Uncategorized

رواية رهف الفصل السابع عشر 17 بقلم أميرة محمد

   رواية رهف الفصل السابع عشر 17 بقلم أميرة محمد

  رواية رهف الفصل السابع عشر 17 بقلم أميرة محمد

  رواية رهف الفصل السابع عشر 17 بقلم أميرة محمد

عمر بحزن : ليلي رجعت ي رهف
رهف  بلهفه : بجد ي عمر 
عمر : ايوة بس حالتها متطمنش خالص 
رهف بخوف : ق…قصدك ايه ؟
عمر بتنهيده : قصدي ان ليلي بقي يجيلها حالة هيستيريه 
رهف بصدمه : يعني ايه ؟؟؟؟؟
عمر بضيق : يعني هتتصرف تصرفات غريبه ي رهف ولازم تكوني علي علم بيها 
رهف بزعيق : انت السبب ف كل اللي حصلها ده 
عمر بهدؤء : رهف مش وقته الكلام ده يلا هاتي عمرو وتعالي يمكن ده يحسن من نفسيتها ، وانا هسيبكم مع بعض عشان تاخدو راحتكم 
رهف بحزن : ماشي
عمر قفل مع رهف وبص علي ليلي واتنهد بحزن 
 رهف بصوت عالي : عمرررررررررررو
عمرو قام من النوم مفزوع وطلع من اوضته جري عليها : مالك ي رهف في ايه ؟
رهحف بدموع وفرحه : ليلي رجعت ي عمرو ليلي رجعت
عمرو بصدمه : بجد طب هيه فين دلوقتي ؟
رهف : ف بيتها ياتري هتسامحنا ي عمرو
عمرو بحزن : مش عارف ي رهف بس هنحاول
رهف : طب يلا نروحلها 
عمرو : ادخلي البسي علي م اغير هدومي انا كمان 
رهف : حاضر 
غيرو لبسهم وظبطو حالهم وراحو ليلي بس متوترين جامد بقلمي اميرة محمد محمود حميد
_________________________________________
رهف وعمرو دخلو ل ليلي واللي كانت نايمه ، وعمر سابهم وخرج  رهف مشيت عندها وحطت ايديها علي وشها وليلي فاقت علي طول وبعدت عنها
ليلي بنوم : امممممم صباح الخير
رهف بفرحه : صباح النور ي ليلو
ليلي راحت غسلت وشها ورجعتلهم : جايين ليه ؟
عمرو بحزن : عشانك 
ليلي بدموع : عشاني انا …؟
ليه هوة انتو تعرفوني 
رهف بدموع : ليلي احنا اخواتك
ليلي بجنون : اخواتي ؟
بس انا معنديش اخوات انا مليش حد هوة عمر راح فين 
وبقت تدور عليه هنا وهنا وف كل حته : عمر …عمر انت فين 
عمرو بهدوء : عمر خرج ي ليلي وراجع تاني 
ليلي بغضب  : انتو جايين هنا ليه عايزني مني ايه انا بكرهكم 
رهف بعياط : ليلي انا اسفه 
ليلي بجنون : لا متعيطيش انا مش بحب حد يعيط 
عمرو بدموع : وحشتيني ي ليلي 
ليلي : هوة انتو زعلانين ليه مش انا مشيت وريحتكم مني 
راحت عند رهف واتكلمت بهيستريه : والله انا مش كنت هرجع بس عمر هوة اللي جابني ، روحو من هنا متجوش هنا تاني عشان انا وحشه ومحدش بيحبني 
عمرو حضنها : لا احنا بنحبك ، انتي اختي ليلو اللي مقدرش اعيش من غيرها 
ليلي طلعت من حضنه وضربته قلم : بقول مش عايزاكم انتو ايه مش بتفهمو يلا اطلعو برا 
رهف بزعيق : من ايمته وانتي قلبك اسود كده ليه ليلي ليه نسيتي كل حاجه حلوه بينا لييييه
ليلي بغضب : انتو اللي نسيتو لما فكرتوني باللي حاولت انساه تعرفو انا كنت فين …كنت ف مستشفي الامراض العقليه 
عمرو بدموع : ليه ي ليلي ليه عملتي كده 
ليلي بدموع : عشان هوة ده المكان اللي هيحميني من شر العالم بقلمي اميرة محمد محمود حميد
وبعدين ليلي راحت عندهم وزقتهم برا الشقه وطردتهم وقفلت الباب وفضلت تعيط لحد م م اغمي عليها 
__________________________________________
عمر ببرود : عايز ايه ي باسل 
باسل بحزن : عايز نرجع زي زمان ي صحبي 
عمر بسخريه : صحبك ؟
صحبك اللي شكيت فيه ومصدقتوش ، صحبك اللي خذلته وقت احتياجه ليك ، صحبك اللي كسرته ، بإي حق ي باسل عايز صداقتنا ترجع بالسهوله 
باسل بحزن : انا مشكتش فيك ي باسل بس بس ملك 
عمر : عادي حصل خير 
باسل : انا طلقت ملك عشان بتخوني 
عمر صدمه : طلقتها؟؟؟؟
باسل بغضب : ايوه انا غبي عشان فضلت مخدوع في واحده زباله زيها 
عمر حط ايده علي كتفه : بس هيه متستاهلكش ي باسل 
باسل بشرود : بابا طردني من الشركه ومنع عندي كل الممتلكات 
عمر بصدمه وزهول : معقول عمي يعمل كده طب ليه ؟
باسل بحزن : قررت اخد شقه ليا انا وحمزة ورهف نعيش فيها لحد م اظبت اموري 
عمر بدون مقدمات : انت بتحب رهف ي باسل 
باسل بصدق : ايوة بحبها بس هيه مبتحبنيش 
عمر : متسبهاش ي باسل اوعي تخسرها دي بنت كويسه اوي وان شاء الله هتحبك وانا واثق من كده
باسل بتنهيده : عمري م هسيبها 
عمر : ملك فين ؟
باسل بغضب : حبستها هيه والحيوان اللي ماشيه معاه وحياة امي ل اربيهم 
عمر : اهدي ي صحبي 
باسل حضنه : انا خسرت كل حاجه مش عايز اخسرك انت كمان 
عمر بادله الحضن : بس ياض متبقاش نحنوح كده 
باسل بقرف : نحنوح؟
عمر بضحك : والله وحشتني 
وحضنو مع بعض وهزرو بس كل واحدشايل جواه حزن كبير 
____________________________________________
خالد بسخرية : صحيح ي ملك هوة حمزة ابنك انتي وباسل 
ملك بغضب : انت اتجننت ولا ايه ؟
خالد ببرود.: اصلي شايفك مش مهتمه بيه ولا ملهوفه عليه زي اي ام 
ملك بغضب : عشان انا بكرة هوة وابوة صحيح ابني بس عمري م حبيته 
خالد بضحكة سخرية : انتي ام انتي ؟
ملك بحقد : انا اتجوزت باسل عشان فلوسه مش عشان اخلف منه بس لحظة ضعف مني لما نسيت اخد احتياطاتي بوظت كل حاجه ، بس انا وهوة والزمن طويل وهدفعه التمن علي اللي ببعمله فيا ده 
خالد ببرود : وعلي كده بقي كنتي فكراني هتجوزك وانتي ف حضني ليل نهار 
ملك بضحك هستيري : دا انت كمان طلعت غبي وانا كنت بمشي شغلي بيك ي حلو
خالد بغضب : ي زباله ي حقيرة 
ملك بصوت عالي : اخررررررس كله كان بإرادتك 
باسل دخل عليهم وهوة بيسقف : برافو ادائكم كان كويس مش بطال 
ملك وخالد بصدمه : باسل ؟؟؟؟
باسل بغضب : ايوة باسل قدركم 
وطلع التليفون اللي مسجل فيه كل اللي قالوة : التسجيل دا هيوديكو ور الشمس 
ونادي علي الحرس : مش عايز اعرفلو ملامح يلاااااا
رجالة باسل فكو خالد وبدءؤ عليه بالضرب وكل م يقوم يضربوه ، وملك خايفه وهتموت من الرعب باسل خدها من الاوضه ودخلها اوضه تانيه ومسكها من شعرها وفضل يضرب فيها ب الاقلام بقلمي اميره محمد محمود
ملك بتعب من كتر الضرب : هيه دي الرجوله بتضرب مرااا مش عارفه تدافع عن نفسها 
باسل بسخريه : هوة انتي حاسبه نفسك من النسوان ؟
ملك بعياط : مش عملت اللي انت عايزو سيبني بقي 
باسل بغضب : مش هتخرجي من هنا هتموتي ف المكان دا ومش هتشوفي الشارع تاني 
ملك لمحت المسدس ف جيبه قربت منه كانها بتترجاه وراحت ساحبه المسدس وضربته طلقتين واحده ف دراعه واحده ف رجله عشان يفقد الحركه وقع الارض من ألمه ، وطلعت عند خالد وهددت الحرس وسندت خالد وخدته وخرجو
يتبع …. 
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى