Uncategorized

رواية دموع رهف الفصل الخامس عشر 15 بقلم آلاء فرحات

    رواية دموع رهف الفصل الخامس عشر 15 بقلم آلاء فرحات

رواية دموع رهف الفصل الخامس عشر 15 بقلم آلاء فرحات

رواية دموع رهف الفصل الخامس عشر 15 بقلم آلاء فرحات

رهف:اتفضل يمالك
مالك خد منها الملف وفتحه عشان يقرأه 
مالك:تمام يارهف هقدملك بكرة وانشاء الله خير 
رهف:ماشى يمالك 
مالك:انا همشى بقا عشان ورايا شغل
رهف:اقعد اتغدى معانا
مالك:ورايا شغل مش هينفع
رهف:والله اتغدى فى ثانيا وامشى ولا انت مش عايز تدوق اكل بنت عمك
مالك:لاء طبعا ادوق بس ربنا يستر
رهف:لاء متاخفش انا طبيخى حلو
مالك:يلا ياستى ناكل
حطت رهف الاكل 
رهف:عارف اول مرة حد ياكل معانا من بعد وفاة ماما
مالك:وانا اول مرة اكل مع عيلة انا طول عمرى لما كنت فى بيت بابا كان كل واحد يرجع فى وقت مختلف وياكل الوحده عمرنا متجمعنا
رهف:قبل وفاة يابا مكنش حد بياكل غير لما نكمل ونأكل سوا الاكل مع العيلة بيبقى ليه طعم تانى خالص حتى لو كان عيش وجبنه بس بيبقى طعمه الذ من الاكل الكتير ومن غير عيلة 
مالك:فعلا يارهف كلامك صح الاكل مش هو البيخلى الحياه جميلة لاء الناس هيا البتحلى الحياه 
رهف:الحياه دى جسم من غير روح وكل واحد بيحركه على مزاجه 
مالك:اه من الحق يارهف
رهف:نعم يامالك
مالك:انا مسافر امريكا
رهف:ليه
مالك: عندى شغل هناك هقعد هناك شهر
رهف:تروح وترجع بالسلامه 
مالك:الحمد لله انا همشى بقا عشان الحق شغلى وهسافر بكرة 
رهف:تمام مع السلامه
وخرج مالك
رهف شالت الاكل وراحت قعدد على البحر فهى تعشق قعده لانها بتحكى له همومها رهف:حتى مالك الكان بيساعدنى اهو مشى اعمل ايه انا يارب ساعدنى يارب
عند ادم
/////////////////////////////////ادم:عملت القولت عليه
مجهول:ايوة يافندم 
ادم:هيسافر امتى
مجهول:بكرة يافندم
ادم:عايز كل حاجة تمشى مظبوط
مجهول:حاضر يافندم
وقفل ادم
ادم:الكنتى فى حمايته سافر يارهف ورينى بقا مين هيقف قدامى
فى الصباح
دق دق دق دق دق دق دق رهف:مين
فتحت رهف
رهف:مالك انت لسة مسافرتش
مالك:مسافر كمان بليل فاضل خمس سعات على معاد الطيارة انا جيت اودعك قبل مامشى محتاجة حاجة يارهف
رهف:شكرا يامالك انت عملت عشانى كتير اوى
مالك:خلى بالك من نفسك ومن اخواتك
رهف:حاضر تروح وترجع بالسلامه
مالك:الله يسلمك يلا سلام
عند حور
حور:ماما ياماما
ميرفت:نعم ياحور
حور:جالى عقد عمل فى امريكا 
ميرفت:بجد الف مبروووك ياحبيبتى
حور:الله يبارك فيكى ياماما
انا مسافرة النهاردة بليل
ميرفت:تروحى وترجعى بالسلامة يارب
حور:هطلع اجهز شنطتى
وطلعت حور
تن تن تن تن تن تن تن تن 
ادم:الو 
حور:الو يادم
ادم:علفكرة انا الباعتلك العقد
حور بفرحة:بجد شكرا يادم
ادم بخبث:العفو ياحور ده انتى اختى
حور بحزن:اختك سلام يادم عشان مش فاضية 
وقفلت حور 
ادم لنفسه:يبقى كده ضربت عصفورين بحجر واحدعند مالك
مالك دخل المطار وحان الان ركوب الطيارة
وحور ركبت نفس الطيارة جمب كرسى مالك
كانت الطيارة تعلو وكانت تأخذ قلب مالك وحور  مالك وحور اصبح مثل الاسماك ومصر هيا بحرها اذا طلعت منه اختنق نفسهم بالبطئ الشديد حتى اصبحو فى بحرُ لكن لم يرجع نفسهم فمصر هيا بحرهم الاصيل 
مالك:انتى من اسكندرية
حور:لاء من مصر انت مسافر ليه
مالك:انا دكتور وجايلى عقد عمل فى امريكا 
حور:وانا كمان جايلى عقد عمل فى شركة فى امريكا 
مالك:فرصة سعيد انا مالك
حور:انا اسعد انا حور
مالك:فى كليه ايه ياحور
حور:فى كليه تجارة وانت
مالك:فى كليه طب فى سنه خامسة
حور:انا داخلة تانية كلية تجارة
مالك: شدى حيلك بقا كده وانشاء الله ليكى مستقبل باهر فى امريكا
حور:انشاء الله يادكتور
عند رهف
رهف:رنين عمر انا داخلة انام شوية محدش يخرج برا
رنين و عمر: حاضر
دخلت رهف نامت
عمر:تعرفى يارنين انا نفسى انزل البحر
رنين:وانا كمان
عمر:تعالى ننزل دلوقتى
رنين:بس ابلة رهف تزعل مننا
عمر:احنا هنطلع علطول 
رنين:ماشى يلا
عند رهف
رهف كانت بتحلم ان عمر ورنين نزلو البحر 
عمر:الله البحر حلو اوى
رنين:تعالى نتدخل كمان شوية
عمر: تعالى يلا 
دخلو عمر ورنين اوى
تأتى صاعقة من الرياح تفرق بين رنين وعمر 
رنين:الحقنى ياعمر المياه بتغرقنى
عمر:نادى على ابلة رهف
وتعال المو
ج مع الرياح وتعالت صويت عمر و رنين وتفرق بينهما المياه حتى توقف صوتهم 
صحيت رهف مخضوضة:اخواتى
قامت رهف تجرى على البحر فتنظر فتلاقى ناس كتير واقفة على البحر وغواصين شايلين عمر و رنين
رهف:عمر رنين ايه الحصل
الغواص:نزلو البحر ودخلو جوا وغرقو
رهف ببكاء:حد ينقز اخواتى والنبى 
جاأت الاسعاف واخد كل من رنين وعمر وصلت الاسعاف المستشفى فكانت رهف تجرى وهيا فى صدمتها ولكن يدور فى زهنها موت امها فكانت رهف فاقدة الامل فى اخواتها
الدكتور:التنفس قل لازم نعملهم صدمات كهربا على القلب
الممرضة:اتفضل يادكتور
بعد ساعة 
رهف:اخواتى عاملين ايه
الممرضة:هيتنقلو اوضة عادية دلوقتى بس لازم تنزلى تتدفعى فلوس المستشفى
نزلت رهف
رهف:لو سمحتى الفلوس كام
الممرضة:الف جنيه فى الليلة يافندم وهما هيقعدو هنا تلت ليالى بتلت الاف جنيه
رهف:بس انا مش معايا المبلغ ده
الممرضة:اسفة يافندم لازم المبلغ يدفع 
رهف:اعمل ايه انا ياربى انا هاروح لادم
ذهبت رهف الى ادم
رهف:عايزة اقابل ادم الدمنهورى
السكرتيرة: تمام هبلغه
اتفضلى يافندم
دخلت رهف 
ادم:انتى ليكى عين تيجى هنا يابت انتى
رهف:ارجوك يادم انا اخواتى بين الحياه والموت وانا مستعدة اعملك اى حاجة بس تدينى ٣الاف جنيه
ادم:هدهوملك بس على شرك
رهف:ايه هو
ادم:………….
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضعط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى