Uncategorized

رواية أنت طريقي الفصل السابع عشر 17 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل السابع عشر 17 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل السابع عشر 17 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل السابع عشر 17 بقلم ياسمينا

الشخص بص لي اركان بخبث وأركان صدم الشخص ده بأبتسامه
اركان : الله يبارك فيك
اركان مسك ايد امال وتحركو نحية الكوشه واساف بص لي اركان بخبث وفتكرو الي حصل من ساعتين
❤️فلاش باك ❤️
اركان راح اوضتو بعد ما خد كذا صوره لي امال واساف دخلو
اساف : جبتلك معلومات عن ندي توفيق
اركان بتركيز : قول
اساف : بص ياسيدي فعلا ندي اختك من آلام بس
اركان بضيق : ونجلاء سبتني كل ده ليه
اساف : الاجابه عند جدك بص يااركان مامتك من 20 سنه أطلقت من ابوك وبعد تلات شهور اتجوزت توفيق وخلفت ندي
اركان : الي عايز اعرفو هي ازاي لغيت دلوقتي عايشه
اساف بهدوء : مش هي لوحدها عايشه كمان ابوووك
اركان بصدمه : نعم
اساف : جدك يعرف كل حاجه
اركان بغضب : مال جدي بلموضوع
اساف بغموض : هتعرف لما تتكلم معه
اركان بغضب : كلكم بتخبو عليا حتي انت ياصحبي
اساف : كلو علشان مصلحتك مش اكتر من كدا
اركان بصلو بضيق وطلع من الاوضه وراح اوضة جدو لقه قاعد بيقرأ في كتاب
صادق : كنت عارف انك هتجي
اركان بص وراه لقه اساف وقال بسخرية : اكيد الجذمه ده الي قالك
صادق بهدوء : اقعد ياحبيبي وانا هحكيلك
اركان واساف قعدو
صادق : ابوك وامك فعلا عايشين
اركان بغضب : وسبوني كل ده لوحدي ليه
صادق : اسمع للاخر
اركان : تمام
صادق : من 20 سنه كان عندك 10 سنين وطبعا عارف ان ابوك اتجوز علي مامتك اتجوز وانت كان عندك 5 سنين بس امك عرفت بعديها ب 5 سنين قرارت تطلق وهو قالها هوصلك لي بيت أهلك بس وهما رايحين عملو حادثه وراحو مستشفي وكانت حاله مامتك وحشه أما باباك كان كويس وانا روحت مستشفي وبعدين
فلاش باك من 20 سنه❤️
صادق راح مستشفي لقه ابنو واقف قدام اوضة العمليات وجمبو ست وبنت صغيره تقريبا عندها 5 سنين
صادق بلهفه : حصل ايه
علي : معرفش يابابا عمالنا حادثه ونجلاء في اوضة ألعمليات
صادق بص لي ست الي واقفه وقال : مين دي
علي : دي سهام مراتي
صادق بغضب : انا معرفتش اربيك بتجوز علي ام ابنك ياحيوان
علي بهدوء : انا كمان عندي بنت واسمها
صادق : اخرس مش عايز اعرف انتي السبب فلي حصل لي نجلاء
علي بزعيق : ده شرع ربنا
صادق بغضب : اه وانت تعرف عن ربنا ايه كنت بتصلي مثلا ولا بتذكي رد عليا
سهام بضيق : ممكن تهده ياحج وتسلم علي بنت ابنك دا انا سمتها علي اسم ام علي
صادق بصلها بقرف وقال : تعرفي انك من احقر النساء الست الي تجوز واحد متجوز دي واحده ولا عندها اخلاق ولا دين ولا دم
علي بغضب : متكلمش علي مراتي كدا
صادق : اشبع بيها تعرف ياعلي انا هكتب كل املاكي لي نجلاء
سهام وعلي بصولو بغضب
علي : لا انت شكلك كبيرت وخرفت
صادق ضرب علي قلم علي وشو وقالو : والله حاااالا لكتبلها كل حاجه
صادق طلع تلفون وتصل بلمحامي بس علي خد منو تلفون وصادق حاول يخدو بس علي زقو ووقعو في الارض
علي بغضب : علي جثتي فاااهم
صادق بحزن : تعرف ان ربيتك كويس العيب مش فيا العيب فيك أنت تعرف نجلاء هي الي كسبت مخسرتش إذ كان انا ابوك وكرهتك
سهام : بلاش ونبي الكلام الفاضي ده كلها دقائق ويطلعو يقولو أنها ماتت ونخلص من امها
الدكتور طلع في لحظه دي وشاف صادق واقع في الارض جري عليه وقومو
توفيق : حضرتك كويس
صادق بحزن : اه يابني بس طمني نجلاء عامله ايه
توفيق : متخفش عليها هي بقت كويسه جدا هي كلها ساعه وتفوق
صادق بص لي سهام بسخرية وقال: ربنا يخليك يابني ويحفظك
توفيق : تسلم لو احتجت اي حاجه انا موجود
توفيق مشي وصادق خد التلفون من علي ورن علي المحامي وقال يجهز الاوراق كلها علي بكرا وبعد ساعه نجلاء فاقت ولقت صادق قاعد جمبها
نجلاء : ايه ده ايه الي حصل يابابا
صادق : مفيش يابنتي عملتو حادثه ودلوقتي بقتي كويسه
نجلاء بحزن : اه
صادق : اطلقي من علي يانحلاء
نجلاء : مانا هعمل كدا المهم عايزه اشوف اركان
صادق : لا مش دلوقتي نخلص كل الي انا عايزو الأول
نجلاء بستغراب : الي هو ايه يابابا
صادق : انا هكتبلك كل املاكي انتي واركان والمحامي جاي بكرا تمام وهتمضي علي الاوراق وقبل ما ترفضي ده حقك انتي لو اطلقتي منو ابني مش هيديكي اي حاجه وبسبب مراتو تانيه ده حقك 10 السنين الي انتي اتعذبتي معه حاولتي معه انو يكون انسان ويشيل المسؤوليه تعبتي نفسيا وجسديااا كمان اوعي تكوني مفكره اني معرفش انو بيضربك لا يابنتي انا عارف كل حاجه وعلشان انتي بنتي لازم اديكي حقك
نجلاء : والله مااعارفه اقولك ايه يابابا ده لو ابويا عايش مكنتش هيعملي كل ده
صادق بحزن : انا بحبك والله يانجلاء اكتر من ابني انتي الي بتشليني وقت مرضي ودايما جمبي
نجلاء : علشان انت فعلا ابويا مستحيل اسيبك لوحدك
صادق : علشان كدا اسمعي كلامي ووافقي
نجلاء بهدوء : ماشي يابابا انا موافقه
صادق ابتسملها بحزن وفعلا تاني يوم نجلاء استلمت كل املاك صادق وعلي مسكتش هددهم انو هياخد اركان ونجلاء اتعرفت علي توفيق وارتاحت معه اوي ورفعت قضيه خلع ع علي وكسبتها وجاه وقت خروجها من مستشفي
نجلاء كانت بتجهز نفسها علشان ترجع البيت وكان معاها صادق دخل عليهم علي
نجلاء بصتلو بضيق
صادق بضيق : عايز ايه
علي بخبث : مش انت حرمتني من فلوسك وابني
صادق : عايز ايه يعني
علي : هي كمان تتحرم من ابنها
صادق بسخرية : مجنون صح
علي : بص يابابا الورق الي في أيدي ده حضرتك مضيت عليه من غير ماتاخد بالك دي صفقة مخدرات وهي حضرتك بمأنها خدت كل فلوسك ف طبيعي هي كمان تدخل السجن معاك
صادق بغضب : القرف وصل بيكي لكدا
نجلاء : غريبه انك مطلبتش تاخد أملاك ابوك
علي بسخريه : الفلوس بتروح وتجي أما حرقت دمك علي ابنك دي مبتجيش كتير نفسي اشوفها الصراحه وانتي دمك محروق
نجلاء بغضب : مستحيل
علي : اممم خلاص صادق باشا هيتسجن وانتي معه ولولد لما يكبر هيستعر منككك ومنوو
نجلاء بزعيق : حرام عليك ده ابوك
صادق حس انو مش قادر يتنفس سند علي سرير ونجلاء جريت علي وسندوتو
علي بشر : تخيلي الراجل العجوز ده ممكن يستحمل السجن
نجلاء بدموع : بابا انت كويس
علي حب يضغط عليها اكتر : ها قولتي ايه الراجل هيموت
صادق بتعب : متوفقيش يابنتي
علي : مهي كدا كدا هتتحرمي من ابنك وهاخد ابنك وهربيه معا اختو ومرات أبوه
نجلاء بدأت تفكر حست انو مسبلهاش اي مفر ولازم تعمل الي قالها عليه اولا خايفه علي صادق ثانيا خايفه لابنها يعيش معا مرات اب ويتعقد
نجلاء بدموع : علشان ابني وبابا انا موافقه بس لازم تديني الورق ده وميكنش ليه نسخه تانيه
علي : لا عيب عليكي هو انا غبي الورق ده هيبقا معايا طول مانتي بعيده عن اركان هتبقي في امان
نجلاء بدموع : ماشي
صادق بصلها بحزن
وفعلا صادق قال لي اركان أن مامتو وباباه ماتو وعلي بعد عنهم بعد ماتأكد أن نجلاء بعدت عن اركان وتوفيق حاول كتير يقرب من نجلاء وطلب أيدها هي في الاول رفضت بس صادق أصر عليها وقالها لازم تعيش حياتها وبعدين اتجوزت وخلفت ندي وصادق كان دايما بيبعتلها صور اركان لما نجح في ثانويه ولما دخل الجامعه كانت بتراقبو من بعيد ولما ندي كبرت شويه نجلاء حبت تقولها كل حاجه ولما قالتلها الحقيقه كان سعتها اركان مشهور حاولت كتير توصلو وتقولو الحقيقه بس علي رجع تاني في حياتها وبقا يهددها لو قربت من أركان هيدمر مشوار اركان وهيقول عليها خاينه وأركان شغلو يدمر كلوو …..
انتهاء فلاش باك❤️
صادق : ده الي حصل
اركان فرح اوي أن مامتو ست عظيمه وخافت علي جدو حس أن كل غضبو منها راح بس زعل من ابوه لا مش ابو ده علي صادق الي معندوش قلب..
اركان : عايز اشوفها
صادق : بعد فرحك هكلمها وهخليها تجي
اركان : الي هيثبتلي أن كلامك صح هو وجود علي في فرحي
اساف : ازاي
اركان : مهي ندي قالتلي كل حاجه وهو اكيد عرف ف هيجي انهارده ويفضحني
صادق بصدمه : معقووووول
اساف : قولي صحيح ياجدو هي اخت اركان تانيه اسمها ايه
اركان : ايوا صحيح انا معرفش اسم تاتا لأنها مامتت قبل ماتولد
صادق جاي يتكلم قطعو دخول حنين
حنين : يلا ياجماعه اتجزو
اساف : طيب ماشي
حنين خرجت
اساف : أما نشوف علي ده هيجي ولالا
صادق : معقول يجي
اركان بغموض : ايوا ياجدو المهم يلا نقوم نجهز
اساف حس أن صحبو بيفكر في نفس الي بيفكر فيه
اركان ابتسمتلو : الي معرفناش نعملو في يامن هنعملو في علي
اساف بخبث : جاه وقت الشر يعني
اركان بخبث : بظبط
انتهاء فلاش باك❤️
بدأت الموسيقي تعله ومصورين يصورو وأركان قام ومسك ميك
اركان : امال
امال بحب : عيونها
اركان : الكاميرات تجي عليا يلا والكل يصور الحظه دي لحظه اعترافي انا بحب بنت مزرعه تعرفي ده اول اسم سمتهولك اول ماشوفتك بنت المزرعه شوفت حبك لي شغلك شوفت تضحيتك لي اهلك وقولت ايوا دي الي ينفع تبقا مراتي دي الي هتشلني لو وقعت دي مش بتحبني علشان شكلي يعني لو حصلي حاجه في وشي أو اتشوهت هتفضل جمبي وفي ضهري حبيت طفولتك وعصبيتك ولما حسيت انك بتروحي مني بجد كنت حاسس اني مش هقدر اعيش علشان انا مش بحبك وبس لا بعشقك وبحبك بجنوووون
امال عنيها دمعت والكل سقفلهم وأركان خد امال وبدأو يرقصو أما علي مكنش عارف ازاي يدخل ويلفت النظر ويدمر اركان وبعدين كتبو الكتاب وآمال بقت مدام امال اركان …
__________________________________________
❤️عند ضحي❤️
ضحي : فهمتو هتعملو ايه
شروق : ايوا
ضحي : بلا ابدأو
شرين بدأت تصرخ وتقول : اهااااا بطني بتوجعني يلي براااا حد يساعدني
فاجأه دخلو عليهم شخصين وقربو من شرين ضحي قدرت تفك أيدها ومن حسن حظها لقت في حديده في الارض وقامت بهدوء وضربت واحد بلحديده وبعديه التاني وبعدين فكت البنات وطلعو برا الأوضه وقبل ماتطلع من البيت دخلت المطبخ وجابت سكينه
شرين : ليه سكينه
ضحي بشر : علشان احرق قلب اساف علي صحبو
شروق : طب يلا بينا بقا
البنات طلعو من البيت بسرعه فضلو يدورو علي عربيه بس ملقوش
شروق بغضب : كلو بسببك انتي
ضحي بزعيق : انااا ليه عملتلك ايه انتي كنتي موافقه علي كل حاجه وبمزاجك
شروق بغضب : دي اخرت الي يسمع كلام ناس بيئه زايك ولا نعرف اصلك ولا فصلك حتي
ضحي بغضب : انا هوريكي
ضحي بدأت تضرب شروق وشرين كانت بتحاول تفك بنهم وبعدين ضحي زقت شروق جامد علي طريق وفاجأه عربيه جت وخبطت شروق ضحي وشرين بصو برعب علي شروق الي واقعه في الارض وسايحه في دمها ضحي بصت علي راجل الي راكب في العربيه قربت منو وقالت : يااما توصلنا يااما نبلغ عنك
شرين بدموع : ده وقتو شكلها ماتت
ضحي بغضب : اخرسيييي أحسلك ها قولت ايه
الشخص برعب : ماشي يلا
ضحي وشرين ركبو العربيه وتحركو وسابو شروق جثه في الارض بلا روح….
__________________________________________
عند نجلاء وصلت قدام القصر وندي جت وراها
نجلاء : كنت عارفه انك ورايا
ندي بأبسامه : يلا ياماما نشوف اركان وهو عريس
نجلاء بسعاده : بلا
ندي : بس ازاي
نجلاء : جدك صادق قاعد فوق في اوضتو هنطلعلو وهنشوف اركان من البلكونه
ندي بحماس : يلا
نجلاء وندي دخلو القصر من غير ماحد يشوفهم استغلو أن فيه ناس كتير ومحدش هياخد بالو طلعو علي اوضة صادق وخبطو وصادق فتحلهم واول ماشاف ندي حضنها لانو بيعتبرها حفيدو وبعدين حضن نجلاء
نجلاء بدموع : مفيش وقت يلا نشوفهم
ندي ونجلاء طلعو البلكونه بلهفه وشافو اركان وهو بيرقص معا امال نجلاء وندي عيطو دمهم كانت دموع الفرحه بس نجلاء انصدمت ب علي وهو بيقرب من أركان وكان ماسك الميك
نجلاء برعب : ده علي
صادق بهدوء : اهدي اركان هيعرف يتعامل معه
علي قرب من أركان وقال : احب ابارك لي ابني
اساف شد منو الميك بهدوء : حبيبي يابابا احب اعرفكم ياجماعه بي ابويا جاي يبارك لي ابنو لانو دايما بيعتبر اركان ابنو
علي بغضب : نعم ابو مين
اساف : مالك يابابا اهده معلش ياجماعه اصلو عند زهايمر وحالتو صعبه
علي بزعيق : انت بتقول ايه
اساف وهو بيشد علي بهدوء : تعال بس ياحج
اساف خد علي بعيد عن اركان وأركان ابتسم بهدوء وكمل رقص معا امال
ندي بضحك : اساف ده ذكي اوووي
صادق : اه ومتجوز
ندي بصتلو بصدمه : طب وانا مالي
صادق : مفيش بس بعرفك عليه
ندي ابتسمتلو
❤️عند اركان ❤️
امال : هو اساف أبوه عايش
اركان بضحك : سيبك انتي من اساف وأبو اساف وركزي معايا
امال بضيق : بصراحه عايزه اقلع الجذمه كعبها وجعلي رجلي
اركان ابتسملها وشاور لي اساف يجيب كرسي وفعلا جاب كرسي وقعد امال عليه
امال بضحك : مجنون
اركان : اي حاجه انتي تطلبيها هتتنفذ
اركان قعد في الارض ومسك رجل امال وقلعها الجذمه
امال بصدمه : اركان انت بتعمل ايه
اركان : مفيش بعملك بس علشان لما ارجع من شغل تلقعيني الجذمه
امال ضحكت جامد
اركان بضيق : متضحكيش الضحكه دي قدام حد فاهمه الناس كلها سمعتها
امال بضحك : هموت بجد
اركان قوم امال وبعدين قربها منو وبدأو يرقصو تاني
اركان : اوعدني شويه وعود
امال : اممم طيب يلا
اركان بخبث : اول حاجه لما اجي ابوسك اوعديني مش تشتمي لا تبوسيني
امال بضحك : ماشي مهو خلاص بقت جوزي
اركان بابتسامه : تمام اوعديني الشك ميبقاش بنا وثقه تبقا علطول موجوده بنا
امال : اوعدك
اركان : اوعديني انك متزعليش من معجبين والغيره متبقااش زايده
امال بضحك : ماشي ياسيدي
اركان : اساف وجدو اهم ناس في حياتي هيفضلو عايشين معنا
امال : طبعاااا هي دي فيها كلام اصلا
اركان بضحك : ماشي ياستي مانتي بقتي صحبت اساف
امال بضحك : ده العشق يابني
اركان بضيق : نعم
امال بخبث : بحبك
اركان : بتعرفي تثبتني
امال : طبعااا
اركان حضنها بحب أما ضحي كانت وصلت قدام القصر ومعاها شرين وكانت ماسكه السكينه في أيدها ودخلت الجنينه وندي كانت متابعها من بلكونه ونصدمت لما شافت في أيدها السكينه وبتقرب من أركان ندي طلع من البلكونه بسرعه ونزلت الجنينه وحاولت تبعد المصورين علشان تعرف تقرب من أركان ونصدمت لما لقت ضحي قربت توصل لي اركان ندي زقت المصورين وقربت من أركان بسرعه وشدو بعيد عن ضحي
ندي برعب : اركااان حاسب
اركان بص قدامو لقه ندي واقفه قدامو
ندي بغضب : لو قربتي منو هقتلك
ندي كانت بتحاول تبعد اركان وآمال بأيدها
اساف من بعيد : ضحي
ضحي بشر : هقتلكم كلكم
ضحي مسكت السكينه جامد وقربت من ندي علشان تضربها بسكينه في بطنها لقت ايد مساكه السكينه بصت علي سكينه لقت ايد اركان الكل بصلو بصدمه
ندي برعب : ايدك اتعورت يااركان
امال بدموع : اركان
في لحظه دي صادق ونجلاء نزلو وعلي بص لي ضحي بصدمه
علي بصدمه : ضحي
ضحي بصتلو بصدمه : بابا …….
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية منقذي للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!