روايات

رواية طفله اليزيد الفصل الرابع 4 بقلم ريتال أحمد

رواية طفله اليزيد الفصل الرابع 4 بقلم ريتال أحمد

رواية طفله اليزيد الجزء الرابع

رواية طفله اليزيد البارت الرابع

طفله اليزيد
طفله اليزيد

رواية طفله اليزيد الحلقة الرابعة

طفله اليزيد 4
يزيد بغضب : ارسليييييييييين…
ارسلين بخضه بس قامت ودلخت التويلت بتجاهل…
يزيد اتعصب اكتر وقام وخبط جامد على باب التويلت وقال بعصبيه : لما اكون بكلمك مش تمشي وتسيبيني أنت فاهمه و اقسم بالله العظيم لو مخرجتي لكون مكسر الباب ده على دماغك…
ارسلين برعب وحاولت تخفيه قالت : هاخد شاور واطلع …
يزيد : ومالو اخلصي خدي زفت وانا واقف على ام الباب ده لحد ما تطلعي..
ارسلين فتحت الباب …
يزيد : ايه لحقتي تاخدي شاور ولا ايه ؟
ارسلين : لا طلعت اجيب ليا هدوم..
يزيد : اخلصي علشان نتزفت ننزل تحت ..
ارسلين بضيق من طاريقتوا: نتزفت!انت بتتكلم كده ليه اصلا ..
يزيد مسك ايدها بغضب : ايه يا حلوه انت الي هتعرفيني اتكلم ازاي ولا ايه أن شاء الله..
ارسلين : سيب ايدي بقولك سيب ايدي …..
يزيد سابها بعصبيه : اقسم بآيات الله لو نزلت ومنزلتيش بعدها بربع ساعه لتستحملي الي هيحصل فيكي ..
ارسلين بعند : وانت هتعمل ايه يعني أن شاء الله..
يزيد بخبث وقرب منها : هتعرفي يا حلوه …
وبعد ونزل وسبها …
ارسلين بضيق : واحد رخم ومستفز وشايف نفسوا ده ايه القرف ده ياربي …ودخلت التويلت اخدت شاور وطلعت تلبس ..
تحت كانت قاعده سوسن ولين بخبث ونزل يزيد ف قامت سوسن بخبث وقالت ..
سوسن : ايه ده يا حبيبي حد يروح الشغل في الصبحيه ويسيب عروستوا!؟
لين بخبث : عادي يا مامي ده جواز على ورق اصلا جواز مصلحه…
الجد محمد اتكلم بخبث : ومين قالكم انو رايح الشغل وانو جواز على ورق ؟
سوسن بقلق: ايه يا بابا اومال هيكون رايح فين ياعني..
الجد محمد بخبث : يزيد يابني روح استعجل مراتك وقول لعم حسين ينزل الشنط علشان متتاخروش..
يزيد في سروا بضيق : بتدبسني يا محمد بيه !…وقال : احم حاضر يجدي..وطلع لي ارسلين ..
لين بخوف يكون الي في دماغها صح : شنط ايه يا جدو وراحين فين ويتاخروا على ايه ..
الجد محمد: ايه يحبيبتي راحين شهر العسل مش عرسان جداد ولا ايه ؟
لين قامت دخلت غرفتها بضيق وعصبيه ودخلت وراها سوسن ..
لين بعصبيه : قوليلي بقى هنعمل ايه اهم راحين شهر عسل يعني هيفضل بره البيت لشهر …
سوسن بضيق : اهدي بس وانا هفكر ..
لين بصبيه : أهدى ايه ولسه هتفكري ايه !
بقولك ماشين وكملت بخبث وتهديد : لو يزيد مبقاش ليا يا سوسن هانم انا هعرف جدو احنا هنا ليه وبنعنل ايه …
سوسن بصدمه : بتهدديني يا لين !
ومين قالك انو مش هيكون ليكي يزيد كده او كده ليكي انت وبس و اهدي كده وانا عارفه هعمل ايه كويس الصبر بس ..
لين بضيق : ادينا صابرين لما تشوف اخرتها ايه ..
سوسن : اخرتها يزيد هيكون في حضنك وبتاعك انت بس ..
عند يزيد طلع لي ارسلين الي كانت واقفه قدام المرايا لابسه سويت شيرت و بنطالون..
يزيد : هوا انت كنتي ناويه تنزلي بالمنظر ده ؟
ارسلين بضيق : ومالو منظري بقى أن شاء الله.؟!
يزيد : عروسه جديده يعني فستان و لبس عدل ..مش سويت شيرت قدك مرتين..
ارسلين : انت صدقت اللعبه ولا ايه ..
يزيد بضيق منها : طب بصي يا بت انتي تغيري وتلسبي فستان عدل عمتي وبنتها ميعرفوش الي فيها ف قدامهم احنا متجوزين وبنحب بعض كمان ..
ارسلين : بنحب ابه !
يزيد بقرف : بعض للاسف يعني …جدي دبسنا في شهر عسل علشان عمتي وبنتها مفكرين جوازنا على ورق و مصلحه..
ارسلين: ومالو خليهم يتاكدوا بقى..
يزيد : جهزي شنطتك عما اجهز شنطتي و اشوف راحين فين
ارسلين كانت هترفض بس هزت راسها وراحت تجهز شنطتها…
يزيد : غيري لبسك .
ارسلين: البس ايه يعني ؟!
