روايات

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل السادس عشر 16 بقلم رحاب رمضان

 رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل السادس عشر 16 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل السادس عشر 16 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل السادس عشر 16 بقلم رحاب رمضان

جيسي بعياط:رد ابوس إيدك موديني ع فين وأخرجت فونها عشان ترن ع سليم ولكن ف نفس اللحظه اوس اخد منها الفون وراماه ف الأرض
اوس بغضب:لازم انتقم
جيسي بخوف:من مين
اوس بعصبيه اكتر:من اخوكي الي قتل ابويا وعجزني هحرق قلبه عليكي ي جيسي
جيسي ببكاء:انا معرفكش والله ومعرفش حاجه عنك
اوس مردش عليه ظل مكمل ف الطريق
ويجيب منهارة ف البكاء
????????????????????????????????????
عند سليم العامري
خرج سليم متجه الي الشركه
اوقفه صوت
روح ببراءة :سليم ممكن مش تروح الشركه
سليم وهو يربع أيده :دا لي بقا
روح:عشان انا مش عاوزه اقعد وحدي اقعد سليني
سليم وهو يرفع حاجه:ع أساس اني قرطاس لب
روح ببراءة:متقولش ع نفسك كدا ي حبيبي انت احسن
سليم بغضب مصتنع:رووح اطلعي ع أوضتك و اقفلي ع نفسك لحد مرجع
روح بزعل طفولي وهي تضرب رجلها ف الأرض :والله انت وحش وانا مخصمااك ي بااااااارد
سليم وهو يقترب منها:انا وحش
روح بخوف:ل ل ل لا والله بهزر بهزر ي سليم
سليم وهو يحاول يكتم ضحكته:ازاي ما انتي كنتي متنزفزه
روح بأرتباك:د د د دا تمثيل ي حبيبي
وهنا انفجر سليم من الضحك ع منظر روح
روح مصددمه وتايهه في ضحكته
واقترب منها سليم وطبع قبله صغيره ع شفايفها
روح بفزع:يخربيتك اي الي انت عملته ده
سليم:عملت اي
روح بتلقائيه:يخربيت البيت الي جنب بيتك كيف تبوسني كدا احنا صعايدة
سليم وانفجر ف الضحك مره آخره ع حبيبته
وشالها سليم وصعد بها إلي غرفتهم
روح وهي ماسكه ف قميصه:سليم متمشيش
سليم وهو يطبع قبله ع رقبتها:مش همشي ي حببتي
سليم بوقاحه:بس بكدا يبقي تنفذي طلبي وغمز لها
روح بشهقه وخجل: سليم مراد عاوزك ف الشركه
سليم بتوهان ف جمالها:وانا عاوزك انت
واقترب منها وغاصوا ف العقل
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند البنات
رقيه :انا نازله ي شمس
شمس:ماشي
رقيه:عايزاه حاجه اجبهالك وأنا جايه
شمس بأبتسامه باهته:لا شكرا
رقيه :ماشي ي حببتي مش هتاخر بأي
شمس:بأي
وخرجت رقيه من المنزل متجهه الي مكان ما لمقابله مراد
قعدت شمس تفكر ودموعها تنزل وكل متفكر انها قللت
من نفسها تنهار
ف نفس اللحظه خبط بابا الشقه بتاعت شمس
شمس بتلقائيه:نسيتي اي ي رقيه
ومسكت دموعها وقامت تفتح الباب بس كان باين ع وشها انها معيطه
عندما فتحت الباب شمس انصدمت
شمس:انت
كريم :اه انا
شمس بكسره:اي نسيت تقول حاجه جاي تكملها
كريم بندم:لا جاي اقولك حاجه تاني
شمس :خير
كريم وهو يحط رأسه ف الارض:انا آسف
شمس حزنت ع حزنه واتبكت:أ ا ا ا انت بتتأسف ع اي وحاطط رأسك لي ف الأرض
وأكملت بأنكسار ودموع:انت معملتيش حاجه انا الي فكرت ف حاجه استحاله تتحقق
كريم بتلقائيه:تعرفي اي عني
شمس بأستغراب :ولا حاجه
كريم بحزن باين اووي عليه:انا كنت متجوز ي شمس
شمس بأستغراب:نعم ازاي
كريم :زي ما انتي سامعه انا كنت متجوز واكمل بدموع ومراتي الله يرحمها وكنت بحبها اووي اووي ومفكرتش ف الجواز خالص فلما جيتي انتي تقوليلي انك معجبه بيا جات صورتها قدامي حسيت اني بخونها لمجرد وقتي معاكي انا آسف ع اي كلام قولته بس بجد انا كنت مغيب ومكنتش عارف بقول اي حبي ليها عماني عن اي حاجه انا آسف بجد سمحيني
شمس وهي منهاره من كلامه:يبختها بيك بجد
كريم:انا مش بقولك كدا عشان تقوليلي ي بختها بيك
شمس بأبتسامه خفيفه:انا مسمحاك ومش زعلانه ومن انهارده أصحاب
كريم بأرتباك :بس انا عندي طلب تاني
شمس بأستغراب:اكيد اوامرني
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند رقيه ومراد
رقيه:اي الخروجه المفاجأة دي
مراد :عشان حاجتين
رقيه:اي هم
مراد:عشان كريم راح لشمس يصلحها
وعشان نحدد فرحنا ي قمر وغمزلها
رقيه بخجل:أحترم نفسك ي أستاذ
مراد:حاضر بس كدا
رقيه:اه
مراد:طيب فرحنا كمان أسبوع
رقيه:اي السرعه دي
مراد:انا صابر أسبوع بالعافيه
يلا ي ماما بدال مغتصبك هنا خليني اروحك
رقيه :انت يتخاف منك
مراد:جدا اعثل
واتجهوا الي خارج الكافيه متجهين الي المنزل
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند اوس وصل بجيسي أحد العماير ف الصحرا
جيسي وهي تتراجاه:ابوس إيدك سيبني
اوس :ممكن تسكتي
وجرها وراه واتجه بها إلي الاسانسير
وجيسي تحاول أن تهرب منه لاكن مقدرتش قعدت تترجاه لكن لا حياه لمن تنادي
واتجه بها إلي أحد الشقق ورماها ارضا
اوس :أهلا أهلا بيكي ي قمر
وأخرج اوس ورقه من جيبه وهو بيديها لجيسي
اوس ببرود:أمضي
جيسي:اي ده
اوس ببرود:اتنازلي عن الشقه الي انتي فيها ليا
جيسي بأستغراب:وأنت عامل كل ده عشان أتنازل عن الشقه
اوس:اه
امسكت جيسي الورقه ومضت دون أن تقرأ
وعندما مضت أمسك اوس الورقه وظل يضحك
جيسي بأستغراب:انت بتضحك ع اي ع العموم مليش دعوة خرجني من هنا
اوس:هتروحي فين ي زوجتي العزيزه الي مضيتي عليها دي ورقه جوازنا
يتبع..
لقراءة الفصل السابع عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!