Uncategorized

رواية أحبني متمرد الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم رنا

 رواية أحبني متمرد الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم رنا 

طارق: في ايه ياسليم… مش علي بعضك انهارده  كده
سليم وهو بيدخن بزهق: خايف يا طارق… خايف اخسرها 
طارق: انت رجعت تشرب سجاير تاني من امتي 
سليم رمي السجاره ف الارض وكمل: مش عارف حسيت ان دماغي مصدعه من التفكير 
طارق: خايف من ايه طيب!! 
سليم: حاسس ان موضوع اروي وجوازي منها مش هيعدي علي خير…
طارق: ايه ال رجعها تاني..مش ماتت وموضوعها خلص 
سليم قعد علي الارض وهو بيبص علي النهر باستسلام: مش عارف هيقعد لحد امتي 
طارق: بس ياسليم لازم نور تعرف…انتو فرحكم بعد يومين 
سليم: كنت هقولها امبارح بس معرفتش..بس اكيد هتعرف 
طارق: طيب انا كلمت الفندق ال قولتلي عليه وكله تمام وبدأو ف التحضيرات من دلوقتي وزي ما قولت الفرح هيكون بيرفكت ومفيش مشاكل 
سليم وقف بابتسامه: ااه ياريت يعدي علي خير…طيب هروح اشوف الشغل ال سايبه ده…سلام 
__________________________
*تاني يوم في شركه المجد للاستيراد *
نور: نور الصواف!!
السكرتيره: اتفضلي…هدخل ابلغ استاذ معتز 
نور بابتسامه: اوك 
*السكرتيره اختفت شويه وبعدين طلعت *
السكرتيره: اتفضلي…استاذ معتز مستنيكي جوه 
نور بابتسامه: تمام 
*نور خبطت ودخلت*
معتز بترحاب: اهلا اتفضلي يا نور 
نور قعدت قدامه بابتسامه: ميرسي 
معتز بابتسامه: طلعتي احلي بكتير من الصور…احم انا معتز هكون مديرك هنا…انتي هتبقي مديره اعمال مكتبي وسكرتيره خاصه ومحاسبه ليا 
نور بتوتر: اوك 
معتز: متقلقيش الموضوع مش صعب..انا بس كل ال عايزو منك الالتزام في المواعيد والنشاط والتركيز 
نور: اكيد 
معتز: كده تمام…تقدري تتفضلي والسكرتيره هتوصلك ل مكتبك واه لو في اي غياب هيحصل لازم اعرف عشان اعمل حسابي 
نور بتوتر: بصراحه كنت…
معتز: خير!!
نور: كنت هغيب حوالي شهر 
معتز: شهر بحاله!! ومن اولها كده 
نور بأسف: انا اسفه جدا بس مش هقدر اجي الفتره الجايه 
معتز بتفكير: اوك…مع اني مبعملش كده مع حد بس عشانك انتي هوافق وامري لله…اتفضلي 
نور بابتسامه: ميرسي جدا…عن اذنك 
* معتز قعد يبصلها لحد ماقفلت الباب وهو قام ولف ف المكان بتفكير *
معتز بخبث: اممم نور الصواف… لسوء حظك يانور انك وقعتي ف ايدي ههه حلوه تؤ تؤ دي بيرفكت 
___________________________
السكرتيره: اتفضلي…ده مكتبك 
نور بابتسامه: ماشي…ميرسي جدا
السكرتيره بصوت واطي: هو انتي تعرفي استاذ معتز!!
نور: لا!!
السكرتيره بتحذير: طيب خلي بالك منه…عن اذنك 
نور بعدم فهم: قصدها ايه دي!! مش مهم دلوقتي اخلص شغلي واخليني ف حالي احسن 
_________________________
مراد بابتسامه: الوو
أمنيه: انت!! انت جبت رقمي منين 
مراد ضحك: حببتي كلها كام يوم وتبقي خطيبتي 
امنيه بعصبيه: حبك برص…اسمع لحد الخطوبه لأ لحد كتب الكتاب تلزم حدودك معايا 
مراد: بت انتي اتظبطي كده احسنلك 
امنيه: بت في عينك…. بقولك اي انا هقفل سلام 
مراد بعصبيه: امنييه!!
امنيه: نععم!
مراد بصوت حاول يخليه هادي: انتي وافقتي ليه قدام انتي مش طايقاني كده
امنيه بتوتر: اهلي اقنعوني وانا قولت اجرب
مراد ضحك:بجد!! هتجربي؟ هي الحاجات دي كمان فيها تجربه 
امنيه بزهق: مراد انت عايز دلوقتي 
مراد ابتسم بخبث: مفيش وحشتيني 
امنيه بتوتر: طيب انا هقفل 
مراد: اوك علي العموم انا مسافر وكنت بكلمك قبل مااسافر 
امنيه: تسافر فين!!
مراد بزهق: امريكا… انتي عارفه حياتي كلها كانت هناك ولازم اروح اظبط شغلي وحياتي ل هنا 
امنيه: هتتأخر!!
مراد بابتسامه: لا هحاول اجي علي فرح نور 
امنيه سمعت صوت ابوها بيناديها واتكلمت بسرعه: طيب انا هقفل دلوقتي…بااي 
مراد ضحك: يا بنت المجنونه!!
___________________________
*بعد يومين في فرح نور وسليم *
زينه بفرحه: نوررر….
نور راحت حضنتها: زينه!! كويس انكو جيتو انا هموت من القلق 
زينه بصت ل امنيه بخبث وكملت: اهدي يحببتي خااالص 
زينه وامنيه ضحكو ونور رمتهم بالمخده بعصبيه واتكلمت: بطلو رخامه بقولكو قلقانه 
امنيه: قلقانه من ايه بس…كلنا معاكي اهو 
نور بتريقه: معلش اول مره اتجوز 
امنيه: بصي سيبي نفسك لينا خالص… فين الفستان والميكيب ارتست هتيجي امتي 
نور: الفستان جوه وكلمت ال هيعملي ميكيب وقالي انه جاي دلوقتي 
امنيه: طيب يلا ادخلي خدي شاور لما ييجي عشان متتأخرش
نور: اوك….
* نور دخلت وزينه طلعت تشوف سليم وامنيه كانت قاعده وتلفون نور رن وكان مراد *
امنيه: نوور!! مراد بيتصل 
نور ضحكت: يبنتي ما تردي عليه شوفيه عايز ايه…ده خطيبك بردو 
امنيه فتحت ومراد اتكلم بابتسامه: حببتي! عامله ايه 
امنيه بتوتر: مراد!!
مراد بعد الفون شويه يشوف اتصل بمين واتكلم: امنيه!! مش ده تلفون نور!!
امنيه: ايوه نور مشغوله دلوقتي…وقالتلي اشوفك عايز اي 
مراد ابتسم: اوك هي عامله اي…الفرح والتحضيرات كله تمام!!
امنيه: كله تمام… انت فين ده مفيش غير كام ساعه علي الفرح 
مراد حب يهزر معاها: اووه للاسف مش هعرف احضر الفرح…انا لسه ف المطار عشان كده بتصل اشوفها واتعزرلها
امنيه بحزن حاولت تداريه: مش هتحضر!! بس نور كده هتزعل 
مراد: نور بس ال هتزعل!!
امنيه بتوتر: ااه… قصدك اي يعني 
مراد ضحك: مفيش..انا هقفل دلوقتى وهكلمها كمان شويه 
امنيه: ماشي…سلام 
__________________________
* بعد حوالي ساعتين بعد مانور لبست وخلصت وكلو كان لابس ومستنيها *
* نور خلصت وكانت لابسه الفستان الابيض ال كان واخد من لونها الطبيعي وسواد لون عينها وشعرها كانت حوريه فعلاً *
مدحت دخلت بهدوء: نور!! 
نور راحت حضنته بسرعه: بابا..
مدحت بعدها عنه وباسها من جبينها بحب وقال والدموع ف عينه: ما شاء الله ياحببتي… ربنا يسعدك دايما 
نور وهي بتمسح دموعه بحنان: ربنا يخليك ليا يابابا 
مدحت: مكنتش متخيل اني هشوفك عروسه قبل ما اموت… نسخه من امك الله يرحمها 
نور حضنته والدموع في عينها: ربنا يرحمها.. كان نفسي تكون معايا 
مدحت: هي معاكي ياحببتي وفرحانه ليكي وبتتمنالك السعاده دايما 
زينه بتحاول تلطف الجو: خلاص ياعمي نور هتعيط وهتبوظ الميكيب وسليم هيرجع ف كلامه 
مدحت ضحك: لا لأ…يلاا 
نور بابتسامه وهي بتحط ايدها ف ايده بحب: يلاا 
__________________________
* نزلو وكان سليم واقف تحت بابتسامته ال خلته جذاب ووسيم اكتر وهو لابس البدله السوده ورافع شعره البني وعينه ال فيها نظره حب وفخر ب نور *
_ قرب وسلم علي مدحت بعد ما وصاه علي نور وقرب من نور وباسها من ايدها وجبينها بحب وحط ايده ف ايدها وراحو يرقصو سلو سوا *
سليم بابتسامه: مين الغبي ال قال نعمل فرح..مش كان زماني خدتك دلوقتي ورحنا 
نور ابتسمت بكسوف: انت ال قولت 
سليم حط ايده علي وسطها بتملك وقربها منه: قصدك ايه 
نور: سليم… الناس 
سليم ضحك وهو بيقربها منه اكتر: يبنتي انتي عبيطه انتي مراتي والناس دي جايه فرحنا 
*نور ابتسمت وحضنته *
______________________
* امنيه كانت واقفه تتابعهم بحب *
مراد جه من وراها: تحبي ترقصي!!
امنيه بفزع: مرااد!! 
مراد بابتسامه وهو بيتأملها: هاا ترقصي ولا اشوف حد تاني 
امنيه: تشوف حد تاني ازاي !! 
 مراد بص حواليه: الفرح مليان بنات قمر وكلهم عاوزين يرقصو 
امنيه بعصبيه وغيره مش عارفه سببها: وانت بقي ال هترقص معاهم!!
مراد: وليه لأ!! 
أمنيه: طيب يلا روح شوفلك واحده ارقص معاها… شوفلك احلي واحده ف الفرح عشان تليق بيك 
مراد بابتسامه: اممم عندك حق… فعلاً هختار احلي واحده ف الفرح 
* كان ماشي قدامها ف سحب ايدها وهو ماشي *
امنيه: مرااد!! بتعمل ايه 
مراد: اختارت احلي واحده ف الفرح 
امنيه وقفت بصدمه: ايه!!
مراد وقف وقرب منها: في ايه!! بقولك اختارت احلي واحده..يلا انا قولت ل جدك وهو وافق عشان متقوليش اعذار… هترقصي!!
امنيه بابتسامه: اهاا….
_________________________
* نور كانت قاعده لوحدها بعد ما سليم استأذن يرد علي تلفون مهم *
_ الف مبروك يحببتي 
نور لفت وشها ولقت بنت تقريبا ف سنها: الله يبارك فيكي 
_ اكيد انتي متعرفنيش بس انا اعرفك واعرف سليم كويس… انا سالي 
نور بابتسامه: تشرفت بيكي 
سالي: انا بصراحه حبيتك من اول ما شوفتك مع سليم وقولت انك طيبه وجميله ولازم تعرفي كل حاجه عن سليم 
نور بضيق من كلامها: بس انا اعرف كل حاجه عن سليم 
سالي بتصحيح: تعرفي ال سليم قالهولك بس 
نور: وسليم هيخبي عني ايه!! وانتي تعرفي سليم اوي كده علشان تكلميني عن حياته بالطريقه دي 
سالي: اكيد انا اعرفه من زمان وكمان كنت صاحبت مراته ال قتلها 
نور بصدمه: مراته!! وقتلها!! انتي بتقولي ايه.. 

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!