Uncategorized

رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل السادس عشر 16 بقلم شروق مصطفي

    رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل السادس عشر 16 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل السادس عشر 16 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الجزء الثاني الفصل السادس عشر 16 بقلم شروق مصطفي

رنا قاعده في الفيلا بس لقت حد بيرن فتحت ملقتش حد بس قبل ما تقفل لقت جواب فتحته بستغراب
ولقت فيه ورق ولما قرات الورق لقيته باسمها والاغرب انو بيقول انها سقطت لقت ورقه تانيه جوه الظرف
مكتوب فيها ….انا حبيت اعرفك الحقيقه بدل ما انتي هبله كدا ومفكره انك لسه حامل مراد مقالكيش علشان بيستغفلك ومش هيقولك لانو مش عايز يعرفك عايزك تفضلي موهومه كدا كتير فاعل خير
الصدمه الصدمه في ارجاء المكان هل ما قراته صحيح هل انا لست حامل ..
رنا من الصدمه وقعت علي الارض …ي يعني دا كله مفكره اني حامل وانا مش حامل ط طب ليه مراد يعمل معايا كدا ليه ليه مقليش اني مش حامل ليه انا كان نفسي في ولد ..
مراد خلص شغل في الشركه وروح الفيلا سال علي رنا الخدامه قالتلو انها في الاوضه
مراد دخل الاوضه لقي رنا لبسه فستان ابيض قصير وشعرها مفرود علي ظهرها وحاطه مكياج ساحر
مراد بصدمه …رنا اي الجمال ده
رنا ببتسامه باهته قربت منه ….مراد
مراد بحب …عيونه
رنا بشجاعه ….انا عايزه ولد
مراد بصدمه كيف كيف عرفت هل هناك من اخبرها ام ماذا
رنا قطعت افكار مراد ….مراد انا عرفت كل حاجه انت اه مقولتليش بس اكيد في سبب صح وانا عايزه اعرفه ارجوك
مراد بتوتر ….انا عملت ده كله عشانك ي رنا انتي حياتك كانت في خطر مكنش لازم اقولك انك مش حامل انا اسف ي حبيبتي
رنا بدموع حاد …بس انا كنت عايزه الطفل ده مكنتش عايزه اخسره ي مراد انا عايزه ولد
مراد خدها في حضنه …انا اسف ي حبيبتي اني خبيت عنك انا اسف بس مكنتش عايزك تديقي وحالتك تسوء واكمل بمكر …اما بقي الولد فا ممكن نجيبه سهله
رنا بخجل …بجد
مراد بضحك بجد
وشالها وو….
(طبعا الي كان مفكر ان رنا هتسيب مراد بقي وجو الاكشن ده احب اقولكم ان انا محدش يتوقعني ????????)
عند احمد ونها
احمد جاب المازون وجهز كل حاجه ورن علي مراد بس مش بيرد (لا مراد في حته تانيه خاااالص ????????)
نها نزلت علي السلالم وهي لابسه فستان احمر جذاب وفرده شعرها وحطه مكياج خفيف
احمد سرح في جمالها ولكن افتكر ان هناك عيون تمعن بها احمد لنفسه …انا هوريكي ازاي تنزلي كدا
نها نزلت وقفت جنبه والمازون بدا في كتب الكتاب واخر كلمه قالت بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
نها بسعاده راحت مضت وكذالك احمد
احمد مشي المازون والشهود
احمد لي نها ….اخيرا بقيتي مراتي هي اه المره التانيه بس حاسس انها الاولي
نها بخجل ..ولا انا مسدقه ي احمد
احمد قرب منها وخدها في حضنه جامد وهمس في ودنها …بحبك ي قلب احمد
نها بحب …وانا بموووت فيك ي احمد
احمد شالها تحت خجل نها وطلع بيها الاوضه ….
هل السعاده سوف تدوم ام هناك حزن ومتاعب ؟!
عند كريم
كريم خد يارا وراح بيها المستشفي
كريم بزعيق توووووووورلي
جمب الممرضات وجابو التورلي ونقلوها عليه
كريم بزعيق …مراتي بتموووووت
الدكتوره قربت من يارا الي علي السرير وشافت نبضها
الدكتوره ….بسرعه دخلوها نبضها ضعيف جدااااا
ودخلو تحت حزن كريم وضعفه
كريم بدموع …ي رب انا اسف اسف علي كل حاجه عملتها وحشه ي رب والنبي رجعلي يارا لو حصلها حاجه مش هسامح نفسي
بعد ساعه ونص
الدكتوره طلعت …
كريم جري عليها …يارا كويسه صح
الدكتوره …كويسه ازاي دي متعرضه لي اغت*اب غير كسر في ايديها وجروح في وشها انا لازم ابلغ
كريم بصدمه …هل انا من فعلت هذا بملاكي البريء هل انا وبعدين افتكر ان هي لما كانت بتقومه هو فضل يضربها وحصل فيها كدا
قطع تفكيره الدكتوره ….انا لازم ابلغ علي الي عمل فيها كدا
كريم بغضب وعيون جحيمه ….اخرسي فاهمه
الدكتورة بخوف و ايماء حاضر
كريم دخل الاوضه الي فيها يارا وبصلها بحزن وندم علي الي عملو فيها ونام جنبها …
في صباح يوم جديد
عند مراد ورنا
مراد صحي قبل رنا وباسها ودخل الحمام وطلع لبس بدله كلاسيكيه لونها اسود وجاي يصحيها لقاها تعبانه هي ما مرتش بحاجات سهله بردو فا محبش يصحيها ونزل راح الشركه
بعد ساعه
رنا بتتمطع وصحيت بتبص جنبها ملقتش مراد قامت خبطت علي الحمام بردو مش موجود دخلت تاخد دوش وطلعت لبست هدومها وسرحت شعرها ونزلت تشوفه تحت
رنا سالت الخدامه ..هو مراد فين
الخدامه …مراد بيه في الشركه ي رنا هانم
رنا بشرود في الشركه …معقول يكون بيش
وف العقربه دي في الشركه اكيد هي الي بعتيتلي الجواب علشان تخرب العلاقه بيني وبينه واكيد انا مش هسمحلها
فلاش باااااااك
رنا بدموع من الصدمه وقعت علي الارض …ي يعني دا كله مفكره اني حامل وانا مش حامل ط طب ليه مراد يعمل معايا كدا ليه ليه مقليش اني مش حامل ليه انا كان نفسي في ولد ..
وبعدين مسحت دموعها …بس مين الي ممكن يبعتلي الجواب ده وهو عارف اني انا هكره مراد كدا معقول تكون البنت دي (قصدها سميره )
بس انا مش هسمحلها انها تاذي علقتي بمراد ومش هسمح لحد يعمل كدا بس هي عرفت منين الكلام ده وعرفت ازاي اني مش حامل ومين قالها ودا الي لازم اعرفه
بااااااااااك
عند كريم في المستشفي
يارا صحيت لقت كريم موجود في الاوضه
يارا بصريخ ….ااااااااه
كريم صحي مفزوع من النوم لقي يارا صحيت وبتصرخ
كريم قرب منها علي امل يهديها ولكن يارا صرخت اكتر
يارا بضحك هستيري …لا لا انا معملتش حاجه متعمليش حاجه ابعد عني انا انا مش عملت حاجه انت شرير شرير اووووي
كريم بصدمه من طريقه كلامها ..بص لي الدكتوره الي قربت من يارا واديتها حقنه مهداءه
كريم للدكتوره …هي بتعمل كدا ليه ممكن تفهميني
الدكتورة …للاسف الصدمه اثرت عليها ودا خلي جزء من عقلها ميستوعبش لازم تروح مصحه ..
يتبع….. 
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى