Uncategorized

رواية أنت في كل مكان الفصل الخامس عشر والأخير 15 بقلم منى

 رواية أنت في كل مكان الفصل الخامس عشر والأخير 15 بقلم منى
رواية أنت في كل مكان الفصل الخامس عشر والأخير 15 بقلم منى

رواية أنت في كل مكان الفصل الخامس عشر والأخير 15 بقلم منى

دخلت ميرا علي اوضه والدها 
– ممكن اتكلم مع حضرتك شويه
– بص لها وسكت 
– عارفه انك زعلان مني اني كذبت بخصوص كرم بس اصل حصل  لغبطه وكده ما حبتش اخرب كل حاجه ( طبعا هي بتكدب دا عشان حمل اختها لو نسيتوا يعني  ) 
– انا فعلا زعلان منك ليه كذبتي انتي عارفه انتي بيهمني سعادتك في الدنيا قد اي  هل لو قولتي ليا كنت هقف ضدك يعني !؟ 
– لا 
– طب اومال في اييي ليه اصرتي تخبئ وتخلي مرام تتخطبله ما كان هيتقدم غيره اكيد 
– خفت ي دادي اهوه اللي حصل بقا .. معقول هتفضل مخاصم ميرا حبيبه قلبك ها 
– ماتكدبيش عليا تاني 
– حاضر والله 
– تعالي ف حضني بقا ي بت انتي وحشاني 
– ضحكت دا يعز الطلب والله 
– قوليلي بقا كرم دا هيتقدم امتي انا مش عجبني وجودكم مع بعض من غير شي رسمي و اهوه ما بقاش في حاجه عشان تخليه مايتقدمش اعتقد
– بكسوف :  كرم لو عليه يتقدم حالا اصلا 
– ي حلوتك وانتي واثقه كده وضحك 
– هو بس مستني الوقت المناسب اكيد 
– أما نشوف 
– هتشوف كل خير والله
___________________
بليل ميرا بتكلم كرم ف أوضتها “
– هاا قولتيلي هتسمي عيالنا اي بقا 
– بطل محن ي كرم بقا عيال اي دلوقتي هو احنا كنا اتجوزنا الاول اتنيل والنبي 
– اه قلبييي يماا في واحده تقول لحبيبها ماتبطل محن بقا !
 انا لو مرتبط بعم سيد البواب كان هيبقا رده الطف من كده ي شيخه اتقي الله فياااا 
– بضحك : ياربي ..  مابحبش دلع البنات الماسخ دا اعمل اي 
– دا ع أساس نوع حضرتك اي ما انتي بنت ي ميرا بنتتتتت لو محبتيش دلع البنات هتحبي اي
– هحبك 
– لا متفقناش علي التثبيت دا 
– بص نفسي نجيب بنت ونسميها ليليان 
– اشمعنا الاسم دا 
– بحبه كان ف راويه كده حلوه اويي 
– اسمها اي طيب 
– دا ع أساس أنك هتقرها ! 
– انتي ماااالك قولي اسمها
– ******* 
– مش هقرها اكيد دي حاجات تافهه اصلا 
– والله ما حد تافه غيرك وعارفه انك هتقرها لاجل اني بحبهم 
– بيعجبني فيكي قد اي انتي رومانسيه معايا يجدع 
– اه يحبيبي مش عجبك ولا اي
– لا بالعكس أنا بحب فيكي اوي انك مش مصطنعه زي بنات كتير .. انتي طريقتك ف الكلام لواحدها بتجذبني نحيتك من غير لا دلع ولا اي حاجه .. مش عارف .. انا اتجوزك بس وهفضل احمد ربنا كل يوم عليكي 
– بحب ابقا بطبعتي  معاك .. انا عموما بلاقي نفسك معاك مش متخيل الايام اللي فاتت كانت تقيله علي قلبي ازاي ي كرم 
– عدا كله ي قلب كرم والله من بكره حياتنا هتبقا مختلفه اوي
– ازاي 
– أما يجي بكره هتعرفي نامي بقا دلوقتي يعني عشان هنصحا بدري بكره 
وقفلت معاه وناموا الاتنين 
_________________
” عند مرام وحازم ”
– والده حازم : خشي ي بنتي مكسوفه ليه بس 
– حاضر 
– خد مراتك واطلعوا بقا ي حازم ربنا يهديكم علي بعض يا بني
– حازم شاور ليها من غير كلام أنها تطلع قصاده علي السلم الدور التاني وطلعت ودخلو الأوضه وهي قعدت علي السرير .. قفل الباب وبعدين جيه وقف قصدها
– بصي عشان نبقا متفقين .. نفسي نبدء بدايه جديده عارف غلطنا كتير ف حياتنا اللي فات بس من النهارده بدايه جديده ليا وليكي ولابننا اللي جاي ..  مافيش زفت تاني هتخديه انا كنت السبب ف دا  بسبب بيعي الزفت دا انتي انتكستي أما اتعالجتي وانا اللي هكون السبب في انك تبطليه وهتتالع
جي وتبقي كويسه ليا ولابننا عارف كنت قاسي الفتره اللي فات معاكي بس كنت مشوش مش عارف افكر 
– طول مانت معايا انا هبقي كويسه وهتحسن بس خليك معايا ماتسبنيش ارجوك
– معاكي لاخر العمر والله وخدها ف حضنه وناموا 
_______________
” تاني يوم الصبح “
كرم رن علي ميرا : خلصتي لبس ؟
– اه انت فين دلوقتي 
– قصاد الڤيلا تحت 
– طب ما تدخل 
– لا لا مافيش وقت انزلي يلا وقفل السكه 
– ميرا بصت علي نفسها في المرايه وكانت لابسه فستان احمر قصير منفوش لحد بعد ركبتها والكم نازل علي كتفها ( هحط لكم صورته ف الكومنتات عشان أنا بحب التفاصيل دي اوي  ) 
 وفارده شعرها وحطاه الجزئين ع كتفها وميكب خفيف فضلت تبص ع نفسها بعدين لقت كرم بيتصل 
– يختييي عليا نااازله ناااازله
– كرم اول ما شافها تنح فضل يبص عليها من اول تحت لتحت فوق بذهول تاام
– اي بتبصلي كده ليه .. مش حلو صح !؟ 
– خالص بالعكس .. حاسك اكنك اميره طالعه من فيلم كارتون مش ميرا اللي اعرفها 
– بجد يعني حلوه 
– انا ماشفتش حلاوه زي كده قبل كده والله ما شفت والله 
– ضحكت ميرا ع كلامه 
–  ضحكت يعني قلبها مال 
– امشي يعم عمرو دياب 
– يلا وركبو العربيه 
– رييحين فين بقا
– ي ميرا اهدي مش هتعرفي غير  اما نوصل وخدي حطي دي علي عينك بقا اربطيها عباره عن قماشه سوده صغيره 
– هات أما نشوف اخرتها وربطتها علي عنيها 
– جدعه 
بعد نص ساعه وصلوا علي مكان عباره عن ارض فاضيه واسعه جدا وف منطاط ف النص  ( دا عباره عن حاجه بتطير ف الهوا وبيركب فيه اتنين عادي ومن فوق فيه نار هحط ليكم  صورته ف اول كومنت تحت ???????? ) 
– ادينيا وصلنا 
– اي الهوا دا انت طلعتني ف السما للخلقني ولا اي يسطا 
– يااه لو حسك الفهاكي دا يسكتتتت ياااه
– حاضر  سكتت اهوه سكتت 
– تعالي ونزلها من العربيه وفضل ماسك أيدها وشاور لواحد يفتح المناط أو البالون اللي قصاده يعني ودخلوا فيه وبدء يطير بيهم ف السما
– هو في اي .. حاسه روحي بتطلع انا دخلت فين طياره دي ولا اي
– دلوقتي تقدري تشيلي الربطه وتعرفي اي ده 
– شلت  من علي عيني الرابطه وبدءت اشوف واحده واحده 
بسعاده اي داااا .. احيه احنا ف الهوا طايرين .. انت بتهزر .. وفضلت اضحك جامد 
– بابتسامه فرحانه !؟
– ياااه اويي ي كرم 
– بصي كده وراكي 
لقيت  لافته كبيره جداا  طايره في الهوا قصادي مكتوب عليها تتجوزيني ؟♥️
 حطيت أيدي الاتنين ع بوقي من الصدمه معقول كل ده ليا !!  وفضلت ابتسم وادمع في نفس الوقت لفيت ابص علي كرم كان راقع علي ركبته وف ايده خاتم ف علبه
– ها مستني جوابك .. تتجوزيني ؟
_____________________ 
صوت بنات واولاد كتير بيتروح عمرهم ما بين ١٥ لحد ١٧ سنه
 – كملي ي تيتا وحصل اي بعد كده 
– ماتكسوفنيش بقا ي عيال الله
– ي تيتا يلا بس متشوقيناش 
-اشوقكم  اي بس ي بكاشين طول عمري بحكي قصتي انا وجدكم ديما ليكم 
– بنحب نسمعها وكل مره بنسمعها بننبهر بجمال حبكم لبعض دا 
”  جيه كرم “
– في اي ي ولاد متجمعين حولين جدتكم ليه 
– ي جدو مش راضيه تكمل القصه بتاعتك انت وهي وازاي اتقدمت ليها يرضيك كده ؟ 
-لا مايرضنيش ي ام نص لسان انتي .. بص ل ميرا  وضحك 
– هكمل انا ليكم يكش تهدو 
_________________________
– بدموع :  موافقه اكيييد
 وطلع الخاتم ولبسه ليا وباس أيدي
لسا المفاجاه مخلصتش وقام علي ركبته 
– هتفجائني اي اكتر من كده د انا هعيط من الفرحه والله 
– وكانت  الصدمه ليا أن الكل واقفين تحت كل اللي بحبهم صحابي ومرام وحازم وبابا وليان والكل كان تحت  وشايفين لحظه ما لبسني الخاتم وكل حاجه وفضلوا يشاور ليا من تحت
– اتكلمت بلهفه : انا بحبك اوي 
– وانا ماحبتش حد ف حياتي قدك 
ونزلنا من المنطاط و اول ما نزلنا الكل فضل يبارك لينا
 و من فرحه ميرا فضلت ترفع ايديها اللي فيها الخاتم فوق  وتتنطت 
(بعد ٣٠ سنه )
فستانها كان منفوش لايق عليها كانت حاجه حلوه اوي تبص ليها تنبهر بجمالها  .. كانت نجمه بالنسبالي حاجه بتشع نور ..  نورت عتمه حياتي .. دخلت كل مكان في حياتي ونورته ليا
– ميرا : يااه ي كرم من احلا الذكريات لينا عمري ما هنساها ابدا عشان كده بحكيها ليهم ديما  .. لحد الآن هفضل اقولك شكرا ع كل حاجه عملتهالي .. شكرا علي وجودك معايا 
– لو تخديني في حضنك .. نبقا خالصين ♥️
__________________________________________
حاولوا مع اللـ بتحبوهم ديماا مش من اول عائق يقف قصادكم تستسلموا♥️! 
 سيبوا ديماا فرص للـ حواليكم مش من اول غلطة تهجروه حبابيكم كل واحد فينا عنده اخطاء كتير لولاه ستر ربنا علينا بس♥️!
اي طريق سكته مش كويسه هينتهي بنتايج مش كويسه الا من رحم ربي وفاق لنفسه♥️! 
___________________________________________

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!