Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة وائل

وائل :يلا يا ستي اركبي
انجي:ماشي ياروحي
راجل :ايوا كده حلو اوي الصور دي، الو ياباشا البت السكرتير هي والراجل ابوهم اهم شايفهم قدامي راكبين العربيه سوا ومبسوطين، اه اخدتلهم كام صوره، لا منا ماشي وراهم اهو عشان اصورهم وهما طالعين البيت ماشي يا باشا بالسلامه
انجي :مش مصدقه نفسي بجد انك هتيجي معايا
وائل : ههههههه لا ياستي صدقي انا معاكي اهو
انجي :عارف انا ساعات بكون عاوزه اموت مراتك دي عشان واخداك مني
وائل :لا انتي مجنونه. وإلا اي انا اه متجوز على مراتي بس مش معنى كده اني مابحبهاش لا بحبها وكمان دي ام ولادي يعني عشره عمري بطلي التفكير ده
انجي :انت كداب بقا لأنك قايلي انك عمرك ما حبيتها
وائل :كلام الواحد بيقولوا في عز خنقته بس حقيقي انا كنت بحبها اوي ومازلت بس الزمن بقا نساني ونساها الحب ده فدورت عليه برا
انجي :لا والله ماشي
وائل :فمي بقا مش ناقصين نكد ادينا وصلنا اهو يلا
انجي :طيب
الراجل:حلو اوي اوي اوي استمتع مع المزه يا برنس وانا اخد دول اديهم للريس وهو هيكافئني
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
             في المقابر
الشيخ :اللهم اغفر له، اللهم احسن له، اللهم اجعل قبره نورا واغسله من ذنوبه يالله، اللهم خفف عنه ضمة القبر يا الله
ناديه ببكاء : ياحبيبي يابني هتوحشني يا بني ااااااااه ياقلبي يارب يارب، خدوني معاه ونبي ونبي
شروق ببكاء:يا ماما اهدي ونبي عشان خاطري يا ماما ابوس ايدك
ناديه:خدوني معاه ونبي اااااه لااا ماتقفلوش عليه بيخاف من الضلمه والله بيخاف
شروق ببكاء:يارب صبرنا يارب
الستات:يالهوي يالهوي
ناديه:ياحبيبي يا بني
الستات:يالهوي عاااااااا
شروق :بس محدش يصرخ محدش يصرخ واي الأسود ده محدش يصوت ولا يلبس اسود على اخويا سمعين
عاصم :شدي حيلك يا شروق واهدي وادعيلوا بالرحمه هو مكان احسن من هنا
شروق بضياع:ها ههه امير مامتش يا مستر امير هنا
وقامت بابالاشاره على قلبها وقالت :امير جوا هنا من يوم ما اتولد امير عمره ماهيخرج من هنا
وذهبت عند مدفنه وجلست :عارف انا المفروض اكون زعلانه منك عشان ماسمعتش كلامي، وبعدين مشيت وسبتني بس انا مسمحاك وهجبلك حقك يا قلبي حقك من أهلنا اللي عمرهم ما شافوك ولا يعرفوك اصلا، وبالنسبه لبابا انا شوفته وكان شبهك اوي ماتخافش يا أمير حقك هيرجع يا قلبي، نام واستريح يا حبيبي نام وهجيلك كل يوم لاني وعدتك عمري ما هسيبك مع السلامه يا كل حياتي
عاصم :يلا بينا
شروق :يلا، يلا يا ماما قومي
ناديه :سبوني معاه ونبي
شروق :هنجيلوا بكره يا ماما يلا
ناديه :مع السلامه يا قلب ماما هجيلك بكره ها
عاصم :انا عارف انه مش وقته بس الراجل بتاعي صور عمك وهو مع السكرتيره
شروق:مين قالك انه مش وقته من النهارده كل حياتي هتكون مشغوله بعيله العرباوي اللي اسمي على اسمهم، وحياتهم كلها هتتشقلب باءيدي انا 
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
       في شركه العرباوي 
نادر :اي ده هى شروق لسه ما جاتش
رعد :لا لسه ماجاتش مش عارف ليه
نادر :طب مااتصلتش عليها ليه
رعد :مش عارف بس قولت يعني يمكن وراها مشوار قبل الشغل واتأخرت يمكن مواصلات كده يعني
نادر :غريبه يعني
رعد:هو اي اللي غريبه
نادر:انك بتدي أعذار ليها يعني مع انك عمرك ما ادت أعذار لحد وخصوصا لو كان في الشغل
رعد بتفكير :مش عارف بس حاسس ان فيها حاجه حاصله معاها وعاوز اتصل بيها بس مش عارف اقولها اي
نادر:ياعم قولها اي حاجه قولها لاقتك اتاخرتي فقولت اشوفك فين كده يعني
رعد:طيب طيب هتصل بس شويه كده، المهم عملت اي في موضوع جدك ده
نادر :موضوع اي
رعد بسخريه:بتاع بنت عمنا ده، مش فاهم انا ادور على واحده هي وامها بقالهم ١٨ سنه مانعرفش عنهم حاجه اذا كانوا ماتوا والا راحوا فين انا ليه
نادر :والله انا كلفت كان ظابط كده حبايبي ادتهم الاسم كامل بتاع البنت وامها زي ماجدي قالي، وهو قالي لو عرف حاجه هيكلمني
رعد:طب كويس المهم كلمت عمك يحيي
نادر :اه وقالي نازل بكره مصر عشان نتفق وكده
رعد:يعني موافق
نادر بفرح:ايوا
رعد وهو يقوم باءحتضانه :الف الف مبروك يااخويا عقبال الفرح والنونو بتاعكم ان شاء الله
نادر :حبيبي يااخويا تسلملي عقبالك انت كمان يارب بدل السجن ده
رعد:ههههههه مش فاهم انا هتكسبوا اي من جوازي
        بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
    في المستشفي عند نورهان
حسام :اتاخرت عليكم ولا حاجه
مشيره :لا مااتاخرش ولا حاجه، بقولك هروح اجيب حاجه اكولها وقهوه اجبلك معايا
حسام :طب استني اروح انا
مشيره :لا خليك انا كده كده هروح عشان داخله الحمام
حسام :اه خلاص ماشي، عامله اي دلوقتي
نورهان :الحمدلله بقت احسن بس ممكن تعدلي المخده دي عشان مش مرتاحه
حسام :اه طبعا عينيا، كده كويس
نورهان وهي تزفر باءرتياح :اه يا سلام كنا مش مرتاحه تسلم ايدك
حسام :يسلملي قلبك
نورهان بخجل :احم ااا.. الموتسيكل باظ مش كده
حسام :مايغور في ستين داهيه فداكي المهم انتي
نورهان :اممم بس على فكره انا ماعملتش حادثه بسبب السرعه اللي انا زودتها ورفعه الحصان دي، الفرامل ماكنتش موجوده يا حسام
حسام :نعم ازاي الموتسيكل مفيهوش فرامل
نورهان :والله زي مابقولك كده جيت في آخر الرفعه المفروض ادوس فرامل مالاقتش الفرامل
حسام :ازاي ده بس انا هكلم احمد واشوف الموضوع ده
نورهان :مش مهم بقا خلاص جات سليمه
حسام :لا ازاي ده بس لازم اشوف الموضوع ده استنى هكلمه، الو ايوا يا احمد اذيك يا حبيبي اي الاخبار فلوس الموتسيكلات وصلت لا ياحبيبي ازاي ده حقك المهم يااحمد دلوقتي الموتسيكل اللي نورهان كانت ركباه مالاقناش فيه الفرامل اه والله زي ما بقولك كده شوف الحوار ده وكلمني ماشي ياحبيبي عشت ياابو حميد بالسلامه
نورهان :انت قصدك انك ممكن تكون مقصوده
حسام :اكيد لان معرض احمد عمره مايخرج موتسيكل ناقصه حاجه
نورهان :يمكن
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في مكتب ساره
ساره :ايوا يابنتي انا ماعملتش حاجه ده هو اللي دخل الصبح يزعق ومبسوطه انك بتضحكي ومش عارف اي مش فاهمه اي ده، ياستي فكك بقا انا ادتهمله في وشه منا مش كل مره هسكت
دب دب
….. طب سلام انتي دلوقتي هكلمك تاني باي، ادخل
معاذ:تسمحي اني ادخل
ساره بالامباله:والله انا قولت اتفضل لو حضرتك مش عاوز انت حر
معاذ:والله، طيب بصي بقا انا مكنتش اقصد اللي حصل الصبح ده بس حقيقي عندي شويه مشاكل مبسوطه اعصابي
ساره :والله مشاكل حضرتك انا ماليش دخل فيها ومفيش داعي خالص انك تعتذر سوء تفاهم وخلاص
معاذ:ها… اه طيب يلا عشان كلنا مجتمعين عند اللوا عشان هيقولنا على كان حاجه قبل السفر بكره
ساره:تمم يلا بينا
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في منزل معتز
ام حور:بس ليه يابنتي بيه اوباها زي ده يجي ويتجوزك انتي رغم كومه البنات الاغنيه اللي حوليهم هو صحيح انتي مش وحشه وزينه البنات بس الناس الاغنيه معروفين ان رافعين مناخيرهم لفوق
حور لنفسها:عشان مايروحوش في داهيه عشان بيدوسوا علينا، عشان واخدين شرف بنتك بدون اي وجه حق انتي مش عارفه حاجه يا أمي كان نفسي تكوني عارفه وحاسه بيا على الأقل تشيلي عني الوجع ده معايا مااشلهوش لوحدي
ام حور:حور ياحور يابنتي
حور:.. ها اايوا يا ماما
ام حور :ايوا يا ماما اي بس يابنتي بقالي كتير بكلم نفسي وبقيتي تسرحي الايام دي كتير مالك بس
حور:لا ياماما. مفيش حاجه توتر الخطوبه بس
ام حور:لا ياحبيبتي من الناحيه دي ماتقلقيش البيه شكله محترم وهيصونك وانا جنبك كمان يابنتي
حور :ربنا يسهل يا ماما ان شاء الله
ام حور:استاذ عبد الرحمن كلمني وقالي انه هيجي بكره هو وابوه معتز ومعتز ووالدته عشان يشوفوكي وحددوا معاد الخطوبه
حور باءهمال:طيب طيب يجوا وقت مايجوا
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
تن تن
سميره :طيب طيب اي ده
تن تن
سميره:ماقولنا طيب الله هو انا نايمه ورا الباب، اي ده ده مفيش حد، اي الظرف ده، طب يبقا لمين ده، بت يا هنادي يا هنادي
هنادي :اي يا سميره في أي
سميره :اقزي اللي على الظرف ده يابت
هنادي :وريني كده، ل.. لفااطمه هانم، من من فااعل خ خير
سميره :هيكون في أي الظرف ده
هنادي :واحنا مالنا اده لها وانتي ساكته
سميره:استنى بس يا بت اما اشوف في أي، استنى، يالهوي يالهوي اي ده
هنادي :يا سوادي
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى