Uncategorized

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة السابعة 7 بقلم لانا عبدالمجيد

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة السابعة 7 بقلم لانا عبدالمجيد 

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة السابعة 7 بقلم لانا عبدالمجيد 

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة السابعة 7 بقلم لانا عبدالمجيد 

اسر وقف فجاة ومسك ايد سمير وقال انا الملك اسر ملك من ملوك منقذي الارواح اتخلي عن اربع قوي من قواي الي اخي سمير وفجاة بدات الوان وصواعق تظهر وتخرج من اسر الي سمير وبدا الاتنين في الارتفاع الي اعلي ثم سقطوا.. 

وفي نفس الوقت كان شخص دخل القاعة والشخص ده هو….

لانا شافت اسر مرمي علي الارض هو وسمير : اااااااااسسسسسسسسرررررر.. قوم ي اسر وقعدت تعيط لأنها فكرت انه مات

اسر : صرعتيني..

لانا بصدمة : انت.. انت عااايش

اسر : لا ميت

لانا : بس.. ومكملتش بسبب ان سمير صحي ومسك اسر من هدومه وقال : ليه عملت كده.. ليه اتخليت عن قوتك ليا لييييه

اسر : عشان انت الملك المنتظر ي سمير.. فاكر ي سمير لما كنا صغيرين وعدتك انك هتبق الملك لانك كان نفسك كده صح

_________———__________

                                                                    :Flash Back

لما اسر وسمير كانوا بيلعبوا

سمير بتمثيل الملك : انت ايها السارق بامر مني انا الملك الاكبر سمير سوف اخذك في حضني لاني احبك ولانك سرقت قلبي

اسر وهو يضحك : امر مولاي الملك

وقعدوا يلعبوا ويجروا ورا بعض ويضحكوا ولما تعبوا ناموا ع العشب

اسر : سمير.. انت نفسك تبق ايه لما تكبر

سمير : ابق الملك الاكبر للملكة عشان احكمها واعد فيها واشيل الطبقات ونبق كلنا واحد واحمي الناس الضعفاء 

اسر : وانا اوعدك ي سمير انك لما تكبر هتبق الملك الاكبر

سمير : بجد ي اسر

اسر : ايوة

سمير اخدوا بالحضن وقال : انت احسن اخ ف الكون كله انا بحبك اوي يا اسر

اسر : وانا كمان بحبك اوي اوي يا قلب اسر

__——____——-___بعد مرور 10 سنوات

الملك الاكبر : لازم يتشال من هنا لازم يتطرد.. ده م مكانه.. ده ابن بشرية

اسر : م هيخرج من هنا…. م هيطلع

الملك : يبق هيموت ي اسر

اسر : ابق فكر تلمسه كده وانت عارف اني هقتلك بعدها علطول

الملك : يبق تنفذ ويتطرد 

اسر خرج من القاعة وهو متعصب وراح لسمير وقال : سمير انت لازم تمشي من هنا بسرعة.. هيقتلوك ي سمير.. اهرب ي سمير

سمير : احميني منهم ي اسر. م انت بتحبني

اسر : غصب عني.. ممكن يقتلوك وانا م موجود. اهرب ي سمير واوعدك اني هرجعك ملك.. روح ي سمير.. اهرب. 

سمير بعياط : الوداع ي اسر 

اسر بعد ان رحل اخاه : اااااااااااااااه. ليييييييييييييهههه… وظل يبكي.. 

__________———–________ نرحع للواقع بق

اسر : وانا وفيت بوعدي ي سمير.. وفيت بوعدي ي اخويا. 

سمير وهو يحتضنه : انت احسن اخ في الكون كله وانا بحبك اوي ي اسر

اسر : وانا كمان بحبك اوي اوي يا قلب اخوك

_—- سمعوا صوت عياط بيبصوا لقوا لانا بتعيط 

اسر : مالك بتعيطي ليه؟!!!! 

لانا بعياط : قلبي رهيف لا يتحمل هذا المشهد يخويا والله

الكل ف القاعة ضحكوا….. 

_-_______

لانا واسر رجعوا للارض.. بس لانا استغربت ان لسه كل حاجة زي ما هي والوقت معداش منه غير ساعة واحدة بس.. 

اسر بصلها وفهم وقال : ال 24 ساعة عندنا بتعادل ساعة عندكم ي بشر 

لانا : وااااو 

________———________

لانا رجعت بيتها ولقت المفجاة… 

لانا : انت بتعمل ايه هنااااا ؟؟!!! 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية عشق من الماضي للكاتبة إيمان شلبي.

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى