Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم ياسمين جمال

ف شقه  غيد   
رن جرس الباب يعلن مجئ  ليلى فتح لها غيد 
غيد :مالك ياليلى فين بابا وماما 
ليلى :????????????????????????????????
غيد :مالك ياليلى 
ليلى :انا موافقه 
غيد :يعنى بابا وماما وافقوا طب هما فين 
ليلى :متقلش بابا فاهم دا مش ابونا ابونا مات خلاص 
غيد :خلاص اهدى حصل ايه هناك طيب 
كان غيد لا يعى لكلامها توقع انه تفاهات تقولها من غضبها ومعاملته السيئه لهم هى من دفعتها لتقول ذلك واحتضنها غيد   
خرجت روما من المطبخ ع صوت بكائها
روما :مالك يليلى حصل ايه لكل ده 
ليلى :????????????????????
غيد :خديها ي روما  جوا عشان وهنا دق الجرس يعلن مجئ زياد واهله 
اخذت روما ليلى إلى الغرفه 
فتح غيد الباب وسلم ع الجميع وجلسوا 
حسن :انت عارف يغيد احنا جايين هنا ليه ومن غير مقدمات احنا عايزين نخطب ليلى لزياد 
غيد :اتشرفنا يعمى  ع خيرة الله 
ماجدة :طب فين ليلى وروما 
غيد :ف الاوضه روحى شوفيهم يريم 
ريم :ماشى اى او ….
غيد :الأوضه دى وأشار بأصبعه عليها 
دخلت ريم إلى الغرفه 
ريم :مالكم متلعطوش ليه 
روما:ادينا طالعين 
ريم :مالك ياليلى 
ليلى :مفيش 
روما :يلا 
ليلى: يلا  
ريم :فهمونى ف ايه بعدين شكلكم غريب 
روما :ماشى 
وخرج الفتيات من الغرفه 
ليلى :ازيك يعمى 
حسن :ازيك يحببتى 
روما :احم الحقى يماجدة بيقلها حبيبتى 
ضحك الجميع عليها 
روما :ازيك يحبيبى 
حسن :ازيك يروما 
روما :????
حسن :خلاص يحبيبتى 
روما :????
ليلى :ازيك يطنط 
ماجدة:ازيك يحببتى بسم الله ماشاء الله عليكى 
روما :لا بقا مش من اولها 
زياد :مالك يبت 
روما :انت تسكت مش من اولها ازيك حبيبتى  وكدا من اول يوم تاخد مكانى لا ماعندناش بنات للجواز يلا 
ضحك الجميع عليها 
ليقف غيد ويضمها اليه :معلش يحبى مانتى خدتى منها اخوها  وانتى محدش يقدر ياخد مكانك ف اى قلب إنسان 
روما وهى تنظر له :????
غيد :خلاص بقا فكى 
زياد :انت يعم بتعاكس اختى قدامى سيبها 
غيد :ايه عيله المجانين دول يابا ميت مرة اقولك دى مراتي ضحك الجميع وقضوا أوقاتهم ف سعادة 
حسن:طب الخطوبه بعد اسبوعين والفرح بعد شهر 
غيد :بس الجامعه  
حسن :ياخدوا اسبوع غياب وبعدين يرجعوا للدراسه وعشان أسر يتجوز ويسافر 
غيد :طيب تمام وجاءوا ليغادروا لتودعهم روما بالأحضان 
غيد :مش هنخلص احضان بقا 
زياد :مالك يعم داحنا أخواتها 
أسر:بتغير عليها مننا اومال لو شاف اسلام 
غيد :مين اسلام ده 
أسر:دا صاحبى 
غيد :ماشى 
وغادروا جميعا 
روما :الف مبروك ليلى 
ليلى :بحزن الله يبارك فيكى ليدخل غيد 
غيد :مالك ي ليلى 
ليلى :مفيش 
غيد :ليلى انتى كنتى رافضه تتزوجى من غير بابا وماما ورحتى تجبيهم بس جيتى بتعيطى وحالتك وحشه  وقلتى موافقه من غيرهم وكمان قلتى كلام مش فاهمه ايه إللى حصل هناك 
ليلى :مفيش يا غيد خلاص انا عايزة انام
غيد:ليلى بكلمك 
روما :خلاص يا غيد  سيبها ترتاح النهاردة ةوبكرا تحكيلك 
كانت هذه اول مره تتحدث فيها روما مع غيد منذ ذلك اليوم 
غيد :ماشى 
ليلى :روما متديعيش غيد من ايدك هو بيحبك ومغلطش ع فكرة الكلام إللى ف الرساله يخليه بعمل اكتر من كده وبعدين انا عايزة انام لوحدى نامى مع زوجك 
روما :ليلى بس 
ليلى :خلاص يروما ودخلت ليلى إلى غرفتها وأغلقت ع نفسها الباب 
روما :????????????????????????
غيد :روما مالك بتعيطى ليه 
روما :اول مرة اشوفها مكسورة كدا 
غيد :معلش يحبيبتى يمكن عشان بابا رفض ييجى معاها 
روما :????????????????????
غيد وهو يضمها اليه :خلاص اهدى يحبيبتى واخذها إلى غرفتهما واجلسها ع السرير 
غيد :خلاص حبيبتى هى بكرا وتبقى تمام 
روما :يارب 
……….
عندما دخلت ليلى إلى الغرفه ????????????????????????????????????????????????????????????????????لا مستحيل اكيد ف غلط ازاى هو مش بابا ازاى وكمان احمد عايش اخويا عايش وكمان عايز يعمل كده ف روما وغيد مستحيل انا لازم امنعه لتصرخ بأعلى صوت غيييييييييييييييييد  قام غيد وروما ع أثر صوتها 
غيد وهو يدق ع الباب ليلى مالك افتحى الباب 
ليلى :مش عايزة حد امشوا من هنا  
حاول غيد كسر الباب  وكسره ليرى الغرفه محطمه وليلى تقف أمامه شبه فاقدة لوعيها لتقول غييييد 
وتقع على الأرض ليطير عليها غيد وروما 
غيد :ليلى فوقى ليلىىىىى
روما :هى فاقدة الوعى تعالى نخدها المشفى اخذوها المشفى ودخلت الغرفه وغيد وروما يقفون امام الغرفه منتتظرون  خروج الطبيب 
يرن هاتف غيد 
غيد :الو يزياد 
زياد :فينكم يعم انا برن محدش بيفتح 
غيد :احنا مش ف البيت 
زياد :رحتوا فين من غيرى هاه 
غيد :زياد احنا ف المستشفى 
زياد :ليه 
غيد :ليلى اغمى عليها وجبناها  ع هنا 
زياد :مستشفى ايه 
غيد :*******
زياد :انا جاى حالا 
وبعد دقائق خرج الطبيب 
غيد :فيه ايه يدكتور 
الطبيب :صدمه شديدة شويه وانهيار عصبى 
غيد :طب هى عامله ايه 
الطبيب :???????????????? 
غيد :اتكلم 
الطبيب :الصراحه هى دخلت ف غيبوبة ادعو لها 
غيد :ازاى  
الطبيب : ربنا معاك وادعيلها تقوم   
غيد :يارب 
 ومشى الطبيب ودخل هو وروما إلى الغرفه 
مسك غيد يد اخته وقبلها
غيد :????ليلى انا اسف ع كل حاجه عملتها تتكسر  ايدى لما مديتها عليكى انا مش قادر اتحمل منظرك كده انا دايما بشوفك بصحتك وانتى بتضحكى متسبنيش ارجوكى???????????????????????????????????? ليلى فوقى بترجاكى فوقي ????????????????????????????????????????انا مش قادر اشوفك كده قومى ي ليلى انا عارف انتى بتعقبينى صح انا اسف يلا قومى ????????????????????طب قومى وانا هخرجك من البيت براحتك
وهفسحك كل يوم ومش همد ايدى تانى بس تفوقى ليلى ردى عليا ليلى ????????????????????????ليلى ردى انا مش بحب كده ردى ليصرخ لأخته حتى تفوق من غيبوبتها 
روما ????????????????????????اهدى يغيد 
غيد :اهدى ايه دى اختى اغلى حاجه عندى هى روحى إللى يتنفس بيها لازم تفوق انا مش مستعد اخسرها زى احمد انا مش هقدر اشوفها بتضيع من عنيا زيه ????????????????????????   لتحتضنه روما وتحاول تهدئته   وهنا يدخل الطبيب ويعطيه حضنه مهدئ 
الطبيب :خدوه غرفه تانى عشان يهدى 
روما :معلش تجيبوا سرير هنا 
الطبيب :ماشى 
وأحضر الممرضات سرير لغيد ووضعته روما عليه 
لتجلس بين الاثنين تبكى ????????????????????????????
يتبع..
لقراءة الحلقة التاسعة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!