Uncategorized

رواية دموعها ملاذي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسني

 رواية دموعها ملاذي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسني

رنا قاعدة في الجنينة بتلعب مع الكلب بتاع عدي الو 
احمد الو ازيك يا رنا
رنا الحمد لله مين 
احمد انا احمد اخو نرمين 
رنا اه ازيك يا احمد عامل ايه 
احمد الحمد لله حمد الله عل سلامتك 
رنا الله يسلمك مرسي 
احمد انتي كويسه حد عملك حاجه 
رنا لا الحمد لله محدش عملي حاجة خالص 
احمد طيب انا مبسوط اني اطمت عليكي 
رنا مرسي 
احمد انا هبقي اكلمك تاني ماشي 
رنا ماشي سلام وقفلت وراحت لعدي مكتبه 
رنا انت مشغول 
عدي لا تعالي رنا راحت وقفت جنبه
رنا بص انا عاوزه اطلب منك حاجه بس مش تتعصب عليا ماشي 
عدي امممم عاوزه ايه 
رنا ممكن تكلم ابيه امير عشان اطمن عليه
عدي اووووف يا رنا اطلعي من دماغي بقي
رنا قعد عل رجله عشان خاطري انا عاوزه اكلمه ومش رضيت اكلمه الا لما اقولك 
عدي اتنهد ماشي يا رنا كلمه 
رنا ابتسمت وانت تصلحه
عدي لا مش هتسوقي فيها 
رنا باسته من خده عشان خاطري عشان خاطري
عدي احم وبعدين بقي معاكي طيب 
عدي كلم امير 
عدي الو 
امير يانعم 
عدي اتكلم عدل عامل ايه
امير حلو 
عدي بقولك متظتش فيها انا بكلمك عشان رنا فامتتفردش اوي كده 
امير متشكرين حاجه تاني 
عدي باتفف رنا عاوزه تكلمك 
رنا الو يا ابيه انت كويس
امير ايوه يا حبيبتي كويس متقلقيش 
رنا طيب متزعلش ماشي
امير ضحك لا مش زعلان يا رونه 
رنا طيب تبقي تيجي ماشي
امير ماشي حاضر
رنا ماشي انا هقفل بقي ماشي 
امير ماشي يا حبيبتي سلام 
رنا سلام وبصت لعدي شكرا 
عدي العفو 
رنا انا عاوزه انام عشان حسه ان جسمي وجعني اوي
عدي بحنان حاضر يا حبيبتي وشالها وطلع بيها الاوضه وفضل جنبها لحد منامت 
بعد مرور شهرين ورنا ابتدت دراسه وهي وعدي بقت علاقتهم كويسه جدا وعدي بقي يحاول يتحكم في عصبيه عشانها وامير كان بيروح لنرمين باي حجه
واحمد بيكلم رنا في التليفون كل فتره وامير بداء يلاحظ ان عدي بداء يحب رنا ورنا كمان بداءت تحبه وكان مبسوط عشانهم جدا وعدي بقي ياخد باله من كل تفصيل رنا 
في يوم عدي رجع لقي رنا قاعده في الجنينة وبتعيط عدي راح قعد جنبها وحضنها 
عدي بقلق رنا حبيبتي مالك بتعيطي ليه في حاجه تعباكي
رنا بعياط لا 
عدي امال مالك يا روحي 
رنا ابيه امير مش كلمني ونسي ان بكره عيد ميلادي 
عدي ابتسم وعشان كده بتعياطي طب مهو ممكن ميبقاش نسي وهيكلمك 
رنا بدموع مهو كل سنه هو اللي بيعملي الحفله بتعتي وهو مش عمل حاجة السنه دي انا عارفه 
عدي طب بس خلاص متزعليش وانا يستي عاملك الحفله بتعتك 
رنا ابتسمت ودفنت وشها في رقبته مرسي يا عدي 
عدي طب يلا تعالي عشان تقيسي الفستان اللي جبتهولك 
رنا باسته من خدها وبفرحه ماشي يلا وطلعت قاست الفستان لونه اسود طويل سق بكم وبفتحه صدر صغيره وجزمه وشنطه سوده كان شكلها جميل ورقيق اوي شكلها انسه كبيره 
رنا بتلف حولين نفسها ها شكلي حلو 
عدي حوط وسطها بدراعه شكلك قمر 
رنا عضت عل شفتها مرسي 
عدي حط ايده تحت دقنها ورفعها وباسها 
رنا ابتسمت بخجل انا هروح اغير ودخلت الحمام تغير هدمها وعدي نزل كلم امير 
امير ايوه يا عدي 
عدي امير انت نسيت تكلم رنا عشان عيد ميلادها وهي قعدت تعيط 
امير ياخبر ده انا نسيت خالص طيب يا عدي انا هكلمها وقفل معه وزعل من نفسه جدا انو نسي عيد ميلادها كلمها في التليفون وصلحها وتاني يوم بليل قبل الحفله ما تبدا بحبه 
عدي لبس بدله سوده وقميص اسود من غير كرفت ورنا لبست الفستان 
عدي اخدها عند شجر الفاكهة وهي بصلت لقت مرجيحه كبيره اوي عندها وشكلها حلو اوي
عدي كل سنة وانتي طيبة 
رنا حضنته وانت طيب دي حلوه اوي دي عشاني
عدي طبعا عشانك بس من دي هديتك كلها شويه كده لما الحفله تبدا اقدمهالك يلا بقي الناس ابتدت تيجي
امير جيه رنا جريت حضنته امير شالها ولف بيها كل سنه وانتي طيبه يا رونه
رنا وانت طيب يا ابيه 
عدي بيتحكم في نفسه رنا تعالي هنا رنا رحتله 
عدي انا مش قولت متحضنيش حد غيري
 رنا اسفه نسيت متزعلش 
عدي طيب خلاص 
امير براحه ياخويا هتكل البت
عدي بس يالا
امير يالا ماشي الله يسمحك ايه ده الحق كارما جيت 
عدي باهتمام لا يا رجل بجد جت لوحدها 
امير هاو لوحدها مين يا عم مراد لزقلها اهو
رنا بغيره مين بقي كارما دي 
امير دي القمر ام عيون لبني 
رنا لا والله ماشي انا راحه اسلم عل نرمين واحمد واصحابي كمان جم 
عدي رنا احنا اتفقنا متتحركيش من جنبي
رنا خليك مع كارما ام عيون لبني بقي 
عدي وامير ضحكوا 
عدي يا حبيبتي دي جايه مع جوزها وبعدين انا مالي امير هو اللي قال انا فتحت بقي دلوقتي 
امير ضحك هاؤ شوفتك مذلول يا باشا 
عدي بس يابني بقي وبس انتوا الاتنين عشان نروح نسلم عليهم يلا يا رنا وبعدين عيب كده دول اللي ودوكي المستشفى عل فكره لما كنتي مخطوفه يلا بقي
مراد بيجز يادي الليله البيضه الجدعين دول انا مبحبهومش يا كارما 
كارما بتضحك معلش يا حبيبي عدي عزمنا مينفعش 
مراد عدي وزفت بقي انا الجدع ده بذات مش نزلي من زور وسمعته زفت عل دماغوا 
كارما ضحكت خلاص معلش 
مراد بصي قبل ما يجوا اهو اياكي بس تضحكي ولا تبعدي عني ثانيه فاهمه 
كارما اممممم 
مراد ايه اممممم دي
كارما ماشي فاهمه بس بقي عشان جين علينا 
عدي اهلا يا مراد بيه ازيك ومد ايده يسلم عليه 
مراد سلم عليه الحمد لله كويس 
عدي بابتسامة اهلا يا مدام كارما ومد ايده يسلم عليها مد مسك ايده 
مراد معلش مدام كارما مبتسلمش 
عدي مفيش مشكله 
كارما احم رنا صح ازيك وسلمت عليها انا كارما كل سنة وانتي طيبة اتفضلي وادتها هديتها 
رنا سلمت عليها وبصتلها بغيره gratce
كارما  بتلقائيه prago 
رنا ايه ده بتعرفي تتكلمي ايطالي 
كارما اه انا خريجه السن ايطالي 
رنا اممممم طيب عدي انا هروح اشوف نرمين 
عدي بيجز عل سنانه روحي يا رنا 
مراد وششوش كارما لا ده كلهم عيله رخمه بقي
كارما كتمت ضحكتها 
رنا راحت لنرمين واحمد 
رنا سلمت عل نرمين وحضنتها 
نرمين كل سنه وانتي طيبه يا رونه وادتها هديتها 
رنا وانتي طيبه مرسي 
احد كل سنة وانتي طيبة يا رنا وادها هديتها 
رنا وانا طيب يا احمد مرسي اوي 
امير جيه من وراهم اهلا يا دكتور ازيك يا احمد 
احمد تمام الحمد لله 
نرمين بجخل ازيك يا استاذ امير 
امير بابتسامة كويس الحمد لله 
رنا الله الاغنيه دي انا بحبها اوي تعالي يا ابيه ارقص معايا عليها 
امير مين ده انا لا ياماما مش مستغني عن نفسي سوري 
رنا كده يابيه ارقص مع مين دلوقتي 
احمد ممكن ترقصي معايا 
رنا بجد ماشي 
امير رنا بلاش عشان هولاكو هيزعلك 
رنا بصت عل عدي لقته لسه واقف مع كارما ومراد 
رنا بصت لامير وقلته هولاكو مش فاضيلي اصلا وراحت رقصت مع احمد عدي بيبص عليها لقها برقص مع احمد اتجنن وراح عندها وشدها من دراعها من وسط الناس ووخدها وداخل الفيلا 
امير بيحاول يوفقه عدي الناس بلاش جنان 
عدي بهدوء مخيف امير اعتزر للناس والغي الحفله وامشي ومش هعيد اللي انا قولته تاني واخد رنا ودخل بيها الفيلا 
امير اعتزر اللناس ومشاهم 
عدي اخد رنا وطلع بيها الاوضه وسط عياطها وصوتها بس مهموش 
عدي انتي بقي اللي بتجبيه لنفسك
رنا بخوف في ايه هتعمل ايه 
عدي قلع الحزم بتاعه وفضل يضرب فيها لحد ما شبه اغمي عليها وسابها وخرج نزل لقي امير تحت 
امير عدي عملت ايه في رنا 
عدي ولا حاجه هي نامت انا خارج وانت كمان يلا امشي 
امير لسه هيتكلم 
عدي امير امشي امير بصله بغضب ومشي وعدي خرج سهر بره وقعد يشرب ورجع الفيلا سكران طلع الاوضه لقي رنا قاعده بتعيط دخل عندها وهي خافت منه راح وقف عندها وزخدها في حضته وملسه عل شفايفها تعرفي انك حلو اوي يا رنا 
رنا بصتله بستغراب عدي في ايه اوعي 
عدي باسها وايدها بتمر عل جسمها بجرأة وبيحاول يفتح الفستان بتعها رنا حولت تزقه ولما معرفتش ضربته بالقلم وبغضب ابعد انت مجنون فكارني زي الزبالة اللي انت بعرفهم زي اللي اسمها هايدي دي 
عدي شياطينه حضرت وبقاش حاسس بنفسه ضربها بالقلم وقطعلها الفستان بتعها ابتدا يعتدي عليها ومهموش توسلها وعياط وصويتها اللي ملا الفيلا 
يتبع…
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى