Uncategorized

رواية عاشق المحامية الحلقة السابعة عشر 17 بقلم منه وائل

رواية عاشق المحامية الحلقة السابعة عشر 17 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة السابعة عشر 17 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة السابعة عشر 17 بقلم منه وائل 

ياسر:اما اطلع اصحيها عشان نجري زي كل يوم 

يارا يلا يا يارا قومي عشان نجري يارا 

يارا:عااااااااااااااااااااا 

ياسر:يارا ،ياار اي ده اي الدم ده انتي عورتي نفسك 

يارا:هئ هئ هئ هئ هئ 

ياسر:بس بس اهدي ماتخافيش انا جنبك في  حد يعمل كده في نفسه ليه كسرتي الازاز ووقفتي عليه 

يارا:عشان عشان عايزه اموت مقدرتش كنت هموت نفسي وماقدرتش 

ياسر:انتي مجنونه تموتي نفسك اي بس هبل يلا تعالي هاتي رجلك 

يارا:ليه 

ياسر :عشان انضفلك الجرح ، يارا بصي انا عمري ما هاءذيكي واللي حصل امبارح ده مكتش قصدي انا بس كنت بخوفك انا اسف مش هتكرر تاني بس لازم تكوني فاهمه اني عمري ماهاءذي اللي بحبها ابدا حتي لو هي مش ليا هاتي رجلك يلا 

يارا:اهي

ياسر:براحه اهو بصي هي هتوجعك الحته دي معلش استحملي

يارا:ااااااه اااااه 

ياسر:بس بس خلاص معلش كده مش هنعرف نجري النهارده 

يارا:ليه 

ياسر :ليه اي بس ده انتي رجلك بقت كبده شرايح 

يارا:هههههههههه 

ياسر:ههههه ايوه كده اضحكي 

يلا ريحي علي السرير علي الفطار اما يجهز ونفطر سوا ماشي 

يارا :ماشي 

              بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

             في المستشفي 

ادم :هو انا ممكن ادخلها يا دكتور 

الدكتور :اه طبعا ممكن هي بقت كويسه 

ادم:شكرا يا دكتور 

دب دب ، ممكن ادخل 

نور:اتفضل 

ادم:حمدالله علي السلامه 

نور:الله يسلمك 

ادم :تعرفي ان دمي بيجري في جسمك دلوقتي 

نور:اي ازاي 

ادم:هههههه اي اتخضيتي ليه كده ،اه دمي بيجري في جسمك انا اتبرعتلك بالدم 

نور:متشكره جدا 

ادم :بتشكرني ليه بس ده واجب عليا يعني انتي ساعدتني في قضيه صعبه زي دي وانا ضامن يوم الحد انك هتكسبيها 

نور:ههههه علي فكره الموضوع سهل خالص يعني بلاش تكبر الموضوع انا معملتش حاجه ده بقضيتك دي ساعدتني اني اوصل لحقي وحق اخواتي 

ادم:طب هما قبضوا علي اسلام 

اصله وانا بضربه هرب 

نور:لا ماتقلقش قبضوا عليه 

هو معتصم عامل اي 

ادم :معتصم كويس الحمدلله هروح اعدي عليه دلوقتي بس كنت بطمن عليكي 

نور:شكرا جدا 

ادم :العفو علي اي بس حمدالله علي سلامتك مره تانيه 

نور:الله يسلمك 

………………في غرفه معتصم 

معتصم:وروحت عامل زي بتوع المسلسلات الدراميه وقولت اي حاسب يااا اداااام 

ادم بقا مصدر الطرشه وانا قومت عامل فيها صاحب صاحبه  واخدت انا الرصاصه ووقعت زي الكتكوت المبلول 

ريم:هههههههههههههههه مش قادره كفايا هموت هههههه 

معتصم:ياشيخه حاجه هم ههههههههههه ، بس تعرفي ان ضحكتك حلوه اوي 

ريم:ها امم انا هقوم اطمن علي نور 

معتصم:اه صح وابقي طمنيني عليها 

ريم:حاضر 

………………

ياسين:خير يا بنتي 

ايه:بص ياعمو انا عرفت الخطه اللي حضرتك عاملها انت واونكل محسن عشان توقعوا نور وادم في حب بعض 

ياسين:وانتي عرفتي منين يا اروبه انتي 

ايه :سمعت معتصم وهو بيكلم حضرتك في التليفون وبتتكلموا عن الخطه 

ياسين :اممم تمم 

ايه:انا بقا عايزه معتصم وريم يكونوا مع بعض 

ياسين:واشمعنا ريم 

ايه:عشان مفيش بنت زيها هي كمان اتظلمت في حياتها زي اخويا زائد اني انا اعرف اهلها كلهم دي تربيه اونكل محسن 

ياسين : بصي مش قادر اقولك ان معتصم مش محتاج اصلا معتصم مش معقد زي ادم ابني ادم من ساعه اللي حصله وهو كاره كل الستات حتي امه بلاحظه انه بيعاملها بحدود شوفتي وصل بيه الحال لايه ده لو له اخت بنت ده كان وراها الويل لكن معتصم مفيش حاجه اثرت فيه لسه بيحب البنات وعاملهم قيمه وملاحظ انه وقع وبيحب يتكلم مع ريم 

ايه:يعني انت شايف كده ياعمو 

ياسين:شايف اكتر من كده كمان 

ايه:ماشي ياعمو 

ياسين :يلا نطمن علي نور 

ايه:يلا 

…………في غرفه نور 

امينه:حمدالله علي سلامتك يابنتي كده تتعبي قلب امك عليكي 

نور:ماتقلقيش عليا ابدا انتي عارفه كويس نور بنتك عمرها ماتقع ابدا وانها قويه وقادره تتصرف 

امينه:قلبي كان واكلني عليكي اوي 

نور:ماتقلقيش لسه مش هموت دلوقتي انا عمري طويل يا ست انتي ههههههه 

امينه:يطول في عمرك يابنتي ويجعل يومي قبل يومك انتي واخواتك 

نور:بعد الشر عليكي ياست الكل 

محسن: الف حمدالله علي سلامتك ياقلب بابا 

نور:الله يسلمك يابابا 

ياسين:السلام عليكم اذيك يابنتي دلوقتي 

نور:الحمدلله يا اونكل 

محسن:انتي عارفه مين ده 

نور:ده بابا ادم مش كده 

محسن:واي كمان 

نور:يعني اي مش فاهمه 

محسن :فاكره الصوره اللي ورتهالك بتاعتي انا وبابا وصاحبنا عمو ياسين 

نور:اه ، اي لا مش معقول بجد هو 

ياسين:اه يا حبيبتي هو 

نور:انا كنت نفسي اقابل حضرتك من زمان اوي بابا كان بيحبك جدا كان ديما يقول عليك التؤم بتاعي دورت عليك كتير عشان اديك الجواب اللي بابا ادهولي قبل مايموت انا مافتحتهوش من ساعتها 

ياسين:جواب اي يابنتي 

نور :الجواب اللي بابا ادهولي بيقولي فيه امانه لحضرتك وفضلت ادور عليك كتير عشان ادهولك بص اول ما نخرج من هنا انا هوري لحضرتك 

ياسين:ماشي يابنتي 

ايه:حمدالله علي سلامتك 

نور:انتي بقا ايه صاحبت ريم 

ايه:واختك معتصم 

نور:اي ده بجد 

ريم:ماهي دي اللي كنت راكبه معاها في العربيه هي واخوها يانور 

نور:اي ده معقول انا لو كنت اعرف ان معتصم هو اللي كان سايق مكنتش قلقت عليها 

ايه:ههههه يلا بقا ماانتي ماكنتش تعرفي 

…………..في غرفه معتصم

ادم:اي ياعم خضتني عليك انا قولت خلاص سلام ياصاحبي 

معتصم:هههههههه ياسلام منا اخدت الرصاصه بدالك يااخويا كان ممكن تيجي في القلب 

ادم:ياعم بعد الشر عليك هو انت عارف اني معرفش اعيش من غيرك انا كنت حاسس اني روحي بتطلع 

معتصم:عارف انا ساعتها حسيت اني هموت وانا مبسوط اوي كنت خايف تيجي فيك اوي 

ادم:انت احسن صاحب في الدنيا صاحب اي انت اعظم اخ في الدنيا 

معتصم:خلاص ياعم امينه رزق انت 

ادم:هههههههههههه اه ياحيوان طب تعالي بقا 

معتصم :اااااه هههههه لا ونبي خلاص خلاص 

ادم :ههههههههههه عيل بنص لسان 

معتصم:منك نتعلم يا معلم هههههههههه 

ادم :هههههههههههههههه 

.          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

            في منزل ادم 

ياسر:يلا يا يورو عشان تاكلي 

يارا:يورو هههههههه اي الدلع ده 

ياسر:ههههه اي مش عجبك 

يارا:لا بس اول مره اسمعه 

ياسر:ومش هتسمعي غير مني انا 

دب دب دب دب 

ياسر:دي تلاقيها ماما 

يارا:طب انت قفلت الباب ليه كده تفهم غلط 

ياسر:لا ماتخفيش يافالحه منا لوعايز اعمل فيكي حاجه اكيد مش هعملها في بيتنا 

ياعم انا نفسي فهمت غلط ????????????????????

دب دب دب دب 

اماني:هو في اي جوا انتوا مش بتفتحوا ليه 

ياسر:احيه شكلها فهمت غلط 

يارا:هههههههه 

ياسر:ايوا يا ماما 

اماني:انتوا قافلين الباب ليه 

ياسر:والله اتقفل وانا داخل 

اماني:طب ليه مش بتفطروا تحت 

ياسر:اصل يارا رجلها اتعورت ومش قادره تنزل 

اماني:ليه يا حبيبتي من اي 

يارا:ازازه دخلت في رجلي 

اماني:الف سلامه عليكي ياروحي ، تعالي عايزاك 

ياسر:حاضر ، خير يا ماما 

اماني:انا عارفه انك جوا مش بتعمل حاجه بس مينفعش تدخل اوضتها وهي لوحدها وتقفل الباب عليكم كده هيبقا منظركم وحش قدام الخدم فاانتوا لو خلاص وقعتوا انجزوا ونجوزكم ونخلص 

ياسر:بصي انتي عارفه ان من ناحيتي انا عاوزها لكن هي انا لسه بحاول اعودها عليا وهي بقت معايا احسن شويه 

اماني:تمم بس بقولك لتاني مره حاسب علي تصرفاتك 

ياسر:حاضر ياامي انا اسف 

اماني:تمم يلا روح افطر معاها ماتسبهاش لوحدها وافتح الباب مش تقفله 

ياسر:حاضر ياامي 

.         بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

 .          في المستشفي 

نور:يا ماما روحي بقا انتوا سايبين تاليا لوحدها في البيت 

امينه :لا مش لوحدها ام حسن جنبها ولو احتاجت حاجه هتشوفها وكريم بيشقر عليها 

نور:طب انتوا مش جبتوها معاكم ليه 

امينه :هي لسه تعبانه مش قادره تتحرك 

نور:طيب خالي تروح 

امينه:مينفعش اومال مين اللي هيجبلينا الحاجه اللي احنا بنعوزها 

نور:بس انا قلقانه يا ماما 

ريم:ماتقلقش هي هتكون كويسه 

نور:ربنا يستر 

.         بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

            في منزل نور 

تاليا:هههههههه الفيلم ده مسخره 

دب 

تاليا :اي الصوت ده ،مين 

دب 

تاليا:مين انت مين 

مازن:انا ياروحي 

تاليا:مازن عااااااااااااااااااااا 

مازن:شششش مش عايز نفس ياقلبي كل حاجه بهدوء ماتخفيش انا حنين خالص 

تاليا:انت دخلت هنا ازاي وعايز اي 

مازن:عايزك انتي ياقلبي

تاليا:مازن اطلع برا بدل مااصوت والم عليك الناس 

مازن:صوتي ياروحي بس وانتي في حضني 

تاليا:لا لا سبني بقولك عااااااا اهو 

مازن:اااااااه ااااااه 

تاليا:يانهار اسود يانهار اسود ده مات 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت زينة للكاتبة ميسون عبدالمجيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!