Uncategorized

رواية أقتحمت قلبي حورية الفصل السابع عشر 17 بقلم هاجر أحمد

                                     رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل السابع عشر 17 بقلم هاجر أحمد 

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل السابع عشر 17 بقلم هاجر أحمد

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل السابع عشر 17 بقلم هاجر أحمد 

معاذ بقلق: حور فين اختي مالها
رعد: اهدا يا معاذ متقلقش هي كويسه الدكتوره طمنتني عليها
سندس: الدكتوره قالت ايه
رعد: حمي جامده ازاي تسيبوها تنزل من البيت كده
سندس: ماما وانا حاولنا نمنعها لكن هي عنيده ومحدش قدر عليها وهي كانت خايفه عشان الاجتماع
رعد بعصبيه وتسرع: ميولع الاجتماع والشركه والدنيا بحالها المهم صحتها وتكون كويسه
معاذ بص ل رعد بصت استغراب وليل اخد باله وحاول يهدي الموقف
ليل: صلو علي النبي يجماعه البونيه كويسه
سندس ضحكت: بونيه هههههه
رعد بغيظ: ليل مش ناقص استظراف دلوقت
معاذ بستغراب: ليل انا سمعت الاسم ده قبل كده
ليل: يا باشا ان سيرتي مسمعه فى كل مكان
رعد بسخريه: اشهر من النار علي العلم
ليل بمرح: حاسك بتتريق سيكا يا ابن السيوفي
رعد: حاشه لله انا اقدر
ليل: عموما انا الرائد ليل الهوري
معاذ: مش قولتلك سمعت الاسم ده قبل كده ليل باشا الهوارى اشهر ظابط في مكافحه المخدرات
ليل: انت تعرفني منين
معاذ:
انا النقيب معاذ محمود يا فندم لسه منقول جديد مكتب مكافحه المخدرات ومن
يوم موصلت وانا بسمع اسم ليل الهوارى اللي اسمه بيرج حطان الجهاز
ليل بغرور: سامع يا ابن السيوفي
رعد بسخريه: سامع ياخويا وانت يا عم معاذ متنفخهوش علينا لحسن يفرقع
معاذ ضحك: ههههه حاضر يا باشا
سندس: هي حور فين عوزه اشوفها واطمن عليها
رعد: في الاوضه دي ادخلي بس هتلقيها نايمه الدكتوره قالت هتفوق كمان شويه
سندس: حاضر
بعد شويه وصل جاسر
رعد: ايه اللي جابك مش وراك شغل
جاسر: بالراحه يا عم جرينديزر خلصت شغل وجيت اطمن علي حور
معاذ: واضح ان حور قدرت تحبب فيها كل اللي في الشركه
رعد ابتسم: اختك جوهره واي حد يتعامل معاها يحبها
حاسر بمرح: احم حور دي مش بس موظفه عندنا في الشركه دي tha halk بتعنا
معاذ بستغراب: هالك وحور متركبش
رعد: متستغربش اختك ضربت موظف بالقلم فى نص الشركه عشان حاول يضايقها
معاذ بصدمه: حور انت متاكد
رعد: اه والله مالك مصدوم ليه
معاذ: اصل حور جبانه جدا بتخاف من الضلمه وبتخاف تعدي الطريق لوحدها يعني تقدر تقول اكبر جبانه علي الكوره الارضيه
جاسر: مش مصدق لا
معاذ: لا بجد والله دي حقيقه حور ضعيفه وجبانه جدا
رعد بفخر: بس بتعرف تظهر قوتها فى الاوقات الصح
معاذ: عندك حق
ليل: طب اخلع انا عشان اللواء ثروت هيعلقني
معاذ: انا استاذنت ساعه وجيت جري ولازم امشي بس اطمن علي حور
ليل: طب اطمن عليها ويلا نروح سواه
رعد: ادخلها
معاذ: حاضر
معاذ دخل عند حور لقاها نايمه وسندس قاعده جمبها
معاذ: مفقتش لسه
سندس: لا وعامله تهلوس وتقول كلام مش مفهوم
معاذ: من السخونيه
حور وهي نايمه: رعد…. الاجتماع… الصفقه….طلعت..بح…به…حور…بت….حب…..رررررعد
سندس في سرها: ينهار اسود ومنيل عليكي
معاذ: ايه هي بتقول ايه مش فاهم
سندس: هااا لا مبتقولش دي هلوسه بس
معاذ: ماشي خالي بالك منها ومن نفسك
سندس: هنقول لماما وبابا ايه
معاذ: لو كلموكي قولى انك اتفقتي معايا انتي وحور بعد منخلص نخرج نتفسح شويه ونتمشي علي بال بليل تكون فاقت ونرجع بيها البيت
سندس: حاضر
معاذ: انا همشي وارجع لما اخلص شغل تكون فاقت لو حصل حاجه كلميني
سندس: حاضر متقلقش
معاذ: سلام
سندس: سلام
خرج معاذ ومشي هو وليل وفضل رعد وجاسر
جاسر: هتفضل هنا
رعد: اه مش همشي غير لما تفوق وتبقا كويسه
جاسر: الدكتوره طمنتنا
رعد: مش همشي غير لما تخرج من هنا
جاسر: بتحبها اوي كده
رعد بتنهيده: هو باين عليا اوي كده
جاسر:
علي رائ ياسين كلب الحراسه اللي علي باب الشركه اخد باله،الشركه كلها
بتتكلم علي اللي حصل النهارده ولهفتك وخوفك علي حور وانت شايلها وبتجري
بيها
رعد: مقدرتش ادارى خوفي عليها لما كانت نايمه بين ايدي
جاسر: الموضوع لو كبر هيتكلمو في سمعه حور ومعتقدش انك هتحب كده
رعد بعصبيه: خالي حد يجيب سيرتها بحاجه وحشه وانا امحيه من علي وش الدنيا
جاسر: مش حل اللي انت بتقولو
رعد: انت بتلمح ل ايه
جاسر: تقولها وتتجوزو
رعد: وانت مين قالك انى مش هعمل كده انا بس مستني الوقت المناسب
جاسر: وامتا الوقت المناسب
رعد: لما اتاكد انها بتبدلني نفس المشاعر
جاسر: اتمنا الوقت ده يجي بسرعه
رعد: يارب
خرجت سندس من الاوضه وقاعدت علي كرسي قريب من رعد
رعد: حور فاقت يا سندس
سندس: لا لسه وعامله تهلوس وهي نايمه
جاسر: متقلقيش ده بسبب السخونيه
سندس بدموع: عارفه يارتني مسبتها تنزل مكنش حصل كل ده
جاسر لما شاف دموع سندس حس بوجع فقلبي وسرح لبعيد لمشاعر محدش عارفها غيره بس بسرعه نفض الفكره من دماغه وحبس مشاعره وافكاره جواه
رعد: اهدي يا سندس هتبقا كويسه ودى اراده ربنا
سندس: ونعمه بالله هتبقا كويسه صح
رعد: اكيد هتبقا كويسه متقلقيش
وهما لسه بيتكلمو رن تلفون سندس
سندس بخضه: يا نهار اسود دي ماما
رعد: طب في ايه رودي
سندس: مهو احنا مش قيلين ل بابا وماما خايفين يحصل حاجه ليهم من الخوف
رعد: طب اهدي بس وكلميهم بالراحه
سندس: انا هقولهم زي ما معاذ قالي
رعد: ماشي اهدي شويه
سندس: الو،ايوه يا ماما
سميه: انتي فين يا سندس
سندس: انا رايحه ل حور الشركه
سميه: ليه اختك كويسه
سندس بتوتر: ايوه يا ماما كويسه انا رايحلها عشان اتفقنا ان معاذ هيجي يخدنا من الشركه ونخرج نتمشي شويه
سميه: طب هاتي اختك اكلمها
سندس: انا لسه موصلتش الشركه يا ماما رني علي تلفونها
سميه: برن عليها بيديني مقفول
سندس: تلقيها في الاجتماع وقفله
سميه: ماشي لما توصلي عندها كلميني وطمنيني عليكو
سندس: حاضر يا ماما سلام
سميه: سلام
محمود: ها يا سميه قالتلك ايه
سميه بشك: بتقول انهم اتفقو مع معاذ وهيخرجو سواه بس انا مش مطمنه
محمود: خير ان شاء الله طالما معاذ معاهم اطمني
سميه: ربنا يستر
في المستشفى
سندس: الحمدلله عدت علي خير
رعد: خير متقلقيش
سندس: يارب،انا هخرج اشترى حاجه من بره وارجع
رعد: حاجه ايه وجاسر يجيبها
سندس: لا هاروح انا هشترى شكولاته ل حور عشان بتحبها ولما تصحه هتفرح اوي بيها
رعد ابتسم: هتفرح بشكولاته فى حالتها دي
سندس: حور تفرح بشكولاته في اي وقت واي مكان
رعد: ماشي يا ستي روحي بس جاسر يروح معاكي
سندس: لا هاروح لوحدي
رعد: سندس بعد اذنك انا مش هامن تخرجي لوحدك وانتي متعرفيش حاجه هنا
سندس: بس
رعد: من غير بس اسمعي الكلام،جاسر روح معاها
جاسر: حاضر،اتفضلي
سندس: حاضر
مشيت
سندس وهي مضايقه انها هتبقا مع جاسر لوحدهم وهي بتحاول تتجنبه بس اتحطت
بقا وخلاص رعد استغل خروجهم ودخل ل حور الاوضه وقاعد جمبها وسرح فى ملامحها
وهي نايمه وشعرها اللي بيدوب ويتوه فيه
تعالو نعمل مشهد رومانسي كده
النور يبقا اهدي من كده ورعد سرحان في جمال حور وتشتغل اغنيه هاديه مثلا
اغنيه ل حماقي زي اغنيه ادي اللي في بالي
(حماقي،ادي اللي في بالي)
{آدى اللى فى بالى بالمللى
قمر ومن السما نزلى، دى بسم الله ماشاء الله، تشوفها تسمى وتصلى، عشان اوصفها مالهاش حل، كلام اغانيا كله اقل
دى خير فى حياتى جانى وهل، ومن حظى انه متشالى
عشان
اوصفها مالهاش حل، كلام اغانيا كله اقل، دى خير فى حياتى جانى وهل، ومن
حظى انه متشالى، بنسبة مية فى المية، حاجات اتغيرت فيا، دى حلم بعيد ياناس،
دى اكيد هدية ربنا ليا، بنسبة مية فى المية، حاجات اتغيرت فيا
دى حلم
بعيد ياناس، دى اكيد هدية ربنا ليا، عشان اوصفها مالهاش حل، كلام اغانيا
كله اقل، دى خير فى حياتى جانى وهل، ومن حظى انه متشالى، عشان اوصفها
مالهاش حل، كلام اغانيا كله اقل، دى خير فى حياتى جانى وهل، ومن حظى انه
متشالى، فى واحدة لما تقابلها، تسيب الدنيا وتجيلها، بغنى سنين لكل الناس،
ومن الليلة هغنيلها، عشان اوصفها مالهاش حل، كلام اغانيا كله اقل، دى خير
فى حياتى جانى وهل، ومن حظى انه متشالى، عشان اوصفها مالهاش حل، كلام
اغانيا كله اقل
دى خير فى حياتى جانى وهل، ومن حظى انه متشالى}
اللحظه الرومانسيه اتقطعت بصوت حور وهي بتهلوس
حور وهي نايمه: رعد
رعد بلهفه وفي سره: نعم يا روح قلب رعد
حور: بحبك
رعد بصدمه: بتقولي ايه يا حور
حور بنوم: معرفش امتا وازاي بس بحبك….ب.. ح…..ب….ك…يا رعد
رعد
كان في حاله غريبه فرحه وصدمه وكل حاجه معقول اللي قلبه اختارها هي كمان
اختارته وبتحبه،رعد اخد اهم قرار في حياته وقرر انه ينفاذه فى اقرب وقت
يتبع …

لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا

                                                           لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى