Uncategorized

رواية معذبتي الحلقة السادسة عشر 16 بقلم سهيلة سعيد

 رواية معذبتي الحلقة السادسة عشر 16 بقلم سهيلة سعيد

رواية معذبتي الحلقة السادسة عشر 16 بقلم سهيلة سعيد

رواية معذبتي الحلقة السادسة عشر 16 بقلم سهيلة سعيد

مالك : احنا ف الغابة تايهين ومافيش شبكة اتصل ب حد
كريم : تايهين !! انت لقيت شوهندة ؟؟
مالك : اه معايا
كريم : طب متعرفش انت فين بالظبط ؟
مالك : لا .. كأنها دايرة كل حاجة شبه بعض من اي اتجاه عمالين نلف
كريم : طب انا هتصرف
مالك : اعمل تتبع للفون واعرف المكان
كريم : اه تمام اوك
( يقفل مالك ، يبص ع شوهندة ع رجله ، يبعد شعرها عن وشها يشوف ملامحها ، يفضل باصصلها )
مالك ف سره : ملامحها مفيهاش اي شبه منه .. انت الي كونت ملامح كارها ف وشها .. كونت ملامح خالد مش هي .. ياريتك كنتي فعلاً شبهوا كنت كرهتك بجد مش وهم وعند وخلاص .. المفروض اني اموتك بقا وابقا خدت ب طاري .. اذا كنت مش طايق حد يبصلك ولا يلمسك ولا حتى يكلمك اي كلمة .. هتموتها ازاي دي بقا .. طب م كانت سهلة عليك كذة مرة كانت هتموت .. بتدافع عنها ليه م تسيبها .. انت ايه الي جرالك هي عملت فيك ايه .. من امتى كنت بتحن ل حد كدة حتى لو كانت اختك .. ليه خايف .. هي خلتك تخاف .. بقا دي الي فرحت انها بنته عشان تنتقم منه وتعذبه .. غبي .. محدش اتعذب غيرك انت .. ????
( تصحى شوهندة ، تقوم تقعد )
شوهندة : احنا فين ؟
( ميردش عليها باصص ف الارض )
شوهندة : الفون مجمعش بردوا ؟
مالك : هييجوا يخدونا ????
شوهندة ب فرحة : بجد ????
مالك : ………..
شوهندة : مالك في ايه ؟!!
مالك : …………
شوهندة : انا بكلمك ع فكرة !!
( يبصلها )
مالك : نعم ؟
شوهندة : مالك ؟!!
مالك : يهمك ؟
شوهندة ب توتر : عادي بسأل ????????‍♀
( يضير وشه )
مالك : ماليش ومتتكلميش ياريت
شوهندة : ليه ان شاء الله حصة التسميع ????
( يبصلها )
مالك : مبهزرش لو ناوية تستظرفي ☝
( يحرجها )
شوهندة : استظرف !!!
( ميردش )
شوهندة : انت ليه كدة .. ليه بتعاملني كدة .. شوية كويس وشوية تقلب عليا ليه ؟!!
( ميردش )
شوهندة ب عصبية : انا بكلمك بصلي ????
مالك ب زعيق : عاوزة ايييه ????
( يخضها )
مالك : ايييييه ????
( تنزل دموعها ، يضير وشه )
شوهندة : انت انسان وحش اوي ????
مالك : وزبالة وابن كلب كمان ارتحتي ؟؟
( تضير وشها )
شوهندة : ربنا ياخدني عشان انت الي ترتاح ????????
مالك : مش هرتاح ????
( تبصله وهو باصص ف الارض ، يقوم يقف )
مالك : مش هرتاح ????
( تقف قصاده )
شوهندة : لما انت مش هترتاح بتعمل معايا كدة ليه ????
مالك ب هدوء : عشان انا بوظت الدنيا .. بوظتها .. بوظت كل حاجة .. حسبت حسبة ومشيت عكسها .. عشان فكرت ان ابتدى يتولد ف قلبي الخوف .. بس مطلعش الخوف .. طلع حبك ????????
( تتخض )
مالك : وانا مينفعش احب .. انا زي الانسان الالي ليه برنامج .. لو مشي عكسه هيأذي .. بس مش اكتر من اذيته هو .. وانا متعودتش أأذي نفسي .. وحبك بالنسبالي أذية .. وجودك ف حياتي أذية .. وانا مش كدة .. من ساعة م اهلي ماتوا وانا كل حاجة حلوة فيا ماتت معاهم خلاص ????
( تنزل دموعها )
مالك : موتهم مكانش بسبب ابوكي .. بس كان يقدر بعد موتهم يعوضني .. او حتى يخفف عني .. يحتويني طيب .. اي حاجة يحسسني فيها ب الامان .. كان اسمي عيل وقتها .. يمكن من وجهه نظر اي حد مش هيزعله يومين ويرجع ناسي .. لا انا فاكر .. فاكر اوي .. فاكر كل حاجة وس*ة عدت عليا .. زي م فاكر الحلو .. لمتنا وقت العيد .. صلاتنا ف رمضان .. لعبي مع اخواتي .. غلاسة اختي عليا واشتكيها .. كل عيد ميلاد ليا .. كل عيد ام جبت فيه ل امي هدية .. جريي عليها وقت م اجيب درجة حلوة ف امتحان عشان ابوسها وتاخدني ف حضنها .. حضنها الي اتحرمت منه .. ماليش حضن اجري عليه دلوقتي ????
( تنزل دموعه )
مالك : كلام ابويا ليا ان اخلي بالي من اخواتي .. نزولي معاه وانا هموت م الفرحة اول م اشترالي اول عجلة .. مسكتي ف ايده وتنطيطي ف الشارع ???????? وفاكر .. فاكر لما اتقلبت العربية .. شفت اختي بتترمي ف الشارع والعربيات بتعدي عليها .. هرستها ب معنى الكلمة .. وجع النار الي مسكت فيا لسة لحد دلوقتي بحس بيه بس جوايا .. جوا قلبي .. ووصية ابويا وهو بيموت ع اختي الي فاضلة اني احميها .. ووصيته ل ابوكي انه يخلي باله مننا .. فاكر وقت م قالنا هوديكوا مع عيال تلعبوا معاهم وهو كان بيخرجنا من بيتنا .. فاكر الشاب الي انا موته عشان احمي اختي .. فاكر نظرته ليها الي كانت رعباني .. فاكر قعادنا ف عز البرد والشتا ف الشارع وانا قلبي مليان رعب خايف بس عليها م الي حصل .. خايف يتكرر الي انا شوفته ومعرفش اتصرف وقتها .. خايف مكنش قد الوصية الي وصهالي ابويا .. فاكر .. فاكر وعمري م هنسى .. انا لما بيوحشوني بتخيلهم عشان معنديش صورة ابصلها واعيط .. عدي ع ايدك من وقتها لحد م لقيتك وانا بدور ع ابوكي عشان انتقم منه .. وف الاخر احبك !!!!! طب ازاي .. ازاي قلبي الي كان مليان ليكي ب كره وغل يحبك ازاي !!! ازاي احب حاجة اتخلقت م البني ادم دة .. انا بكرهك مش بحبك .. دة اكيد كره .. مستحيل يكون حب لأ انا اتفقت مع عقلي اني هكرهك واعذبك واخلي حياتك كلها سواد .. قلبي ليه اتدخل .. ليه .. انا ماشي بقالي 19 سنة ب عقلي لدرجة اني كنت مفكر قلبي مات خلاص ومكنتش بحس ب دقاته .. جاي دلوقتي يحيي ليه .. جاي احس بيه دلوقتى ليه ؟؟؟؟
( يذيد عياطه ويتكلم ب زعيق )
مالك : انا بكرهك حتى لو قلبي حبك انا لازم اكرهك انتي مينفعش احبك مينفعش انا بكرهك وهموتك هعمل كدة عشان بكرهك ????
( يعيط ب صوت )
مالك : بكرهك ????????
( تاخده ف حضنها )
شوهندة ب عياط : وانا بحبك .. اوي ????❤
( يحضنها ويفضل يعيط )
مالك ب عياط : وانا بكرهك ???? عشان حبيتك بكرهك
شوهندة ب عياط : هفضل احبك بردوا ????❤
مالك : وانا بكرهك ????
( تبصله )
شوهندة : مش من قلبك لأ ????❤
مالك : لأ .. بس بكرهك ????
شوهندة : وانا بحبك ❤
( يسكت )
مالك : وانا بحبك ????❤
( ياخدها ف حضنه تاني ، تفرمل عربية قدامهم ينزل منها كريم مخضوض ، يلاقيهم حاضنين بعض ، يتصدم )
كريم : دة الي هو ازاي دة ????
( يبعدوا عن حضن بعض بس قريبين )
كريم : انت سخن ولا حاجة !!!!!!
( يعدي الوقت ، يوصلوا قدام الڤيلا ، لسة شوهندة هتنزل )
مالك : خليكي .. هغير هدومي وجاي
شوهندة : اوك ????
( يدخل مالك الڤيلا )
كريم : هو حصل ايه ؟؟
شوهندة : ……….. ????
( يغير مالك هدومه وينزل ، يقرب ناحية كريم )
مالك : ساعة وراجعلك
كريم : اوك
( ينزل كريم ويركب مالك يسوق هو ، تنزل شوهندة وتركب جنبه )
شوهندة : هو احنا .. هنروح فين ؟؟
مالك : هرجعك بيتك
( تتخض شوهندة مع ان المفروض تفرح لان دة الي هي عوزاه ، بس فجأة مبقتش عوزاه ، يعدي الوقت ، مازالوا ف الطريق )
شوهندة : يعني انا مش هشوفك تاني ????
مالك : مش هتشوفيني تاني !!! دة انتي هتدخلي الحمام تلاقيني
شوهندة : هههههه ????
( تطمن شوهندة )
مالك : بس لو همشي ع وضع حبك دة عشان احافظ عليكي لازم امشي صح .. وفي حجات كتير ف حياتي غلط لازم اصلحها .. وأولهم رجوعك بيتك .. مش هغصبك ع حاجة تاني ابداً ????
شوهندة : مبقتش عاوزة ارجع .. كنت عاوزة بس مبقتش عاوزة .. عاوزة افضل معاك ي مالك ????❤
مالك : مافيش مخلوق خلقه ربنا هيبعدني عنك حتى لو ع موتي بس بردوا لازم ارجعك بيتك
شوهندة : يعني هرجع اشوفك ؟؟
مالك : انتي ناسية ان في بينا شراكة ولا ايه ؟؟
شوهندة : اه صحيح ???? بس ولا هترجع تقلب عليا ؟؟
( يبتسم مالك )
مالك : لأ ????
( يمسك ايدها ويبصلها )
مالك : متخافيش .. دي مش نهاية قصتنا .. دي بدايتها ????❤
( تبتسم شوهندة وتطمن ، يوصلوا قدام بيتها )
شوهندة : انا خايفة ادخل ????
مالك : خلاص .. اياً كان الي حصل انا هنساه .. هنساه عشانك ❤
شوهندة : ربنا يخليك ليا ❤
( يبوس دماغها )
مالك : يلا انزلي
( تنزل شوهندة ، تنزل كام سلمة وتخبط ع الباب ، تفتح الشغالة ، تدخل شوهندة ، يمشي مالك ، تجري الشغالة ع فوق تنده بباها ، تقعد شوهندة ف الانتريه ، تشوف بباها نازل ع السلم جري )
خالد ب فرحة : شوشو حبيبتي ????
( تقف شوهندة ، ياخدها ف حضنه )
خالد : انتي كويسة فيكي حاجة عملك حاجة الحيوان دة قوليلي ؟؟؟؟
شوهندة : انا كويسة .. من برة بس ????????
خالد : عملك ايه قوليلي هموتهولك ????
شوهندة : انت ليه مبلغتش عنه ي بابا ؟؟!!
يتبع..
لقراءة الحلقة السابعة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!