روايات

رواية رغد الفصل الرابع 4 بقلم حنين أبو أحمد

رواية رغد الفصل الرابع 4 بقلم حنين أبو أحمد

رواية رغد الجزء الرابع

رواية رغد البارت الرابع

رواية رغد الحلقة الرابعة

رغد بفرحه:هي مين دي اللي بتحبها يا جاسر
جاسر:الملوخيه ….الملوخيه اللي امك عملتها النهارده كانت دماار…. مع اني مكنتش بحبها حاسس اني بدأت احبها…
ابتسمت بحزن :اه فعلا دي كانت حلوه اوي
جاسر لاحظ حزنها بس من جواه كان مبسوط لانه حس انها بتحبه :طب مش يلا ولا ايه..
رغد بغباء:يلا ايه…
جاسر ابتسم ابتسامه بينت غمازته:انتي باين الملوخيه لحست دماغك …هاتي الكتب يلا
رغد سرحت في ابتسامته اللي بتعشقها:هاا
جاسر بجديه:احم احم … الكتب
رغد بكسوف:حا..حاضر
رغد جابت الكتب وقعدت …بينه وبينها البلكونه …بعد ساعه من الشرح
جاسر:ها فهمتي حاجه
رغد:اه والله دا نت طلع شرحك حلو عكس مكنت فاكره …شكرا اوي يا جاسر..
جاسر:انتي اللي مبتحضرليش محاضرات عشان تعرفي شرحي حلو ولا لأ…عامتا العفو يا ستي في اي وقت تعوزي اي حاجه مفهمتهاش اطلبي بس
رغد:حاضر
جاسر:طب يلا الوقت اتأخر ادخلي نامي عندك كليه بكره
رغد:تصبح علي خير
جاسر:ونتي من اهله
ودخل كل منهم غرفته
رغدكانت مبسوطه اوي انه بدأ يكلمها عادي وقعدت تفكر تخليه يحبها ازاي فقررت توسع لبسها شويه وكمان عشان ترضي ربها…وبعد ساعات من التفكير قررت تنام اخيرا…
صباح يوم جديد علي ابطالنا
صحيت اخدت شاور وقررت أبدأ صلاه من النهارده …كانت الصلاه تقيله عليا في الاول ولكن حسيت بعديها براحه رهيبه راحه محستهاش من ساعت ما بابا سبنا وراح …الله يرحمه
بعد ما خلصت صلاه قررت اجرب الطرحه عليا اشوفها حلوه ولا لأ بس كان في صوت جوايا بيقولي انو محدش هيحب شكلي وصوت تاني بيقولي ان انا كده برضي ربنا وكمان جاسر كده هيحبني…هيحبني!جاسر عمره ما هيحبني…..نفضت الافكار دي من دماغي وخلاص قررت هلبسها…ناديت علي ماما عشان تلفهالي …فوزيه:بجد يا رغد هتلبسيها!
رغد:ايوا يا ماما ..خلصي بقا عشان هتأخر علي الكليه..بس وحيات الغالي تلفهالي حلو..
فوزيه بدموع :حاضر يا بنت الغالي..
فوزيه:ايه القمر دا رغد بسم الله ما شاء الله..زدتي جمال فوق جمالك
رغد بفرحه وهي بتبص علي نفسها في المرايه:بجد يا ماما… طيب انا ماشيه بقا عشان هتأخر
اول ما نزلت من علي السلم قابلت جاسر..
جاسر في نفسه :تبارك الرحمن ايه الحلاوه دي
رغد بكسوف :ازيك يا دكتور
كانت لابسه دريس موف وطرحه ..طرحه!!رغد اخيرا لبست الطرحه….طالعه زي الملاك..
جاسر بعد شويه:شال عينه من عليها ..احم احم ..ازيك يا رغد .. مبارك يا رغد..ربنا يثبتك عليها
رغد:بكسوف :الله يبارك فيك يا دكتور
جاسر :انا هنا جاسر لما نروح الكليه ابقي قوليلي يا دكتور…
رغد :حاضر يا جاسر ..عن ازنك بقا
جاسر:تعالي اوصلك انا كمان رايح نفس الكليه علي فكرا..
رغد بضحك:ماشي يا دكتور..قصدي يا جاسر
جاسر:طب يلا
مشي جاسر ورغد علي الكليه
اول ما وصلنا نزلت من العربيه
رغد:انا ماشيه بقا يا دكتور عشان اقابل ساره
جاسر:طيب خلي بالك من نفسك
رغد:حاضر
الو ..الو يبت يا ساره عملالك مفجأه
ساره:قولي بسرعه انا مبتحملش الصدمه
رغد:تعالي انا مستنياكي في الكليه
بعد مده
ساره:دا بجد!
رغد بضحك:ايه يا هبله مالك
ساره:انا مش مصدقه اخيرا لبستي الطرحه
رغد:لا صدقي يستي
ساره:زمان سي رميوو مشالش عينه من عليكي
رغد:بس يا بت… انا خلاص مش هحاول تاني انا حاسه انه بيحب واحده عشان كنت سامعاه بيقول في سره انت بتحبها ولا ايه وجيت عشان اسأله غير الموضوع
ساره:يهبله لي ميكونش انتي
رغد:فكك من المواضيع دي معدتش تفرقلي اهم حاجه علاقتي اتصلحت بيه الاحد ما …بقولك يلا عشان منتاخرش علي الامتحان
ساره:يلهوي امتحان ايه ده…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى