Uncategorized

رواية وقعت في عشق صبي الفصل السابع عشر 17 بقلم بدور عاطف

 رواية وقعت في عشق صبي الفصل السابع عشر 17 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل السابع عشر 17 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل السابع عشر 17 بقلم بدور عاطف

مراد،،علي أساس لقة حد يحميها
حازم،،هو في اي و بتتكلموا علي مين و انت مين
عمرو،،ماتقوللهم انا مين يا بدر
نظروا جميعا لبدر الواقفه خلف مراد
سعد،،بدر هو في اي بالظبط
صلاح،،في اي يا مراد و اي الي بيحصل دا
مراد،،بدر بنت مش ولد 
محمد،،انت بتقول اي
مراد،،دي الحقيقه
عمرو،،افتكر المسرحيه دي تنهوها مع بعض و انا هاخد الي جيت علشانه قال ذالك و هو يقترب من مراد ليأخذ بدر من خلفه فأمسه مراد و قال،،مش هسمحلك تلمس شعره واحده منها
عمرو،،ابعد عن طريقي و الا همحيك من علي وش الارض
سعد،،تمحي مين يا راجل انت انت اتجننت
محمد،،دا انت الي مش هتخرج من هنا سليم
صلاح،،ادخلي جوه يا بدر و متخفيش احنا هنتصرف
عمرو و هو ينظر لها قائلاً ،،لو اتحركتي خطوه واحده هخليها دمار 
تشبثة اكثر بمراد و لم تتحرك
عمرو،،انا مكنتش حابب العنف لكن ما باليد حليه ثم نادي قائلا،،عوض
دخل البيت مجموعه من الاشخاص و كل منهم يحمل بيده سلاح
عمرو بصوت حاد،،يلا يا بدر
كادت بدر ان تتحرك و لكن منعها مراد قائلاً ،،بدر مش هتخرج من هنا
حازم،،مراد ما تعندش انت مش شايف الوضع
مراد،،و انا قولت بدر مش هتخرج من هنا
عمرو،،انا مش فضيلك يا جدع انت و انت يا عروسه مستنيه اي يلا عريسك مستني ف البلد
مراد،،عريس مين و عروسه اي مفيش حاجه من دي هتحصل
عمرو،،مش بمزاجك و متدخلش بيني و بنها
مراد،،لا بمزاجي و بأمري لان العروسه الي بتتكلم عنها دي تبقا مراتي
انصدم الجميع من ذالك الخبر ام عمرو فقد زاد غضبه و ظل ينظر لبدر التي ارتعبت من نظراته الحارقه ثم قال،،عوض خد الرجاله و انزلوا ثم قال،،تجيب مراتك و تيجي معايا انا مستنيكوا تحت ياريت متتأخروش قال ذالك و ذهب
محمد،،انتوا بتقولوا اي و مين دا 
مراد،،بعدين هقولكوا يلا يا بدر اخذها و دخلوا للغرفه 
مراد،،بدر متخفيش انا مش هسيبك و لا هخليه يلمس شعره واحده منك
احتضنته بدر و ظلت تبكي 
مراد،، اهدي انا جنبك و مش هسيبك ابدا 
بعد فتره خرج مراد و بدر و اتجهوا ناحيه الباب
سعد،،انا جاي معاكوا
صلاح،،و انا كمان مش هسبكوا و لا اي يا محمد
محمد،،طبعا
حازم،،خليهم معاك يا مراد و الا مش هخليكوا تنزلوا من هنا
مراد،،مفيش داعي
محمد،،و احنا مش هنسيبك و هنيجي معاك يلا
تحرك الجميع و نزلوا للأسف
نظر لهم عمرو و قال،، يلا بينا
تحركوا جميعا و خلفهم الشباب بالسياره
مني،،عملت كدا لي حرام عليك
تلقت صفعه قويه من والدها
عبده،،دا الصح و بعدين ادينا خدنا قرشين كويسين و البت رجعت لأهلها و مسمعش حسك فاهمه
بداخل السياره كانت بدر تجلس بجوار مراد الذي كان يحاوطها بيده
مراد،،كل حاجه هتبقا تمام متقلقيش
أومأت بدر له و لم تتحدث
كان عمرو يجلس أمامهم ثم نظر لهم و قال،،بص انت و هي الي هقوله دا يتنفذ بالحرف و كفايا اوي الفضيحه الي حصلت في البلد احنا دلوقت راجعين و في فرح كبير هعمله و هعلن جوازكوا و الي اقول عليه تنفذه فاهم و انتي كلام كتير مع اي حد لا 
أومأت بدر له فهي قد علمت ما ينوي فعله جيدا
(وقعت في عشق صبي) بقلمي#بدور عاطف
وصلوا الي المنصوره و دخلوا المنزل
أمينه،،بدر بنتي
جرت بدر مسرعه اليها و احتضنتها
بدر،،وحشتيني اوي يا ماما
امينه،،كدا يا بدر تقلقيني عليكي كنتي فين كل دا
بدر،،كن…قاطعها عمرو بصوته قائلاً،،مش ترحبي بجوز بنتك يا اما اصل الهانم اتجوزت
أمينه،،اتجوزت ثم نظرت الي الواقفين
أشارت بدر علي مراد و قالت،،مراد جوزي
تقدم مراد من امينه و قال،،انا المهندس مراد المهدي تشرفت بحضرتك
ابتسمت أمينه و قالت،،أهلا بيك يا بني نورت المنصوره
مراد،،منوره بأهلها
نظرت أمينه الي الواقفين و قالت،،أمال مين دول
تقدم سعد و قال،،انا المهندس سعد الدين العاصمي و دا صلاح العاصمي ابن عمي و دا محمد فياض احنا اصحاب مراد 
أمينه،،اهلا وسهلا يا بني
سعد،،اهلا بيكي
عمرو،،يا ريت لو خلصتوا وصلت التعارف دي تيجوا نقعد عشان امي عندها كلمتين مهمين عاوزه تقولهم و لا اي يا اما
أمينه،،مش وقته نسيب الناس تستريح الاول صحيح اي الناس الي بره دول و الصوان دا معمول لاي
عمرو،،دا فرح بنتك لازم اداي الفضيحه دي فجهزوا نفسكوا ان بكره الحنه و بعدها الدخله
أمينه،،اتفضلوا عشان تستريحوا
صعدوا الي الغرف ام بدر فأخذتها امينه الي غرفتها و اخذت تتحدث معها
امينه،،احكي حصل اي من يوم ما خرجتي من هنا
بدر،،مش وقته يا ماما انا مرعوبه من عمرو و خايفه علي مراد اوي منه
امينه،،ما تقلقيش
بدر،،ماقلقش ازاي بس و كمان انتي كنتي عاوزه تقولي اي
أمينه،،ها لا لا ابدا قومي يلا شوفي جوزك و انا هنزل اشوف المطبخ واه المر دي بقا من حقنا نفرح و تلبسي الفستان
بدر،،اكيد
امينه،،ربنا يصلحلك الحال يا بنتي
خرجت بدر و توجهت الي غرفتها و تسطحت علي الفراش و فجأه وجدت من يجلس بجوارها عاري الصدر و يلف المنشفه حول خصره
بدر،،اي دا انت انت هنا ازي عمرو لو شافك هيموتك
مراد،،يموتني لي انا مع مراتي في اوضتها و يبقا حد يمنعني
بدر،،قوم يا مراد البس الاول و بعدين نتكلم
مراد،،لا ثم اقترب منها و قال،،انتي مراتي يا مجنونه مكسوفه مني لي
بدر،،قوم يا مراد و الا هضربك و الله 
مراد،،مش قايم 
بدر،،متعصبنيش 
مراد و هو يأخذ قبله سريعه قائلا،،ماعاش الي يعصبك يا حببتي
بدر،،قوم يا زفت اطلع بره و الله هانده علي عمرو
مراد،،اندهي
بدر بقا كدا طيب،،يا عم…اسكتها عندما امسكا رأسها و اداره اليه و قبلها فكانت تتلوي بين يده و لكنها سكنت في النهايه
مراد،،شوفتي انا بسكتك ازاي
بدر،،مراد قوم اطلع بره لو حد جه هتبقا مصيبه
مراد،،مراتي انتي مراتي و بعدين كلها بكره و هتكوني مراتي شرعا و قانونا
بدر،،انت قليل الادب
مراد،،دا انا سافل و مش متربي كمان
بدر،،يلا اطلع من هنا
مراد،،انا هبات هنا
بدر،،لا طبعا انا و انت في اوضه واحده
مراد،انتي مسغربه كدا لي دا انتي كنتي بتنام في حضني قبل كدا و لا نسيتي
بدر،،مانت عديم الادب و استغلتني
و فجأه طرق الباب
بدر،،يا لهوي استخبي بسرعه
مراد،،هو انا شاقطق يا بت المجنونه دا انتي مراتي
عمرو،،افتحي يا بدر
بدر،،روحنا في داهيه
????????
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!