روايات

رواية عشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد

رواية عشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد

رواية عشق الجزء الثالث عشر

رواية عشق البارت الثالث عشر

رواية عشق
رواية عشق

رواية عشق الحلقة الثالثة عشر

و بعد شوية في سيارة سليم … سليم بيسوق باعلي سرعة و عشق وقفة على الكرسي مبسوطة جدا
سليم.. انزلي يا مجنونة
عشق مدة ايديها لى الهوى.. الجو حلو اوي يا سليم انا مش مصدقه انى بره البيت ف الوقت ده لا و كمان المطرة شكلها ها تمطرة علينا ياسسسس الله
سليم.. ولا انا والله مصدق انكى معايا دلوقتي بس انزلي
عشق نزلت من على الكرسي و قعدت.. خايف عليا اطمن يا قلبي عشق راحت تشوف غيرها ايه الجديد
هنا سليم وقف السيارة بعصبية.. انتى مجنونة ايه الكلام ده
و يمسك وجهها بين ايديه.. عشق انا بحبك و عمري ما حبيت ولا ها حب غيرك من رغم… غلطت و بعترف انى غلطت في حقك كتير بس والله انا حياتى واقفة من غيرك بحبك
عشق بحب.. خايفه اقولهلك لا اندم بعد كده
سليم قابل ايديها بحب.. اوعدك اني عمري ما ها خليكي تندمي بس سامحيني سامحيني
عشق و الدموع في عينيها.. بحبك اوى يا سليم بحبك اوى
سليم حض..ن عشق بفرح و حب و بعدين بعدها عنو و رجع يسوق و عد اليوم بين فرح و حب و جنون
و في اليوم التالي في المزرعه كان سليم و عشق و كارمن و ندى و مازن و فيروز يعني ها يقضوا اسبوع هناك و طبعا هنا و علاء ها يروحو ليهم باليل
ندى .. دلوقتي ها نبدا التحدي بينكم انتوا الأربعة
كارمن.. و نشوف مين اللي ها يكسب
سليم.. اكيد انا طبعا مفيش كلام في دي
عشق.. يا الله على التواضع
سليم بغرور.. طول عمري متواضع بس اللي يقدر
فيروز نظرت لى الحصان و سرحت
فلاش
فيروز ركبة الحصان بتاع و بتجري بيه بسرعة كبيرة لكن وقعت من عليه و اتصابت و دراعها اتكسر
باك
كارمن.. ها نبدا التحدي ولا ايه جاهزين
مازن .. اكيد
و ركب كل واحد منهم الخيل بتاعه و ابدات التحدي
ندى نظرت ليهم بغيرة.. بقا بناتين زى دول ياخدو اخواتي مني
كارمن نظرت ليها.. ليه هوم صغيرين و بعدين دى سنة الحياة يا ندى و بعدين انتي بكرا تتجوزي و تشوفي حياتك
ندى .. اكيد بس مش انانية زيهم
كارمن.. فيين الانانية في كده يا ندى و بعدين محسسني انهم عايشين اخر سعادة كفاية اللى سليم عملوا في عشق زمان
ندى .. انتى معايا ولا معهم انتي جاية علشان تربيهم
كارمن نظرت ليهم.. دول يربو بلد بصي عشق احسن واحدة في الخيل
ندى .. ها تخرسي ولا اقت..لك
كارمن.. ياه لو سليم يطلق عشق و يتجوزني
ندى .. يااااااااب ارحمني من الغباء اللى انا فيه
و خلص التحدي و اللى كسب عشق و فيروز و في القصر فى الصالون
علاء بحزن .. خايف عليها من اللي بره
هناء.. كانت لسه مولودة
هناء بخوف.. مصيبة ل ابوها يرجع و يدور عليها
علاء.. مش ها يعرفها ولا هى تقدر تعرفه و بعدين ربنا يخلينا ندى متتعلقيش بعشق زيادة عن اللزوم نسير كل حيا يروح لى حالوا و حياتو
هناء بعصبية.. انت بتقول ايه اشحال اننا اللى مربينها انا تعبت في تربيتها زى ما تعبت في تربية ندى و يمكن اكتر
علاء.. سبيها لى ربنا سيبها لى ربنا احسن من اي شيء
أما عند الشباب سليم ركب عاجلة و عشق وراها و مازن نفس الكلام
كارمن.. اه لو تقع و يتكسر رقبتها
ندى.. ياريت و اخلص من فيروز اللى بتفور دمي دى
كارمن.. بس انا بقول على عشق
ندى.. اخلص منهم هوم الاتنين يارب
كارمن بابتسامة.. الله يسهلو يا عم
ندى .. يباي عليكى ده الدكتور عامر
كارمن.. عارفه انا
ندى .. هششش
و راحت ندى تتكلم في التلفون
كارمن بابتسامة.. عبيطة دى ولا ايه انا جاية اجمع مش افرق
و بعد مرور وقت سليم بيحفر في الأرض
عشق عمل تصور
عشق بضحك.. هههههههه
سليم بغيظ.. هههههههه ده بدل ما تجي تساعدني
عشق بضحك.. ها موت مش قادرة بقا سليم بيه الجارحي بيحفر في الارض يعيني يعيني على سليم يعني
سليم.. متخلينيش اتغبئا عليكى
ندى.. نفسي تعملها بقلك زمن بتقول نفس الكلام ولا شوفنا حاجة
عشق.. خليكي محضر خير يا بتجاز انتي بتجاز اربع عيون
ندى.. يارب تسقطي يا عشق يا بنت ام عشق علشان تعرفي ان الله حق
عشق.. يارب تتجوزي واحد احول و اخلص منك
كارمن.. والله انتوا مسخرة ههههههههههههه
ندى و كارمن.. ااااااااااااااااااع
فجأة المطرة مطرت ندى و كارمن جريو على جوه اما عشق ف سليم شالها و قعد يدوخ بيها تحت المطر و قعدوا يلعبوا تحت المطر بفرح و حب و جنون
و دخل ڤيلا المزرعة في المطبخ
مازن .. ااااه
فيروز.. ده ايه اصله ده مش محتاج الصرخ ده كله مش تخد بالك في حد يصب الشاي كده
مازن.. مش هو انتي لحقتي تتعدي من امي
فيروز .. انا مصرية يا مازن عيلتي كلها مصرية بس حكم القوي اننا نعيش في كندا
فيروز عقمت الجرح.. خلصت ابقا خد بالك بعد كده
مازن.. اعملي لينا شاي بقا
فيروز .. المياة قطعة
مازن.. والله
فيروز.. والله
و قعدوا يضحكوا
و بعد شوية سليم و عشق غيرو هدومهم و كلهم قعدين على السفرة و في المطبخ
عشق.. انا مش مرتاحة لى كارمن دى
فيروز.. انا مش مرتاحة لى ندى اصلا حاسه انها هاين عليها تولع فينا
عشق.. ندى دى اطيب خالق الله
فيروز.. مم ها نشوف يلا نخرج بقا
و خرجوا الاتنين
عاشق.. ايدك معايا يا فيروز
فيروز مسكت معها طبق الملوخيه.. بسم الله الرحمن الرحيم
كارمن بصرخ.. ااااااااااااااااااع
الجميع نظر ليهم بصدمة
فيروز ببرود .. اطلعي يا بنتي غيري هدومك
عشق بجبروت.. متخفيش يا حبيبتي الملوخية باردة جدا
فيروز.. المرة دى باردة بس لو شوفت حاجة كده ولا كده ( و تنظر لى ندي ) ها تشوفي دلق الملوخية على حق اظن كلامي واضح بلاش اللعب معايا يا حبيبتي يلا ماما غيري هدومك و تعالى
كارمن بخوف .. حاضر ( منك لله يا ندى )
و في قصر الجارحي في الصالون
مساء الخير
علاء.. مساء النور مين حضرتك
الحقيقة انا ليه امانة عندكم و اظن ان جاه الوقت انى اخدها
هناء.. امانة ايه
ياسر.. عشق ياسر فتح الله
علاء

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!