Uncategorized

رواية زواج إجباري الحلقة الخامسة عشر 15 والأخيرة بقلم إنجي صابر

 رواية زواج إجباري الحلقة الخامسة عشر 15 والأخيرة بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الحلقة الخامسة عشر 15 والأخيرة بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الحلقة الخامسة عشر 15 والأخيرة بقلم إنجي صابر

((من الحلقه السابقه????))
شهد دخلت عليهم 
شهد بدرما: خياااااينه مين امي واختي ومن غيري كمان  خدوووني معكم 
ونطت شهد عليهم و فاضلو يضحكو 
الجديده ????
عند عمر 
ورد: هتفضل مخليني مغمضه عيني كتير كدا انا تعبت يا عمر بقالك نص ساعه 
عمر: خلاص قربنا نوصل بصي عدي لحد عشره  وفتحي
ورد: ماشي واحد اتنين……..عشره 
فتحت ورد واتصدمت من جمال المكان كان علي البحر و انوار ملوانه و موسقي هادئه وشموع وورد احمر في كل مكان
ورد بفرحه: كل ده علشاني 
عمر بحب: ايوه يروحي  كان نفسي يكون اجمل من كدا  بس للأسف ملحقتش  الوقت كان قليل 
ورد بفرحه: بتهزر ده جميل جداً الله شكلو حلو اووي 
عمر بحب: انا بحبك اوي يا ورد و بحمد ربنا اني شوفتك ساعتها ولاكنت مش عرف هحب مين غيرك و ازاي ويارب اعرف اسعدك ومش اشوفك زعلانه ابدا انا اهلك وكل حاجه اعتبرني اخوكي وابوكي وصحبك و حبيبك كلو كلو يا وردتي
ورد كانت فرحانه اوي ومش مصدقه ان كل ده حقيقه وبقت تعيط من الفرحه 
عمر بحنان:ممكن بقا مفيش عيط ولا زعل و تسمحلي برقصه دي يا وردتي
ورد بابتسامه:ايوه 
وفاضلو يسهرانين ليحد النهار مع طلع????
وعند سليم وهمس
همس بنوم:هش بقا اوف 
سليم بضحك:في حد يقول لحبيبو هش
همس فتحت عنيها وبصدمه:سليم انت هنا هوا مش كان حلم 
سليم بحب:لا مش حلم يقلب سليم 
همس بقلق:انت بتحبني صح 
سليم بضحك:انتي هبله يابنتي بعيد عن انك بقيتي مراتي شرعن و قانونا بس انا بدمنك انتي عشقي الابدي الي عمري ما اخليها تبعد عني انتي فهمه يروحي
همس بحب وفرحه:فاهمه 
سليم:ربنا ميحرمني منك ابداً 
همس بياحرج:هقوم اخد شاور عشان ننزل نفطر معهم
سليم بطفوله:تحبي اساعدك يروحي
همس وشه بقا طماطم:انت قليل الادب
سليم بضحك:وسافل كمان يقلبي 
همس حدفته بي المخده الي كنت علي الكرسي و دخلت تاخد شاور 
همس لي نفسها:طلع بي يحبني سليم بيحبني هييي
برا عند سليم 
رن رن رن 
سليم بجمود:حلو اوي كدا نفذ الي بعده وحسابك وصل البنك امبارح سلام
سليم في نفسه:هنشوف مين الي نهايته قربت يا عمي 
خرجت همس وكانت لبسه بجامه زرقه نفس لون عنيها ومسكه فوطه صغيره بتنشف شعرها الاسود الطويل بيها 
سليم بحب وبيقرب منه:انتي مش عاديه انتي حورية
همس بكسوف: يااااه سليم بطل بقا تقول الكلام ده
سليم بضحك: حوريتي بتتكسف ههههه
سليم: تعالي انا هنشفلك شعرك
همس : وانت هتعرف 
سليم بتكبر: مفيش حاجه سليم مبيعرفش  يعملها 
همس بضحك: اتفضل وريني 
اعدت همس علي الكرسي و سليم بقا ينشف شعرها ببراعه 
همس بزهول:واااو طلعت بتعرف
سليم:ههه.مش بحب اتكلم عن نفسي كتير 
همس بضحك:مغرور 
سليم:اي خدمه هههه والبسي عقبال ماخد شاور و ننزل سوا 
همس:منا لبسه مالها بجامتي 
سليم:عمر جاي يروحي 
همس:اااه حاضر هروح اغير عقبال متخرج
و تحت و اعدين علي السفره الاكل بعد ما الكل اتجمع
سليم:اي ريكم نسافر كلنا سوا 
عمر:موفق هنسافر امته 
سليم:بعد كتب كتابك انت و ورد و الفرح 
ورد بفرح:موفقه فكره جميله اوي هنكون سوا يا همس 
همس بفرح:ايون و هنسهر سوا 
عمر بيكلم سليم بصوت واطي:دول مجانين صح
سليم:اظاهر كدا مفكرين نفسهم في راحلة مدرسة ابتدائي
همس:بتقول حاجه يا سليم 
سليم:ها لا يروحي ولا حاجه كلي 
همس:حاضر صحيح اي ريك يا ماما موفقه صح
نهال ولدت عمر:لا ياحبيبتي انتي و جوزك و عمر و ورد سافرو و انا و ياسمين و شهد هناعد هنا
نهال: اي ريكم يا بنات
ياسمين بهدوء وحب:معكي يا ماما 
نهال:وانتي ياشهد 
شهد:اه طبعا طبعا معكم
شهد في نفسه:امته خليتك يا ماما المحامي بتاعي بتقولي بدلي كنت عايزه اروح
بعد مخلصو الاكل 
عمر بضحك: المأذون  جه لي لي لي 
شهد بضحك: لولولولوي اخير هتتجوز  وهاخد اوضتك 
عمر بضحك: بعينك هناعد معكم 
شهد: ده انا انتحر ساعته 
والكل بقا بيضحك علي شهد و عمر 
وبعد كتب الكتاب 
سليم: مبروك ياصحبي
همس: مبروك يا لولو
ورد: حبيبتي الله يبارك فيكي 
عمر وهوا بيحضن سليم: الله يبارك فيك صحبي
سليم: الفرح هيبقا بعد يومين  عشان فرحه فرحتين
عمر: بظبط كدا????
همس بصدمه: قصدك انك هتتجوز يا سليم
سليم: اتجوزت وحده غبيه الحمدلله على كل حال 
همس وهيا خلاص هتعيط: مخاصمك ومش هكلمك لو فكرت تعملها 
ياسمين:قصده فرحكم هيكون مع ورد يا وشوش 
همس بغضب طفولي:بت الاسم ده مبحبوش 
بس استني ????بجد قصدك كدا ياسليم
سليم: اه يا وشوش????
همس: سلييييم
سليم: خلاص يروحي هاتي راسك ابوسها ولا تزعلي نفسك 
شهد بمرح:اي ريكم نخرج نتغدا برا النهارده 
ورد:اه ياريت انا جوعت اوي 
عمر:انتي لحقتي 
ورد:قصدك اي
عمر:ولا حاجه يروحي انا كمان جوعت 
شهد بمرح:يبختك بتاكلي كتير ومش بتتخني 
ورد بضحك:انا يابنتي  
و خرجو كلهم في عربيتين 
همس:اي كل الحارسه دي ياسليم
سليم:عادي يروحي دي عشان سلامتنا
و بعد ساعه وصلو المعطم
همس بفرح:سليم ده 
سليم بحب:ايون هوا يقلبي 
بعد ما دخلو و اعدو
الاء بفرحه:همس وحشتيني اوووووي
همس وهيا حضنه الاء:وانتي كمان وحشتيني اكتر بكتير
همس:اومال احمد مين
الاء:جوا ميعرفش انك هنا 
همس بفرحه:ده وحشني اوي
سليم بعصبيه:همس احمد مين
همس بتوتر:احمد زي اخويا والله
الاء:طب انا هروح اجيب طلباتكم ومش هتاخر 
شهد بضحك:اوعا في خناقه جايه في التريق وهيصه
نهال:شهد 
شهد:سوري مامي
ياسمين بضحك:شهد بقت شهيده هههه
ورد:عمر امسك صحبك.ده هياكل همس 
عمر:يعني يكلني انا وانا لسه مدخلتش دنيا 
همس:يروحي احمد ده بقالي سبع سنين عرفه 
سليم : متقوليش اسم واحد تاني غيري علي لسانك سمعه 
همس:????حاضر
همس في نفسه:غيور بس بحبك بردو????
احمد بسعاده:ههههمس وح
ولسه احمد هيكمل لاقه الي هياكلها 
احمد بتوتر:احم تشربو اي يا فنادم 
سليم ببرود:طلبنا شكرا
احمد:اه تمم منورين يا جماعه و همس ممكن كلمه 
سليم:عايز منها اي 
احمد:هقولها حاجه بس 
همس:خلاص بقا يا سليم دقيقه و رجعه
سليم:تالت ثواني والاقي قدمي 
همس:طيب
احمد:عامله اي وحشتيني 
همس بضحك:وانت كمان انا تمم الحمدلله انا اتجوزت 
احمد:منا عرفت يا هانم  المهم الاء يا همس هتروح مني اتصرفي
همس:حصل اي
احمد:مش مهم دلوقتي تعرفى حصل اي بس انا عايز اعترفها اعمل اي 
همس:بس لاقتها انا فرحي بعد يومين تعاله مع الاء و ساعته اعترف ليها 
احمد: تصدقي فكره شكرا اووووي ليكي و انا همشي عشان جوزك هيقتلني بنظرته بس ربنا يسعدكم بين انو بيحبك اوي /بقلم/انجي صابر
همس:وليك يارب
شهد:ياسمين اختك هتموت من النهاارده علي ايد سليم ههه
ياسمين:الحب اعمي اعملهم اي 
شهد بضحك:امته بقا انا كمان احب
ياسمين بضحك:اخلي ماما توريكي هوا فين
شهد:احم متشكره يختي انا هاكل احسن 
سليم:كان عايز اي 
همس:يروحي اهداء و هحكيلك 
وحكت همس كل حاجه ل سليم
سليم:تالت سنين وخايف يقول 
همس :ايون
سليم:بس هيا بين انها بتحبها 
همس:عرفت منين
سليم:حاسس بكدا 
همس:يا جامد 
سليم:عرف عرف 
وبعد الاكل و اعدو شويه 
سليم:روحو انتم 
عمر:رايح فين يا سليم
سليم: لازم اعمل حاجه
عمر:هاجي معك
سليم:لا هروح لوحدي
عمر:مستحيل اسيبك
سليم:طيب وصلهم و تعاله انا هستنك في العنون…..
عمر:تمم 
همس:رايح فين يا سليم
سليم بحنان:مشور شغل و راجع تاني يروحي
همس:هتتاخر
سليم:ساعتين ورجع 
همس:طب ما تخليه بكرا
سليم:لا يروحي لازم دلوقتي عشان السفر و الفرح و الكلام ده 
همس:خلي بالك من نفسك
سليم:حاضر وانتي كمان
وبعد ما عمر وصلهم و راح ل سليم ف المكان الي قاله عليه
عمر:بينا يصحبي بس اوعدني مفيش دم
سليم:اوعدك و ده مش يتساهل اضيع عمري عشانه
دخل سليم و عمر الفيلا بتاعت محمد 
محمد بصدمه و خبث:يا مرحب بي ابن اخوياااا 
سليم بجمود:اي الي رجعك يا محمد
محمد بخبث:جيت اتطمن علي ابن اخويا حبيبي ولاقيتك انت الي جتلي زياره جميله منك بس زعلان منك بقا كدا تتجوز ومش تعرفني 
سليم:عايز تعرفه عشان تموته زي اخوك و مراته
محمد بيمثل الطيبة:الله يرحمهم منه لله الي كان السبب 
سليم:انت هتستعبط 
محمد:عندك دليل ان الي حصل مش كان استهتر امك
سليم و العصبيه و الغضب سيطر عليه
سليم:امي الي موتها لما خلتها تاخد أدوية غلط لحد ما المرض كل في جسمه و ابويا الي موتها عشان تورث كل حاجه
محمد بحقد:محصلش و حته لو حصل ما ابوك طلع حقير و كتب كل حاجه باسمك قبل ما يموت
سليم بزعيق هز البيت:الحقير ده يبقا انت 
و راح سليم فضل يضرب فيه و عمر يحوشه ومش عرف
محمد بخوف:يا حارس 
سليم و الشراره هطير من عينه:بقا دول رجاله تشغلهم ده شافوني بس مشو و البيت مفيهوش غيرك يحلو حته العا**” الي بضيع فلوسك عليها بعتك 
محمد بخوف:مستحيل انت كداب 
سليم فضل يضرب فيه و اخير عمر نجح في انو يبعده عن محمد
عمر:الراجل هيموت في ايدك يا سليم انت وعدوتني 
سليم هوا بياخد نفسه:حسابك لسه مخلص 
سليم بزعيق: حسن
حسن رءيس الحارس:نعم يا سليم بيه
سليم:خد الكلب ده علي المخزن 
حسن:تحت امرك 
محمد بخوف و الدم بينزل من بوقه:انت هتعمل اي
سليم بكرهه:كل حاجه عملتها ف امي وفيا و ابويا هدفع كل حاجه يا زبالة
محمد:مراتك زمانه مع رجالتي و هيموتها لو مش سبتني
سليم:ههههههه هوا انا مش قولتك ولا اي 
محمد بخوف:قلت اي 
سليم:مراتي في مكان تاني خاااالص غير الي رجلتك روحه و زمان البولس مسكهم لان المكان ده كتبته باسمك والي اشترها واحد من رجلتك و البيت كلها مخدرت و أسلحه مش مترخصه و زمانهم بيعترفو عليك وقبل ما البوليس يلاجيك اكون عملتك حفلت وداع
محمد بزعيق:كدب لاااااا كدااب 
سليم:خده من هنا يا حسن علي المحسن
حسن:حاضر
بعد ما خرج حسن ب محمد
عمر:هتعمل اي 
سليم:كل خير ياصحبي خلاص النهايه قربت اوي
عمر:ربنا يستر 
بعد تالت ساعات في المخزن 
حسن:كلو تمام يا سليم بيه الرجاله عملو الي قلت عليه
سليم:كويس اوي افتح الباب
محمد و الدم بينزل من كل حته في جسمه
محمد بخوف هستيري:عايز اي مني تاني ااابعد عني حرام عليك
سليم بحقد و كرهه:وانت لما كنت بتضربني انا وامي كان مش حرام ولا لما موت ابويا واغتصبت مراته ده كان حلال 
انا جحيمك فكرت اني بخاف منك او لما هشوفك هكون نفس الطفل الي كان بيخاف و يترعش لما يسمع اسمك 
محمد بحقد وصوت زي الافعي:و لو الزمن رجع لورا هعمل نفس الي عملته ابوك كان ديما مخليني حاسس اني اقل منه كان لازم اعرفه انو مش احسن مني 
سليم و عنيه بقت دم:فا تموته تعمل الي عملته 
فضل سليم يضرب فيه لحد ما اديه بقت تنزف دم من كتر الضرب في محمد 
دخل عمر
عمر:كفايه يا سليم هموت في ايدك و ايدك بتنزف دم 
سليم زعيق:حسن
حسن:امرك يا باشا
سليم بجمود:خليه مراه وبعد كدا ارميه في ازبل زباله علي الطريق وتخلي عربيه ترقبه و تصور اول ما يفوق و البوليس يجليها
حسن:علوم وينفذ يا باشا 
خرج سليم و عمر من المخزن
عمر:هنروح فين دلوقتي
سليم بتعب:مش هقدر اشوفه و انا كدا انا هاعد النهارده في فندق وانت تبقا تبلاغه اني هبات في الشغل وتلفوني فصل 
عمر:تحب افضل معك
سليم:لا انا عايز اعد لوحدي 
عمر:الي تشوفه يا صحبي بكرا هعدي عليك
سليم:تمم 
بقلم/انجي صابر
وبعد يومين وجه معدا الفرح
كانت ورد و همس اجمل عروستين 
والفرح في اكبر فنادق في مصر و كل راجل الأعمال وبعد من الوزاره وصحفين كتير 
همس بتوتر: ورد انا خايفه 
ورد بتوتر اكتر: علي اساس انا الي برقص 
نهال بضحك: اهدوء يا بنات انتم بسم آلَلَهّ مشاء الله زي القمرات 
همس: بجد يا ماما شكلنا حلو
نهال: طبعا يقلبي و زي القمر كمان ربنا يحميكم يا حبيب قلبي 
ورد: هوا عمر فين اتاخرو اوي
همس: عندك حق
شهد: هما قالو انهم هيركبو العربيه و جاين
ورد: انا خايفه اوي
ياسمين: تحبي اجبلك حاجه تاكليها
ورد: اه اه انا هموت من الجوع 
شهد بضحك: اخويا بيته هيتخرب من اولها
ورد بضحك: ده انا. عصفوره مش باكل نهائي 
همس بضحك: ما هوا بين اوي ههههه
دخلت انتصار و هيا بتزغرط 
انتصار: البشوات وصلو لولولولولولولولولوي 
نزلت همس و ورد 
و عمر و سليم اتصدمو من شدت جمالهم 
وكل واحد خد عروسته في العربيه و رواحو الفنادق  و ضرب النار و الصواريخ والالعاب الناريه شغال من اول الفرح لحد مخلص
وكان اجمل يوم و فرحه للجميع  
احمد اعترف  الاء وهيا وفقت انهم يتجوز 
ياسمين  بقت متعلقه بنهال اوي و نهال كمان 
شهد حبت ياسمين كانها اختها الصغيرة 
همس سليم خليها مجنونه بحبه
عمر بقا بيحب الاكل زي ورد من كتر ما هيا بتاكل 
صدفة ممكن تخلينا نحب ناس عمرنا ما تخيلنا نقبلهم 
الماضي لو مش وجهنا مش هنعرف نتقدم خطوه لقدم
كل شر بنعمله هياعد لينا. زي الخير ما بياعد لينا 
الكلمه الحلوه مش بس صدقه لا دي بتفرح قلب غيرك ممكن تكون بنسبالك عادي بس عند غيرك حاجه كبيره 
افضل فرحان وسعيد عشان الي ربنا كتبهولك و بتتمنه زمان و نسيته ربنا بيجهزلك فيه بس انت افضل ادعي وربك عمره ما بينسه حد 
بقلم /انجي صابر 
✨????????????????النهاية ????????????????✨
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الساحر للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!