روايات

رواية جحيم العشاق الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الجزء الثالث

رواية جحيم العشاق البارت الثالث

رواية جحيم العشاق
رواية جحيم العشاق

رواية جحيم العشاق الحلقة الثالثة

وصلوا القصر وسمعوا صوت إلين وهي بتقول لزين

مبروك يا وِلد عمي

زين :إلين

إلين :مش كان المفروض ان چوازنا بعد بكره ولا ايه اتجوزت وعملت الفرح كل ده بين يوم وليلة لاء بجد ونعمه الواطينه

أسيل:الله ده زاي الي بشوفه في المسلسلات والرويات بصي يا إلين انا بقي ايه هبقي الست الطيبه وانتي الشريرة اروح اقولك متكلميش جوزي كده الي هو انا شبيحه تقومي جايباني من شعري فقوم مستنجده ب زين وزين راجل شهم وجدع ميقبلش مراته يحصل فيها كده يقوم كشعك قلم تقومي منصدمه وتعيطي وتقولي ليه يا زين بعد كل الحب الي حبتهولك ده تعمل فيه كده وعياط يقوم شايلني وطلعين الاوضه تقومي تقولي بقي إجديه يا وِلد الچبلوي ورحمه أمي لدفعك بدل القلم الي ضربتهولي علشانها التمن غالي اوي تقومي بقي……

زين :ايه ده كله ايه ده كله ايه شغل الافلام ده

سليم: لاء ورحمه ابوك استني تكمل ديه هتبهرك

إلين :طب اضحك ولا ازعل دلوقتي ولا اعمل ايه منك لله خرجتيني من مود الحزن

أسيل:يبنتي المفروض تكرهيني انا اخدت منك حب عمرك وحب الطفوله

إلين:اتصدقي صح طب اعمل ايه

أسيل :بصي انا هقولك وانتي بتتكلمي مع جوزي ليه انتي اصلا تقومي جيباني من شعري

إلين :بس بس انتي مصممه تتجابي ليه من شعرك من اول السيناريو الخطير الي ألفتيه وانتي واقفه

أسيل: ديه طقوس وعادات الدراما احنا مين احنا علشان نخرج عن التقليد الكل ضحك عليها معادا زين مسك نفسه علشان مش عايز يبين انه مهتم او كده

حسين:يا مرحب ببنت الغالي دمك خفيف زاي ابوكي

أسيل:ده من ذوق ذوق ذوق ذوقك يا حج اومال انت مين يا مسمسم انت

حسين بضحك:أنا چدك وبطلي لماضه جه علشان يحضنها

زين:ايه يا چدي انت هتعمل ايه

حسين:هحضن بنت حفيدي مالك انت

زين: مالي ديه مراتي

أسيل: الله جدو انت اسمك ايه

حسين:اسمي حسين

أسيل قلعت الجزمه الكعب الي اصلا مبتعرفش تمشي بيها ووققت علي الترابيزه ومسكت طبق بلاستك كان فاضي وقالت جدو حسين عنده خروف ماء ماء كان فروته ويااا الصوف ماء ماء البط يقوم فرحان من النوم يغطس ويعوم فضلت تغيني وتعمل حركات هبله والكل حرفيا كان ميت من الضحك وبعدين وقفت وبصت لسليم وقالت بس ديه صخره

إلين: يخربيتك مش قادره هموت

سليم:طب م انا عارف انها صاخره انا قضيت حياتي كلها بين الصخوره تفتكري مش هعرف ان ديه صخره

أسيل بصت ل زين وشاورت عليه وقالت : انت غريب بس انا بحبك

زين ابتسم ابتسامه خفيفه وقال:مش هنطلع بقي

أسيل:اه بس كمل الدراما وتعالا شلني ورحمه ابويا الكعب هراني صوابع رجولي

حسين:صوابع رجولها هي عندها كام رجل

سليم:ديه شبر ونص ديه كلها كده علي بعضها قطعه واحده محصلتش ال ١٦٠حتي

أسيل :ليا راجل يرد عليك

زين: ملكش صالح بمراتي

أسيل :شهم كمان كاد من جمال عينيه اذوب باي يا سوده وشاورت علي إلين

إلين :انا سوده اه يا كلبه البحر

أسيل :باي يا سحس باي باي يا سوسو

صدفه:انا بقيت سوسو طيب يا أسيل يا حببتي باي

أسيل: باي يا سولي نتقابل علي الصبح بقي وكل واحد طلع اوضته

أسيل:بقولك ايه انت متر وكام

زين :متر وكام

أسيل: من غير هري كده انا هقولك انا قدامي دلوقتي كرتون وقدامي فشار واكل وحوار ولبس وبص حجات كتشيره كتشيره بس لبسي بكره الواد قاسم هيجبهولي هو وجاسر وملك وبعدين بليل عمامي هيجوا انا مش معايا لبس

زين :استني

وراح علي اوضه صدفه وسليم وخبط

سليم فتح الباب وقاله زين اتفضل ادخل

زين:لاء ميصحش انا عايز صدفه هي فين

سليم :اهي بتتفرج علي الكرتون

زين :لاء انت ربنا معاك احنا جوزناك بت معاقه

سليم : ارحم من اسيل

زين :طب قولها تجيب ل أسيل ترنج من عندها

سليم :صدفه زين بيقولك هاتي ترنج ل اسيل

صدفه:تعالا.خد انا مش فاضيه باكل والشوكولاته ملغوصاني

زين:معاتيه متجوزين معاتيه

سليم :حصلل ودخل جاب الترنج واداه ل زين ومشي

زين :اتفضلي

اسيل: تشكر كلك ذوق ودخلت غيرت وكان ترنج التيشيرت كت لونه ابيض والبنطلون لونه اسود وفيه خط ابيض من الجنب وهي جسمها صغنن كان شكلها جميل وفردت شعرها الطويل الناعم وكان لونه اصفر فااتح اوي

زين في نفسه الحمدلله انها متحجبه وكان متنح من جمالها

أسيل :ليك حق تتنح لما تشوف القمر لاول مره قاعد قصادك بص مش بحب اتكلم عن نفسي كتشير خالص نهائي يعني وقعدت علي السرير وجابت فكها وطلعت من شنطتها حاجات حلوه وجابت كرتون شركه المرعبين المحدوده وفضلت تتفرج

زين:مبحبش الزفت ده اقلبي

أسيل :يبقي انا ست جدعه ومضحيه ومسمحالك تنام جنبي ومش عاجبك ده انت بجح يااخي

زين :انا بجح طب هوريكي البجاحه واخد منها الشيبسي الي كانت بتكله هي الله واكبر قضت علي نص الكرتونه

أسيل:نهار جدك مش معدي وقامت مصوته جامد وفضلت تعيط زاي الاطفال وصوتها يعلي اكتر وزين مش عارف هي بتسكت ازاي راح رزعها روسيه اغمي عليها فيها يااه علي الحب بجد 🥺🥺

تاني يوم الصبح

صدفه:اه يا ابن المفتريه

سليم:هوس بقي عايز انام

صدفه: عايز تنام ماشي راحت جات جنب ودنه وبصوت عالي قالت توووووووووووووووووووووووت

سليم:ايه فيه ايه حصل ايه حد مات حد مات

صدفه بضحك:لاء لاء شكلك عره اوي بقي انا ترزعني رصيه يا مفتري

سليم :ورحمه جدك غيث مهسيبك يا بنت جبل

صدفه: احيه أجري يا مجدي وطلعت تجري في نفس الوقت الي بتجري فيه أسيل وهما بيجروا الاتين وقعوا من علي السلم اتكسروا فيها 😹🤦

زين وسيلم : أسيل/صدفه

زين جري علي صدفه

وسيلم جري علي اسيل

ايوه كل واحد خاف علي اخته ديه حتهه منه 🌚💙

زين : صدفه

صدفه:بعياط طلقونيييي منه

اسيل بعياط:أه يا رجلي يا غاليه أه وبعد نص ساعه

كانت أسيل وصدفه نايمين علي سرير واحد متجبسين وعمالين يضحوا

أسيل:افتكرتني انقرضت طلع الي فيه اغبي واتفه مني

صدفه:احنا ولا اي اي ولا زاي زاي

سليم: يارب دعوت امي كانت في إبله غلط ولاه ايهه انا اتبليت بنسخه تانيه من اسيل

زين:وانا نسخه تانيه من صدفه وكل واحد خبط ب إديه علي راسه زاي شكل الاميوشن ده 🤦🏻

وفي وسط الهزار والجو الجميل ده تدخل أم زين رحمه وديه بقي السوسه الحربايه ام اربعه واربيعن الصفره 😹

في قصر الغيثي

ملك ممكن ادخل

جاسر :أتفضلي

ملك:القهوه اهي يا بيه

جاسر :زينب لحظه

ملك :مفيش بينا كلام انا خدامه وانت بيه ابن بيه

جاسر:بس يا زينب

ملك:يا ريت الالقاب تفضل موجودة

جاسر:مش هتسمحيني بردو

ملك:العفو با بيه انا خدمتك وانا ميحقليش….

جاسر بغضب :مش خدامه والله العظيم تلاته انا بحبك بحبك افهمي بقي

ملك بعياط :افهم ايه افهم اني جيت اشتغل مربيه ل اخوك كريم. الصغير وبعدين الله يرحمه توفي وجدك الله يستره قعدني معاكوا علشان عارف اني مليش أهل وبعدين لما عرف انك بتحبني ووافق وامك موافقتش وانت وقفت قصادها وحصلت مشاكل بسببي كتيره وبعد كل الي احنا مرينا بيه اخيرا اتخطبنا وفي الخطوبه اكتشف انك كنت مع واحده في وضع زباله زايك وخلاص حكايه الخدامه وابن البيه انتهت وكل واحد رجع ل أصله

جاسر :ورحمه جدي يا ملك انا مظلوم

ملك:مترفعش الالقاب بقول اه انا خدامه وانت ابن البيه انتوا بتبقششوا عليا ازاي ارفع صوتي هنا انا اسفه ومشيت خطوتين ووقعت اغمي عليها جاسر جري عليها ولقي دم طالع من انفاها وبقها

جاسر : حكيمه يا حكيمه

حكيمه :وه وه يا بوي فيه ايه يا جاسر بيه

جاسر :مش وقته هاتيلي مفاتيح العربيه وشال ملك ونزل بيها علي تحت وفتح العربيه ودخلوا في المستشفي

جاسر :خير يا دكتوره

الدكتورة:بقلق انا مش مطمنه اعمل التحاليل ديه هتطلع في وقتها هاتها وتعالا متمشيش وفعلا راحوا عملوا التحلايل واول م الدكتوره شفتها انصدمت وقلت المريضه معاها سرطان المخ

جاسر بصدمه :سرطان

ملك :في اواخره صح

الدكتورة:انتي كنتي عارفه

ملك :اه

الدكتورة:وسكتي

ملك:اه

جاسر:اه جتك اوه الي اه ليه مجتيش تقوليلي

ملك :جاسر احنا في المستشفي فيه مرضي ودكاتره حوالينا

جاسر:انتي قولتي جاسر

ملك:انا اسفه يا جاسر بيه بس انت ملكش الحق في انك تتدخل في حياتي الشخصيه ده مرضي انا وحياتي انا وبعدين متخفش شعري الي انت بتخاف عليه يتزحفق مبقاش موجود

الدكتورة: انتي لازم تعملي كيماوي

ملك :لاء انا يدوب خدامه بشتغل في القصر بلقمه عيشي خلاص هي حياه ولا موته وضحكت ب ألم

الدكتورة:يعني الاستاذ مش جوزك

ملك:هو احنا ليقين علي بعض اوي كده

الدكتوره : الصراحه اه

ملك: كانوا بيقولوا كده زمان وسابتهم ومشيت

جاسر:طيب تمام شكراً وخرج وراه ملك ومسكها بغضب من إيديها

ملك:سيب إيدي يا استاذ جاسر

جاسر:لاء يا ملك وركبها العربيه وراح وقف قصاد مكتب

ملك قرات الاسم وانصدمت…….🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃ءنا اختفيت وضعيه الاختفاء 🌚🤦🏻

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!