Uncategorized

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الخامس عشر 15 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الخامس عشر 15 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الخامس عشر 15 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الخامس عشر 15 بقلم باسنت أشرف

وقفنا البارت اللي فاات ع ان ابرار دخلت اوضة اسد واتصدمت لماا لقتة قااعد و الجرح بتااعة بينزف جااامد ابرار رمت الصنية من ايدها و طلعت تجرري علية 
ابرار:  اسد انت كوويس اي الدم ده كلوا 
اسد:  متخاافيش اناا كويس 
ابرار بعيااط:  لااا كوويس اي انت مش شاايف بتنزف قد اي 
اسد:  مفيش حااجة متخاافيش 
ابرار بعيااط اكتر:  لاااا اناا السبب انااا اسف والله بس استنى هناادي ع فرااس او عمو 
اسد:  خلاااص ي ابرار مفيش دااعي اناا
وبدأ يدووخ اسد لأنة فقد دم كتير ف مقدرش يتكلم 
وابرار خرجت بسرررعة وناادت ع فرااس و فرااس جة معااه وحسين التااني وسندوا اسد واخدووه المستشفى و ابرار رااحت معااهم 
***************************
في شركة شاادي 
كارما:  بابا جااي بكرة  الشركة ي شاادي 
شاادي:  اه ماا اناا عاارف 
كاارماا:  طب كوويس انك عاارف بالمنااسبة حاااول تبعد عن السكرتيرة بتاااعتك دي اناا شيفااك لاازق فيهاا واناا عاارفة النااس دي كويس و فهمااها هي اكيد طمعاانة ف فلووسك مش اكتر 
شااادي:  كااارما حااولي تشووفي النااس كلهاا زي بعض و بطلي تفريق الطبقاات اللي انت بتعملية ده وبعدين هي مش انساانة زينا 
كاارما:  بس دي طمعاانة فيك. 
شاادي:  لااا اناا اللي بحبهاا مش هي وبعدين اناا مش هبررلك محسسااني انت احسن واحدة ف الكوون حااولي تتواضعي شووية 
كارما:  براااحتي دي حااجة تخصني اناا نصحتك و انت مقبلتش النصيحة وعلفكرة مفيش حااجة اسمهاا حب اصلااا ده كلوا كلااام فاااضي 
شاادي:  مسيرك تحبي ف يووم من الاايام 
كارماا:  ابدااا لو اطبقت السماا ع الاارض عمرري ماا احب 
شاادي:  براااحتك ي كاارما عملتي اي ف الشغل مع فرااس السيووفي 
كارما:  ده شخص لاا يطااق مش عاارفة شغلتني معااه لية 
شاادي:  طب انت النااس كلهاا عندك لااا تطااق واكمل بصووت واطي و انت متعرفيش انك انت اللي لاا تطااقي اصلاا 
كاارما:  بتقوول حااجة 
شاادي بابتساامة صفرا:  لااا ي حبيبتي سلااامتك 
كارما: طب كوويس انك مش بتقوول اناا قاايمة اشووف الشغل 
شاادي: مع السلامه 
وبعد ماا مشت 
شاادي: ربنااا يصلح حاالك ي كاارماا ي اختي 
***************************
في المستشفى 
الدكتور:  الحمد لله هو كويس بس الجرح بتااعة اتجرثم عشااان كده كاان بينزف لكن وقفناا النزيف 
فرااس:  شكراا ي دكتوور 
الدكتور:  ع اي ده واجبي 
ابرار:  اناا عاايزة ادخل اشووفة ي دكتور 
الدكتور:  اتفضلي ي مدام 
حسين:  هنااخدوا البيت عاادي ي دكتور 
الدكتور:  اه بس اهتموا بية جاامد 
فراس:  مااشي ي دكتور شكراا لحضرتك 
**************************
داخل الااوضة 
ابرار:  اسدي انت كوويس 
اسد بضحك:  طبعاا كويس ي ابراري اناا اسد مفيش حااجة تهدني 
ابرار بغيظ:  حتى وانت كده متوواضع اووي 
اسد:  طبعاا التواضع ف دمي 
فرااس:  يلاااا ي استااذ اسد ي تااعبناا عشاان نرجع البيت 
ابرار:  لااا خلية هناا احسن ماا يتعب تااني 
حسين:  لااا يبنتي الدكتوور قاال عاادي يخرج بقى كوويس. 
ابرار بغيظ:  ماا هو دكتوور غبي كااان قايلي من شووية انوا بقى كوويس برضوا و مع ذلك اهو تعب 
فراس:  متخاافيش ي مراات اخوياا طالماا اناا موجود اسد هيبقى زي الفل مش كده ي اسد 
اسد:  اوماال ده فرااس هو الخير و البركة 
***********************
نور كاانت واقفة في الشاارع مستنية تاكسي يعدي عشاان تركب معااه وترجع البيت 
وشاادي كاان رااكب عربيتة و رااجع بيتة هو كماان رااح وقف قداامها بالعربية وفتح الشبااك 
شاادي:  اعتبريني تااكسي و اركبي واناا هوصلك يلاااا 
نور:  لااا شكراا هركب مع اي حد 
شااادي:  اركبي ي نوور الوقت اتأخر اخلصي مش هتلااقي تكااسي. 
نور بعند:  لااا يعم امشي انت واناا هرجع لوحدي يلااا سلاام 
شااادي:  ماا تخلصي ي بت هتتعبيني معااكي لية 
نور:  مستر شااادي اناا هعرف اتصرف يلااا باااي. 
شاادي:  واناا مش همشي غير لمااا تركبي 
نور:  برااحتك خليك واقف اناا مش هحووشك 
وعدت اكتر من نص ساااعة و مفيش ولاا تااكسي رااضي يعدي 
شاادي:  ماا تركبي وبلااااش وجع قلب 
نور:  لاا مش هركب برااحتي ي عم 
وقعدوا ربع ساااعة تاااني وشاادي جااب اخروا منهااا راااح قااايم وشدهاا من ايدهاا ودخلهاا وقفل البااب ودخل هو و سااق 
نور:  اي قلة الذوق دي 
شاادي: هشششش ولااا كلمة اتكتمي خاالص 
نور: اتكتمنااا خلااااااص ارتااااااااااحت.
شاادي بضحك : اه ارتاااحت 
وبعد شوووية كااان وصلهاا بيتهاا
شادي: هتوحشيني ي نور عيني يلااا بااي 
نور بكسوف: بااي 
************************
عند اسد كاانوا قااعدين كلهم حسين و فراس و اسد و ابرار 
فراس: يلاااهوي ي جمااعة شغاال مع واحده متكبررة بطريقة تجيب الشلل والله 
ابرار: احسن تستااهل 
حسين: عيب ي ابني متغلطتش ف بناات الناااس 
اسد: لااا خليهااا تشلوا و نرتاااح منه 
فراس: بس متتكلمووش ده اناا هتشل لغااية ماا نخلص ام الصفقة د…….
قطع كلاامة رنين الفوون 
راح رد اسد 
اسد: السلاااام عليكم ورحمة الله وبركاته
المتصل:**************
اسد: اه انااا اسد السيوفي 
المتصل:**************
اسد: حقيقي احناا جاايين فورااا 
وقفل اسد 
حسين: في اي ي ابني 
اسد:************
ابرار: يلاااا بيناا بسررعة 
ياااترى مين اللي اتصل و قاالهم اي 
ده اللي هنعرفة الباارت الجااي 
يتبع……
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!