Uncategorized

رواية خلفة مجانين الفصل السادس عشر 16 بقلم أسماء حبيب

 رواية خلفة مجانين الفصل السادس عشر 16 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل السادس عشر 16 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل السادس عشر 16 بقلم أسماء حبيب

نرمين ،،،،، منا مش هاكل لحمه نيه وعضم وكدا ، انا سناني تتكسر علشان صغنونه شووف ????.
خالد ،،،،، يااارب انا مش معترض اني اموت ، بس بلاش اموت مشلول.
نرمين ،،،، أن شاء الله ، يلا نام هنا النهارده علشان نروح الصبح سوه ، علشان منتأخرش ، اصل انا عرفاك..
خالد ومسك نرمين من افاها ،،،، عرفاااني اي بقي !
نرمين ،،،، اوعي تفهمني غلط يا خلوودي ، دنا اقصد علشان المشوار وكده ، اي يا ابن ام خالد هتضرب اضضضرب يخويه اااه علشان انا غلبانه ومليش ام تدافع عندي????.
خالد سبها ودخل اوضه احمد علشان ميتهورش .
احمد ،،،، هو جوزك هينام معايه في أوضتي ولا ايه .
نرمين ،،،، اه ومالك متوتر كدا لي ، اوعي ياض تكون جايب نسوان ????.
احمد ،،،، اسكتي هتلبسيني مصيبه ، لاء يختي بس المشكله اني مكلتش كفته وتقلت في محشي الكرونب????.
نرمين ،،،،، هههههههاااااعااااههههههههه.
احمد ،،،،، بتضحكي عي اي يا رزله هانم .
نرمين ،،،، ههيهههه نام في الصاله ، خالد مش هيستحمل قنابل زريه ، كفايه الي هيشوفه بكره .
احمد ،،،، ماشي يختي ، اشوف فيكي يوم انتي وجوزك .
في صباح يوم جديد …
نرمين ،،،، يا خاااالد يا ابن ام خالد قوم ، ياااراجل كفايه نوووووم اي وانا الي بقول انتي الي هتبقي تصحيني اصلي !
خالد ،،،، نرررمين ، سبيني انام شويه من غير صداع ممكن بعد اذنك.
نرمين ،،،، خالد الساعه 8 ، فاضل ساعه وحده ولازم نكون هناااك.
خالد قام بسرعه وصلي والصبح وطلع لقاهم بفطروا .
خالد ،،،، يلا يا نرمين مفيش وقت.
نرمين ،،،،، ههههه ضحكت عليك الساعه 7 أصلاً هااااهاااهاااي.
خالد ????.
احمد ،،،، تعاله أفطر اتمسمرت لي كدا !
خالد ،،،، نفسي اتسدت والله ، انا هنزل اجهز بالعربيه عبال متخلصوا.
ابو نرمين ،،،، طب معلش علشان خطري تعاله أفطر سيبك منهم ، تعاااله بقي .
خالد بتنهيده ،،،، علشان خاطرك بس يا عمي .
بعد ما خلصوا نرمين نزلت مع خالد وهي بتعمل حرقات أشبه بالنينجي وبتغني هههه ،،، ياااااهوووو نيهااااا ، اوعي يا خالد ، شفنت الحركات ، يسلام علي تكات وحركاتك يا نرمين يااااسلااام.
خالد ،،،، هههه ايوه تنفعي مهرج في السرك العالمي لبطوله الهبل .
نرمين ،،،، خاااالد ، اسكت علشان انتي متعرفش قدراتي ، مسم عليا وانا شبه النينجا يااااااهوو… اعععع.
خالد مسك نرمين قبل متقع من علي السلم وهي بتتفطط ،،،، مقولت بلاااااش ولا انتي شكلك نويه تتكسري ، بلا نينجا ، انتي اخرك تأوري محشي بتنجان.
نرمين ???? ،،،، انا مكنتش هتألب علي السلم علي فكره توء توء ، تلاقي بس الست ام خميس مسحه السلم بالصابون مش اكتر .
خالد ،،،، طب قدامي يختي قدااامي .
نرمين ،،،، طب متزوأش طيب ، جاك شكه في صوابع أديك يا ابن ام خااالد .
طبعاً كل العاده خالد سكت وركبوا العربيه ونرمين مصدعه خالد بلاغاني الي بتغنيها ….
نرمين ،،،، هكوووونا مطااااطا حكمه نغمها لذيذ ، هكوونااا مطاااطااا ارميي الماضي الي يغييييظ.
خالد ،،،، بس يا نرمين همووت من الصداااع ، يلا انزلي .
نرمين ،،،، دا انا صوتي جوهره حتي شوف ،.. انسااااا والمستقبل ادي كل التركييييز .
خالد ،،،، باااااس عرفت انك جوهره خلاااص ، يلا ندخل .
دخلوا والرئيس العام بدأ يتكلم معاهم في كل التفاصيل قبل ما يطلعوا علي المعسكر ،،، طبعا لاستاذه نرمين ، هتبقي تحد تدريب الكابتن نورهان .
الكابتن نورهان بأبتسامه عمليه ،،،، اهلا وسهلا استاذه نرمين .
نرمين بأبتسامه ،،، اهلا .
الرئيس العام ،،،، وانتي يا استاذ خالد هيتم تدريبك مع النص التاني من الفريق ، وهيتولي امرك الكابتن ماجد .
الكابتن ماجد ،،، اهلا بيك .
خالد ،،، اهلا يا كابتن .
الرئيس العام ،،،، طبعا انتم عارفين لأسبوعين دول لو مش في مهاره ظهرت منقدرش نسفركم للاسف .
خالد ،،،، تمام يا فندم .
الرئيس العام ،،،، تقدروا تتفضلوا مع الكباتن .
تم تجهيز خالد ونرمين وطلعوا علي المعاسكر ، كان الفريق الي طالع منقسم لفرقه نسائيه بقياده كابتن نورهان ، وفرقه رجالي بقياده الكابتن ماجد .
نرمين ???? ،،، خالد هتوحشني يا خلووودي ، خلي بالك من نفسك ماشي وأوعي تتعور ، لحسن تاخد حقنه ماشي .
خالد ،،،، اتعور ???? ، بس انتي الي خدي بالك من نفسك ، وبعدين دا مفيش فرق بنا لو حبيت اشوفك هنديلك بس يعني دنتوا هتكونوا الناحيه التانيه .
نرمين ،،،، طيب خلاص ، انا مشيه وربنا يستر اصل مفيش شمسيه هنا والجو حر .
خالد ،،،، طيب انا ماشي ، سلام .
نرمين ،،، خالد.
خالد ،،، نعم .
نرمين ،،، مفيش بجرب صوتي ????.
خالد وطه علي لأرض علشان يجيب حاجه يزقلها بيها ، ونرمين جريت راحت هناك مع الكابتن بتاعتها .
بعد ما الكابتن وضحت التفاصيل واول حاجه لازم نرمين تتقنها وهو التنشين بالمسدس .
الكابتن نورهان ،،،،، ها جاهزه يا نرمين .
نرمين ومركزه علي خشبه مصممه علي هيأت انسان وثبته مبتتحركش ،،،، جاهزه اهو .
الكابتن نورهان ،،،، اضراااب .
نرمين سابت المسدس وجامت تجري علي الخشبه علشان تضربها .
الكابتن نورهان ،،،،، ههههههه بتعملي اي بس !
نرمين ،،،، مش قولتي اضرب ، دا انا هكسره مش شايفه عضلاتي ، دنا كنت بمسك اخويه بأيد المقشه انزل عليه ضرب ضرب لحد ميصوت ويلم الناس ، دنا مفترسه ????.
الكابتن نورهان ،،،، يا نرمين احنا مش في البيت ، احنا في معسكر ، ومش بنستعمل مقشه ، بنستعمل مسدس ، انتي لازم تضربي النار.
نرمين ،،،، بس كدا انا هتلسوع ازاي اضرب النار يعني !
الكابتن بشلل ،،،، يااا نرمين ركزي ، انتي بتضربي بطلاقات المسدس ولازم تصوبي علي الهدف الي هو ده ، فهمتي .
نرمين ،،،، ااااهاااااا ، فهمت ماشي ، استني دنا هعجبك اوي.
نرمين بدأت تصوب ونجحت في أول رميه ،،،، يييس شفتي ، جبتها في القفص الصدري طيرت كل العصافير الي فيه .
الكابتن نورهان ،،،، برافوا بجد ، دلوقتي الهدف هيتحرك .
نرمين ،،،، هيهرب يعني ولازم اعكشوا !
الكابتن ،،،،، لاااء ، هيتهز يعني وانتي هتصوبي عليه .
نرمين ،،،، حاضر .
بدأ اللوح يتحرك ونرمين بتحاول واول مرتين منجحتش ، بس التلته نجحت .
الكابتن ،،،، هو ادائك حلو بس محتاج تدريب وهظبطك ، تعالي .
نرمين ،،،، هنروح فين !
الكابتن ،،،، لازم نعمل اختبار سرعه .
نرمين ،،، طيب ، بس ازاي ده !
الكابتن ،،، لازم تلفي المدمار ده خمس مرات ، ونحسب سرعتك .
نرمين ،،،، بتقولي اي يا وليااااا ، الدنيا حر ، بالليل بالليل .
الكابتن نورهان ،،،، نرررمين ، انا اسمي كابتن ماشي ، ولازم تنفذي كل الي بقوله فهمه ، وإلي مش هنقبل سفرك معانه .
نرمين بغيظ ،،،، خلاص ماشي .
نرمين بدأت تلف اول لفتين وقفت ،،،، انا تعبببت خلاص كدا بكره نكمل .
الكابتن بخبث ،،،، رااااعد .
نرمين ،،،، رعد مي… ، اعععععع كلللللب .
نرمين كانت بتجري بسرعه وخيفه موت من الكلب ،،،، منك الله يا كاببببتن الزفت ، ااااااعااااه هش هش يا رعوود يا قلبي ابعااااااد ، يلهوااااااااي ، يااااوليااااا وقفيه هيعضنيييي ، اشوف فيكي يوم اسود يا هااايدي والله لطلع عليكي كل الي بيحصل فيااااااععععااا ، ما قولت هشش بقي ، ياااا ست الكل قللليلووو يقف تعاااابت .
بعد ما نرمين لفت عشر دورات الكابتن وقفت رعد .
نرمين وترمت علي لأرض بتعب ،،،، ياني يما ، شفتي بنتك بتعمل فيها اي ، يااااقوم شرشبيل لاعور تعالوا شيلوا الدبيحه ديييي مش قدره اقف .
الكابتن بضحك ووقفت قدمها ،،،، منا قولتلك اسمعي كلامي بالزوق .
نرمين ،،،، لي بتعملي فيا كدا لييي حرام عليكي يا شيخه دنا لوحدي بتخلي الكلب ابن الكلبه يستفرد بيا كدا ، افرضي عضني مثلاً مثلاً يعني .
الكابتن ،،،، عادي كنتي هتخدي اربع حقن بس وهتخفي بسرعه  ، يلي علي التمرين الي بعده .
نرمين فتحت عينيها جامد ،،،، الي اييي يختي ، لا بجد انا مفياش اعصاب .
الكابتن نورهان ،،،، راااعد .
نرمين قامت بسرعه ،،، تمااام يا كابتن ، اي التمرين الي بعده .
الكابتن نورهان ???? ،،، تعالي معايه.
نرمين في سرها ،،،، اااعععاااه لو بس الكلب ده مش موجود كنت جبتك من شعرك وربنا ، انااا نرمين الي مفيش مني اتنين يتعمل فيا كدااا ، ماشي .
أما عند خالد فكان ممتاز جدا في لأداء بتاعه وشغال تمام مع الكابتن ماجد .
في حوالي الساعه 8 …
الكابتن نورهان وكبتن ماجد وخالد ونرمين قعدوا علي كراسي ….
كابتن نورهان ،،،، نرمين ادئها كان كويس نوعاً ما واكيد هيتحسن خلال لأسبوعين دول .
كابتن ماجد ،،، وخالد تمام اوي اظن هو جاهز اصلا .
وحده من فريق كابتن نورهان جاي بتجري نحيتهم ،،،، الحقي يا كابتن حريييقه في صاله النوم .
خالد بشك وبص لنرمين الي استخبت وري كابتن نورهان .
خالد ،،،، نرررررمييين.
نرمين وطلعت رسها من وري الكابتن ????،،، نحم يا خالد ، انتي  بتناديني !
يتبع…
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!