روايات

رواية عشق المراد الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمه جودة

الدكتور .. هتتجبس لانو كسر
الدكتور  جببس فرح و خرج من الاوضه
كيان .. انا اسف جدا الف سلامه عليكي
فرح .. الله يسلمك
كيان .. انتي دكتوره
فرح .. اه دكتوره جراحه
كيان .. هنا والا في مستشفى تانيه
فرح .. اه هنا
كيان .. اتشرفت بمعرفتك تسمحيلي اوصلك
فرح .. ملوش لزوم هتصل بأخويا  عشان معطلكش
كيان .. هوصلك  انا فاضي
فرح .. طيب معلش نادي حد من برا
كيان .. حاضر ثانيه
كيان نده لممرضه
الممرضه..  نعم يا دكتوره
فرح .. هاتي الكرسي المتحرك عشان اقدر اروح العربيه
الممرضه جابتو ونقلتها عليه وكيان زقها لحد العربيه
وبعدين ركبها وسابو الكرسي
فرح اتصلت بأخوها
اخوها .. انتي كويسه طيب
فرح .. انا كويسه يا يوسف انزل بس عشان تشيلني
يوسف .. حاضر هستناكي تحت
كيان .. انا اسف جدا والله مكانش قصدي
فرح .. حصل خير
كيان .. ممكن رقم حضرتك
فرح .. لي
كيان .. عشان اتابع معاكي وهتكفل مصاريف العلاج
فرح ضحكت .. انا دكتوره بتعالج علي حساب المستشفي
كيان .. طب معلش هاتي رقمك عشان اتطمن علي حضرتك
فرح .. اتفضل
وادتو الكارت بتاعها
فرح .. هو دا البيت
يوسف .. شكرا يا بشمهندس
كيان .. العفو انا اسف جدا مشوفتهاش والله
يوسف .. حصل خير
فرح .. شيلني
يوسف شالها لأنها خفيفه وطلعو
*******
عدي شهر
 كيان كان حالو مقلوب بالنسبه للشغل وحياتو
مراد قرب اكتر من داليدا وحبو بعض جدا واتخطبو رسمي
واسر ومرام حدودو معاد الفرح بعد شهر ونص ودا كان قرار ابو مرام
واسر اعترض لأنهم مكتوب كتابهم ومحمد بقا شديد عليهم هما الاتنين
وادهم خطب فريده وعملو خطوبه بس عمر وقف في الموضوع وقال مش هيكتبو الكتاب دلوقتي هيستنو بعد اسر ومرام
وعز وليليان حدود معاد الفرح وهو بكره يوم خميس
*****
في التليفون
مراد .. وحشتيني
داليدا .. وانت اكتر
مراد .. بتعملي اي
داليدا .. كنت برتب اوضتي عشان ليليان هتيجي عندي لحد بكره
مراد .. مش المفروض انتو اللي تروحو
داليدا .. عز رفض وقال نخلص اللي احنا عايزينو انهارده عشان نروح الفندق كلنا علي طول
مراد .. انا مشوفتش فستانك لحد دلوقتي
داليدا .. هتشوفو بكره
مراد .. عارفه يا داليدا لو الفستان ضيق والا ملفت  هطين عشتك
داليدا بخوف .. دا فرح اخويا وصاحبت عمري
مراد .. طب ما تبعتي شكلك بالفستان عشان منزعلش بكره
داليدا .. لا هو مفجأه
مراد .. ربنا يستر
داليدا .. تعالي اقعد معايا شويه
مراد .. هيجيلك بليل
داليدا .. علي الساعه كام
مراد .. أنا دلوقتي بخلص شويه شغل وهخلص الساعه خمسه وهروح اظبط لبكره وهجيلك 11 متأخر بس مش هعرف اجي قبل كدا ولازم اشوف قلبي
داليدا .. ماشي سلام
مراد .. بحبك
داليدا .. وانا كمان بحبك
******
فريده جتلها مسدج
(ادهم بيخونك في الشركه مع السكرتيره )
فريده راحت الشركه لأدهم ولقت
مايان قاعده علي رجل ادهم وبتقرب منه
ادهم زق مايان .. فريده هفهمك
فريده بجمود  ..  اتفو عليك  وتيجي تاخد حاجتك وانا مش هكمل مع راجل خاين
فريده نزلت جري ومحبتش تظهر دموعها قدامه عشان متضعفش
ادهم جري وراها
ادهم .. حاسبيييييي
العربيه داست فرامل ونزل منها شاب وسيم جدا
مالك .. انا اسف جدا
ومسك ايد فريده عشان يقومها
ادهم مسك ايدو كسرها
مالك .. انت مجنون ااااه
ادهم .. لا يا حيلت امك عشان تبقي تفكر تلمسها ونزل ضرب فيه
ادهم ساب الواد وشد فريده علي عربيته
فريده .. نزلني .. نزلني … انا بكرهك يا ادهم بكرهههههههك
ادهم .. والله ما حصل حاجه انتي فاهمه غلط
فريده قلعت الدبله .. متلزمنيش لما تبقي راجل ابقي تعالي اخطبني
ادهم .. فريده  والله ما حصل حاجه
فريده .. نزلني يا زفت
ادهم .. تمام انتي اللي جبتيه لنفسك
ادهم ساق بسرعه جنونيه وراح شقتو
ادهم .. انزلي
فريده .. انت اهبل اوعي من وشي
ادهم شالها وطلع علي فوق
وفريده عماله تضرب فيه بقبضتها الصغيره
(فريده وهي خارجه من الشركه سمعت واحده  بتقول لكريم اللي في الشركه  اهي خطيبتو ومايان فوق عملت اللي قولنا عليه انا هندمك يا ادهم عشان تبقي تاخدها مني
فريده عرفت أن دي لعبه معموله علي ادهم بس حبت تشوف ادهم هيعمل اي )
فريده .. نزلني يا ادهم
ادهم نزلها علي السرير .. والله ما حصل حاجه مايان دخلت وانا قولتلها اطلعي برا وزعقت فيها جت قعدت على رجلي وانا لسه هزقها دخلتي انتي
فريده .. انا عارفه
ادهم .. عارفه أي
فريده .. انك معملتش حاجه
ادهم .. لي
فريده .. وانا خارجه من الشركه سمعت واحده بتكلم كريم اللي في الشركه بتقولو خطيبتو جت ومايان فوق عملت اللي قولنا عليه وهو رد عليها قالها انا هندمك يا ادهم عشان تبقي تاخدها مني
ادهم بيتنفس بإرتياح .. انا هتصرف معاهم بس اي لزمتو اللي عملتيه دا كلو
فريده .. عشان كان فيه عربيه ورانا بتراقبنا قولت اتصرف
ادهم .. كنت هموتك
فريده .. طب يلا روحني البيت
ادهم .. اقعدي احسن نفسي انقطع
********
اسر ومرام كانو في العربيه
اسر .. بتوحشيني وانتي معايا
مرام .. حبك مش هيقل بعد كدا
اسر .. بالعكس هيزيد يا روحي
******
عدي اليوم والكل مبسوط لفرح ليليان وعز وجه تاني يوم راحو الفندق
عز.. ها يا جماعه شكلي مظبوط
كيان بضحك .. قمر يا بيبي
عز .. اتلم دا فرحي
كيان بضحك .. خلاص يا جماعه دا فرحو
عز .. انا حاسس ان قلبي هيوقف
مراد .. اهدي يا عم
عند البنات
ليليان .. الفستان حلو
مرام وداليدا دمعو .. قمر يا روحي
فريده .. يخربيت النكد قمر يا روحي
ليليان .. طب والميك اب
فريده .. تحفه
عز خبط من برا
عز .. يلا بقي انا بموت
داليدا .. خلاص خلصنا
ليليان خرجت وباباها مسك أيدها وسلمها لعز
ابوها .. خلي بالك منها يا عز
عز بحب .. انت بتوصيني علي نفسي
ادهم .. قمر يا روحي
فريده .. بحبك يا ادهم
ادهم .. هيغم عليا والله
فريده ضحكت
****
اسر .. اي دا انتي مرام
مرام .. تؤتؤ صحبتها
اسر باس ايديها بحب .. بتحلوي كل يوم يا روحي
******
مراد شاف داليدا اللي كانت مستخبيه منو
مراد .. اولع فيكي
داليدا .. لا يا حبيبي هنعدي اليوم ونتخانق اول ما نمشي من هنا
مراد .. متتحركيش من جمبي
داليدا .. حاضر
*****
فضلو يرقصو لحد
شخص .. ياريت كل الكابلز يطلعو علي الاستيدج
ليليان وعز طلعو
ومراد مع داليدا
واسر مع مرام
ادهم .. يلا يا فريده
عمر .. اقعد يلا
ادهم .. الحق
عمر .. في اي
ادهم .. نانسي جت الحقها قبل ماتتشقط
عمر .. هي ليله عسل من اولها
ادهم خد فريده وراحو يرقصو
عمر .. ازيك
نانسي .. الحمدلله
عمر .. ليليان اللي عزمتك
نانسي .. اه في حاجه
عمر .. بسأل تيجي نرقص
نانسي .. ماشي
رواحو يرقصو ونانسي اترعشت من لمست عمر
عمر .. انتي كويسه
نانسي .. اه
كيان لقي فرح داخله
كيان .. اهلا دكتوره فرح
فرح .. اهلا بيك لسه فاكرني
كيان .. طبعا انتي تعرفي عز
فرح .. طبعا حضرة الظابط عز اتعاملت معاه لما نزلت معاهم تبع الشغل في الكتيبه بتاعته فرقه 105
كيان .. تحبي نرقص
فرح بتوتر .. ماشي
والكل كان مبسوط وفرحان
وفضلو يرقصو كتير اوي
الفرح خلص
مراد .. عمي انا هوصل داليدا
ابو داليدا .. ماشي يا مراد متتأخروش
عمر وصل نانسي وادهم مع فريده واسر مع مرام وفرح وصلها كيان
مراد .. انتي ليلتك سوده
داليدا .. بص اليوم عدي والحمد لله محصلش حاجه بلاش نكد
مراد .. ماشي يا داليدا
داليدا .. انا اسفه والله بس الفستان كان عاجبني جدا
مراد .. داليدا انا راجل يا حبيبتي وانتي خطيبتي ودا فرح اخوكي وصحبتك
اي لزمتها تنكدي عليا بفستانك دا
داليدا .. هو وحش
مراد .. بالعكس حلو اوي بس دا يتلبس لجوزك مش للناس
داليدا .. خلاص فهمت متزعلش بقي
*******
بعد مرور أسبوع
عز وليليان قررو هيروحو أسبوع في المالديف ويرجع عشان الشركه بتاعت عز وعمر
مراد .. انا رايح مأموريه يا داليدا
داليدا .. دي اخر مأمورية
مراد ..  اه يا حبيبتي وهتنقل المخابرات مع ادهم واسر كمان اتنقل معانا
داليدا .. هتروح المأمورية مع ادهم واسر
مراد .. للأسف المأمورية دي انا اللي هطلعها هما مش طالعين
داليدا .. اوعدني انك هترجعلي
مراد مسك ايديها بحب .. اوعدك
******
مراد راح المأمورية
وهما في الطياره الحربيه
مراد .. يا جماعه لازم نركز الغلطه في العمليه دي بموته
المجموعه اللي هنجبها مكونه من 20 شخص
القائد علي بهزار.. يعني كل دا طالع عشان 20واحد متقلقوش يا جماعه انا هخلص واجيلكو علي طول
مراد .. بلاش فتحت صدر والنبي
علي .. حاضر يا فندم
مراد… يلا قولو ورايا
اللهم ما نحتسب هذا العمل عندك فكتبه لنا في ميزان حسناتنا واجعله شاهد لنا لا علينا وارفعنا به درجه وحط به عنا الخطيئه واشهد أن لا إله إلا الله واشهد أن محمد رسول الله شهادة عليها نحيا وبها نموت وبها نقاتل في سبيل الله
الله اكبر
الله اكبر
العساكر .. قالو وراه
ونزلو المكان المستهدف
مراد … علي ركز بالله عليك لو نشلت غلط هنروح كلنا
(كان في حاجز سلوك متفجرات  لو الطلقه مجتش صح هيموتو )
علي .. متقلقش يا قائد
علي ضرب وجت في الحاجز
مراد .. اتفرعو بسرعه
التكفيريين … طواغيط طواغيط ( قصدهم الظباط المصريين)
وابتدا ضرب النار
علي .. يا قائد احنا في النفق ومعايا تلاته والرصاص خلص
مراد .. اجمد يا علي
علي .. بخاف من الضلمه يا قائد
مراد عارف أن علي عندو فوبيا من الضلمه
مراد .. اجمد يا علي انا بدور علي مكان النفق
علي .. جمب البيت بعشر خطوات
التعامل شديد علينا
مراد .. اجمد ودافع لأخر نفس
وضرب النار عمال يزيد
علي .. بنموت يا قائد
مراد دخل النفق هو والعساكر واتعامل  بالسلاح
وخرجوا كلهم
مراد .. فاضل عشره
علي .. انت عدتهم كمان
مراد .. اه
علي ومراد لقو خمسه واقفين
مراد .. يا تخيب يا تصيب
علي .. هتصيب يا قائد
وحطو أيديهم علي الزيناد وضربوا
لحد ما صفوهم
مراد .. فين الباقي
علي .. في البيت
مراد .. اخلي المبني من العساكر بتوعنا
علي .. خليتو يا فندم
مراد .. اتعامل بالاربيجي
علي .. مش تقيل عليهم
مراد .. يلا يا علي
علي .. حاضر
بالفعل علي لسه هيضرب
حد ضرب نار علي مراد
علي .. مرااااااااااااااااد
علي ضرب الاربيجي
مراد .. سامحيني يا داليدا منفذتش الوعد
علي كان عارف انو واعد خطيبتو انو يرجعلها سليم
نقلو مراد علي المستشفي
بس للأسف الطلقه كانت جمب القلب
كيان .. انت بتقول اي
الشخص .. حضرتك مراد باشا اتصاب ولازم حد يجي حالا
كيان .. مسافة السكه وهكون عندك
كيان راح ولقي مراد دخل العمليات
كيان اتصل ب عز
عز .. انا جايلك حالا
عز .. داليدا
داليدا .. مالك يا عز
عز .. مراد اتصاب وهو في المستشفى بيموت
داليدا صرخت .. مرااااااااااااااااد ونزلت جري وعز وليليان وراها
وصلو المستشفى وداليدا انهارت
داليدا  بصريخ  هو فين يا كيان
كيان بدموع .. ادعيلو بين الحياه والموت
وفجأة سمعو جهاز القلب بيصفر
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!