يزيد بضيق : ياصبر ايوووب انا الي هقولك تلبسي ايه !
ارسلين : مش هغير لبسي عاجبني ومريحني.
يزيد بضيق : مش عاوز زفت لعب عيال اخلصي يعني مش كفايه الي لبساه كمان لابسه اسود !
ارسلين ومتعمده تستفزوا: ده ملك الالوان على فكره
يزيد : سمعتي قولت ايه الي لبساه يتغير انت فاهمه .
ارسلين بعند : لا مش هيغر والي عندك أعم…..مكملتش لانوا صرخ فيها بضيق ..ومسك يدها جامد .
ارسلين بتوتر: أهدى كده ياسطا انا هغير ..سبها..
ارسلين بعند : اصل حسيت عاوزه اغير انا مش حد بيمشي كلاموا عليا …وجرت على الدريسنج روم تغير …
يزيد ضحك عليها واخد الشنطتين نزلهم ونادا على الحارس يحطهم في العربيه وراح عند جدو ..
يزيد بضيق : ايه الي حضرتك عملتوا ده ياجدي .
الجد محمد : ايه عملت ايه ده انا حجزت ليك تذكرتين تسافر تركيا تغير جو وانا عارف انك بتحب تركيا وكنت عاوز تسافر وقولت تاخد مكافاه كمان ..
يزيد ضحك بتريقه: مكافاه! وحضرتك كده بتكافاني لما تسفرني مع وحده مش بطيقها ده على كده حضرتك كنت مجهز لي السفر من بدري…
الجد محمد هز راسوا: هتحبها وانت الي هتطلب مني كمان انك مش عاوز تطلق وبكره افكر …
في مكان تاني كان قاعد شب ويشرب سجاره بضيق : كل حاجه راحت الفلوس بتاعت البت والبت راحت ..
صاحبوا بخبث : انا عندي فكره يسطا وووو..وبس كده بقا و تستفزها بمبلغ فلوس محترم ..
الشب بتفكير : امممم …..
عند ارسلين نزلت وسلمت على الجد محمد وقعدو على السفره يفطروا…
يزيد : اومال عمتي وبنتها فين كده ..
الجد محمد : اكيد نفسهم اتسدت عن الفطار ..
ارسلين بتساؤل: هوا انا ويزيد اتجوزنا ليه يا جدو ؟
يزيد بضيق : قولت لك هتعرفي بعدين يا حلوه وبلاش تعرفي احسن ليكي ..
ارسلين بعند : لا عاوزه اعرف وعاوزه اعرف اخلص امتى من ده .
الجد محمد : يا حبيبيتي افطري مش وقت الكلام ده الطياره كده هتفوتكم..
ارسلين: طياره ايه ؟
الجد محمد : تركيا هتسافرو تركيا ..
ارسلين بصريخ : بجد واو ….
ارسلين فرحت اوي وده ظهر عليها..
الجد محمد بخبث : بتحبي تركيا ولا ايه ؟
ارسلين: اه جدا وكان نفسي اسافرها بس بابا مرضيش ف بجد مبسوطه اوي اوي ..
الجد محمد : امم بينكم حاجات مشتركه انتم.
ارسلين: انا ومين ؟
الجد محمد: يزيد ..
يزيد قام : خلصتي اكل؟
ارسلين: اه …
وقامت سلمت على الجد محمد و اتجهوا للمطار و بعد وقت كانوا في الاوتيل …
يزيد : هدخل اخد شاور…
ارسلين: تمام …
دخل يزيد وطلعت ارسلين التلفون ورنت على معاذ وقالت بحب : معاذ وحشتني اوي اوي عامل ايه ..
معاذ بخبث : بخير يا حبيبتي الا قوليلي يا ارسلين انت هتطلقي من الواد الي اتجوزتي ده ؟
ارسلين : بس بس بلاش قرف اكيد انا اصلا مش عارفه هوا اتجوزني ليه اكيد واخد فلوس علشان يتجوزني ده واحد رخم وبارد بلاش قرف وبعدين انا اكون لغيرك ازاي اصلا ؟جوازنا على ورق زي ما قولت ليك يا معاذ وكده أو كده هنطلق انا ليك انت وبس ..
معاذ بخبث : لو تعرفي بحبك قد ايه ..
ارسلين: انا اكتر بكتير والله..
معاذ : انت فين وبتتكلمي براحتك كده ..
ارسلين: انا في تركيا في الاوتيل بس هوا مش جمبي قولت اكلمك شويه علشان وحشتني اوي …
معاذ بخبث : وحشتيني اكتر ياروحي …. وفضل يتكلم معاها وهوا بيحاول يوقعها في الكلام وكان بيسجل كل المكالمه وقفلت معاه ….
طلع يزيد من التويلت وقال : البسي لو عاوزه تتغدي بره …
ارسلين بحماس: اشطا ..
يزيد بقرف : اشطا ؟ سواق توكتوك ؟
ارسلين: اه سواق توكتوك…وراحت تجهز…
عند معاذ و صاحبو سعيد كانو قاعدين بخبث وسعاده وقال معاذ … كفايه ده ولا ايه ؟
سعيد : ده كافيل يوديها في داهيه اصلا ووووو يتبع طفله اليزيد ريتال احمد اراكم 🫶💘

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله اليزيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى