روايات

رواية أسيرها الفصل الأول 1 بقلم سولييه نصار

رواية أسيرها الفصل الأول 1 بقلم سولييه نصار

رواية أسيرها الجزء الأول

رواية أسيرها البارت الأول

رواية أسيرها الحلقة الأولى

-لا لا مش هلبس ده !!
قولتها وانا بعيط وبشوف جوزي ماسك فستان أقل ما يقال عليه أنه خليـ.ع …ازاي كان عايز يخليني ألبس كده !!!
-هتلبسيه يا حبيبتي
قالها لؤي بشر فهزيت راسي وانا بعيط وبقول:
-اتقي الله انت ايه !!!ازاي عايز مراتك تلبس ده وتظهر بيه قدام الناس …انت ايه مش راج….
وقبل ما كمل كلمتي ضر.بني بالقلم لحد ما وقعت علي الأرض وانا بعيط جامد ….
قرب مني وشدني من شعري وزعق:
-بتكـ.سري كلمتي يا روح امك …أنا مش قولت اللي اقوله يتنفذ …انتي فاكرة نفسك مين يا بنت انتي …ده انا اقتـ.لك هنا فاهمة ولا لا ..
ولا تحبي اعا.قبك بطريقتي …
عيوني اتوسعت بخوف وقولت وانا بعيط :
-ابوس ايديك يا لؤي مش عايزة اروح ولا عايزة البس ده …ابوس ايديك…
ضر.بني بالقلم لحد ما حسيت بطعم الد.م في بوقي وحسيت مناخيري بتنز.ف وقال:
-هتلبسيه يا نسرين وكلمة تاني زيادة هدخلك الاوضة إياها …
وبعدين رمي الفستان في وشي ..وقال:
-اجهزي يالا فيه حفلة كبيرة عاملها صاحب الشركة اللي هعمل معاه صفقة عايزك تطلعي حلوة النهاردة …عايزك تبهريه…
غمضت عينيا بقر.ف …مش مصدقة أن ده هو الراجل اللي حبيته …هو ده اللي وقفت قدام اهلي عشانه وقا.طعتهم …لؤي كان شريك بابا في الشغل …رغم صغر سنه بس كان راجل اعمال ذكي جدا صحيح مش غني اووي بس الكل اتوقع انه هينجح جامد بسبب حماسه وخبرته الواسعة رغم صغره …وقتها حبيته اووي وارتبطت بيه من غير ما يعرفوا اهلي بس صدفة عرفوا وبهد.لوا الدنيا وبابا فض الشراكة معاه ورغم أنه اتقدملي بس بابا رفضه وقالي أنه رغم أنه ذكي وناجح بس مش مناسب ليا وانه بتاع ستات وخبـ.يث ومش هرتاح معاه ..وقتها أنا خر.بت الدنيا وفضلت ايام ماكلش لحد ما كنت همو ت …وقتها لحد ما بابا رضخ …ولسه فاكرة آخر كلمة قالها قبل ما يجوزهوني
….
فلاش باك …
كنت لابسة فستان الفرح وانا فرحانة …قلبي بيرقص وحاسة اني مالكة العالم كله …دخل بابا عليا قبل ما يكتبوا الكتاب وقعد جمبي وقال :
-هتتجوزيه اهو يا نسرين بس من النهاردة انتي مسؤولة عن تصرفاتك متتصليش بيا عشان احل مشاكلك…انتي كسرتي كلمتي وعملتي اللي في دماغك فأنا من النهاردة مليش دعوة بيكي ومش هحل اي مشـ.كلة من مشا.كلك مفهوم …
باك …
رجعت من شرودي وانا بعيط وبقول:
-ياريتني سمعت كلامك …ياريتني سمعت كلامك يا بابا !!!
……..
بعد ساعة تقريبا …
خرجت من العربية وانا ماسكة ايد لؤي ..كنت بترعش جامد وانا بنزل الفستان شوية اللي كان فوق ركبتي …كان فستان فا.ضح خالص ..حسيت بالعا.ر وانا لابساه …حسيت كأني بضاعة لؤي بيعرضها ..هو دايما بيعمل كده بحس أنه بيعرضني علي أصحابه أو شركاؤه في الشغل !!
…..
-جلال بيه ازيك ..
قالها لؤي وهو ماسك أيدي وبيسلم علي راجل كبير في السن قد ابويا تقريبا…
– لؤي ازيك ..
سلم عليه الراجل بعدين بصلي من فوق لتحت كأني بضاعة وعينيه لمعت وقال:
-مراتك مش كده …
بلعت ريقي وكان نفسي الأرض تنشق وتبلعني …ز.قني شوية لؤي وقربني من الراجل وقال:
-قمر يا باشا مش كده …
ابتسم جلال ابتسامة غريبة وقال:
-انا بحـ.سدك يا لؤي أن عندك ست بالجمال ده ..
ضحك لؤي وانا كنت قر.فانة وحاسة اني هر جع…..
…..
بعد ما انتهت الحفلة قعدنا شوية في قصر جلال بيه …كانوا سكرانين شوية وبيضحكوا …
-مش يلا نمشي ..
قولتها بصوت واطي للؤي…
ابتسم جلال وقال :
-روح انت يا لؤي وسيبلي المزة عايزها في كلمتين ..
قومت بعصبية وانا بقول :
-ايه اللي بتقوله ده …يالا يا لؤي نمشي من هنا …
قام لؤي ومسك ايديا وخدني بعيد شوية وقال:
-بصي.دي صفقة مهمة بالنسبالي يا نسرين يا حبيبتي معلش خليكي النهاردة معاه ودي هتكون اول واخر مرة وهو وعدني أن هيوافق علي الصفقة ..الصفقة دي لو تمت هنعيش أنا وانتي عيشة زي الفل …
ضر.بته بالقلم وصر.خت :
-انت شيطا.ن …شيطا.ن …أنا مراتك يا قذ.ر !!!
اتعصب هو وضر.بني بالقلم لحد ما وقعت علي الأرض وقال:
-هي بتاعتك يا باشا النهاردة …اعمل فيها اللي انت عاوزه وبعدين سابني ومشي …كنت بصرخ بعنـ.ف وانا مش مصدقة أنه عمل كده وسابني ….
صرخت اقوي لما حسيت بحد بيشدني من شعرني…حاولت اقاوم بس فضل يضر.بني جامد لحد ما حسيت بالتعب وحسيت اني مش قادرة اقاوم …دخلني اوضته وحطني علي السرير وانا حاسة بجسمي كله متخدر من الضر.ب وقال بإبتسامة شريرة وهو بيقلع جاكت البدلة وقال:
-اوعدك هتنبسطي النهاردة يا مزة !!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!