Uncategorized

رواية حب وعذاب البارت الخامس عشر 15 بقلم آية السيد

 رواية حب وعذاب البارت الخامس عشر 15 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الخامس عشر 15 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الخامس عشر 15 بقلم آية السيد

في المستشفى
الدكتور خرج واول لما ريم شافته جريت عليه بسرعه
ريم بلهفه علي علا /طمني يا دكتور بالله عليك
الدكتور /لو سمحتي اهدي…. انتي قريبتها
ريم /انا صاحبتها وانا اللي جبتها هنا
الدكتور يأسف /للأسف المريضه اتعرضت لصدمه عصبيه ودا أدي ان ضغطها يعلي وهو دا السبب في الإغماء اللي حصلها
ريم سمعت كلام الدكتور وعيطت اكتر
ومحمد فضل يهديها
زين /طيب هي بقت كويسه دلوقتي يا دكتور
الدكتور/ هي الوقتي الحمد لله بقت احسن تقدروا تدخلوا تطمنوا عليها بس محتاجين انها تستني يومين في المستشفى
ريم بدموع /ليه يا دكتور مش انت قولت انها كويسه
الدكتور /بصراحه احنا شاكين في حاجه وحابين نطمن بس مش اكتر وان شاء الله خير
الكل /ان شاء الله
الدكتور /عن اذنك
الدكتور سابهم ومشي و ريم جرت بسرعه علي اوضه علا
ريم دخلت اوضه علا ولقت علا نايمه علي السرير وسانده ضهرها عليه وباصه قدامها في الاشئ ومتركب ليها محلول
ريم مسحت دموعها و راحت ناحيه السرير بسرعه وقعدت جنبها
ريم بابتسامه ألم /علا حبيبتي عامله ايه دلوقتي يا روحي
علا بصت لريم وبعدين رجعت بصت قدامها تاني في اللاشئ
ريم دموعها بدأت تنزل /علا ردي عليا عشان خاطري انا اسفه والله انا السبب في كل اللي حصلك سامحيني يا علا والله ما كنت اعرف ان دا كله هيحصلك… انا اسفه اوي
ريم بدأت تعيط اكتر وبدأ صوت عياطها يعلي
ريم بدموع /اا.. انا اس…اسفه سامحيني….. يا ريتني ما كنت قولتلك
علا بصت ليها بدموع وبعدين عيطت هي كمان
وحضنتها وريم حضنتها وفضلوا الاتنين يعيطوا اكتر
وبعدين سمعوا صوت الباب
بعدوا عن بعض ومسحوا دموعهم
ريم بصوت باكي /دا محمد وزين
علا بصت ليها
ريم /مكنش قدومي غير محمد لما تعبتي معرفتش اتصرف وملقتش غيره اتصل بيه ادخله
علا هزت راسها وعدلت حجابها وريم قالت ليهم انهم يدخلوا
زين ومحمد دخلوا الاوضه
زين /الف سلامه عليكي يا انسه علا
علا بصوت واطي /الله يسلمك شكرا
محمد /سلامتك يا انسه علا
علا بصت ليه وخانتها دمعه وهزت راسها ولفت وشها
وبعدين محمد وزين استاذنوا وخرجوا
علا بدأت دموعها تنزل تاني
ريم بحنيه /علا يا حبيبتي بالله عليكي اهدي عشان خاطري
علا بدأت شهقاتها تعلي اكتر
علا بعياط /ل… ليه محبنبش يا ريم… والله حبيته ا.. اكتر من نفسي حتي…. ليه… ليه هي مش انا
ريم بعياط /عشان خاطري يا علا… عشان خاطري حاول تهدي
علا بدأت تعيط اكتر ونفسها بدا يضيق وريم اتفزعت لما شافتها كده
ريم بفزع /علا……. مالك يا علا مالك بالله عليكي اهدي علاااااا
ريم صرخت ومحمد وزين دخلوا لقوا علا مش قادره تاخد نفسها وريم واقفه جنبها بتعيط
زين راح بسرعه ينادي للدكتور
_____________________
في شركه الجرحي
حنان كانت قاعده في مكتبها وخايفه علي وعد
هند /مالك يا حنان فيه ايه
حنان /خايفه اوي وعد يحصلها حاجه.. هي طيبه والله ومش تستاهل اي حاجه وحشه
هند /ان شاء الله خير يا حبيبتي وتبقي كويسه بس انتي اطمني
حنان /اطمن ازاي بس انا سمعت الاستاذ ياسين بيقول للأستاذ رحيم انها اتخطفت وهو جري زي المجنون
هند /طاب ما تتصلي برحيم تشوفي ايه اللي حصل
حنان /تفتكري
هند /هو دا الحل الوحيد عشان تطمني وتبطلي قلق
حنان /خلاص انا هرن
وحنان مسكت التليفون ولسه هترن بس غيرت رأيها
هند بتساؤل /ايه يا حنان مرنتيش ليه
حنان /خايفه ارن
هند /يبنتي خايفه من ايه انتي هترني وهتسئلي علي وعد وبس
حنان بتردد /بس..
هند /مبسش يا حنان يلا اتصلي
حنان /ماشي
حنان مسكت الموبايل ورنت علي رحيم وبعدين الخط اتفتح
___________________
في فيلا رحيم الجرحي
رحيم كان قاعد علي الكنبه وساند ضهره عليها وحاطط ايده ورا دماغه ومغمض عينه
وياسين كان قاعد جنبه ومستنيين ان وعد تفوق عشان يتطمنوا عليها
وفجأه تليفون رحيم رن
رحيم قام ببطء ومسك موبايله ولقاها حنان وبعدين فتح الخط
رحيم /الو
حنان بتوتر/ا..الو
رحيم ابتسم علي توترها
حنان بارتباك /ااا. انا حنان يا استاذ رحيم
رحيم /اهلا يا حنان…. فيه حاجه
حنان./ب..بصراحه يعني كنت…. كنت حابه اتطن علي الانسه وعد
رحيم /هي الحمد لله بقت احسن بس هي نايمه دلوقتي
حنان /تمام… الف سلامه عليها… واسفه علي الازعاج
رحيم /ولا يهمك
رحيم قفل الخط وابتسم لانه مجرد ما سمع صوتها حس بشويه راحه.
وبعدين سمع صوت صريخ جاي من اوضه وعد
رحيم وياسين جروا بسرعه ناحيه الاوضه ودخلوا لقوا وعد عماله تصرخ والممرضه مش عارفه تهديها
رحيم جري بسرعه ناحيتها وحاول يهديها واخدها في حضنه
وعد بدموع /ه.. هو.. ك.. كان هيموتني….. ي.. يا رحيم…. اهه…. اا.. انا خايفه
رحيم دموعه نزلت علي حاله اخته
رحيم بيطبطب عليها وهي في حضنه /هشششش اهدي يا حبيبتي متخافيش محدش هيقدر ياذيكي
ياسين اول اما شاف وعد في الحاله دي حس ان فيه سكينه حد دخلها في قلبه وحس بغضب شديد لما شاف قهرة وعد وساب الاوضه وخرج من الفيلا
رحيم كان بيحاول يهديها وبعدين شاور للمرضه انها تديها حقنه المهدي
الممرضه قربت منهم وادت وعد حقنه المهدي
وعد /ه.. هو..
رحيم /هشششش اهدي يا حبيبتي ونامي
رحيم عدل وعد في السرير غططاها وبعدين باسها وبص للمرضه واتكلم /خليكي معاها ومش تسبيها
الممرضه بايماءة/حاضر
_____________________
ياسين خرج من اوضه وعد وقلبه واجعه عليها وفي نفس الوقت الغضب أتمكن منه وراح ناحيه المخزن اللي فيه احمد
ياسين بأمر للحرس /افتحوا الباب
الحراس نفذوا الأوامر وفتحوا الباب وياسين دخل لقي احمد مرمي علي الارض والدم بينزل منه وفاقد الوعي
ياسين جاب جردل فيه مايه وبعدين رماه علي احمد
أحمد بفزع /اههههه…
احمد بص و بدا يفوق تاني وبدأت الرؤيه تبقا واضحه قدامه وبص لقي ياسين اللي كان واقف والغضب ماليه
أحمد بخوف /ااا… انا
ياسين قرب منه ومستناش يكمل كلامه ومسكه من هدومه وبدأ يضربه بكل غضبه
ياسين فضل يضرب في احمد جامد ومع كل ضربه بيفتكر صريخ وعد وقهرتها ويزود في الضرب وكان بيضرب فيه بكل غل
حتي الحرس محدش فيهم استجري انه يحوش احمد من بين ايديه
الحارس /احنا لو سبناه كده هيموته
الحارس 2/واحنا هنعمل ايه انت مش شايف منظرة…. دا انت لو قربت منه مش هترجع حي
الحارس1/احنا لازم نتصل برحيم بيه بسرعه
الحارس 2/طاب يلا بسرعه قبل ما يموت مستني ايه
_________________. #آيه_السيد
رحيم كان خارج من اوضه وعد وبعدين لقي تليفونه بيرن
رحيم /الو
الحارس /ايوة يا رحيم بيه
رحيم /عاوز ايه
الحارس /ياسين بيه موجود هنا وعمال يضرب في الراجل اللي احنا مسكناه والراجل خلاص هيموت في ايده
رحيم /حاولوا تبعدوه يا اغبييا لغايه ما اجي
الحارس /بس….
رحيم بصوت عالي /مبسش انا ثواني وجاي
الحارس /اوامرك يا باشا
رحيم خرج بسرعه من القصر وراح ناحيه المخزن
__________________
في شركه الجرحي
حنان قفلت مع رحيم واتنهدت براحه
هند /ها يا حنان رحيم بيه قالك ايه
حنان /الحمد لله كله تمام والإنسه وعد كويسه
هند /الحمد لله…. يلا بقا نخلص شغلنا احنا وبعدين نمشي
حنان /يلا
___________________
في المستشفى
الدكتور جه وريم بعدت عن علا وبدأت تعيط تاني
الدكتور /لو سمحتوا اخرجوا بره
ريم /بس
الممرضه /بره لو سمحتوا
محمد /يلا يا ريم والدكتور معاها
ريم ومحمد وزين خرجوا وريم بتعيط ومحمد لسه بيحاول يهديها
ريم هدت شويه
محمد /انتي كلمتي أهلها
ريم /عزه راسها ب لا
محمد /لازم تكلميهم
ريم /ح.. حاضر
ريم مسكت الموبايل واتصلت علي مامه علا
_____________
في منزل عبدا الحميد
نسرين وعبد الحميد كانوا قاعدين علي السفره عشان الاكل بس نسرين مكنتش بتاكل
عبد الحميد/مالك يا نسرين.. مش بتاكلي ليه
نسرين /باكل اهوه
عبدا الحميد /الاكل قدامك زي ما هو
نسرين /مش عارفه حاسه قلبي مقبوض وخايفه
عبد الحميد /ان شاء الله خير ومفيش اي حاجه
وبعدين سمعوا صوت التليفون بيرن
نسرين قامت بسرعه عشان ترد
نسرين /الو
ريم /ايوة يا… ط. طنط نسرين.. اا…. انا ريم
نسرين /ازيك يا ريم فيه ايه يا حبيبتي علا كويسه
ريم بعياط /علا اغمي عليها وهي في المستشفى
نسرين اول ما سمعت كده صرخت والتليفون وقع وعبدا الحميد راح ليها ومسك الموبايل
عبدالحميد /الو
ريم /الو يا عمو
عبدالحميد /فيه ايه يا ريم
ريم /علا في المستشفى
عبدالحميد/ليه يا بنتي ومستشفي ايه
ريم ملته اسم المستشفي
وبعدين راح هو ونسرين المستشفى
_____________________
في مكان مهجور
الزعيم /ها كل حاجه جاهزة للعمليه الكبيرة
الراجل /ايوة يا زعيم.. بس
الزعيم /بس ايه
الراجل /فيه مشكله
الزعيم /فيه ايه
الراجل /زين ومحمد بيفتشوا ورانا
الزعيم /ههههههه سيبهم يدوروا براحتهم
الراجل /بس….
الزعيم /متخافش اوي كده… وبعدين قولي ايه اخبار المزة
الراجل /مزة مين
الزعيم/……….
يتبع..
لقراءة البارت السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت عفيفة للكاتبة آية السيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!