Uncategorized

رواية عشق الفارس الفصل الخامس عشر 15 بقلم أحلام تامر

       رواية عشق الفارس الفصل الخامس عشر 15 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الخامس عشر 15 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الخامس عشر 15 بقلم أحلام تامر

فارس بتفكير:نا قررت اتجوز تاني
اياد:ازاي طعني.. امال لحبك بريماس ده كان اي
فارس:ي غبيافهم نا هتجوز ريماس من جديد واعمل فرح.. ودي تبقي مفاجأة ليها
اياد: يبن الاي فكوه حلوه والله واكيد هيه هتفرح لاني متعملش ليه فرح واكيد هيه كبنت نفسها ف فرح وفستان وكده
اشطاا حدد موعد لخطوبتكو ونفساليوم يبقي فرحنا ونبقي سوا
اياد:خطوبه اي يعم انا عايز اتجوززز
جودي اتوترت واستاذنت ومشيت
فارس:مين اللي رن ع ريماس دي طولت. اوي.. هروح اشوفها
ريماس :انت مجنون لو رنيت هنا تاني مش هعديها ع خير نا واحده متجوزه وبحب جوزي ي ريت تبعد عني.. وقفلت ف وشه السكه وجت تمشي لقت فارس وراها
فارس بغضب:مين ده
ريماس بهدوء عكس ما بداخلها:واحد بيعاكس وعملت بلوك.
فارس احب صارحتها فابتسم لها:طب يلا.. اي رايك نتمشي سوا
ريماس :اوك.. وراحو يتمشو شويه.. وهما بيتمشو ريماس شافت مرجيحه للاطفال ف الشارع
فارس ممكن طلب
فارس:عيوني
ريماس :نفسي اركب مرجيحة
فارس :نعم يختي
ريماس بحزن:كان نفسي اركبها ونا صغيره زي الأطفال بس مرات ابويا مكنتش بترضي.. وبدات تدمع وهيه بتفتكر الللي حصلها.. تعرف عمري ما كنت العب زي اللي ف سني ولا اتفسح دايما كانت حرماني من طفولتي.. تقدر تقول  كده معشتش طفولتي
فارس زعل جدا عليها بس ميقدرش يركبها المرجيحة اولا لانها ف الشارع والناس راحه جايه فمش هينفع تكون ريماس فرجه للناس.
فارس :للأسف مش هينفع تركبيها
ريماس بحزن :طيب
فارس:لحظه بس هعمل مكالمه شغل ضروري بقالي فتره مبروحش الشركه
ريماس :تمام
بعد فارس شويه وعمل عده مكالمات ورجع لها تاني..
فارس :اي رايك ناكل ايس كريم
ريماس :ماشي يلا.. وعايزه غزل بنات
فارس :من عنيا انتي تؤمري ونا انفذ
فرحت ريماس جدا بسبب اهتمامه بيها.
فارس :الايس كريم بتحبيه بطعم اي
ريماس :شيكولاتة وحليب
راح فارس اشتري اتنين وفضلو ياكلوهم وسط ضحك وهزار فارس ومعكساته لريماس
…………
عند اياد كلم انتصار وخالد انو عايز يتجوز جودي وطبعا وافقو وقالو هيعرفو اهل جودي الاول. وهردو عليه
بليل الكل روح البيت وكانو مبسوطين جدا
اياد حكي لامه عن جودي وامه قالت لازم تشوفها الاول احسن تطلع من البنات الفافي اللي مبتعرفش تطبخ.. اياد اتوتر شويه لاني جودي مبتعرفش تعمل حاجه..
جودي اهلها وافقو انها تبدا حياه جديده مع اللي اختارتو وقررو ينزلو كمان 3ايام
جودي رنت علي اياد..
جودي بعياط مصطنع:اياد
اياد يخوف :مالك يحبيبتي بتبكي ليه
جودي:اهلي مش موافقين خالص عايزين يجوزوني ابن شريكهم ف دبي
اياد بغضب:ازاي يعني.. هيقفوا قصاد سعادتك يعني ولا اي… وانتي قولتي لهم اي
جودي بفرحه ع نجاح ختطها:قولتلهم اللي انتو شايفينو صح اعملو بس نا مش هكون سعيده الا مع اياد
اياد بغضب :كتر خيرك.. بتقولي لهم اللي تشوفو اعملوه لا بجد كتر خيرك تعبتي
جودي:اياد مقدرش اجرح اهلي
اياد :بس عادي تجرحيني. لتاني مره تجرحيني ونا زي الاهبل ماشي وراكي.. اول مره رفضتيني وبعد ما استنيتك سنين تاني مره ترفضي. نا بجد زهقت.. زهقت من قله تمسكك بيا.. من قله حبك ليا زي ما بحبك.. بس عالعموم اللي انتي نفسك فيه اعمليه..
جودي اتضايقت جدا هيه كانت بتعمل مقلب فيه بس طلع ملقب سخيف واياد اخده بجد واتعصب.. فضلت تعيط ف اوضتها..
اياد رن علي فارس
فارس بمرح:اي ي دنجوان عصرك اي اااقاطعه اياد
اياد :هو انتو اي مبتحسوش بعني اي اهلها يرفضو يعني اي
فارس:فيه اي يس ومين دول اللي بتتكلم عنهم.
اياد:اهل جودي مش موافقين عليا لييه
فارس :ومين قالك انهم مش موافقين
اياد:جودي رنت ع وقالتلي وقال اي قالت لهم اللي تشوفو اعملو.. كتو خيرها والله
فارس ضحك
اياد:بصوت عالي انت بتضحك ليه متجننش امي..
فارس بضحك :اصل عمي ماهر كلمني وسالني عليك طبعا جدعنه مني قولتلهم انك واحد ابن حلال والكدب ده فوفقو عليك
اياد بعدم فهم:امال ليه جودي قالت انهم مش موافقين وهيجوزوها واحد تاني
فارس :اصلك غبي وسدقت.. انت نسيت ان جودي ملكه المقالب ????.. والله اكبر عملتو فيك وانت شربتو يلا تعيش وتاخد غيرها????
اياد:اه ي جودي الكلب والله لوريكي وقفل السكه ف وش اياد واخد مفاتيحه وخرج.
عند فارس ف اوضته هو وريماس(طلعا ريماس رجعت البيت مع جوزها)
ريماس خرجت من الحمام كانت بتتحمم وراحت ناحيه فارس:ممكن تسرحلي
فارس :ده استغلال ده ولا اي
ريماس :ايوا وهتسرحو
فارس :حكم القوي مقدرش ارفض
ريماس بتحذير:فارس
فارس بحب:عيونو
ريماس :سرح وانت ساكت
فارس :طب والله منا مسرحو وقام من جمبها مشي خطوتين ورجع لها تاني ولخبط شعرها خالص.. اهو يلا عشان انتي عديمه الرومانسية
ريماس :يعني مش هتسرح شعري بعد ما نعكشته
فارس:تؤتؤ
ريماس بغضب:تمام.. وسرحت شعرها واتجهت ناحيه السرير عشان تنام
ريماس لفارس:مش هتنام
فارس :لا ورايا شغل كتير هخلصه ع اللابتوب واجي انام
بعد ما فارس خلص شغل راح نام جمب ريماس واخدها ف حضنو ونامو..
……………
عند جودي كانت قاعده بتعيط ورن تليفونها وكان اياد:الو
اياد:انزلي بسرعه نا قدام باب الفيلا
جودي:انت بتقول اي.. انزل دلوقتي مستحيل
اياد:اقسم بالله لو منزلتي لكون داخل الفيلا ومصحي الكل وبرضو هتنزلي
جودي:طيب خلاص نازله
لبست جودي ونزلت لاياد
اياد اول ما شافها راح ناحيتها بسرعه وقام بتقبيلها بعنف من شده غضبه منها.. مرت ثواني ابعدته جودي عنها وهي تاخد نفسها
جودي:انت مجنون
اياد:اه ده عشان تحرمي تعملي فيا مقلب تاني.. وده عقاب كل مره
جودي:نا كنت بهزر
اياد:هزار تقيل لأ
ويلا اطلعي عشان الجو ليل
جودي بسخريه:ع اساس لما نزلتني ع ملا وشي كنا بالنهار
اياد:كان لازم اعاقبك واديني خلصت العقاب فيلا اطلعي.. لكن لو عجبك العقاب وعايزه تتعاقبي تاني معنديش مشكله????
جريت جودي من قدامه
اياد بضحك :بحبها بنت المجنونه
………………
تاني يوم ف الصباح فارس صحي قبل جودي وفضل قاعد باصص لها وبيملس علي شعرها. ثم طبع قبله علي خدها.. وفضل يتاملها
بعد شويه حس بيها بدات تصحى عمل نفسو نايم كان عايز يعرف هتعمل اي اول ما تصحى
ريماس صحيت لقت فارس نايم جمبها ابتسمت بحب ثم مررت يدها علي شعره ثم وجهه وبعدها طبعت قبله رقيقه علي خده وقالت بصوت منخفض :بحبك
فارس :ونا بعشقك
اترعبت ريماس وبعدت:هو انت كنت صاحي
فارس بابتسامة :اه
ريماس اتكسفت وراحت الحمام
فارس :علفكره نا جوزك
لم ترد عليه ريماس
بعد شويه الكل كان بيفطر
فارس لخالد:بابا كنت عايز حضرتك ف موضوع
خالد:ماشي يا حبيبي خلص فطار وتعالا المكتب..
جات رساله لجودي من اياد:جهزي نفسك هاحي اخدك ماما عايزه تتعرف عليكي.. عايزه تشوف لو هتبقي ست بيت شاطره ولا لأ ???? ربنا يستر..شكلي فقري ومش هتجوز
ابتسمت جودي وتركت هاتفها واكملت فطورها..
فارس دخل المكتب هو وخالد وفارس قال لابوه انو عايز يعمل فرح له ولريماس وخالد  فرح جدا بالفكره
خالد:علفكره كنت هقولك ع الفكره دي بس انت سبقتني.. اكيد يعني مش هتبقي ابني الوحيد ومش هشوف فرحك
فارس:ربنا يخليك لينا
جه تليفون لفارس استاذن من ابوه وخرج رد
فارس:تمام.. يعني كلو تمام.. طيب هاخرج اشوفها اهو تقدرو تمشو انتو.. سلام
ريماس كانت قاعده مع انتصار وجودي.. فارس جه:معلش هاخد ريماس شويه وهرجعهالكو
ريماس راحت معاه:اي لسه مروحتش الشغل
فارس :تعالي بس.. وخرجو الجنينه
فارس شاور علي مكان ف الجنينه:اي رايك
ريماس بصت مكان ما بيشاور:عاااا اي ده
البارت خلص ر
ايكو ي شبوبات
ي تري ريماس شافت اي صدمها كده
يتبع…
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى