روايات

رواية جحيم الجاسر الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية جحيم الجاسر الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية جحيم الجاسر الجزء التاسع

رواية جحيم الجاسر البارت التاسع

رواية جحيم الجاسر
رواية جحيم الجاسر

رواية جحيم الجاسر الحلقة التاسعة

فريدة اخدت نفس طويل وبعدين حبست دموعها واتكلمت بجمود ومن غير ما تبص في عينيه
فريدة : جاسر…..طلقني
جاسر بانهيار : لا لا يا فريدة والنبي ما تعملي فيا كدا
هرضي بأي حكم تحكميه عليا بس متبعديش عني ارجوكي
فريدة بدموع : طلقني ياجاسر طلقني وارحمني
انت اذ”يتني ووجعتني وانا مستحيل اقدر اكمل معاك كل ما ابص في وشك هفتكر كلامك ليا وضر”بك مقدرش اعيش معاك
جاسر : وانا مش هطلقك يافريدة…. مقدرش
فريدة : تمام وانا مستحيل اعيش معاك واتفضل أمشي عايزة ارتاح علشان تعبانة

 

 

جاسر : ماشي يا فريدة انا هسيبك دلوقتي بس هجيلك تاني وخليكي فاكرة انا مش هطلقك…… ومشي
زينب بدموع : انا مش عارفة اقولك ايه يا فريدة يابنتى انا اسفة ع اللي جاسر عمله فيكي
فريدة مسكت ايديها : متقوليش كدا ياماما هو اللي غلطان انتي ملكيش ذنب في حاجة متعتزريش
وحتى لو انا هطلق منه انتي هتفضلي امي اللي بحبها
زينب : ربنا يباركلك يابنتى اسيبك انا بقى ترتاحي شويه وهجيلك بكرة الصبح ان شاء الله
زينب مشيت وفضل سلوى ومحمد وفريدة ومصطفى في اوضة فريدة في المستشفى
فريدة : بابا لو سمحت انا عايزه اخرج من المستشفى دلوقتي
سلوى : تخرجي تروحي فين يا فريدة انتي لسه تعبانة
فريدة : ماما لو سمحتي انا مش هقدر اقعد هنا كتير وكمان انا مش هروح بيت جاسر انا مقدرش اعيش معاه لحظة كمان
محمد : اللي يريحك يافريدة تعالي اقعدي عندنا في البيت لحد ماتشوف هتعملي ايه
فريدة : لا يابابا انا كمان مقدرش اعيش في بيتك لاني برضو هشوف جاسر كتير
محمد : اومال هتروحي فين يافريدة
فريدة : انا عايزه اسافر يا بابا عايزة اكمل دراستي باقي ليا سنتين لازم اكملهم واتخرج علشان اشتغل واعتمد على نفسي
سلوى : لا يا فريدة انا مش هسمحلك تبعدي عني وكمان انتي تعبانة ومحتاجة رعاية المكان اللي هتروحيه انا معاكي
محمد بتنهيدة : وانتي ناويه تروحي فين يافريدة
فريدة : معرفش يابابا المهم اني هبعد وانا عارفة ان جاسر مستحيل يطلقني فهسافر من غير مايعرف
مصطفى : انا عندي فكرة انا ليا فرع جديد من شركاتي هنا في مصر

 

 

في الاسكندرية وأنا اصلا كنت نازل علشان لازم اطور كتير في الفرع دا واشتريت بيت جديد في الإسكندرية لاني هقعد فترة كبيرة هناك تقدرو تيجو تعيشو معايا
محمد : مش عاوزين نتقل عليك يامصطفى
مصطفى : ايه الكلام دا ياحمادة دا كفاية فضلكو عليا
فريدة : تمام يامصطفى هنروح اسكندرية امتا
مصطفى : وقت ما تحبي يافري البيت جاهز وانا موضبه من قبل مانزل مصر
فريدة : اوك نمشي بكرة الصبح وحول ليا ورق الجامعة بتاعتي هناك ومش عاوزة جاسر يعرف حاجة يلا نروح نجهز الشنط
سلوى : فريدة انتي لسه تعبانة مينفعش تمشي بحالتك دي
فريدة : لا ياماما انا كدا هكون مرتاحة اكتر يلا
سلوى بتنهيدة : اللي تحبيه يابنتي
استأذن محمد الدكتور بخروج فريدة وخرجوا من المستشفي وروحو
وبدؤا في تجهيز حاجاتهم وفريدة دخلت اوضتها وفضلت تفكر ازاي هتسيبه وتبعد هي متقدرش تعيش لحظة من غيرة
بالرغم من انه اذا”ها اوي بس هيا لسه بتحبه لسه قلبها متعلق بيه
بس دا اها”نها كتير وهي متقدرش تعيش معاه متقدرش تسامحه وتنسى كلامه وأفعاله اللي متتغفرش فضلت تفكر لحد ما تعبت ونامت وهي بتعيط
______في بيت جاسر _______

 

 

زينب بتضر”ب جاسر بالقلم وهو واقف مصدوم
زينب : يمكن كان المفروض اني اعمل كدا من زمان انت ازاي تسمح لنفسك تعمل كدا ياجاسر
انت مديت ايدك عليها …. دي فريدة يا جاسر فريدة اللي كنت بتعشقها اللي كنت بتدعي ربنا في كل فرض انها تكون من نصيبك وحلالك ويوم مايحصل دا
تبد”لها وتضر”بها بالشكل دا انت كسر”ت ثقتي فيك ياجاسر مش من الرجولة انك تمد ايدك على مراتك
جاسر بدموع : غصب عني ياأمي والله الغيرة عمتني سامحيني ياأمي انا حقيقي ندمان
زينب : مش قبل مافريدة تسامحك ياجاسر…
وسابته ودخلت اوضتها
وجاسر طلع شقته ودخل اوضة فريدة وطلع ألبوم الصور بتاع فرحهم وفضل يتفرج على الصور قد ايه هيا كانت فرحانة وسعادتها على وشها
معقول غيرتي عمتني للدرجادي محستش بفرحها وقلبها اللي بيصرخ ويقول بحبك
ودموعه كانت نازلة ع خده بشدة قام وتوضا وصلي ودعا ربنا في السجود ويبكي
يارب انا عارف اني غلطت في حقها اوي انا مش طالب غير انها تسامحني يارب متحرمنيش من اني اشوفها قدامي يارب متخليهاش تكر”هني انا مستحملش كر”هها ليا انا دعيت كتير انها تكون من نصيبي ويوم ما ده يحصل اضيعها بغبائي يارب رجعهالي وانا هعوضها عن كل حاجة
خلص صلاته شاف امه واقفة وكانت سامعاه
زينب ببكاء : للدرجاتي بتحبها ياجاسر
جاسر بانهيار وعياط : واكتر ياأمي هيا حياتي كلها لو راحت مني انا همو”ت
زينب : خليها تسامحك ياجاسر حاول معاها يابني متسيبهاش غير لما ترجعها وتخليها تحبك تاني
جاسر نام على رجل امه وفضل يبكي : تعبان تعبان اوي ياأمي مش هقدر اعيش من غيرها هي روحى لو بعدت عني انا مش هعيش خليها تسامحني ياماما ارجوكي
زينب هداته لحد ما نام : هتسامحك ياجاسر هتسامحك يابني انا متاكدة
________تاني يوم الصبح_______

 

 

جاسر قام لبس وراح لفريدة ع المستشفي ملقهاش في اوضتها سأل الممرضة
جاسر بقلق : المريضة اللي كانت في الاوضة دي فين !؟
الممرضة : مشيت وسابت المستشفى من امبارح يافندم
جاسر بصدمة وخوف : ايييه مشيت…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!