Uncategorized

رواية عشق الصخر الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء عصمت

 رواية عشق الصخر الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء عصمت

رواية عشق الصخر الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء عصمت

رواية عشق الصخر الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء عصمت

بمرور الوقت صخر كان وصل للقصر اخد شاور وغير هدومه واخد هدوم لـ عشق وطلب من سعدية تجهزله اكل عشان ياخده معاه
خلص ولسه هيركب عربيته ويطلع من القصر بس اتفاجئ من اللي شافه .. بنت محجبة بس حجابها مش لايق مع لبسها اللي مجسم تفاصيل جسمها .. قرب منها ومسكها من ايديها  بغضب: انتي جايه هنا ليه وايه اللي منزلك من بيتك في الوقت دا وكمل بسخرية: يامحترمة 
البنت بمياعة وهي بتلزق نفسها فيه: ايي ياصخورتي براحة على ايدي ..انا جيت اطمن عليك اصلك من ساعة مااتجوزت وانت مش بترد على تليفوناتي غلط في حاجة انا؟!!
بعدها عنه بقرف: انا مش قولتلك اني مش عايز اشوف وشك تاني انتي ايه مبتفهميش؟!! متخلنيش اتصرف معاكي تصرف مش هيعجبك نهائي
البنت وهي بتلعب في زراير قميصة: انا اي حاجة منك بتعجبني ياصخر
صخر وصل لاخره وبقوة زقها بعيد عنه لدرجة انها وقعت على الارض: ايدك لو لمستني تاني هقطعالك فاهمة يا دينا وخلقتك دي مش عايز المحها قريبة من القصر تاني
دينا قامت من ع الارض ولا كان الكلام موجهه ليها وببتسامة مستفزة: ايه خايف منها معقول صخر السيوفي خايف مراته تشوفه مع طلقته!! اوبس نسيت هي صحيح متعرفش انك كنت متجوز وكملت بمكر: ومخلف كمان
صخر بغضب: اخرسي انا وانتي عارفين كويس اوووي الولد دا يبقى ابن مين لولا عضم التربة انا كنت خلصت عليكي من زمان اوووي .. لكن للاسف عمي الله يرحمه موصيني عليكي قبل ما يموت 
دينا بصراخ: انت ليه مش عايز تسامحني على غلطة واحده غلطها في حياتي غلطه ندمانه عليه لحد دلوقتي انا بحبك ياصخر بحبك ليه مش عايز تصدقني
صخر بسخرية لازعة: واضح فعلا انك ندمانة! هو انتي نسيتي تبصي لنفسك في المراية قبل ماتيجي!! انا رايي انك تقلعي الحجاب ده .. بصراحة ملهوش لازمة بلبس الرقصات اللي انتي لبساه ده ولا البويا اللي ممحره بيها وشك
انتي كل اللي يهمك الفلوس واعتقد اني فالموضوع ده مش مقصر ويلا بقا وريني عرض كتافك
قال كلامه وركب عربيته واتجه للمستشفى 
اما دينا بصت للقصر ورجعت بصت لعربية صخر اللي ماشيه بسرعة رهيبة وهمست بغل: هتكون ليا ياصخر بمزاجك او غصب عنك والحلوة اللي انت متجوزها وفرحان بيها دي نهايتها هتكون على ايدي
___________________استغفرك ربي واتوب اليك
عند كريمة .. علي ومريم كانوا معاها
كريمة: وديني عند عشق ياعلي عايزة اشوفها واطمن عليها
علي بتوتر: بلاش تروحيلها دلوقتي سبيها شويه تهدى
مريم بتأييد: علي معاه حق ياماما بلاش تروحي لعشق دلوقتي 
كريمة بأصرار: هتوديني ياعلي ولا اروح لوحدي 
علي بـ استسلام: هوديكي وامري لله
وفعلا اخدها ووصلها قدام اوضه عشق .. كريمة طلبت منه ياخد مريم ويمشوا وانها عايزة تقعد مع عشق لوحدها
خبطت على باب الغرفة لحد ماعشق سمحتلها بالدخول .. كريمة دخلت واول ماعيونها وقعت على عشق وشافت الجروح اللي ماليه جسمها دموعها نزلت زي الشلال .. عشق بصتلها بسخريه وقالت بتريقه: مش لايقه الدموع دي على واحده سابت بنتها 22سنه ولا انتي رأيك ايه؟!
كريمة ببكاء: يابنتي اسمعيني انا ا
قاطعتها عشق بغضب: متقوليليش يابنتي انا مش بنتك سمعاني مش بنتك
كريمة قربت منها وحاولت تمسك ايديها بس عشق سحبتها بسرعة
كريمة بمحايله: طب اسمعيني وبعدين احكمي بس اسمعيني 
عشق برفض: مش عايزة اسمعك مهما تقولي عمره ماهيكون مبرر انك تسبيني طول المده دي! عملتي ايه يوصل ابويا لدرجة انه يقول انك ميته!! هو سؤال بس وعايز اعرفه
كريمة بدموع: اسالي
عشق بوجع حاولت تداريه: انا بنت ناصر عمران ولا انتي خنتيه وكنتي مقضياها
كريمة شهقت بصدمة ووجع ودموعها غرقت وشها: انتي بنته والله العظيم بنته وانا عمري ماخنت ابوكي ولا عمري فكرت اني اخونه متظلمنيش زي ماهو ظلمني متبقيش زيه ياعشق متبقيش ويو يابنتي
عشق بعياط: قولتلك متقوليليش يابنتي .. لو انا بنتك فعلا ليه سبتيني؟! لييييه!! ليه ابويا يقول انك موتي؟! ليه ابقى يتيمه في الوقت اللي غيري عايشين ومتهنين بحضن امي؟! امي انا!! انا عمري ماهسامحك .. حتى لو عايزه اسامحك مش هقدر ولا هعرف .. ياريتك كنتي موتي فعلا ياريت موتي وريحتيني من اللي انا حساه دلوقتي 
كريمة ضمتها بقوه وعشق بتحاول تبعد عنها بس جسمها واصابتها مش مساعدنها
كريمة بنهيار: انا اسفه .. اسفه يانور عيني .. اسفه عشان وجعتك بالشكل ده والله كان غصب عني والله غصب عني كل ده بسبب نريمان هي اللي دمرت بيتي ونهت حياتي وقضت عليا منها لله .. منها لله 
عشق بعدت عنها: قصدك ايه
كريمة بدموع: هحكيلك كل حاجة بس انتي اسمعيني
عشق سكتت كعلامة على موافقتها وابتدات كريمة تحكي: انا وناصر اتجوزنا بعد قصة حب كبيرة جدا .. كنا مع بعض في الجامعة .. ناصر مستواه الاجتماعي كان كويس جدا غني بمعنى اصح ودا كان مشكلة لان ابويا كان مجرد موظف حكومي فـ اهله كانوا معترضين عشان كده .. بس ناصر كان متمسك بيا جدا وكان بيحبني اووي .. بعد ماتخرجنا عمل كل حاجة ممكن تتخيليها عشان اهلوا يقتنعوا بيا واخيرا وافقوا واتجوزنا .. حياتنا كانت هادية وعايشين في سعادة وحب .. وسعادتنا كبرت اكتر واكتر لما عرفت اني حامل فيكي .. كل حاجة كانت كويسة لحد ما نريمان ظهرت في حياتنا .. كانت سكرتيرة ناصر الجديدة اول معرفتي بيها كانت في حفلة عملها الشركة 
اتقربت مني بسرعة رهيبة وبقينا صحاب .. عرفت انها مطلقة وعندها بنت يادوبك سنتين .. بقينا دايما مع بعض .. وعرفت بعد كده انها كانت معايا فالكلية .. دايما كانت موجودة عندي في البيت سواء هي او بنتها .. اعتبرتها اختي .. حقيقي كانت اقرب حد ليا اكتر حتى من اختي منال الله يرحمها والده صخر .. مع ان منال حظرتني كتير منها بس مشوفتش حاجة وحشه منها لحد ماابتدت تسال وتتدخل في تفاصيل علاقتي بـ ناصر ابتديت المح لها اني متضايقة من النقطة دي بس هي فضلت مستمره ودايما كنت بتهرب من الاجابة وبعد فتره بقا في رقم ديما بيرن عليا خصوصا بعد رجوع ناصر من الشغل .. مره واحده لقيت ناصر اتغيرت معاملته معايا .. بقى دايما عصبي واول لما يلاقي تليفوني بيرن يتجنن ويفضل يزعق والموضوع تتطور لدرجة انه ضربني وكنت هسقط بس ربنا ستر وحماكي .. من بعديها وانا بعدت عنه خالص نزل من نظري بعد ماايده اتمدت عليا وكنت هخسرك الايام والشهور بتمر ونريمان حتى مسالتش عليا ولا مره كان فاضلي حوالي اسبوعين واولد فكرت اني لما ابعد عن ناصر واتجنبه هيرجع زي الاول بس اللاسف بعدي عنه ماعدلهوش دا بوظ الدنيا اكتر مابينا وصلت معاها انه اتهمني اني مبقتش احبه واني بخونه وبقى يقفل عليا الشقة بالمفتاح .. حلفتله ميت يامين اني لسه بحبه وعمري مافكرت اني اخونه ..هخونه ازاي ونا محبوسه في البيت مبخرجش منه بس ولا فرق معاه .. لحد ماجيه اسوء يوم في حياتي كلها .. بعد ماناصر نزل الشركة بحاولي ساعتين لقيت باب الشقة بيخبط
فلاش بااك
كريمة: مين!
نريمان بعياط: انا نريمان ياكريمة الحقيني
كريمة اتفاجئت ان باب الشقه مش مقفول بالمفتاح فتحت الباب نريمان رمت نفسها فـ حضنها .. كريمة بخضه: مالك ياحبيبتي فيكي ايه
نريمان: بنتي بتموت ياكريمة ومش عارفة اتصرف ازاي تعالي معايا نوديها اي مستشفى انا هتجنن مش عارفة اتصرف
كريمة: طب اهدي خير ان شاء الله هتصل بناصر واقوله الاول وبعدين انزل معاكي 
نريمان بلهفه: لا انا استاذنت منه انك هتيجي معايا وهو وافق وكملت بعياط: بسرعة ياكريمة بنتي هتمووت
كريمة لبست بسرعة ونزلت مع نريمان ركبت عربيتها .. استغربت من الطريق المقطوع اللي ماشين فيه
كريمة بـ استغراب: احنا رايحين فين؟! دا مش طريق بيتك
نريمان بأرتباك اصل انا نقلت في شقة جديدة
كريمة: تمام
الوقت بيمر واخير وصلوا لـ شقة نريمان كريمة كانت قلقانه فحاولت تطمن نفسها
ادخلي ياكريمة واقفة ليه .. دا اللي نريمان قالته بعد مادخلت شقتها وكريمة واقفة ع الباب .. يدوب كريمة دخلت من هنا وحست بحد  بيكتم نفسها وبعد كده غابت عن الوعي
فاقت على صوت تكسير فتحت عيونها بالعافية بتبص حواليها اتفاجئت انها نايمة على سرير .. اتصدمت لما لقت نفسها من غير هدوم  ومش بس كده لا .. دا في راجل نايم جمبها… لسه هتصوت لقت باب الاوضة اللي هي فيها بينكسر وناصر واقف قدمها ملحقتش تتكلم وتدافع عن نفسها  وكان ماسكها من شعرها ونازل فيها ضرب وللاسف ملحقش اللي كان معاها .. فضل يضرب فيها لحد مانزفت وفقدت الوعي .. خدها المستشفى وهناك عرف انها لازم تولد وان وضعها خطر
بااااااااك
كريمة بعياط: محستش بحاجة من بعدها غير لما فوقت وعرفت اني ولدت بس مشفتكيش ولا حتى لمحتك لقيت ناصر داخل عليا وملامحه كلها شر وشايلك بين ايديه وقالي بالحرف: هقتلها واحرق قلبك عليها هندمك على اللحظة اللي فكرتي تخونيني فيها .. حلفتله واترجيته يسمعني بس رفض وسابني ومشي واخدك معاه حاولت اقوم اجري وراه مقدرتش انهارت في العياط ونمت من غير ماحس وف نص الليل حسيت بحد في الاوضة وصوت انا عارفاه كويس .. نريمان وناصر كان موجودين فالاوضة وانتي نايمة ف حضن نريمان كنت لسه هقوم واشوفك بس اتجمدت مكاني من اللي سمعته
نريمان: انا اسفه ياناصر مكنتش احب اشوفك بالمنظر ده بس اعمل ايه ضميري مسمحليش اني اشوفها بتخدعك وبتخونك واسكت كان لازم اصارحك بالحقيقة انت متعرفش انت غالي عليا قد ايه
ناصر بتعب: بالعكس انا مش عارف اشكرك ازاي مش احسن متسبيني عايش مغفل لحد دلوقتي مش قادر اصدق ان حبيبه عمري تعمل فيا كده بس ورحمة امي لهندمها ندم عمرها وهخليها تتحسر على بنتها
نريمان: انا عارفة انت حاسس بايه بس عايزاك تعرف انا هفضل معاك وف ضهرك بس ناوي تعمل ايه في البنت دي
ناصر بجنون: هقتلها
كريمة: وقتها متحملتش وقومت زي المجنونة وخطفتك من ايد نريمان وخرجت بره الاوضة بجري وكل اللي بفكر فيه ازاي احميكي منهم قدرت اخرج بره المستشفى استخبيت واتصلت بـ نبيل والد صخر وحاكتله على كل حاجة وقولتله يلحقني  اتفاجئت بـ ناصر ونريمان ورايا قمت اجري بس وقعت ع الارض حاولت اقوم معرفتش ناصر اخدك من حضني وداكي لنريمان اللي نظرات الحقد كانت ملياه عنيها قمت اخدك منها زقني بقوة وقعت على دماغي محستش بنفسي الا ونا نايمة ع السرير والدكتور بيسالني اسمك ايه؟ وايه اللي عمل فيكي كده! معرفتش ارد .. معرفتش اسمي ايه 
او ايه اللي حصلي .. مفتكرتش اي حاجة فقدت الذاكرة
عشق: كفاااية مش عايزة اسمع حاجة تانيه مش عايزة سبيني لوحدي ارجوكي سبيني .. سبيني
ايه اللي بيحصل هنا بالظبط
دا كان صخر اللي كان لسه واصل واتفاجئ بصريخ عشق .. قرب منها وضمها بقوة: في ايه ياامي
كريمة بـ بكاء: انا بحكيلها اللي حصل معايا مش عارفة حصلها ايه فجأة مش عارفة
صخر: روحي اوضتك استريحى  ياامي وخلي عشق تهدى وتستوعب اللي قولتهولها
فعلا كريمة مشيت وهي مش مبطلة عياط
صخر لعشق وهو بيضمها اكتر: كفاية عياط ياحبيبتي كفايه
عشق ببكاء: انا موجوعة ياصخر .. موجوعة اووي ومش عارفة اعمل ايه عشان ارتاح مش عارفة رغم كل اللي قالته بس مش عارفة اصفلها مش قادرة اسامحها مش عارفة والله ماعارفة ابعدني عنهم ياصخر .. خدني بعيد عن عنها مش عايزة حد يشوفني ولا عايزة اشوف حد .. خبيني منهم انا خايفة
صخر ضمها اكتر بحماية: حاضر ياروح صخر حاضر .. انا معاكي متخافيش .. مش هسمح لاي حد انه يأذيكي انا جانبك
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت معملي للكاتبة شهد خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!