Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت السادس عشر 16 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت السادس عشر 16 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت السادس عشر 16 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت السادس عشر 16 بقلم جهاد عبدالرحمن

أدم: ايوه دارين 
أسر : دي البت الي كنت بتحبها وانتا صغير باين 
أدم: اممم كنت متعلق بيها بس لان هيا كانت معايا علطول 
أسر : البت دي وهيا صغيره كانت مغلوله كانت مش بتحبني علشان انتا اول متعرفنا كنت علطول معايا وسايبها 
أدم: هههههههههههههه انتا قلبك اسود ياأسر انتا لسه فاكر 
أسر : ايوه 
أدم: طيب يخويا خلينا في الي احنا فييه 
أسر: طيب 
____________
في ايطاليا 
دارين : دينه انا اساسا مكنتش عايزه اجي الحفله دي 
دينه : متفكي يادارين كده وخلينا ننبسط شويه 
دارين : طيب يختي انبستي 
دينه : تعالي نقعد مع الشله 
دارين : طيب هروح اظبط الميكب واجي وراكي 
دينه : ماشي 
دينه : هاي يشباب 
ضياء : دارين ليش مااجت 
دينه : هتروح تظبط الميكب 
ضياء : اوكي 
دينه :هوا ايه ده حفله دي ولا ايه 
تعال ارقص معايا 
ضياء: اوكي يلا نروح 
دينه : يلا بينا
__________
عند الشركه 
أسر: روحني بقا ياادم علشان العربيه الكوتش بتعها نايم
أدم: يلا يخويا اوصلك 
أدم للحارث : ودينا بيت أسر الاول وبعدين القصر 
الحارث: ماشي ياأدم بيه
أدم: ماشي 
أسر : انتا راشق اليومين دول في القصر ليه ياأدم 
أدم: اقعد ياأسر ساكت لنزلك من العربيه والله 
أسر : ههههههههههههههه والله انتا مفتري وتعملها 
أدم ضرب أسر: انا مفتري يحيوان 
أسر بضحك : ههههههه وظالم كمان 
أدم روح أسر بيته وراح القصر 
وطلع دخل لصادق يطمن عليه 
أدم: عامل ايه يبابا 
صادق: الحمد الله ياأدم انتا كويس 
أدم: ايوه انا الحمد الله كويس عمتي سهام كلمتني النهارده 
صادق : والله طب هيا عامله ايه 
أدم: كويسه كانت بتباركي علي الجواز 
صادق: امممم ودارين عامله ايه 
أدم: كويسه انا هروح انام بقا يابابا 
صادق : ماشي 
أدم راح الاوضه وبيفتح الباب شاف حياه بتذاكر حط ايده ورج شعره لوره وهوا واقف علي الباب 
أدم: انا شكلي دخلت اوضه غلط ولا ايه انتي يشاطره شوفتي حياه مراتي 
###############################
♡♡♡♡♡♡ نعم احببت حياتي ♡♡♡♡
♡♡♡♡♡♡جهاد عبد الرحمن ❤????♡♡
################################
حياه بغيظ: لا والله 
أدم: يخلاصصيي انتي عامله زي العيال الصغيرين شكلك عسل يتوتي 
وشدها من خدودها 
حياه بغيظ : أدم انا اساسا متعصبه خلقه من ام المذاكره دي متضيقنيش اكتر ????????
ادم: ههههههههههه ماشي يفرولتي بس والله انا معرفتك يموزتي 
حياه : اتلم ياأدم 
أدم برخامه : مش ملموم يتوتي 
حياه بنرفزه : طيب يبايخ 
أدم: هنبدا اهوه نلم لسنا بقا علشان منزعلش 
حياه : منتا عمال تعاكسني عايزني اسكتلك 
أدم مقدرش يمسك نفسه وانفجر من الضحك عليها 
حياه : هوا انا قولت نوكته 
أدم: لا… بس حلوه تعاكسني دي …???????? وعمال يضحك 
حياه : اضحك اضحك منتا موركش حاجه ولا امتحنات ولا قرف 
أدم: الحمد الله مخلص من زمان 
و مرتاح 
حياه : طيب هجرب عليك شويه حجات بقا
أدم: ماشي هقوم اخد شور واغير هدوم الشغل وبعدين ابقي جربي براحتك 
حياه : ماشي 
أدم اخد شور ولبس ترنج وطلع وحياه جربت عليه عملي كتير 
أدم بملل: بس بقا خليتي عندي كل الحلات والأمراض 
حياه : ههههههههههه معلش 
أدم: طيب انا جعان 
حياه : انزل كول 
أدم: عايز املت من الي بتعمليه 
حياه : طيب يلا 
أدم: طيب يشطره البسي حاجه بقا غير ده علشان السفرجي الي تحت 
حياه: ده اكيد الكل نام ومحدش تحت دلوقتي 
أدم: بردو ممكن يكونو منموش يلا بسرعه علشان جعان 
حياه : ماشي 
وحياه لبست ونزلت هيا وأدم وعملتلو اكل واكلو 
حياه : ايه ده ده عمي ابراهيم جاب فراوله اهوه 
أدم: ماشي يفرولتي 
حياه : اعملك عصير معايا 
أدم: طيب اعملي 
حياه عملت عصير فراوله ???????? وشربت هيا وادم وطلعو نامو 
بعد ظهور شمس يوم جديد تعلن بدء اليوم 
حياه: أدم اصحا بقا علشان الامتحان اول يوم النهارده واخلص مفيش وقت علشان تغلبني علي متصحا 
أدم بيتكلم وهوا مغمض عنيه ونايم…
أدم : هاتي بوسه وانا اقوم 
حياه قعده تضحك علي أدم مفيش حاجه بيعملها الا لما يطلب مقابل 
حياه بضحك : حتي وانتا نايم ياأدم قليل الادب 
أدم وهوا لسه نايم ومغمض عينه: نلم لسنا بقا علشان منزعلش واخدها غظب عنك 
حياه: قوم بقا ياأدم النهارده ورايا امتحان وانا خايفه خالص اساسا من اول يوم ده 
أدم فتح عينه واتعدل: تؤتؤ مقابل الاول 
حياه بخجل: خليك انتا اسااسا مش محترم ياأدم انا غلطانه هروح لوحدي 
أدم: ههههههههههه طب ابقي اعمليها 
حياه : يعني انتا قولتلي امبارح متروحيش لوحدك انا هوديكي وجاي دلوقتي تضيقني 
أدم: براحه شويه يفرولتي مكنش طلب ده انا قايم اهوه اصبري بقا لما البس واخلص 
حياه بفرحه : اخيرااا يلا قوم وشده البطنيه من عليه ..
حياه : قوم بقا 
ادم قام بكسل وهوا ماشي باس حياه من خدها 
حياه احمرت وفضلت ساكته 
اما ادم قعد يضحك عليها 
أدم بضحك: اختها بردو 
أدم راح دخل الحمام واخد دش ولبس اما حياه فنزلت تحت علشان تحضر الفطار علشان يفطرو قبل ميمشو 
حياه : ايه ده يداده حضرتي الاكل من غيري ينفع كده 
داده فاطمه : يبنتي متشليش هم حاجه انا هعمل الاكل انا ربنا معاكي ويقويكي علي المذاكره والامتحنات 
حياه باست فاطمه 
حياه: ربنا يخليكي ليا يبطه 
داده فاطمه: ههههههههههه والنبي انتي عسل ..
أدم قرب من حياه وبغلاسه: اشمعنا بتبوسي داده فاطمه وانا لا.. 
حياه بخجل ضربت أدم علي صدره 
حياه : بطل قله ادب بقا … 
أدم بضحك : انتي لسه شوفتي حاجه 
حياه بخجل : طب اسكت داده جايه 
أدم بضحك : طب يلا يمدام افطري علشان نمشي 
حياه بااستغراب: مدام 
أدم: هههههههههه اخلصي يتوتي علشان تروحي الامتحان 
حياه وادم فطرو وحياه عملت لاأدم القهوه طبعا وشربها وركبو العربيه 
أدم: ودينا علي جامعه ###### الاول قبل الشركه 
الحارث : تمام 
أدم: اول متخلصي امتحان رني عليا علشان اجي اخدك 
حياه : ليه هروح لوحدي عادي 
أدم: اسمعي الكلام اول متخلصي رني عليا 
حياه : حاضر 
حياه راحت الجامعه وادم الشركه 
___________
أدم و أسر في الشركه 
أدم بضيق: انا بدأت احبها ياأسر مبقتش اعرف اتحكم في نفسي خالص معاها بتعمل تصرفات ي
بتخليني مش قادر اتجهلها احاول ابعد واتجاهل كتير بس مش عارف والله وزهقت ( أدم في صراع جواه يعني لما نتوجع من حاجه وتأثر فينا صعب اننا نقدر ننساها أو نشلها من حيتنا اوجعاع القلب من الأمراض الي ملهاش غير علاج واحد وهوا النسيان بنحاول ننسا ونكمل حيتنا بس بيجي حاجه تفكرنا وتخلينا نرجع للصفر تاني بس الحل الأمثل هوا اننا نحاول مره واتنين لحد منلاقي علاج لاوجعنا ممكن تلاقي علاجعك في حبيبك(خطيبك او زوجك ???????? ) او صديق عمرك او عيلتك وممكن علاجك يكون نفسك أو ذاتك بمعني انك تحاول ترضي غرورك وتطور نفسك وتخليها راضيه عن ذاتها مهما كان المفروض نتمسك فيه ومنخليش أوهام وأوجاع الماضي تسيطر علي عقلنا وتفكرنا لان القلب مهما كان هيرجع يدق تاني دقه فرحه ومش هيفضل طول العمر حزين ) 
###############################
♡♡♡♡♡♡ نعم احببت حياتي ♡♡♡♡
♡♡♡♡♡♡جهاد عبد الرحمن ❤????♡♡
################################
أسر راح حضن أدم الي شايفه زهقان جدا ومش متقبل فكره انو ممكن يحب ابداا 
أسر بحزن: ليه بتعمل في نفسك كده حياه دلوقتي مراتك حبها ياأدم افتح قلبك كفايه كده انتا تعبت قلبك ووجعته زياده عن اللزوم 
أدم: انا مش عارف ياأسر انا خايف حياتي كلها كانت صدمات حتي دارين البنت الوحيده الي كنت متعلق بيها سبتني ومشيت ( تفاصيل فيما بعد ) 
أسر: ياأدم حرام عليك نفسك
أدم: _________ساكت 
أسر لنفسه : اتمنا حياه تكون بتحبك لأني متاكد انك بتحبها ياأدم واكيد مش هتقدر تفضل مسيطر علي نفسك كتير بس حياه لو مش بتحبك اكيد هتتكسر علي الاخر وحياتك هتتدمر 
أسر اتنهد تنهيده حزينه علي حال أدم الي شايفه طول عمره متعذب ومش مرتاح 
___________
عند دارين 
دارين بفرحه : هنرجع بدري عن المعاد يمامي 
سهام : بجد 
دارين : خلاص القرار طلع وينفع كل واحد يروح بلده
سهام : اهو ده احل خبر سمعته المده دي 
دارين : ايوه يمامي انا مبسوطه جدا جدا 
سهام : هنروح بقاعلي كده .. هحجز الطياره النهارده 
دارين بغل : ايوه يمامي انا نفسي اشوف البنت الي أدم اجوزها شكلها عامل ازاي عايزه انتقم منها 
سهام : انتي ناويه علي ايه
دارين باابتسامه ثقه : متخفيش لما نرجع مصر هتعرفي هعمل ايه مش هسبها في حلها وهندمها علي اليوم الي اجوزه أدم فيه 
( ???????????????? محدش يمسكني????????) 
__________
في شركه ادم البنهاوي 
أدم: انتي خليكي قدام الجامعه وانا جاي دلوقتي 
حياه : ماشي سلام 
أدم: سلام مش هتاخر 
حياه : ماشي 
أدم طلع من الشركه وراح لحياه الجامعه 
أدم: اركبي 
حياه ركبت العربيه 
حياه: امال الحراث فين 
أدم: في الشركه انا اخت العربيه وجيت كنت عايز اسوق النهارده 
حياه حسه ان أدم زهقان
حياه : هوا انتا زهقان من حاجه 
أدم: لا…عملتي ايه في الامتحان 
حياه : الحمد الله كان حلو وحليت كويس 
أدم: اممممم طيب تروحي البحر 
حياه باابتسامه: اوكي مفيش مشاكل يدومي 
أدم بمشاكسه: دومي ….عايزه ايه يحياه 
حياه : ههههههههههه والله معايزه حاجه 
أدم: متخفيش اطلبي اي حاجه انا الكسبان 
حياه: اممممم منتا مبتعملش حاجه ببلاش 
أدم: هههههههههههههه بالظبط 
حياه وأدم راحو علي البحر وفضلو هناك أدم واقف بيبوص للبحر وساكت ومنساعت مراحو وهوا واقف عنيه متسبته علي زرقه البحر الي شبه عينه 
حياه : أدم هوا في حاجه انا حاسه انك زعلان من حاجه انتا من سعته بتبوص للبحر وساكت 
أدم: لا مفيش حاجه انا كويس 
حياه اتحركت وراحت وقفت قدام أدم 
حياه : احنا ممكن نكون اصدقاء وتقدر تحكيلي لو في حاجه مديقاك انا مش هقول لحد حاجه خالص وهكون صديقه مخلصه والله وممكن نحل اي مشكله مع بعض 
أدم بحزن: عايزه تكوني صديقه ليا 
حياه : لو مش عندك مانع 
أدم بزعل : لا معنديش مانع 
يلا نرجع القصر 
حياه : يعني مش عايز تقول اي مزعلك بس براحتك يلا 
أدم رجع هوا وحياه القصر 
أدم: ذاكري بقا علشان الامتحان الي جاي 
حياه : حاضر بس مش دلوقتي لأني جعانه جدا تعال ناكل 
أدم: لا كلي انتي انا مش جعان انا هطلع اقعد في الجنينه شويه 
حياه : اوكي 
حياه لنفسها : ربنا يريحك ياأدم 
وراحت تاكل وهيا بتاكل تقي رنت
حياه: توته عامله ايه 
تقي : الحمد الله عملتي ايه في الامتحان بتاع النهارد 
حياه: الحمد الله حليت يقلبي 
تقي : الحمد الله 
حياه بتفكير : تقي تفتكري ايه الي ممكن يخلي أدم زعلان 
تقي : مش عارفه والله أدم غني وعندو المركز والشهره والوسامه بس اكيد في حاجه نقصاه مش كل الناس كامله ومفيش حد حياته مفهاش مشاكل
حياه: امممممم 
تقي : سلام بقا يحياه اطمنت عليكي اروح اكمل مذاكره بقا 
حياه : ماشي يقلبي ربنا معاكي 
تقي : ومعاكي سلام 
حياه : مع السلامه 
حياه اكلت وعملت عصير ليها هيا وادم وطلعت ليه الجنينه 
______________
سهام : حجزه الطياره وكمان اسبوع هنسافر زي منتي عايزه 
دارين : ايوه علشان الحق اخلص كل حاجه هنا وامشي وانا مرتاحه 
سهام : ماشي يدارين 
دارين : ماما هوا خالو صادق لسه تعبان
سهام: ايوه ربنا يشفيه 
دارين : يارب انا هطلع بره عايزه حاجه 
سهام : لا يروحي سلام 
دارين : مع السلامه 
_________
عند حياه وادم 
حياه : اتفضل 
أدم: شكرا انا بقيت مبشربش الا فراوله 
حياه: هههههههههه العفو 
أدم: انا مكنتش بشرب غير قهوه 
حياه : امممممم واخده بالي علطول بتطلب قهوه 
أدم بتلقائيه: انتي عنيكي علي فكره حلوه اوي 
حياه بخجل : شكرا 
أدم: ههههههه مالك قلبتي ليه 
حياه بخجل : ..اسكت بقا 
أدم: حاضر 
وهما بيشربو العصير تلفون حياه رن 
أدم: مين 
حياه بتوتر : لا ده كمال ابن خالتي 
أدم بعصبيه وزهق اول مسمع اسم كمال :########
يتبع..
لقراءة البارت السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى