواية عشق حياة الفصل الخامس عشر 15 بقلم زوزة

رواية عشق حياة الفصل الخامس عشر 15 بقلم زوزة

رواية عشق حياة الفصل الخامس عشر 15 بقلم زوزة

وعد وهي تجري اتصال بسجده :  قوليلي يا سجده معلومات المهمه .
سجده وهي تقول لها المعلومات وبعد انتهائها قالت : خدي بالك من نفسك يا وعد هذا الرجل خطير .
وعد : حاضر يا سجده هقفل انا ولما اجيب المعلومات هقولك .
وذهبت الي مكان شكله مرعب ولكنها لا تخاف فهي المقنعه أو المقنع كما أطلق عليها من قبل الاستخبارات المصريه فهم لا يعلمون إذا كانت فتاه ام رجل  تسللت الي ذلك المكان بكل خفه حركه وذهبت الي غرفه كان يوجد بها حراسه اخذت تضربهم بسلاحها الذي يوضع عليه كاتم صوت وذهبت باتجاه حاسوب ووضعت به فلاشه ثم أخذت تنسخ كل ما علي الحاسوب ثم انتهت ودمرت الحاسوب وخرجت كما دخلت وذهبت باتجاه سيارتها التي أوقفتها بعيدا ولكن قبل ان تركب بها اتي احد وضربها علي رأسها فوقعت مغشي عليها .
وقال الذي ضربها : هدفعك التمن غاااالي اوووووي .
اخذها الشخص الي مكان مهجور  يحاوطه حراس من الخارج ثم .
وعد وهي مربطه وتتكلم بالانجليزيه (الحوار مترجم ) : اين انا ؟؟
الشخص : انتي لدي سجينه ايتها المقنعه .
وعد : من انت ؟؟
الشخص : الا تعرفيني ايتها المقنعه .
وعد بغموض ؛ انا لست المقنعه من تلك المقنعه التي تقول عليها انا فتاه عاديه ؟؟
الشخص : هل تظني اني مغفل إيتها المقنعه ، انا كنت اراقبك ايتها المغفله لحظه ما دخلتي وسرقتي كل المعلومات علي حاسوبي. 
وعد بهدوء : ماذا تريد مني يا عقرب هل ما زالوا يلقوبنك هكذا .
العقرب : اريد المعلومات التي دمرتها علي حاسوبي ايتها المقنعه .
وعد بضحك : وهل لي أن اسلمها لك هكذا .
العقرب : هل تريدين أن تموتي .
وعد : نعم ولن اقول لك اين المعلومات الي خبئتها نعم فأنا خباتها ولن تستطيع أن تجدها.
العقرب وهو يقترب منها بشر : ماذا تقولي فأنا ساعرف مكانها وساقتلك .
وعد بضحكه : هههههه لا تقدر ايها العقرب علي ذلك فأنا أعلم أن رؤساءك يردوني حيه .
العقرب بغضب : قولي لي ااين المعلومات .
وعد : لن تستطيع أن تجدها ايها العقرب .
العقرب : ساجدها وساقتلك بعد أن اجدها وخرج وتركها .
وعد لنفسها : لازم اعرف اهرب من هنا وحاولت أن تفك نفسها ولكن لم تستطيع …….
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بعد اسبوعين 
في قصر الشناوي 
فوفا لسجده : بنتي فين يا سجده ردي عليا مش كان مفروض نروح ليها كل يوم تقولي بكرا لا بعده .
سجده بكذب : ماهو يا فوفا هي الصفقه طولت شويه ولسه أصحاب الشركات هناك وهي قالت إنها بعد ما يمشوا هتبعت ليكوا الطياره .
فوفا بقلق : لا بس انا مش حاسه كده انا بنتي اول مره تروح وتتاخر كده وحتي متحاولش تكلمني .
سجده : يا فوفتي هي مش عارفه تكلمك لانها مش فاضيه اكيد وهي كلمتني وطمنتني عليها وقالت هتخلص وتبعتلكوا الطياره .
فوفا بقلق : يااارب استر واحميلي بنتي يااارب .
سجده : يااارب هروح الشركه انا خذي بالك من نفسك يا فوفا. 
وتركتهم وخرجت ذهبت الي مكتب الاستخبارات ودخلت الي مكتب رئيسها .
سجده : يافندم وعد بقالها اسبوعين منعرفش حاجه عنها من اخر مهمه .
رئيس الاستخبارات : انا عايز كل المعلومات اللي عندك عن المهمه دي وعن كل خطوه وعد كانت قايللك عليها وانا هكلف شخص يروح يجبها من هناك .
سجده : حضرتك احنا بقالنا اسبوعين مكلفين ناس يدوروا عليها ومحدش لقيها .
رئيس الاستخبارات: بس انا مش هكلف اي حد المره دي انا هكلف شخص يمكن تسمعوا عنه أنه الحوت .
سجده : حضرتك هتكلف الحوت اللي محدش يعرف عنه أي مكان انا يلاقي المقنعه طب هما محدش فيهم يعرف التاني وطول عمرهم هما الاتنين غامضين عن المبني كله .
رئيس الاستخبارات: بس مش غامضين عليا انا هكلمه واخليه يروح يجبها معتش قدامي حل غير كده متنسيش أن وعد بنت صديق عزيز عليا .
سجده : مفهوم يا فندم طب عن اذنك انا هجبلك كل المعلومات وانت كلم الشخص ده .
خرجت سجده ورئيس الاستخبارات الذي يسمي ب عيسي قنديل اجري اتصال مع الحوت ثم قال .
عيسي قنديل : انت فين يا استاذ انت .
الحوت : انت لازم تعرف مكاني يعني قولي عايز ايه .
عيسي قنديل : يعني انت عارف اني لما اكلمك اكون عايز حاجه .
الحوت: اكيد يا فندم ايه المهمه اللي رجالتك مش عارفين يعملوها .
عيسي قنديل : علي فكره انت واحد من رجالتي ها.
الحوت : بس انت عارف اني بعمل المهمات من بعيد .
عيسي قنديل : ماشي المهم في شخصيه مختفيه كانت بتعمل مهمه وهي محترفه جدا واول مره تختفي بعد المهمه بتاعتها ومنعرفش نوصلها .
الحوت : واكيد حضرتك عايزني أكمل المهمه مكانها والا ايه .
عيسي قنديل : لا انا عايزك تجبلي الشخصيه المختفيه دي وتاخد بالك منها دي حد مهم عندي اوووي .
الحوت باندهاش : بقا انا الحوت اروح ادور علي حد مخطوف والا الله اعلم ميت .
عيسي قنديل : انا واثق انها عايشه ولازم تجبهالي يا حوت هي غاليه جدا عندي زيك .
الحوت باندهاش : ومين دي بقا اللي غاليه عندك هتلاقيها بت فرفوره معرفتش تعمل المهمه .
عيسي قنديل : لا هي المقنعه اكيد سمعت عنها وعن مهماتها .
الحوت باندهاش : بقا جه الوقت اللي اشوف المقنعه فيه طب تمام ابعتلي المعلومات وخلال 48 ساعه هجبهالك. 
عيسي قنديل : خد بالك منها يا حوت .
الحوت : طالما غاليه عندك هتبقي عاليه عندي .
عيسي قنديل: انا عارف انك قد المهمه دي هبعتلك المعلومات كلها علي الايميل .
الحوت : تمام .
وقفل معه وبعد وقت اتت سجده ومعه كل المعلومات واعطتها لمديرها وذهبت وإرسالهم عيسي الي الحوت. …..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في مستشفى الصعيد 
حياه وهي خارجه من الغرفه : اخيرا الواحد قام من علي السرير والمستشفي دي بقا .
كنان بفرحه : حمد لله على سلامتك يا حياتي اخيرا شوفتك بخير .
حياه : الله يسلمك يا كنان علي فكره ليا عندك وعود كتيره ها وعايز اكل براحتي بقا .
كنان بضحك : كل اللي همك بطنك يا حياه كله الأكل وبس .
حياه بضحك : اعملك ايه بقا انت اللي معيشني بقالي اسبوعين اهو علي اكل صحي وحرمني من الحاجات اللي بحبها .
كنان بضحك : طب يلا يا اختي انا خليت الممرضين يجهزولك شنطك عشان تروحي بيت جدك .
حياه : هتيجي تقعد معايا هناك صح .
كنان : يا حياتي ده بيت جدك اجي انا اعمل ايه انا هقعد في سكن الأطباء اللي هنا.
حياه : هتيجي هناك معايا وده كلامي عشان لو حصل حاجه انت بقيت اماني يا كنونتي.
كنان : حاضر يا ستي بس هشوف جدك هيرضي والا لا وبعدين انت هتقعدي عند جدك مين .
حياه بابتسامه : هقعد عند جدو احمد وتيتا امينه .
كنان : ماشي يا حياتي هشوف جدك بردو .
احمد الاسيوطي وهو داخل عليهم : ايه يا داكتور مش عايز تيجي عندينا والا ايه مش جد المجام احنا والا ايه .
كنان بحرج: لا ولله يا حاج بس انا قولت يعني السكن موجود يعني وهقعد فيه .
احمد الاسيوطي : عيبه في حجنا يا ولدي تكون ضيفنا وضيف بتنا ونسيبك تجعد في السكن ده لو مشالتكش الأرض نشيلك احنا فوج راسنا من فوج .
كنان بحرج : تسلم احج ولله .
احمد الاسيوطي: طب يلا معايا علي الدوار يا ولاد وانت يا داكتور يبجي شيع حد من الرجاله يجبلك خلاجاتك من السكن .
كنان : حاضر يا حاج .
وذهبوا سويا الي منزل عيله احمد الاسيوطي وكان كل من هناك يحتفل بضرب الناس ويدبحون الدبائح والنساء تزغرد بعوضه حفيده عيله الاسيوطي .
ابراهيم الصافي وهو يحتضن حياه : حمد لله علي سلامتك يا بتي بكرا تجيلنا عشان هنعملك بردو حفله وانتي طالما رايده تجعدي عند جدك إهنه براحتك يا بتي بس بيت جدك التاني مفتوحلك ديما وتيجي تنوري فيه ديما يا غاليه .
حياه بابتسامه : هجيلك علي طول يا جدو .
ابراهيم الصافي : ماشي يا بت الغالي .
اخذت تتعرف علي كل العائلها اخوالها ثم اعمامها علي نساء اخوالها اخذت تتعرف علي الجميع والجميع يرحب بها بسعاده وكيف لا وهي نسخه من والداتها السيده الطيبه التي كان الجميع يحبها ، ولكن اتي شخص إليها وهو سيد الدهشوري وقال بغضب : نورتي البلد يا بت احمد .
احمد الاسيوطي : عايز ايه يا سيد احنا لسه حسابنا متصفاش .
سيد الدهشوري : وانا عملتلك ايه ده انت بتك وأحمد هما الي خطفوا بت الناس ضيوفنا .
احمد الاسيوطي : وانت حاولت تجتل بتنا واحنا لسه هنجعد كلنا وهنشوف حكم شيخ البلد .
ابراهيم الصافي : احنا معوديناش حد ياخد حجه من الحريم يا سيد .
سيد الدهشوري : وانا مجتلتش حد انا لما اجتل اجول جتلت واللي جتل بتكوا انا جبتوا ليكوا ونادي علي أحد ثم اتي إليه برجل .
سيد الدهشوري: ده اللي حاول يجتل بتكوا هو اصلا مش من اإهنه شوف بتكوا مين اللي رايد يموتها تاني وعامله عمله ايه عشان يعمل أكده .
كنان وهو يقترب منه بغضب : بقا انت اللي حاولت تقتل حياه ده انا هقتلك هنا وأخذ يضربه .
الرجل : سامحني يا بيه ولله ما كنت اجصدها ابدا .
احمد الاسيوطي بغضب : مين اللي جالك تجتل حفيدتي يا راجل انت .
الرجل وهو يشير باتجاه كنان ويقول ……….
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة ديسمبر للكاتبة هند حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!