روايات

رواية الانسة مراتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم هايدي ناصر

رواية الانسة مراتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم هايدي ناصر

رواية الانسة مراتي الجزء الثاني عشر

رواية الانسة مراتي البارت الثاني عشر

رواية الانسة مراتي الحلقة الثانية عشر

الباص وقف فجأة ومليكه اتخبطت فى اللى قاعد جنبها
مليكه : انا اسفه وانصدمت اول ما شافت 😱
اول ما شافت نفس الشاب اللى اتخبطت فيه
مليكه بعصبيه : لا كده كتير هى حصلت تيجي ورايا
_ نعمممم أنا اجي وراكي ليه أن شاء الله من سحر عيونك مثلا ولا من جمالك ولا تكنيش وزيره وانا معرفش
مليكه كانت هترد وقاطعهم صوت الكابتن وهو بيقول
الكابتن : فى حاجه
الاتنين فى تذمر
ثم انصرف الكابتن وهو يعتبر شخصيه مهمه فى الشرطه
فضلت مليكه والشاب قاعدين مع بعض وهما مش طايقين بعض
الكابتن : يلا ياشباب وصلنا الكل ينزل
بعد أن نزلوا من الباص كل واحد منهم بص التاني بغضب وانصرف
فرح : يلا يامليكه ولاحظت غضبها ثم قالت مالك ايه اللى حصل
مليكه : مافيش يلا بينا
اسيا : هاا يلا احكيلى ايه اللى حصل
نور : تعبانه ومخنوقه ومش ثم تنهدت بوجع
اسيا : اهدي كل حاجه ينتحل باذن الله خلي ثقتك بربنا كبيره وكل حاجه هتتحل وتبقى احسن ثم ذهبوا إلى النادى ووقت التمرين سمعوا الاذان
نور : يلا كده نكمل بعد الصلاه ياشباب
ذهب كل الفتيات إلى المرحاض واتوضأوا وذهبوا لجامع نساء وصلوا
بعد أن انتهوا من صلاتهم كملوا تمرين وبعد ان انتهوا من التمرين نور مشيت لوحدها
نور : معلش يااسيا بس انا محتاجه اكون لوحدى
اسيا : رايحه هناك
نور بتعب : اه
اسيا : تمام وخلى بالك من نفسك
كل الشباب بدأوا بتجهيز الخيم بتاعتهم ومليكه هتتجنن كل ما تشوفه ونفسها تضربه فضلوا يجهزوا فى الخيم لحد الليل وذهب كل واحد لخيمته ينام وفى الصباح الباكر
الكابتن : يلا الكل يجمع هنا
استيقظ الفريق على صوت الكابتن
الكل اتجمع
الكابتن : صباح الخير للجميع عايزين نشاط وهمه علشان نبدا تدريب واللى هيكون مسؤل عن تدريبكم حضرة الظابط عدي اتفضل حضرتك
الكلةفضل يبص حواليه
مليكه : هو بينادي لمين مافيش ظابط جه معانا
فرح : مش عارفه ممكن يكون وصل النهارده
ومليكه انصدمت اول ماشافت نفس الشاب خرج وقف قدامهم
عدي : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ازيكم ياشباب عاملين ايه اتمني تكونوا تمنوا كويس أنا اسمي عدي المسؤل عن تدريبكم هنا قبل مانبدأ اى حاجه لازم نبدأ بالاهم فى قواعد لازم نمشى عليها واللى مش هيخالف فى عقاب اول حاجه معاد معين للنوم والاستيقاظ فى معاد محدد ثانيا فى تمرينات هتكون متعبه شويه بس انتوا لازم تكونوا قدها مش عايز اي تكاسل فى التدريب والباقي هنتعرف عليه بعدين
العقاب اي حد هيتكاسل في التدريب هيعمل تدريبات اضافيه اللى هيصحى متاخر عن المعاد بخمس دقائق هيعمل تدريب ضغط 200 ضغط
مليكه : مش كفايه الصدمه الاولى والثانيه تيجى صدمه تالته روح الهدى تتهد
عدي : الانسه اللى ورا بتقولى حاجه
مليكه ببصت غضب : لا حضرتك مبقولش حاجه اتفضل حضرتك كمل
عدي : تمام ياشباب يلا نبدأ التدريب
اول حاجه لازم نقوى العضلات قبل التدريب هتعملوا شويه تدريب لفرد العضلات
الكل بدأ بالتدريب بعد أن انتهوا من التدريب بدأوا يجروا مسافات طويله( وعدي مش راحم حد استغفر الله )
هنا واحده وقفت مقدرتش تكمل
عدي : انتى ياانسه بسرعه ورايا
راندا : حاضر ياكابتن وقامت وهي بتموت من وجع رجلها
الكل كان بنات فى التمرين ونهبوا من الجري والتمرينات وبعد أن انتهوا وحل الظلام أكلوا وناموا
عمر رجع من الشغل طلع شقته وهو مرهق ودخل الحمام
نور رجعت من مشوارها ودخلت وهى تعبانه دخلت غرفة نومها وطلعت ملابس بيتي عباره عن هاي كول واسع زيتي وشروال بيج وكانت داخله الحمام وفجأه لاقت حد طالع ولافف الفوطه على خصره
نور بشهقه : هاااااااااا ايه ده انت بتعمل ايه هنا
عمر لاحظ الصوت بص لقى نور وهي مخبيه وشها
اا. أنا بعتذر اووى وجري على الحمام
نور بعد ما دخل بصت ملاقاش حد وبعدها فضلت تضحك على منظره وهو بيجري
عمر من جوا : ممكن تجبيلي غيار من الدولاب من فضلك
نور راحت للدولاب فتحته وقالت : انت عايز ايه
عمر : عايز غيار
نور جابت بنطلون واسع شويه بيتى واي شيرت ازرق وراحت عند الحمام خبطت عليه مد ايده اخد الهدوم وقفل وبعد شويه خرج وهو لابس ونور راحت ناحية الحمام والأرض كان عليها مياه واتزحلقت وعمر مسكها قبل ماتقع وهى كانت مغمضه عينيها وحسن بايد مسكاها وفتحت عينيها لاقت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الانسة مراتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى