روايات

رواية ابنة القاهرة وابن الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين سالم

رواية ابنة القاهرة وابن الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين سالم

رواية ابنة القاهرة وابن الصعيد الجزء الثاني

رواية ابنة القاهرة وابن الصعيد البارت الثاني

رواية ابنة القاهرة وابن الصعيد الحلقة الثانية

صقر بسخريه: هههه 🤣 انا بتكلم علي بنت عمي ايسل فهد الاسيوطي مش ايسل الراقصه انتي هتشبهي نفسك بيها ولا ايه ونظر لها نظره من أسفل إلى أعلى وكأنه يتطلع علي قمامه او شئ قبيح وتركها وذهب
ايسل بغضب : انت يا
باسم وقف لها : اسمه صقر
وصقر رجع تاني سحب اخوه ولكن
ايسل : بس انا ايسل فهد الاسيوطي
صقر وقد غضب بشده: انتي مجنونه انتي استحاله تبقي من عائله الاسيوطي
أما باسم فقد فتح فمه كالأبله‍ وظل في صدمه
ايسل : لا يا حيلتها انا من عائله الاسيوطي وطلعت بطاقتها التي كان مكتوب عليها ايسل فهد الاسيوطي
صقر جز علي أسنانه فمن يقول عنها راقصة ما هي إلا ابنه عمه
انتي فضحتينا انتي جبتلنا العار وقد انتبه الي ما تلبسه وايه القرف الي انتي لبساه داه وعايزه كمان تنزلي بيه الصعيد لا انتي شكلك عايزه تربيه
ايسل بغضب : ايدك أن مشاتهاش هشيلهالك انا انت مفكر نفسك ايه عايز تعشلي دور العصبي فالا مش عليا انا
انا ايسل فهد الاسيوطي مش اي حد يمسك أيده ونفضت يده عنها وما ذاده الا غضب
صقر : ننزل الصعيد بس واوريكي من هو صقر
كل هذا وباسم علي وضعه فاتح فمه كالأبله‍ الا وانا جاء صقر وفش غضبه فيه ونزل بكف على وجهه مش عيب لما انت راجل وواقف كدا زي النسوان لما اجوازها تموت
ايسل : ههههه 🤣🤣🤣
باسم نسي صقر والي عمله وتاه في ايس وهي بتضحك :يا لهوووي بقي القمر دي تطلع بنت عمي هههه 🤣
صقر : طيب يلوا ورايه
ايسل بتقليد طيب يلوا ورايه مفكر نفسه ايه دا وسارت خلفه هي وباسم
واخيرا وصلوا الصعيد وكان جابر وعائلته ينتظرونها واول ما شفوها الكل أنصدم فهي من يتبعوها طلعت من عائلته
جابر : هو انتي بنت فهد
ايسل : اه حضرتك مين ومدت يديها كي تصافحه ولكن جابر أخذها في حضنه فهي حفيدته التي اول مره أن يراها
ايسل أنصدمت من تصرفه ولكن أحبت الدافئ الي في حضنه وأخير ابتعدت عنه
جابر بحزن: انا جدك يا بنتي اه علي الدنيا الي خلتنا حفيده متعرفش جده
ايسل فهمت : ي ي يعني انت جدو
جابر اشاح بوجه بمعني اه
ايسل بدموع : تعرف يا جدو انا كان نفسي يبقي ليا عيله كبيره وعند جد وعن وخال وخاله وعيله كبيره اووي
واكملت بدموع اكتر بس للاسف من ساعته ما بابا اتوفي وانا عايشه وحيده اه ماما عايشه معايا بس للاسف هي طول اليوم خروج وسهر ونادي عشت في أميركا وحيده
جابر ضمها ليه : خلاص يا قلب جدو انتي هتعيشي وسط العيله الي بتحلمي بيها
ايسل مسكته من حدوده: انت جدو جميل قووووي
الكل مصدوم لأنه محدش يقدر يعمل مع جدوهم كدا ولا هو بيسمح بكده ولكن مع ايسل غير كان يضحك بشده
واكملت السلام علي باقي العائله
بدر : انا عمك يا قلبي تعالي بحضني
وضمها
ايسل : تصدق يا اونكل كان نفسي اقول الكلمه دي لحد كان نفسي يبقي ليا اونك والعب معاه وهويجري وريا ونفضل تلعب كتير
الكل فضل يضحك عليها فهي تحكي وكأنه عمرها ٥ سنين
نادره بسخريه: انا نادره يا كان اسمك ايه هههه 🤣 اعزريني اسمك حاسه تافه ملوش معني
صقر : بس هي من اولها كدا
باسم : بقي اسمها مش عاجبك دي ايسل اسم جمييييل
نادره بعيد : هي دغري كدا خلتكم المحامين بتوعها سحبتكم لصفها
ايسل بسخرية : ايسل مش محتاجة تسحب حد لصقها ايسل كدا محبوبه من الكل مش حربايه بمئه وجه
صقر بصدمه فهذه نادره لا تسمح لأحد أن يهينها أو يسخر منها
نادره بغل: بت انتي فوقيلي كدا واسمعي انتي مفكر نفسك فيها حاجه
لا انتي هنا زي زي اوسخ فرده جزمه
جابر : اخرسي يا بت بقي كده تكلمي بنت خالك الي لسه شيفاها
ايسل ببكاء حست نفسها انها فعلاً مش من عليتهم : خلاص يا جدو بلاش تزعل حفيدك عشان واحده لسه عارفها من كام دقيقه خلاص انا همشي اكيد مش هاجي تدمر عيله حلوه زي دي وامشي وركضت الي الخارج ودموعها كالاشلال
جابر : الحق يا صقر دي متعرفش حاجه انا مصدقت لقيتها
صقر وقد ركض ليلحقها
وهي كانت تجري وصقر خلفها
استني يا بت استني يا مجنونه
وهي تركض فقط ولا ترد عليه
وفجأة الكعب انكسر وهي وقعت في الأرض وصقر ركضي وجلس بجانبها
عجبك كده يعني مش كنتي وقفتي
ايسل وزاده بكائها أكثر : اه رجلي بتوجعني يا صقل
صقر : هههه 🤣🤣🤣 صقل صقل ليه دا دا اسمي صقر
ايسل بعناد طفولي : لأ صقل حلوه
صقر : لأ صقر
ايسل : اهئ اهئ اهئ هي صقل حلوه
صقر: 🤣🤣🤣 خلاص طالما صقل هتسكتك خلاصه صقل حلوه يلي نرجع بقي
ايسل :لا ⁦🖐️⁩انا عندي شروط
صقر بأفف :اووف قولي شروط اهيه تخلصي
ايسل بضحك : واحنا مرواحين تشلني عشان مش هعرف امشي وتجبلي ورد شوكولاته كتييير ودبدوب مكتوب عليه ايسل العسوله
صقر في زهول:نعععععععععم يا ختي مايكونش خطيبك ولا جوزك

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابنة القاهرة وابن الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!