Uncategorized

رواية عشقت ميمونة الفصل الثامن عشر 18 بقلم هاجر محمد

 رواية عشقت ميمونة الفصل الثامن عشر 18 بقلم هاجر محمد

رواية عشقت ميمونة الفصل الثامن عشر 18 بقلم هاجر محمد

رواية عشقت ميمونة الفصل الثامن عشر 18 بقلم هاجر محمد

خرج مالك سريعا من البيت واتجه سريعاً إلي المستشفي وخلفه ميمونه تلح عليه ليخبرها ماذا حدث ومن بالمستشفي
امسكته ميمونه من ذراعيه و:- مالك فيه إيه مين اللي في المستشفي
امسك مالك بيدها و:- ه همسه همسه ياميمونه في المستشفي
جذبت ميمونه يدها منه و:- وانت جايبني هنا علشان الزفته دي
مالك :- ميمونه مش وقت كلامك نشوف الأول فيها إيه وبعدين نبقي نتكلم
صرخت ميمونه فيه بغضب و:-  لا مش بعدين خلاص بقي كفايا دي لعبه جديده علشان متطلقهاش  زي ما اتفقنا
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبه
امسكها مالك من كتفها وقربها منه بحده و:- صوتك يوطي الناس بتتفرج علينا .. وبعدين هي عرفت منين إننا إتفقنا علي الطلاق عرفت منين وإحنا لسه كنا بنتكلم وما فيش غيري أنا وإنتي
ميمونه :- ما أعرفش بس أنا واثقه إنها حاجه جديده من ألاعيبها  بص انا هطلع معاك دلوقت  وهترمي عليها يمين الطلاق و
تركها مالك بحده فترنحت في وقفتها ونظر إليها بضجر و:- بقولك واحده مريضه  والله أعلم إيه حالتها إنتي إيه انانيتك عاميه علي قلبك .. وتركها ورحل إلي حيث توجد همسه
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
صعد مالك إلي الغرفه التي بها همسه وكان معها صهيب وسجود والطبيب الذي يفحصها
طرق مالك علي الباب   ودخل كانت همسه  ممدده علي الفراش وهي غائبه عن الوعي   أسرع الي الطبيب و:- خير يادكتور همسه كويسه
التفت إليه الطبيب وتحدث بأسف و:- للأسف الانسه تعبانه عندها كانسر في الرحم ولازم نشيل الرحم بأسرع وقت
فتح مالك عينيه علي مصرعيه بعدم تصديق و:-  إنت متأكد من اللي بتقوله ده  اكيد فيه حاجه غلط
الطبيب :-  كل حاجه بتقول ان ده إحتمال أكيد وإن شاء الله بعد نتيجة التحاليل اللي عملناها هنتأكد أكتر
جلس مالك علي الكرسي ووضع يده علي راسه بحيره و:- هووووف يارب  كل ما أحاول أحلها تتعقد وأنا خلاص ما بقيتش عارف أتصرف
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبه
ربت الطبيب علي كتفه و:- ان شاء الله خير يادكتور مالك استأذن أنا وأول ما نتيجة التحاليل تظهر  هبلغ حضرتك علي طول
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
عادة ميمونه إلي البيت ولملمت اشيائها وهي تتكلم مع نفسها وتبكي و:- ماشي يامالك أنا أنا أنانيه أنا انانيه علشان بحبك وعايزاك ليا لوحدي   ب ب بس انا اللي غلطانه أنا اتنازل كتير ب بس  بس خلاص ل لازم  لازم   أحافظ علي كرامتي  وكان لازم أصلا أبعد من الأول … شعرت بحركه خفيفه داخل بطنها فوضعت يدها علي مكان الحركه وبكت و:-  شايف بابا شايف عمل إيه فيا علشان خاطر اللي ما تتسمي  بس خلاص بابا شكله مش عايزنا  وإحنا مش أهم حاجه في حياته  ب بس أنا  بس انا بحبه ومش عارفه إزاي هقدر أبعد عنه ب ب بس لازم يعرف إني مش هتنازل أكتر من كده .. نهضت ميمونه وامسكه بيد حقيبتها وخرجت وهي تبكي قلبها يرفض الإبتعاد وكرامتها وعقلها يأبي الخضوع  لكنها في النهايه حسمت أمرها وخرجت من البيت.. ولكن ما إن فتحت الباب حتي وجدت آخر شخص تتوقع أن تراه وتبغضه أيضا…. كمال إبن عمها الذي  غلف وجهه بغلاف البرائه غير اللائق عليه
كمال :- إزيك يابنت عمي  عايز اتكلم معاكي شويه ضروري
 
توترت ميمونه وتراجعت إلي الخلف بقلق و:- ك ك كمال ا انت إنت إيه اللي جايبك هنا
قد يعجبك أيضاً
رواية حب الي ما لا نهاية (حورية)  بقلم MarinaaMoMe
رواية حب الي ما لا نهاية (حورية)
4.9K
128
انـهـآ جـمـيـلـه لـدرجـة آنـنـي حـيـن آنـظـر لـصـورهـآ، يـبـدو وكـأنـهـآ تـعـتـذر لـي عـن كـل هــذا آلـسـوء وآلـخـرآب فـي هـذا الـعـآلـم م حـولـي .. هي حورية جميلة بر…
“عشق أبن بائع العسل” بقلم فاطمة عرفات  بقلم user41379719
“عشق أبن بائع العسل” بقلم فاطمة عرفات
78.6K
3.2K
رواية رومانسية إجتماعية عائلية بقلم فاطمة عرفات
بقايا عاشق بقلم Shimaa osman  بقلم Shimaaosman321
بقايا عاشق بقلم Shimaa osman
101K
2.6K
تهاجمه تلك الذكريات اللعينة التي تستطيع تحطيمه بكل سهولة؛ فهو سبب في موت أغلى ما لديه،ويرى أنه لا يستحق سوى الموت واستسلم إلى ذلك المرض اللعين الذي سيؤدى به إلى الهلاك ل…
قاسي ولكن عاشق بقلم Memomostafaa
قاسي ولكن عاشق
262K
4.7K
صعيدية رومانسيه اجتماعية درامية
فلتغفري لي محبوبتي  بقلم user88951436
فلتغفري لي محبوبتي
279K
4.8K
احببت احد لا يحبني و يحب اخر و يوضح ذلك امامها دون خجل ماذا تفعل لو ذات ذلك عن حدة
قصائد الحب (الجزء الثالث من احببت عنادك) متوقفه الان  بقلم HagarHesham442
قصائد الحب (الجزء الثالث من احببت عنادك) متو…
10.9K
568
قصيده بتحكي وتعبر عن حالتها وقت فرحها ووقت حزنها وقصيده هتعبر فيها عن وجعها. هل ممكن لما يسمعها يسامحها ولا…… ( دي اول قصه ) واحده الظروف هتبقا اكبر منها وهيجي ه…
كسرة أصلحت قلبي  بقلم RwanEbrahem
كسرة أصلحت قلبي
24.2K
397
ليس كل كسرة تأتي لتُضعف قلبكَ، الكسرة التي تقربك من الله هي أعظم انتصار لقلبك هي كسرة تصلح قلبك
كمال بنبره هادئه تخفي ورائها الكثير و:-  جاي أزور بنت عمي لحمي ودمي وصلة رحم اللي إحنا قاطعنها من زمان والمشاكل بينا مالهاش  أساس
  
ميمونه :-  مالك مش هنا  وماينفعش تفضل و
قاطعها كمال و:- هستناكي هنا بره ممكن كوبايتين عصير نشربهم سوي علشان في موضوع مهم عاوز أكلمك فيه
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبه
أتت ميمونه أن تعترض لكنه اوقفها بنبره راجيه و:-  عشر دقايق ياميمونه  عشر دقايق مش أكتر ممكن بقي كوبايتين عصير عربون محبه أو صلح بينا
لم تستشعر ميمونه الراحه له لكنها أشارت له حيث يوجد مقاعد في الحديقه الخارجيه و:- ثواني وجايا.. دخلت ميمونه إلي المطبخ وتابعها كمال بنظرات انتصار وابتسامه خبيثه ارتسمت علي ثغره و:- مستنيكي يابنت عمي مستنيكي1
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في المستشفي.. وبالتحديد في الغرفه التي بها همسه. كان مالك جالسا علي المقعد واضعا وجهه بين كفيه  وكل ما يشغل باله هو ميمونه يؤنب نفسه علي ما فعله معها يالله  لما هذا الإختبار العسير  هل يترك تلك التي تصارع المرض في وقت شدتها أم يقسو علي معشوقة قلبه التي يتنفس ويرتوي من حبه لها   هي تقارن نفسها باخري ليست في خانة أمامها بالأصل.. فاق من شروده علي صوت طرقات الباب  ودخول الطبيب وخلفه ممرضه تحمل نتائج التحاليل نهض من مكانه سريعاً و:- خير يادكتور طمني 
اخفض الطبيب رأسه واعطي النتائج لمالك الذي تأملها وبعدها أغمضها بعنف والقي بالاوراق علي الأرض  و:-  استغفر الله العظيم واتوب اليه استغفرالله واتوب إليه اللهم أجرنا في مصيبتنا اللهم أجرنا في مصيبتنا
الطبيب :- كان نفسي أبشر حضرتك ببشري  بس للأسف الورم طلع في عنق الرحم وورم حاد  ولازم نشيله في أقرب وقت
قاطعهم صوت همسه وهي تصرخ :- وده مش هيحصل مش هيحصل أبدا   أبدا
اتجه مالك ناحيتها و:- اهدي ياهمسه علشان ده غلط عليكي
همسه ببكاء :-  م  م مالك أنا ع عايزه أبقى أم أنا متحمله بقي لي سنتين    ع علشانك متحمله علشانك انت أنا عايزه طفل طفل يكون إنت أبوه لو هموت بعده مش هكون عايزه من الدنيا أكتر من كده
تنحنح الطبيب وخرج من الغرفه. وهمسه ممسكه بيد مالك وهي تبكي و:- م مالك ع عارفه ا إنك مش بتحبني ب ب بس انا عمري ما حبيت غيرك ومش عايزه حاجه في الدنيا غيرك  و و الله لو هموت مش هندم ب بس عايزه ابقي أم لابنك يامالك عايزه أبقي أم
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبه
تناثر العرق من وجه مالك  والجم كلامها لسانه ووسط هزها له ورجاءها.. أمسكها مالك من كتفها و:- مش هقدر ياهمسه صدقيني مش هقدر اكتر من كده مش هقدر أعرض حياتك للخطر واقتل واحده تانيه وهي حيه إنتي هتعملى العمليه وده كلام نهائي وعارف إنه صعب تسمعيه   بس كده كفايا اللي هيحصلك ده قضاء ربنا ومش هقدر أقدم أكتر من كده
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
عند ميمونه خرجت لإيصال كمال إلي خارج البيت
كمال :- اتفقنا ياميمونه إن شاء الله عايزين نشوفك في شركتك وتنوري املاكك
ميمونه :- ان شاء الله هقول لمالك واللي فيه الخير يقدمه ربنا
ركب كمال سيارته و:- وأنا هستني ردك   مع السلامه
رحل كمال ودلفت ميمونه إلي الداخل وجلست تفكر فيما قاله لها كمال بعد فتره  فتح الباب ودلف مالك منه والإرهاق بادي علي ملامحه  وما أن رأته حتي نهضت واتجهت إلي أعلي   ولكن مالك لحقها سريعاً وأمسك بيدها و:- استني بلاش تحطي فوقي أكتر من كده 
التفتت إليه ميمونه وكتفت يديها ونظرت إليه بدون أي رد  لم يمهلها مالك وقتا  لتتكلم  والقي بنفسه في احضانها وبدأ يثرد لها كل شيء بخصوص همسه .. ظلت ميمونه تستمع إليه وهي تضغط علي أسنانها بشده وما أن انتهي وصمت للحظات حتي فاجأته بصوت مكتوم :- طلقني يامالك
ابتعد عنها مالك و:- إنتي بتقولي إيه؟؟
دفشته ميمونه بيدها و:- بقول طلقني طلقني طلقني بقي خليني ارتاح أنا كده جبت اخري  ابعد عني وهي بقي تموت تعيش تولع  تعمل اللي هي عايزاه ما هي لقت الأهبل اللي هيصدقها وهو لقي المتخلفه اللي بتمشي ورا قلبها علشانه وتتنازل وتحط كرامتها تحت جزمته علشان خاطره وهو ولا بيحس كفايا بقي كفايا اااا.. ركضت ميمونه وامسكت بحقيبتها وخرجت من البيت……
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
مر عدة أيام والحال كما هو اختفت ميمونه نهائيا عن مالك وبدأت تمارس عملها في الشركه في المقر الرئيسي مع خالد الجندي وكمال .. وهمسه ما زالت تلح علي مالك في طلبها وتترجاه..
في صباح جديد في مكتب مالك دق رنين الهاتف  رد مالك بفتور و:- السلام عليكم.
_وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته  ممكن اكلم الدكتور مالك
مالك :- أنا يافندم الدكتور مالك 
تنحنح المتكلم و:- أنا أسمع عن حضرتك وعارف إنك بتساعد الناس وبتعمل خير كتير ويمكن علشان كده ربنا بعتني ليك
قضب مالك حاجبيه بعدم فهم و:- مش فاهم قصد حضرتك إيه
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبه
_ أنا دكتور صيدلي صاحب صيدلية الفاتيكان  اللي في وسط البلد اعتقد حضرتك تعرفها
مالك :- أيوه عارفها أهلا وسهلا بيك
_اهلا بيك يادكتور.. فيه مدام منتقبه جت واخدت مني حبوب إجهاض
هب مالك واقفا  بسرعه و:- إسمها ميمونه
_ أيوه يادكتور  هي المدام ميمونه وبالصدفه كان في دكتوره عندي طالبه لسه هي اللي عرفتها وبصراحه اللي اعرفه عن حضرتك واسمعه   يخليني أرد لك جزء ولو بسيط من اللي بتعمله مع الناس.
مالك :- أ انا متشكر جدا 
_ما فيش داعي معلشي مضطر أقفل علشان زباين الصيدليه
أغلق الرجل الهاتف وخرج مالك من المستشفي سريعاً متجها إلي بيت سجود وهو يسابق الرياح…
وصل مالك الي بيت سجود وطرق الباب بسرعه حتي فتحت له أمها فطلب منها مقابلة سجود..
خرجت له سجود و:- إزيك يادكتور مالك
وقف مالك و:- مش كويس خالص فين ميمونه ياسجود
استدارت سجود بعيدا عنه و:-  أنا اسفه يادكتور مالك مش هقدر أنا وعدت ميمونه
التف مالك أمامها و:- ووعدك ده هيخسرني إبني ومراتي ارجوكي ياسجود قولي لي فين ميمونه  صدقيني ميمونه هتضيع .. ميمونه عايزه تجهض نفسها متخيله إنها كده بتعاقبني
هزت سجود رأسها برفض و:- لا طبعا أكيد انت فاهم غلط ميمونه عمرها ما تعمل كده عمرها أنا صحيح معرفتي بميمونه مش من كتير بس عرفت عنها اللي ما حدش يعرفه مستحيل تعمل كده
مالك برجاء :-    سجود قولي عنوان ميمونه فين لو سمحتي
دخل عثمان والد همسه إلي البيت في تلك اللحظه ومعه صهيب وساجد  وما إن رأي مالك حتي رحب به ترحيبا  حارا
مالك بحرج :- أنا آسف يابش مهندس عارف إن ما كانش ينفع ادخل البيت وما فيش حد هنا بس أنا مضطر
عثمان :- لا يإبني ده بيتك… جهزي الغدا ياأم ساجد
مالك باعتراض :- لا ما فيش داعي.. كل اللي عايز أعرفه عنوان ميمونه أرجوكي ياسجود عايز اطمن عليها
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبه
سجود بحده :- دلوقتي عايز تطمن عليها لما جرحتها مره واتنين وتلاته كان فين خوفك ده وانت مخلي كل أولوياتك للست همسه 
مالك :- مش وقت الكلام ده ولا وقت إني أبرر لحد بقولك ميمونه هتجهض نفسها 
اتجه صهيب ناحية مالك و:- إيه الكلام اللي بتقوله ده
مالك بنبره أشبه إلي البكاء :- اللي سمعته. يا صهيب وما حدش يعرف مكانها غير سجود 
سجود :- وأنا مش هصدق كلامك ومش هقولك علي مكانها غير لما هي توافق الأول
قاطعها صهيب بصوت حاد و:- بس انا مصدق أخويا وهقوله علي مكانها  تعالي يامالك أنا عارف ميمونه فين
سجود :- صهيييب
لم يبالي صهيب لها واخذ مالك واتجه إلي حيث الفندق الذي تقيم فيه ميمونه
سأل مالك عنها في الاستعلامات وصعد سريعا إلي الغرفه التي بها طرق الباب عدة مرات  ولكن لم ترد عليه فتح مالك الباب عن طريق الفندق وما إن دخل حتي صدم من منظر ميمونه وهي مسطحه علي الارض وغارقه في دمائها وأنينة دواء ملقاه بجوارها علي الأرض3
وقف مالك في حالة صدمه لم تسعفه قدماه علي التحرك خطوه واحده حتي صرخ به صهيب و:- ماااااااالك بسرعه انت لسه هتقف تتفرج اخلص ميمونه بتموت
أسرع مالك وحملها  وركض بها سريعا الي أقرب مستشفى….
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في مكتب كمال كان يتحدث في هاتفه وصدح منه ضحكه سامه عاليه و:- هههههههه هههههههه  أخيراً سمعت خبر يفرح….. لا إزاي الشيك هيكون عندك حالا…..  أسيبك أنا علشان أروح اتطمن علي بنت عمي…
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبه
أغلق الهاتف ورجع بظهره الي الخلف واخذ يتحرك بالكرسي يمينا ويسارا ونهض مره واحده :- لازم نعمل الواجب برده .
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بعد حوالي نصف ساعة خرج الطبيب من غرفة العمليات اسرع إليه صهيب بلهفه. أما مالك فلم يتحرك من مكانه. صهيب :- دكتور ميمونه كويسه هي والجنين
الطبيب:- المدام الحمد لله بخير بس.. للأسف الجنين ما عرفناش ننقذه  المدام واخده جرعة بروستوكوس كبيره والجنين ما قدرش يتحملها
رحل الطبيب بعدها وصهيب اتجه إلي مالك الذي يقف كالصنم لم يبالي.. حتي نقلت ميمونه أمامهم إلي غرفه أخري تبعها مالك وصهيب وظلا معاها حتي فاقت…
فاقت ميمونه وهي تشعر بألم في بطنها ضعت يدها عليها وهي تتأوه و:- ا اااه.
فتحت عينيها لتري مالك أمامها وجهه قريب منها و:- كده ارتحتي صح .. موتي ابننا بايدك.. أنا مش هعاتبك لأنك ما تستهليش.. و بتقارني نفسك بهمسه فعلاً مافيش مقارنه. هي مستعده تموت علشان تشيل جواها طفل مني وإنتي ببساطه قتلتيه . عمري ما هسامحك ياميمونه عمري.  وتركها وخرج من الغرفه بينما هي حركت يدها علي بطنها بعدم تصديق و:- إبني مات مات.  يعني إيه لا لا مستحيل إبني رااااح لا لااااا لا مستحيل. وأخذت تصرخ بهستيريها حاول صهيب أن يهدئها ولكنه لم يستطع فاسرع إلي أحد الأطباء الذي أتي  في الحال علي صراخها ولم يستطع  إلا بإبره مهدئه أخذتها في عالم آخر……….
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى