روايات

رواية غرام الرعد الفصل السادس عشر 16 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل السادس عشر 16 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل السادس عشر 16 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل السادس عشر 16 بقلم رحمة أشرف

مروان قام من النوم اخد دووش ولبس
رعد. انت رايح فين
مروان بابتسامه. لزهراء في المدرسه
رعد ببرود. لا. اصلا زهراء مش في المدرسه
مروان بصدمه.. امال فين
رعد بصله وسكت
مروان. رعد اتكلم زهراء فين
رعد.وهو يباكل . زهراء هتسافر لبباها
مروان قعد مكانه من الصدمه
رعد هو بياكل جزر وفي أيده التانيه ملف ..شوف بقا يا حلتها هتعمل ايه
مروان بزهق..ياخي بقا أنا مش عارف افكر وواقع في زفت مصيبه وانت ..يا برودك ياخي
رعد وهو يرمي عليه الجزره..صوتك ميعلاش عليا ….. واتفضل شوف حل الزفت الي عملته.  والله انا كرعد لو مكانها كنت فرغت المسدس فيك
مروان وهو بياكل جزره بقلت حيله ..يوووه بقا طيب اعمل ايه …لقيتها…..انا هروح اطلبها من امها ..واهو خير البر  عاجله ……
رعد وهو يخبط علي دماغ مروان … يا غبي انت ناسي أنها لسه صغيره
مروان بغمزه .. طيب ونظام رحمه ايه مش صغيره برضو
رعد بابتسامه .. لا حوارك ..غير ..ههههه
مروان بتظمر .. ياعم انت بتضحك …. فكر يا رعد فكر ابوس ايدك ..
رعد ابتسم …. وانا مالي انا ….. مش انت الي استعجلت …. يبقا تلبس بقا …..  هروح افتح الباب ….. ومشي وهو بيضحك علي صاحبه المجنون
مروان بتظمر ..منك لله يا قلبي …انت الي عملت فيا كده
رعد فتح الباب وانصدم
رعد باستغراب. رحمه في حاجه
رحمه بتوتر وكسوف … لا…. بس انا… جيه لمروان …هو هنا
رعد بابتسامه ..اه.. ادخلي ..جوه
مروان. كان قاعد زعلان على زهراء وبيلعب في كوب الماء الي قدامه
رحمه وهي تقرب منه. انت هتسيبهاا …تسافر
مروان. اخد نفس عميق واتكلم.  مش عارف اعمل ايه
رعد..بتدخل … لا متخافيش هو مش هيسيبها….
مروان بقلت حيله. هنعمل ايه
رعد ..انت غبي يلا…. يعني لحد دلوقتي مش عارف ..
مروان بعيون زي القطط .وحيات عيالك يا خي قولي اعمل ايه
رحمه ضحكت علي الي بيعمله مروان
رعد بصلها بابتسامه من بعيد بعدين بص لمروان . خلاص انت هتعيط.
مروان ..لو مكان كنت هتعمل ايه
رعد وهو يضربه علي مأخرت عنقه (قفاه يعني )…انا لو مكانك مكنتش عملت الي عملته يا استاذ يا محترم
مروان ..علي فكره انت من امبارح وانت بتضرب فيا …. يعني خد بالك
رعد رفع حاجبه.. والمطلوب. صاحبي وبضربه
مروان بتوسل..وحيات عيالك يا شيخ قولي اعمل ايه
رعد بابتسامه وهو يغمز لرحمه. لم يجو العيال  الاول
رحمه في نفسها. يا لهوي علي الكسوف… احم انا هروح اشوف دادا …..ومشت
مروان بضحك..هههههههههه كان لازم تكسفها
رعد بعصبية وغيره. وانت مركز معاها ليه
مروان ..ياعم لا مركز ولا زفت انا مش ناقص
عد وقت ورحمه ورعد ومروان  قعدين
رعد ………
مروان هو يحضنه ..يا عم كانت فين الأفكار دي من زمان
رعد وهو بيزقه. اوع يلا كده .
رحمه بصت في الساعه .وقامت فجأة… انا لازم ارجع البيت …انا اتاخرت اوي
رعد ..اهدي
مروان. خلي بالك منها.. ومتخفيش انا مش هسيبها
رحمه بابتسامه. حاضر. سلام وخرجت
رعد طلع يوصلها للباب
رعد. خلي بالك من نفسك
رحمه. حاضر
رعد قرب لرحمه وحضنها
رحمه وهي لسه حضنه رعد. تعرف ان حضنك بيحسسني بالأمان
رعد … بتسم….وبصلها بخبث
رحمه انكسفت ووجهها احمر جامد سبته  جريت لبره
رعد بضحك مجنونه
رحمه مشيت ورعد اتجه نحو مروان
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في بيت عند زهراء
زهراء. يا ماما يا حبيبتي انا عايزه اغير جوو كل الضغوطات عليا فسبيني احضر الشنطه
الام وهي تطلع الهدوم من الشنطه …. يعني انتي عايزه تسيبيني وتسيبي رحمه
زهراء وهي تحضنها وتفتكر مروان. يا حبيبت قلبي انا اصلا مش عايزه اسافر بس انا بجد عيزه اغير جوو
الام بدمووع . خلاص خليكي معانا
زهراء وهي تبوسها من خدها. خلاص بطلي عياط ان شاء الله في اجازة المدرسه هاجيلك ايه رايك
الام بقلت حيله …. خلاص ماشي
رحمه دخلت فجأة عليهم
..خيااااااااانه
الام بضحك …. الازعاج وصل …. علي فكره بقا كنا مرتحين …. منك
زهراء بابتسامه … ايوه حصل
رحمه بردح..الي حصل وصل ياختي ….
زهراء بابتسامه. تعالي تعالي انتي هتردحي ……. مرحتيش المدرسه
رحمه بخبث. رحت بس طلعت بدري
الام بابتسامه …. خليكم  قعدين على محضر الاكل علشان تكلم
رحمه بابتسامه …. حاضر
الام مشيت
زهراء وهي تقرب لرحمه. مش عايزه كدب كنتي فين وحصل معاكي حاجه وحشه انا فجأه حسيت اني قلبي وقف
رحمه بضحك.. اهدي انا كنت عند رعد ومروان كان هناك من امبارح
زهراء بصوت شبه عالي. بس مش جبيلي سيرته ولا عايزه اشوفه
رحمه بضحك.. هههههههه طيب اهدي
الام. يلا الاكل جاهز
رحمه و زهراء اكلو
زهراء. يلا علشان متأخر على الطياره
رحمه. يلا تعالي لم اوصلك
زهراء وهي تحضن امها. باي يا ماما هتوحشيني
الام. انتي اكتر خلي بالك من نفسك
زهراء ورحمه خرجو
عند المطار
زهراء. وهي تحضن رحمه. باي يا حبيبتي
رحمه الي كانت واقفه متوتره علشان زهراء خلاص هتسافر ومروان لحد دلوقتي معملش حاجه. باي
زهراء. مالك
رحمه. مفيش بس زعلانه انك هتسافري
زهراء ..هبق ارن عليكي كل يوم
رحمه. ماشي
زهراء سابت رحمه وطلعت على الطياره
رحمه كانت واقفه بتعيط ان خلاص زهراء مشيت ومروان معملش حاجه
لقت حد بيحط ايده على كتفها. خلاص بطلي عياط
رحمه وهي تبص وراها. رعد….. وهي تحضنه. زهراء ميشت
رعد وهو يبالها الحضن. انا مش قلتلك ان مروان مش هيسيبها
رحمه وهي ترفع راسها تبصله . وهو فين مروان
رعد.وهو يتأمل وجهها .. بيمنعها
زهراء كانت قعده على الكرسي في الطياره
.. لو سمحتي ممكن بس تغيري المقد بتاعك علشان معانا مسافر  وهو عنده فوبيه من الطيران ..فا ممكن تقعدو انتي عند. الشباك
زهراء بابتسامه ..حاضر مفيش مشكله
…شكرا لحضرتك
زهراء قعدت علي المقعد الي جنب الشباك وبصت منه وفي راجل قعد جنبها وهو خاطت شنب ولابس كاب وبالطو اسود
زهراء بصتله باستغراب أنه لابس كل ده وهم اصلا في الصيف ..هو عبيط ده ولا ايه
المضيفه قالت إن في مشكله في الطياره وأنهم هيطرو يأجلو الرحله دي الرحله التانيه ..وكل الركاب نفخو بضيف وفي الي حمد ربنا أنهم ماقلعوش .
زهراء بهدوء .. ممكن لو سمحت تعديني
الراجل ساكت وكل الركاب نزلو
زهراء ..الريحه دي مش غريبه عليا . وبعدين شالت الكاب من علي الراجل وبصدمه.مروان
مروان وهو بيبصلها بابتسامه..  قلب مرمر
زهراء بعصبية . انت بتعمل ايه هنا….وايه الي عامله في نفسك ده….
مروان وهو يحط رجل علي الآخرا. حبيبتي عايزه تمشي ..فا قلت اروح معاها
زهراء بعصبية… ليه يا روح طنط …. ومن أمته وانا حبيبتك…. عديني يلا اوع
مروان بضحك..مش عيب تغلطي في حماتك كده ..
زهراء.  وانا امته غلط فيها حماتي دي ..ايييييه. اوع يا غتت..وضربته علي صدره ونزلت من الطياره وهو نزل وراها
متجهه الي مكتب المدير
… اهلا بيكي آنستي
مروان من الخلف. مدام
زهراء بعصبية انت جي ورايا ليه امشي يا مروان لو سمحت
… في حاجه يامدام
زهراء بعصبية. اولا عايزه اعرف الرحله الي متجهه الي قطر أمته غير دي…. وانا مش زفت مدام.
مروان بتمثيل. بقا كده يا زهره متتبري من زوجك
زهراء بعصبية .. متتكلمش معايا
مروان. معلش يا حضرت لمدير مراتي وانا هعرف اصلحها ممكن تسبني شويه
..هز رأسه وخرج
زهراء بصدمه. انت يا حيوان انا أمته اجوزتك ورفعت صبعها امام وجه. لو اخر واحد مش هجوزك. لو خليت الجو يشتي تلج احمر مش هجوزك فاااااهم قالت الكلمه الاخيره بصوت عالي ومشيت
مروان ابتسم على جنونها وخرج وراها. طيب استنى……. زهراء
زهراء وقفت مره وحده. وهي تكلمه وترفع صباعها امام وجهه. مش عايزه اسمع اسمي منك إنساني
مروان وهو يبوس صباعها…بسرعه ويبصلها.. مقدرش..انساكي.. انا بجد بحبك
زهراء اتوترت وسبته ومشيت
اتجهت لرحمه الي قاعده مع رعد
زهراء بنرفزه. يلا نمشي
رحمه بفرح. مش هتسافرى .. وسامحتي مروان
زهراء. ايوه مش هسافر بس ما سمحتوش
رعد.بابتسامه .. عامله ايه يا زهراء
زهراء بابتسامه . انا تمام الحمد لله
رحمه. يلا خلينا نرجع البيت وبكره هخدك ونروح نشوف حسام
زهراء فرحت… بجد طيب ليه منرحش نشوفه دلوقتي …
رحمه.بابتسانه.. متأخرين ووقت الزياره خلص وبعدين ماما هتشلوحنا يلا
رعد باستفهام .. وهو مين حسام
زهراء شافت مروان واقف فحبت تدايقه. قطعت رحمه في الكلام. ده صاحبي وانا بحبه خالص ده نصي التاني
رحمه رفعت حجبها. والله حسام نصك التاني وانا ايه …… وبعدين من أمته ما انتي وهو نافر ونقير
زهراء وهي تحضنها. انتي قلبي كله ..وبهمس. متبوظيش الدنيا الله يسترك
رحمه ضحكت .هههه
مروان كان واقف مدايق من كلام زهراء على حسام
ورعد بص عليه لقاه مدايق. طيب يلا علشان نوصلكم
رحمه وزهراء ومروان ورعد. خرجو
زهراء ورحمه دخلوو البيت
الام بفرح. ايه ده زهراء مسفرتيش يا حبيبتي
زهراء.بخبث وضحك.. لا. مهنش عليا اسيبك وامشي ..وعليكي بقاا تقولي لبابا اي حاجه
الام بابتسامه …من عنيا ادخلي ارتاحي
رحمه وزهراء دخلوو الاوضه
زهراء طلعت هدومها من الشنطه على الدولاب
رحمه. ايه الي حصل معاكي مروان منعك ازاي
زهراء بزهق..كان قال ايه راكب جنبي في الطياره ….ولم نزلنا  … قلهم اني مراته وهو مش عايزني اسافر
رحمه بضحك . هههههه بجد  مجنون
زهراء بزهق. بتضحكي اتلقيكي انتي الي قلتيله على الفكره المنيله دي
رحمه بخوف مصطنع. لا والله محصل…بس شركت فيها هههههههههه
زهراء وهي تضربها. بتتفقي معه علي اختك يا حيوانه
رحمه .هههههههه يعني اسيبك تسافري وتقلبيها كابه يا كئيبه
زهراء وهي ترمي نفسها علي السرير.  يعني هو انا غاويه كابه يعني
رحمه بابتسامه..قوليلي بقا كان احساسك ايه وقت من لقتيه جنبك
زهراء بعصبية..انت قليلت ادب. …ومش هقولك حاجه….. وهي تتعدل علي السرير ..انا هنام ..وبعدين مرواحك بيت رعد كل شويه ده عيب وغلط. ولو امك عرفت هتشلوحك
رحمه .. أن شاءالله مش هتحصل.تاني. وسعي وسعي خديني في حضنك ..
زهراء ..هههههه . تعالي. ونامو الاتنين وزهراء حاضنه رحمه
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في قصر الجارحي
رعد ومروان كانو قعدين
مروان الي لسه مدايق علشان زهراء بتتكلم على ولد بالشكل ده
رعد بتركيز .. الصفقه دي مهمه جداا …
مروان. مانعمله في( الفيروز) ..وخلاص أهو نغير جو من ام الشركه بتاعتك الكئيبه  اللي بالابيض والاسود دي
رعد بصله …ههههه …. ملكش دعوه انت بالالوان..مش احسن من الألوان الي عملها في الشركه ..  كأنها حضانه اطفال
مروان بضحك. بكره تيجي الي تغير الابيض والاسود دي ..وغمزله..رحوم مرات اخويا
رعد رما عليه المخده..احترم نفسك  اتكلم عليه عدل دي مرات البش مهندس رعد الجارحي
مروان بضحك. هههههههه اه يا عم ومين قدك …..قلت ايه بقا هنعمل أم الصفقه دي في الفيروز ولا ايه
رعد بتفكير .. فكره حلوه خلاص هبلغ للوفد يغير المكان
مروان بانتصار  .. هههه .ماشي… معلش بقاا انا هنام عندك انهرضه ..
رعد . وهو انا خلفتك ونسيتك يا ابني
مروان بضحك. هههه معلش بقاا يا أدهم فاكر الاسم ولا ناسي
رعد بتعصب. اسكت مجبليش سيرته تاني وخش نام أوضتك لسه زي مهي
مروان. بس انت لازم تقول لرحمه على ماضى ابوك …كده غلط لازم قبل ما تاخد اي قرار تبقا أنت قبلها انك ابوك
رعد بمقاطعة..اسكت يا حيوان. وبعدين انا لسه متاكدناش من ده…..وهو انا كل لم انسا تيجي حضرتك وتفكرني متشكر خش اتخمد يلا
مروان بضحك … انا مالي باي
رعد قعد مدايق. وهو فعلا مروان عنده حق لازم يحكي لرحمه عن الي حصل.  قبل عيد ميلادها وقبل ما يسمع منها رد
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️????????❤️
في الصباح
زهراء قامت. رحمه رحمه اصحى يلا علشان نروح لحسام
رحمه بنووم. هنروح الساعه واحده .. فا لسه بدري
زهراء وهي تبص في الساعه. قومي يا بنتي الساعه ١٢ اتاخرنا في النوم يلا
رحمه. بزهق …حاضر حاضر
رحمه وزهراء لبسو وقعدو  يفطرو
الام. ريحين على فين
رحمه. هنشوف حسام
الام. ماشي
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في بيت الجارحي
رعد وهو يلبس. يلا يا مروان علشان اتاخرنا
مروان. يعني اتاخرنا بسببي
رعد وهو يقرب منه. مين الي كان نايم لحد دلوقتي مين الي من ساعه بصحي فيه  وهو نايم زي الحمار
مروان. خلاص ياعم انت هتزلني بعد كده هنام في بيتي
رعد. ههههههه والله انك مجنوون
مروان. طيب يلا علشا منتاخرش
رعد ومروان خرجو ركب كل واحد فيهم عربيته واتجه نحو المكان الي هيعملو فيه صفقه ومروان طول الطريق بيدايق في رعد وكأنهم في سباق وكل شويه يسرع عنه ورعد بيضحك علي جنونه …
بعد ما وصلو ورعد برضو وصل قبله
رعد ..يعني لو عملنا حادث بسبب تفاهت حضرتك بقا
مروان بضحك .اسكت اسكت اش عرفك انت اصلا بالتفاهه .دي احلا حاجه.
رعد مسكه من لياقت قميصه..يا حيوان اعقل بقا هو انت صغير. انت عندك 30 سنه يا زفت
مروان بضحك..قصدك 29 سنه لسه مكملتش 30
رعد هز رأسه بقلت حيله من الطفل العملاق الي واقف جنبه …ادخل ادخل هتجيب أجلي قريب
.. مروان باشا و رعد باشا اهلا
مروان. ازيك يا جميله
استووب
جميله وهي مديرت ميتم للأطفال اسمه (الفيروز)
وتكون صديقا مروان و رعد  المقربه
جميله بابتسامه. انا تمام
رعد. ازيك يا جميل
جميله بضحك. احسن منك ههههههه
رعد و مروان. ههههههه
مروان. امال فين الاولاد
الاولاد. اااههههااااهاااهاهاها وجرى و على رعد ومروان
رعد وهو يحضنهم. عملين ايه
الكل.. الحمد الله
مروان.بهبل وتفاهه برضو.. عصابه عملين ايه
الكل. كلنا الحمد لله يا بابا
.. بابا رعد وهو انا ممكن استنا هنا
رعد. بحنان..استنا ياحبيبتي
جميله. دي ملك عندها ٦ سنين جلها عيله كويسه بس هي مش عايزه تمشي
مروان. خلاص يا جميله خليها احنا مش بنجبر الاطفال على حاجه
جميله. حاضر
ملك وهي تكلم مروان. شكراا يا بابا
مروان وهو يحضنها. العفوو يا حبيبت بابا
الاولاد سابوو رعد ومروان وجري و على  البوابه. هاااهاااهاا ماما  رحمه وماما زهراء
رحمه وهي تحضنهم بضحك. عصابتي عملين ايه
الكل. بخير
زهراء بضحك. ازيك و يا مشاغبين
الكل. احنا تمام يا ماما
مروان ورعد كانو بيبصو عليهم بصدمه
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!