Uncategorized

رواية حب بلا معرفة الفصل السابع عشر 17 بقلم ليلي مجدي

 رواية حب بلا معرفة الفصل السابع عشر 17 بقلم ليلي مجدي
رواية حب بلا معرفة الفصل السابع عشر 17 بقلم ليلي مجدي

رواية حب بلا معرفة الفصل السابع عشر 17 بقلم ليلي مجدي

في الصباح صحي سليم لقا حور لسه نايمه راح خذ شور ولبس بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود وجاكيت جلد وراح يصحي حور:حور يلا قومي
حور:لاء انا عايزه انام
سليم:حور قومي مش لازم كل يوم الواصله بتاعتك دي وفي الاخر بتروحي قائمه
حور: خلاص قومت
سليم:هنزل انا تحت
حور:ماشي
نزل سليم وحور قامت خذت شور ولبست بنطلون جلد وتيشرت ابيض عليه كلمه English وشوذ ابيض ونزلت
حور: صباح الخير
الكل صباح النور
حور:امال فين ليان يا نوجي
نجوى:لسه نايمه
حور:طب انا هطلع اصحيها
نجوى:ماشي يا حبيبتي
عند ليان كانت بتحلم بحلم حلو
حور:يلا يا ليان قومي
ليان:يا شيخه قدعي عليكي اقول ايه كنت بحلم حلم حلو يا خربيتك
حور: شكرا يا محترمه
ليان:يلا اخرجي برا
نزلت حور سليم:ها صحيت 
حور وهيا بتاكل زتونه:اه بتاخد شور و هتلبس وهتنزل
سليم:ماشي 
عند ليان خذت شور ولبست فستان اسود كت عريض وشوذ ابيض وسابت شعرها
ليان: صباح الخير
الكل: صباح النور
سليم:ايه كل ده نوم
ليان:امبارح نمت متأخر علشان كده
سليم:ماشي يا حبيبتي
محمد نازل على السلم سليم:محمد باشا ذات نفسه نازل يا خرابيش
محمد:متلم نفسك يلا
سليم:هو انا اتكلمت
فطروا وحور راحت تعمل النسكافيه حور:يلا علشان منتأخرش
  سليم: مانتي الي مأخرانا
حور:كل ده علشان عملت نسكافيه
سليم:اه يا اختي امشي يلا علي  العربيه
قدام العربيه حور:انا عايزه اسوق العربيه
سليم:انتي بتعرفي اصلا انتي اخرك عجله
حور:طب تشوف
سليم:لاء احنا مش عايزين نموت
حور:ونبي يا سليم
سليم:طب ارتكبوا ركبوا وفعلا حور ساقت حلو جدا
حور:نهار اسود انا نسيت أنهارده عندي امتحان
سليم: انتي بتهزري. لا بتتكلمي جد علشان مدكيش بالقلم علي خلقتك
حور:بكلم جد
سليم:طب والله يا حور لو نقصتي  هموتك
حور:منا مش فاهمه من الدكتور حاجه
سليم:مجتيش قولتيلي ليه هه
حور: سليم انت مخليني  قلقانه فاسكت احسن
وصلوا عند حور في المحاضره الدكتور:يا شباب الامتحان اتلغي هنعمله بكره علشان النهارده الوقت قصير
حور في نفسها: الحمد لله علشان سليم ميتكلمش
****************************
في البيت مريم قاعده علي التلفون:انا زهقانه
حازم:استني انا هسليكي
راح حط رأسه على رجلها:العبي في شعري
مريم:ماشي
شويه جه حسام: السلام عليكم
مريم: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
حسام:ايه الي منيمه كده 
مريم:هو نام 
حسام:اه
مريم:كنت بلعب في شعره
حسام:اه ماشي نطلع اغير واجي
مريم:ماشي هتاكل
حسام:لاء مش عايز
تسريع الأحداث في البيت الكل كان موجود سليم:عملتي أيه في الامتحان
حور: الحمد الله أجل الامتحان لبكره
سليم:يبقا تتغدي وتقومي تذاكري
حور:لاء انا مش هروح بكره هزوغ
سليم:ده عند امك
حور بهمس بس سليم سمعها: يا عم غور
سليم:بت اتلمي
حور:هو انا اتكلمت ده انا ملاك
سليم:انتي هتقوليلي
شويه واتغدوا وحور قامت
تذاكر وناموا
**************************
في الصباح صحيو الكل قاعد على السفره
حور :هو انا ليه مينفعش اذاكر UN line
سليم:يا حبيبتي انتي لو سبتك تذاكري ذي مانتي بتقولي كده هتسقطي
حور:طب تعالي نجرب منروحش الجامعه واذاكرun line
سليم:لاء يا ماما احنا معندناش الكلام ده
حور:ماشي يا سليم
ليان: سليم ممكن اخذ حور نروح نعملshowping
سليم:ماشي 
تسريع الأحداث خرج ا ليان وحور ومريم وفجأة في عربيه بتمشي وراهم
حور:هيا ايه العربيه الي بتمشي ورانا دي حد يعرفها
الكل:لاء وفجأة
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!