Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة السادسة عشر 16 بقلم حبيبة حسن

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة السادسة عشر 16 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة السادسة عشر 16 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة السادسة عشر 16 بقلم حبيبة حسن 

في صباح يوم جديد علي ابطالنا وصلوا الصعيد عند اهل جاسر 

اول ما دخلوا البلدة وجدوا ان الحزن مخيم علي جميع من في البلدة فاعم جاسر كان رجل طيب ذو خلق يحبه ويحترمه الجميع

حور: اي الحزن دا يسطا انا تعبت 

جاسر: حور انتي بالذات متتكلميش خالص 

حور: حاضر 

دخل جاسر قصر العائلة وجد ان الجميع ينتظرة 

جاسر: السلام عليكم 

الجميع: وعليكم السلام وهم ينظرون باستغراب لتلك الجميلة التي بجانبه 

حور: البقاء لله 

لم يرد احد عليها 

جاسر: هو انتوا دفنتوا 

عم جاسر محمود: ايوة يبني انت اتاخرت واكرام الميت دفنه

جاسر: ربنا يرحمه يعمي ثم اكمل:دي مراتي حور 

حور بابتسامه: اهلا وسهلا 

العم محمود بابتسامه:اهلا بيكي يبنتي نورتينا 

تعالي اعرفك علي عيلتنا ذهبت حور الي داخل ذلك القصر لتجد الكثير من الشباب والبنات والعمام 

حور:اي دا انا وقعت في عشق الزين ولا اي????????

محمود:دي حور يجماعه مرات جاسر 

جودي فتاة جميلة قصيره رشيقة ذات عيون خضراء عندها18 سنه وفي 3ث عام ادبي جودي:هيييي الله جميلة اويي وراحت عند حور لتحضتنها حور بترحاب شديد وهي تحتضنها:انتي اللي جميلة يروحي 

لترد سيرا بتهكم:اة جميلة بس جسورتنا اجمل طبعا 

سيرا دلوعة العيله عندها24سنه خريجه كليه اثار طويلة وعينيها زرقاء ورثتها عن جدتها الفرنسيه وهنعرف الباقي مع بقيت الاحداث 

حور بغيظ:شرف ليا ان يكون جسورتي اجمل طبعا ونا عارفة 

جاسر كاتم الضحك لان في اتنين بيتخانقوا عليه❤

ليردف العم سليم:نورتينا يحور 

حساكوا تهتوا مني ثواني.

(العم محمود الصغير: مراتوا ميته وعندوا جودي و مراد 

مراد ضابط و ولد موز كدا يخربيتوا وبتاع بنات اكيد 

جودي بنت جميلة عاديه بتحب دراستها والمسلسلات التركي والروايات وبس 

العم سليم الوسطاني متجوز ليلي وهي ست انيقة متواضعه وجميلة وبتحب كل الناس وهتحبوها خدوا بالكوا????وعندها بنتها اسيا وهي جميلة وطيبه عندها 20 سنه قد حور وبتدرس في كليه اعلام وعندهم ابنهم محمود عند30

سنه وبيحب واحدة وهي متعرفش وكدا هنعرفها مع الاحداث   وهو شريك ساجد في شركتوا و عمار 23سنه في كليه سياحه وفنادق ولد قمور كدا برضوا اتخيلوا انتوا مع نفسكوا????????❤

اما بقا سيرا مغرورة ومدلعه كدا ونا مش طيقاها اساسا وعندها اخت صغيرة عندها 17سنه اسمها مليكه في 2 ث معندهاش صحاب وحزينه ديما هنعرف السبب مع الوقت اة ودول اللي باباهم مات ومامتهم ميته من زمان????)

BACK

حور بحب:دا نور حضرتك يبابا ممكن اقولك بابا عادي

العم سليم:طبعا يحبيبتي انتي زيي اسيا بنتي ومحمود

محمود ابنه: وه بتشبهني ببنت وبتقولها شبهم مكنش العشم يا اخويا انا هروح الم هدومي واقعد عند امي لاتشبهني ببنات ولا ولاد 

بدء الجميع في الضحك فهذا الوسيم دمه خفيف للغايه

ليلي مامتوا: يلا عشان نفطروا وكل واحد يشوف اللي ورا وانتي يا اسيا انتي وسيرا خدوا حور وروها اوضتها وخالوا امينه “الخدامه” تحضرلها اوضتها❤

اسيا: يلا يحور 

سيرا:متيلا ياختي 

حور ابتسمت ليهم وطلعت معاهم 

في بيت ملك”

الام بصراخ:ملك 

لتجد ان الباينو ممتلئ بالدماء ثم تذهب مسرعة لملك لتجد انها تجلس بملابسها داخلوا و احدي يديها مشقوقه من النصف وملك فاقدة للوعي الام بتعيط ليه عملتي كدا اي السبب وبتصوت لم تستطع حملها حتي تذكرت ان مالك اعطاها الكارت الخاص بتاعوا لتذهب مسرعة الي الهاتف وتتصل بمالك 

مالك استيقظ علي صوت الهاتف 

مالك:الو 

الام بصراخ وعياط:تعالي علي البيت دلوقتي بالله عليك ملك بتموت مني 

مالك بصدمه وزعيق حصل ايي طب انا جاي حالا 

لينزل مسرعا بهدوم المنزل وبشعر اشعث و هو ممسكا بالمفاتيح والهاتف لينزل ويركب عربيتوا وهو ذاهب الي حبيبته فماذا حدث لها وهو يبكي: يارب انا معنديش حاجه الاهي في حياتي يارب متاخدهاش مني يارب

ليكون امام المنزل بعد فترة قليلة 

ليصعد الدرج باسرع ما عندوا وهو يطرق الباب لتفتح له ام ملك 

مالك بعياط وعيون محمرة:فين ملك يماما 

الام: ملك في الحمام و فاقدة وعيها 

ليدخل مالك باسرع ما عنده الي الحمام ليجدها في الباينو والمياة تتدفق وملونه بلون دمائها 

مالك بصريخخ:لاااا يارب لااا ليه لااا والنبي متموتيش ليلاحظ ان يدها مشقوقة وهو يبكي ليه دانا بحبك دانا قلتلك معنديش غيرك دانا قلتلك ان مالك اللي محدش بيحبوا هتكوني انتي بتحبيه ليه كدا يملك ليه يارب ارجوك صحيها يارب ارجوك انا مش قادر استحمل يارب????

ليحملها وهي ترتدي منامه ورديه اللون واصبح لونها حمراء اثر الدماء وهو يقول بعيون منتفخه وحمراء لام ملك التي اصبحت شاحبه اللون 

هي لو ماتت انا مش هعيش يومين بالكتير وهموت وراها 

ليحملها وينزل بها ويضعها في العربيه ويذهب الي احدي المستشفيات الخاصه 

ليخرجها من العربيه وهو يحملها ويدخل الي المستشفي وهو يصرخ بالجميع: دكتورررر بسورعااااااااااا

ليتجمع الجميع علي اثر صراخه وهو يبكي ويقول والنبي صحوهالي انا محلتيش حاجه غيرها والنبي انا هتجوزها النهاردة والنبي صحوها 

لياخدها منه الدكتور ويضعها علي النقاله :هنعمل كل اللي نقدر عليه 

مالك بعياط وترجي:ابوس ايدك يادكتور معنديش حاجه غيرها هموت واللهلو جرالها حاجه مش هسامحني 

الدكتور بحزن وشفقه:حاضر يبني هعمل اي حاجه وانقذها 

مالك جلس امام غرفة العمليات وهو يبكي بشدة ويدعي الله ان تستيقظ تلك الملاك التي لم يراه في حياتوا احد في اخلاقها وجمالها.

عند عمر وفيروز 

استيقظوا في الصباح فاليوم هو يوم عودتهم حتي يتزوجوا 

فيروز:اصحا بقا اي الشخص دا 

عمر:صحيت يلا عشان هنسافر كمان 3 ساعات 

فيروز:تمام هحضر شنطتي وكدا 

عمر:طب ونا 

فيروز:تحضر شنطتك لنفسك 

عمر:نعم ياختي روحي يبت حضري الشنطه بتاعتي

فيروز:لا يا اخويا انا مش الخدامه اللي جابتهالك امك كل واحد يعمل حاجتوا الا واللهما متجوزه????

عمر:لا وعلي اي عايزاني احضرلك شنطتك بالمرة 

فيروز بضحك:لا شكرا

للكاتبه حبيبه حسن????

في المساء 

في قصر الالفي 

تجمع الجميع علي طاوله العشاء 

حور وهي تنزل الي الاسفل وترتدي برمودا اسود وتيشرت ابيض كط 

جاسر بنظرات حادة وهو يذهب لها:انتي يومك اسود اطلعي غيري القرف دا 

سليم:متسيبها يجاسر مفيش حد غريب 

جاسر: لا يعمي مينفعش 

حور قربت من جاسر:انت متتدخلش فيا تمام لان احنا جوزنا علي الورق بس 

جاسر سحبها من ايديها وقال عن اذنكوا يجماعه شويه ونازل 

طلعوا غرفتهم 

في الاوضه 

جاسر:انتي قولتي اي تحت

حور وهي تلعب في شعرها باستفزاز: قولت ان جوزنا علي الورق ومتدخلش فيا فاهم ولا لا 

جاسر مسكها من ايديها بعنف يلا طب نخليه مش ع الورق بس وهو يسحبها ناحيه السرير حور اتصدمت وضربتوا بالالم علي وشوا 

حور بصويت:انت ايه ياخي معندكش دم انت مبتحسش مش كفايه اللي عملتوا فيا انت دمرتني ودمرت حياتي انا بكرهك يجاسر انا عمري مكرهت قدك انا مش عايزاك انا بكرهك لو انت راجل طلقني بقا وخلصني من اللي انا فيه دا حرام عليك لتبداء في الصراخ ليتجمع جميع من في المنزل علي اثر صراخهم

حور:روحني بقا انا عايزة امي انا عايزة اهلي وحياتي البسيطه و العيشه اللي كنت فبها كنت فقيرة بس مرتاحه مش عايزة اي حاجه منك مش عايزاك يجاسر انا بكرهك عمري ما كرهت قدك انا عايزة امي طلقني وودينيي عندها 

ليقاطعها جاسر:امك ماتتت يحور

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!