Uncategorized

رواية ونحب تاني ليه الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة الهواري

  رواية ونحب تاني ليه الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة الهواري

 رواية ونحب تاني ليه الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة الهواري

 رواية ونحب تاني ليه الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة الهواري

_ نادر اتصدم من معرفه ابوه أنه خطف نور قفل في وشه و قفل الفون بسرعه : قوومي ماعيا بسرعهههه 
_نور : في ايه ؟! حصل ايه 
_ نادر : ابويا عرف أن انا الي خاطفك و اكيد العيله كلها عرفت قومي هنشمي من هنا 
_نور : انت كده بتأذي نفسك يا نادر فوق من الي انت بتعمله ده فووق 
_ نادر بغضب: مش عاوز افووق مش عاوز قووومي 
_نور خافت منه و من طريقته : هنروح فين ؟!
_هنروح مكان محدش يعرفه حد ولا حتي الدبان الازرق 
_نور بخوف: نادر اعقل من الي بتعمله ده و رجعني لاهلي 
_نادر بغضب: انا لو سيبتك هيبعدوني عنك و أنا مش هقدر انك تبعدي عني ،حتي لو سيبتك لاازم تمضي علي ورقه جوازنا
_نور بتحدي : وانا مش هنفذ طلبك يا نادر و نجوم السما اقربلك
_نادر بتحدي : يبقي انتي بتحبي المغامرات
#Menna_Elhawary
معتز بغضب: ناااااادر رود 
_مازن : قاللك ايه 
_معتز: اول ما قولتله نور انت الي خاطفها قفل في وشي و قفل الفون خالص 
_مازن: ده الي كنت خايف منه 
_هدي : انا مش مصدقه نادر يعمل كده ، وليه يعمل كده اصلا 
_زينب: دلقوتي نقدر نصدق كلام سهيله و مازن 
_سهيله: انا كنت شاكه دلقوتي اتأكدت 
_مازن: دلقوتي احنا اتأكدنا أنه هو الي خاطف نور ، وداها فين بقي ، عمي انت الي ممكن تقولنا فين مكانها 
_ زينب: و معتز هيعرف ماكنها منين يعني ؟!
_مازن: مقصدش حاجه والله كل الي أقصده أن ممكن يكون فيه مكان انتوا عارفين مكانه شقه مثلا مخزن اي حاجه كنت بترحوها 
_معتز: لأ معرفش غير شقتنا بس مافيش اماكن تاني ، احنا لسه راجعين من السعوديه من قريب جدا و منعرفش حاجه 
_زينب بحزن : وياريتنا ما رجعنا مصر تاني ، ابني الوحيد بقي يخطف و مين بنت خالته 
_نوح: احنا لازم نتصرف قبل منه ، احنا نبلغ البوليس 
_زينب : بوليس لا ابني ي معتز هيضع مننا ، شوف حل تاني غير البوليس هيسجنوا 
_معتز: مافيش في ادينا حل غيره عشان نعرف ماكنها و نرجعها و مين يعلم مش ممكن يرجعها و يعرف غلطه 
_ مازن : معلش استحملوا مش بأيدينا حاجه تانيه ، وان شاء الله خير ، يلا ي نوح و انت ي عمي لو مش عاوز……
_معتز: انا جاي يبني يلا بينا 
” مازن و نوح و معتز نزلوا ركبوا العربيه و طلعوا علي الاقسم ” 
#Menna_Elhawary 
_ هنروح فين 
_نادر : اركبي و خفي رغي 
_نور: مش هركب غير لما تفك ايدي 
_نادر بغضب: انتي اي حاجه اقولها تتشرطي قدامها ارررركبي 
_نور بخوف: ركبت اهه ، ابو معرفتك يا اخي 
_نادر: بتبرطمي بتقولي ايه 
_نور بغضب: مش ببرطم سوق وانت ساكت خلينا اشوف هتودينا فين 
_نادر : سواق الي جابوكي انا صح 
_نور: الاه مش انت الي خاطفني ولا انا الي قولتلك والنبي ي نادر تعالي اخطفني 
_نادر : انا الي متزفتت 
_نور: يبقي تتزفت تسووق وانت ساكت 
_نادر : انتي عارفه لو كان حد خطفك غيري كان زمانك مموته نفسك من العياط 
_نور: تصدق ممكن ، يخطفني بقي و يعذبني و أقوله ارحمني بقي ، يروح ضاربني كده بقي ، وانا اعيطت بقي 
_نادر : ششششششش اسكتي ايه شغل الروايات الممحونه دي ، اسكتي 
_نور : يعني خاطفني و بجح كمان طب يا اخي سيبني اتخيللل اتخيللل زي الروايات كده هو فيه من حلاوه الروايات و جمال الروايات 
_نادر : انا عليا اعمل حادثه دلقوتي بدل شغل الروايات الي انتي بتحلمي بيه ده 
_نور: ما انا لو مت هيبقي الذنبي في رقبتك ، هو احنا فين ، هو مافيش حد هنا ليه ، وايه الحته المقطوعه دي 
_نادر : احنا في الصحراء يعني مافيش بني آدم هنا غيرنا ، يعني مافيش حد يقدر يعرف ماكنا ، ولا ياخدك مني 
_نور خافت من طريقه كلامه و من المكان الي مافيش حد فيه ده : طب وانت هتقعد فين بقي 
_نادر : في نفس البيت الي هناك ده انا وانتي 
_نور بصوت عالي : نعععععععععمم انت بتقول ايه ، انت اتجننت ولا ايه ي نادر اعقل كده بدل والله هوريك انا هعمل ايه 
نادر : هتعملي ايه يعني ؟!????
_نور: انت عاوزني اقولك يعني عشان تمنعني لا مش هقول 
_نادر : طب انزلي ي نور و شيلي الأفكار الي دماغك دي و تفكيرك أن احنا الاتنين في بيت واحد دي عشان ده تفكير قديم
_نور : تفكير قديم ، سيبنالك انت التفكير الجديد يبن زوزووو  
_نادر : حلوه منك ابن زوزو دي يلا ادخلي 
_نور : نينينينيننينيني 
#Menna_Elhawary
_بقولك نادر هو الي خاطف نور  
_ طب هو خاطفها ليه ؟! 
_جنه: عشان طلع بيحبها و مش بيحب سهيله فهمت 
_طب كان راح قلها من الاول و اتحوزها 
_جنه : الحوار طويل مش هينفع في الفون لما نتقابل 
_ خلاص ماشي باي ……،،، مطلعتش انت الي خاطفها و طلعت صادق 
_فارس: عشان تعرف بس ، مين بقي الي خاطفها 
_نادر ابن معتز 
_فارس: مين نادر ده كمان 
_ ابن خالتها و بيحبها 
_فارس: طب هو بيحبها متجوزهاش ليه بدل الخطف و المرمطه دي 
_ اساسا هو خاطب صاحبتها سهيله ، بس معرفش ايه الي خليه يخطف نور 
_ فارس: اومال مين الي يعرف؟!????
_ جنه الي تعرف كل حاجه ، هتعرفنا لما تيجي ، اسكت بقي عشان صدعت منك 
_فارس: سكتت اهه 
#Menna_Elhawary  
_ يعني انت عاوز تفهمني انك عاوز تبلغ عن ابنك أنه خاطف بنت خالته 
_معتز بحزن: ايوه يا فندم 
_ انا لاازم اعرف كل حاجه عشان اقدر اعمل محضر و اكتب فيه ايه 
_ مازن : انا هقولك علي كل حاجه…………..
????????????????
_ ليه يبني تعمل كده ليه ، اااه ي قلبي عليك و عليكي يا نور 
_ زينب بحزن: انا مش عارفه اقولك ايه غير ربنا يصبرنا و يرجعوا بالسلامه 
_ سعاد : أن شاء الله هيرجعوا بالسلامه 
_ خديجه : سهيله انتي كويسه 
_سهيله اتنهدت : متقلقيش انا كويسه اهم حاجه نور ترجع بالسلامه
_خديجه: و نادر هتعمله ايه 
_سهيله: هيبقي في كلام تاني ، و حساب تاني 
_خدبجه: نور ملهاش دخل يا سهيله ياريت تحاسبي نادر بس 
_سهيله: الحساب يجمع و نشوف مين الي لاازم يتحاسب 
_خديجه: قلبي معاكي 
_جنه أدخلت: انا مش عارفه ليه ساكته كده من الاول ليه مواجهتهوش و قولتبله علي الي بيعمله ده 
_سهيله: كنت فاكره الي بعمله ده صح طلع غلط كبير عملته 
_جنه: طلع بيحبها ومش بيحبك انا مش عارفه هيا ساحره للكل ولا ايه 
_خديجه: انتي ليه بتقولي كده 
_جنه: انتي مش ملاحظه ان كمان مازن هيموت علي نور و خايف عليها ازاي 
_خديجه: خايف عليها عشان بينهم شغل و هيا بنت راجل كان عزيز عند باباه 
جنه: انتي شايفه كده  
_خدبجه : ايوه انا شايفه كده و مافيش حاجه غير كده 
_جنه : هههههههه دي وجه نظرك غير وجه نظري بس هنشوف الايام مستخبيه ايه 
خديجه : كل خير ان شاء الله
#Menna_Elhawary
_ بصي بقي دي قوضتك ودي قوضتي و هتلاقي كل حاجه موجوده لبس ليكي واي حاجه تحتاجيها 
_نور : هيا الشقه مش نضيفه ليه انا مش هقعد فيها كده دي كلها تراب 
_نادر : بصي انا مش قادر انا عاوز انام ادخلي نامي و بكره نشوف هنعمل ايه، يلا تصبحي علي خير 
“نادر دخل.و سابها وهيا بتشتم فيه و علي بروده ده و قفل الباب علي نفسه بالمفتاح و باب البيت كمان كان عباره عن قوضتين و صاله صغيره كده و مطبخ و حمام “
_نور: اخرت الي بتخطف من قرايبه ابو معرفتك يا نادر 
“و دخلت اوضتها وقفلت الباب بالمفتاح “
_كده انا فهمت كل حاجه هكتب المحضر و تمضوا عليه وأن شاء الله هنلاقيها 
_معتز: يارب ي بني 
” الظابط كتب المحضر و معتز مضي عليه و خلصوا كل حاجه و مشيوا و الظابط هيخبرهم لو عرفوا حاجه عنهم و ركبوا العربيه و روحوا بيت نور تاني”
_هدي : قولي ي بني عملتوا ايه 
_ مازن: متقلقيش يا امي عملنا محضر بالخطف و لو عرفوا حاجه هيقولنا 
_نوح: احنا دلقوتي عملنا كل حاجه نقدر عليها وخير أن شاء الله
_معتز: يلا يا ولاد وانتوا كمان ي بنات روحوا الوقت أتأخر اوي ، يلا عشان اوصلكوا 
_مازن: لا ي عمي انا الي هوصلهم هاخد خديجه و انسه سهيله اوصلهم انا  
_نوح: يبقي انا هاخد الانسه خديجه أوصلها عشان متأخرش علي البيت و ننجز وقت و جنه عربيتها معاها تروح هيا و ماما وانا هتابعهم بالتليفون 
_مازن: تمام يلا يا انسه سهيله عشان الوقت أتأخر و ياريت محدش يعترض عشان الواحد مش ناقص خوف علي حد تاني 
“فعلا سهيله و خديجه ميشوا مع مازن و نوح عشان الوقت أتأخر و كل واحد فيهم روح بيته”
_عاااااااا ناااااادر الحقننييي 
يتبع…….
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية تزوجت فتاة السابعة عشر للكاتبة رحمة أيمن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى