روايات

رواية ليتك تعلم ما بقلبي الفصل الثامن 8 بقلم أماني سيد

رواية ليتك تعلم ما بقلبي الفصل الثامن 8 بقلم أماني سيد

رواية ليتك تعلم ما بقلبي الجزء الثامن

رواية ليتك تعلم ما بقلبي البارت الثامن

رواية ليتك تعلم ما بقلبي الحلقة الثامنة

بعد ما زين خرج من القصر راح مكان فاضي على النيل وفضل يفكر ليه بيقرب من خديجه ليه بيحاول يعلقها بيه وهو عارف من البدايه انها بتحبه عشان كده هو كان بيعملها وحش بس هو ما عندوش مشاعر ليها ليه بيدخلها جوه لعبته عشان يوصل لهدفه ويا ترى لو سلمى ظهرت تاني هل هيقدر يتقبلها هل هيقدر يرجع لها تاني هل قلبه لسه هيفضل يدق ليها بعد ما سبته ومشيت من غير اي اسباب هو مش عارف اذا كان لسه بيحب سلمى ولا لا بس هي وحشايه نفسي تشوفها عايز قلها يبعدك ليه ما بقتش معاه ليه فضل يفكر طول الليل واخذ قرار انه لازم يخرج خديجه من لعبته ويسيبها موجوده تفضل شغاله زي ما هي في الشركه وفي القصر من غير ما يحاول يقرب منها هيتعامل معاها زيها زي اي سكرتيره ثانيه موجوده او اي مواظفه عنده موجوده ثاني يوم صباح يوم جديد صحه خديجه صلت فرضها ولبست ونزلت وشاب في الدين وزين اعملها بشكل طبيعي زي اي موظف لا اعملها وحش ولا عملها حلو بيتعامل معاه بشكل عادي جدا وده خلى خديجه مستغربه جدا بس حمدت ربنا ان هو ما بيعملهاش وحش زي ما كان بيعملها الاول وهي رجب ومعاملته ليها دي وتحجج زين ان هو بعد كده يروح الشركه لوحده وان هي لازم تروح الشركه لوحدها عشان ما يطلعش عليهم اشاعات وطبعا خديجه صدقت كلامه وبقت تروح وتيجي من الشركه لوحدها
___________________________________________

 

عندي نور بقى ليها طموح عالي جدا لان اكثر تصميماتها بقت تتنرفز ومازن بقى مهتم بيها جدا عشان شايف ان هي مشروع مصممه ناجح جدا جدا جدا وهيعملوا ايفنت قريب جدا جدا وهي هتكون المشرفه عليه واغلبيه التصميمات اللي هتكون في الايفنت ده هتكون خاصه بيها هي فمازن ساب لها مساحه كبيره ان هي تتصرف بطبيعتها داخل الشغل
___________________________________________
داخل القصر
زين كان قاعد في المكتب ودخلت عليه نور
نور : سلام عليكم ازيك يا زين عامل ايه ينفع ادخل
زين : وعليكم السلام ازيك يا نور اه طبعا تعالى
نور : صحيح يا زين فى ايفينت هيتعمل وعايزاك تحضره انا المصممه لاغلبيه اللى هيتعرض وانا اللى ماسكه تحضير الايفنت والمسئوله عن الموديل
زين : بالسرعة دى يا نور ما شاء الله ما شاء الله
نور : اه يا زين انا بكله كل طاقتى فى الشغل انت عارف ماصدقت انى بعمل حاجه بحبها بعيد عن تحكمات بابا وغير كده مازن بيقولى ان تصميماتى جديده ومختلفه وده اللى هو عايزه وكان بيفكر يعمله الفتره الجايه ولما شاف تصميماتى عجبته اوى عشان كده نفذها على طول
زين انا بحاول اهرب من جلباب باب اللى محبوسه فيه ماصدقت انى خلاص لقيت نفسي

 

زين: تمام يا نور انا معاكى وهساعدك فى كل اللى انتى عايزاه
نور : حبيبي يا زينو ربنا يخليك ليا
زين : بعد زينو دى اومى امشى مش عايز اشوفك تانى
نور : لا وعلى ايه زين بيه حلو كده
زين: يلا يا بكاشه
نور : صحيح انا هعزم ليان وخديجة يجوا هما كمان
زين : اعزمى مصر كلها يا نور
نور راحت لخديجه وعزمتها وخديجة وافقت وكلمت ليان وليان وافقت واتفقت انها هتروح هى وخديجة الايفنت مع بعض
عدت الايام بدون احداث تزكى الى ان اتى اليوم الموعود اللى هيقلب اغلب الموازين
جه يوم الايفينت وخديجه لبست فتان اسود وجزمه وطرحه ذهبى وليان قابلتها وكانت لابسه فستان احمر وعامله تسريحه مسيله شعرها وشوز فضى وواصلو الايفنت فى نفس الوقت دخل زين وسليم كان معاه وهما داخلين زين شاف اخر شخص يتوقع ظهوره في الايفينت ده
ياترى زين شاف مين وهيكون رد فعله ايه
خمنوا بقى زين قابل مين وبيعمل ايه 😉😉😉

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتك تعلم ما بقلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!