روايات

رواية معشوقتي طفلة الفصل الأول 1 بقلم ندى ناصر

رواية معشوقتي طفلة الفصل الأول 1 بقلم ندى ناصر

رواية معشوقتي طفلة الجزء الأول

رواية معشوقتي طفلة البارت الأول

معشوقتي طفلة
معشوقتي طفلة

رواية معشوقتي طفلة الحلقة الأولى

انتي يا زفتة يالي اسمك ملك اصحي يابت انتي
ملك بنعاس : في ايه علي الصبح بس يا مرات ابويا
في ان الضهر قرب ياذن و انتي نايملنا وسيبة البيت يضر*ب يقلب يلا قومي حضري الفطار و وضبي البيت يلااا
ملك بملل : اووف حاضر
دقيقة وتكوني ورياا فاااهمة
ملك : حاضر حاضر
نعرف الشخصيات
ملك ١٦ سنة بنت في قامة الجمال بيضا البشرة بعيون رمادية تشبه القطط وشفتها ممتلتان الي حد ما و وجهاها مستدير مثل القمر وشعرها بني كثيف توفت ولدتها وهي صغيرة و بعد سنة قرر ولدها يتجوز امرأة في نفس عمره ولديها طفلة في نفس عمر ملك لكي تعتني بها ولكي لا تشعر بالحرمان من حنان الام ولكن للأسف بعد وفاة ابيها في حداث سيارة أصبحت زواجة ابيها قاسية عليها و اصبحت ملك خدامة عند زوجة ابيها و ابنتها الوحيدة رنا التي انجبتها من زوجها السابق قبل طلاقها
نرجع للراوية
رنا : اوووف بقا انتي لسه مخلصتش الفطار انا جعانة اخلصي عشان هتاخر علي الدرس بتاعي
ملك بضحك : ما تيجي تعملي الاكل لنفسك ولا مفكيش ايد ههههه
رنا بغيظ : وانا اعمل ليه وانتي موجودة انتي الخدامة بتاعتي فاهمة يابت انتي انا بكلمة وحدة مني ممكن اخليكي في الشاارع
صمت ملك بحزن لأنها تعرف انه يمكن أن يحدث بها ذلك : طيب روحي بقا و شوية والفطار هيجهز
نظرت رنا لها بنتصر و خرجت من المطبخ ولم تهم بقلب تلك المسكينة التي حطمته
ملك بدموع : ليه يا بابا سبتني مش كافية ماما عليا انا بقيت وحيدة ومليش حد وفوق كله ده بيطردوني من بيتي
خرجت ملك وفي يدها الإفطار و وضعته علي طوالة وكانت ستروحل ولكان اوقفها صوت زوجة ابيها التي تدعي سلوي
سلوي : تعالي يا مقصفت الرقبة عايزكي
اقتربت منها ملك بضع خطوات : نعم في ايه تاني
سلوي : في عريس متقدملك و انا وفقت خلاص عليه انا بقولك من باب العلم بس و كتبنا كتب كتابك اصلا
ملك بصدمة و بكاء: انتي انتي بتقولي ايه انا مستحيل اوفق انتي جيتي عليا كتير اووي حرام عليكي اعتبرني زي بنتك مش كافية خلتوني خدامة عندكم و كمان مخلتنبش اكمل تعليمي حررام عليكي انا بكرهك بكره..
قطعتها سلوي بصافعة قوية علي وجهاها و اكملت بغضب : قليلة ادب ازي ترفعي صوتك عليا كده يا زبا*لة امشي من قدامي وروحي جهزي نفسك عشان خلاص كلها ساعتين و يجي يخدك من هنا يلا غورري
دلفت مريم الي غرفتها وهي تبكي بحرقة علي حالها : يارب ليه كده يارب اشمعنا انا الي بيحصل معيا كده اهي اهي انا مش مش عايزة اتجوز انا اهي اهي
قطعتها سلوي بدخلها : انتي لسه مجهزتيش اخلاصي الراجل تحت
ملك بكسرة : حاضر
ارتدة ملك فستان اسود و كوتشي ابيض وشعرها كعكة فوضوية و اتركت بعض الخصل تنسدل علي وجها الأبيض الناصع
رنا بغيرة : يلا احسن خلينا نرتاح منك
ملك : هتندمي اذا كان انتي او مامتك وهتيجوا تتاسفولي وانا ساعتها مش هقبل اعتذركم وخليكي فكرة بقا
رنا ببرود : في المشمش ويلا بقا انزلي قصد عمو مستنياكي تحت قصد عريسك مسانيكي تحت
لما تجب عليها ملك و هبطة الي أسفل و صدمة عندما وجدة رجل كبير في السن يبلغ من العمر ما يقرب لي ٥٥ عام ولكن يظهر عليه الطيبة
يسري بحب مسطنع : يلا يحببتي اركبي مع جوزك
ملك بدموع : حسبي الله ونعم الوكيل فيكي
وركبت السيارة وهي تبكي بحرقة وظلت علي هذا الحال لما يقرب لنصف ساعة اما الرجل يقود السيارة بصمت و بدأت ملك بالهدوء و توقفت عن البكئ
ملك : سوري يا عمو حضرتك يعني مش شايف نفسك كبير عليا سيكا انا مش عارفة انت متجوزني ليه و…
الرجل : بس بس اهدئ انا مجوزك لبني مش انا يابنتي ويلا بقا انزلي عشان وصلنا
نزلت ملك ولم تصدق عينيها ڤيلا كبيرا جدا اقل ما يقال عنها قصر و ملئة بلاشجار و الازهار
ذهبت ملك ورا هذا الرجل و دلفوا الي القصر
الرجل وهو يدعي (كريم) : يا فارس فارس تعالي يابني
بعد دقيقتين تقريبا اتي شاب يجلس علي كرسي متحرك و شديد الوسامة بعيون عسليتين ومفتون العضلات و ذو بشرة قمحية
فارس : نعم يا بابا ثم نظر الي ملك الوقفة وقال مين دي يا بابا
كريم : اطلعي انتي يملك فوق وهتلقي دادة سماح فوق
ملك : حاضر
كريم : بص يافارس دي دي مراتك
فارس بغضب : شايفني عيل بتجوزني من وريا وكمان مجوزني طفلة
الاب بغضب : انت بتعلي صوتك علي ابوك ده بدل متشكرني
فارس بغضب : من حقي اعلي صوتي و اعمل اكتر من كده
الاب : مش كلهم زيها انسها شوية بقا وانت عايزني اتفرج عليك وانت بتمو*ت بالطيئ احمد ربنا انها وفقت عليك بالحالة الي انت فيها دي
فارس بصدمة : الحالة الي انا فيها!!!
الاب : أنا انا مقصدتش يا فارس انا قصدي يعني….
فارس : أنا فهمت قصدق خلاص انا اسف يا بابا
وتركه وذهب الي مصعده الخاص و ذهب الي الجناح الخاص به و وجد ملك تجلس علي السريره الخاص
فارس بغضب : وكمان قعدة في الجناح بتعتي ده انتي يومك مش فايت انهارده
وقفت ملك بخوف وهي تنظر له وعلي وشك البكاء
فارس بغضب : تعالي هنا قربي
ملك بخوف : ل لا انت هتضربني
فارس بصوت جهوري : بقولك تعالي هنااا
ملك بدموع : لا لا اهي اهي انت هتضربني
فارس : تمام خليكي مكانك بقا
ذهب نحية المكتب و فتح الدرج خاصته واحضر منه مسد*س و…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية معشوقتي طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!