Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

نظرت ملك لها بتردد فنظرت لفارس وجدته يشجعها بعينه أن تذهب فذهبت واحتضنتها ملك وقالت:انا كويسه يا تيتا انا بس محتاجه شويه وقت علشان احاول اتقبل الحقيقه
نعيمه بحنان:انتي حفيدتي مهما حصل هتبقى حفيدتي
اومات لها ملك 
فارس:يلا يا لوكا اسيل مستنيانا تحت 
ابتسمت ملك ابتسامه باهته وهي تمسح دموعها وتقول:يلا
نزلت للاسفل هي وفارس وركبوا السياره وبعد ساعات طويله وصلوا الي الفندق فحاولت ملك إفاقت اسيل فتحت اسيل عيونها بكسل وهي تقول:ايه في ايه يا ملك سيبيني انام كمان شويه كدهون
ملك بمرح:كدهون ايه يا حاجه يلا وصلنا ياختي اصحى
فتحت اسيل عينيها ثم قالت بدراما:اي دااا احنا فين
ملك بضحك:في الغردقه ياختي
اسيل بتمثيل:واااو احنا ننزل البيسين بقى
فارس بمرح:بس ياختي انتي وهي بيسين ايه الي تنزلوه ياما
ملك بقرف مصطنع:بقى فيه دكتور محترم يقول ياما الناس تقول عليا ايه
اسيل بدراما:مش عارفه انا ايه الناس دي يا اوختشي
فارس بضحك:هايل يا فنانين وبعدين ياختي انتي وهي فيه حد يعرفكوا
ملك بضحك:يلهواااي على الكسفه إلى انت فيها يا حازم
اسيل بحرج:احم احم انا بقول نطلع بقى علشان الشمس طلعت وانا عايزه اتشمس على البحر يلا يا ملك اما نطلع نلبس المايوه
ملك بتكمله:يلا يا روحي
مسكها فارس من قفها وهو يقول:مايوه مين دا يا ختي دانا اقتلك لو نزلتي بيه 
ملك بدلع:واهون عليك يا روحي
فارس بهيام:لا يا روحي
اسيل بصدمه:ايه مسلسل العشق الممنوع ده يا جدعان بس جدعه يا بت مسيطره
ملك بفخر مصطنع:عيب عليكي
فارس برفعة حاجب:يا راجل يابنتي انا الي مسيطر عيب عليكي
ملك بعيون القطه:فاروسي
فارس بحب:نعم يا روحي
ملك وهي تفتح زراعيها:شيلني
اسيل بغيظ:امشي يا بت ابعدي عن اخويا
حملها فارس يحب صادق
اسيل بسخريه:لا يلا مسيطر اوي
فارس بحرج:احم احم شوفتي
لاحظت ملك أن جميع الشارع ينظر لها باستغراب فقالت باحراج:فارس انا كنت بهزر نزلني بقى
فارس بغمزه:لا مليش فيه انتي الي طلبتي
ملك برجاء:علشان خاطري
فارس بخبث:بشرط
ملك بشك:ايه هو
فارس بخبث:لا هبقي اقولهولك بعدين مش دلوقتي
اسيل بغمزه:اه يا شقى عايز تديها بوسه مشبك صح
فارس بضحك:يخربيت دماغك
ملك بخجل:اسيل عييب
اسيل بتمثيل وهي تفتح زرعها:عيب شيلني
ملك بضحك:بس يا بت
همست ملك في اذنه:خلاص يا فارس نزلني
همس لها هو الاخر:والشرط
ملك بموافقه:خلاص هعملك إلى انت عايزه بس نزلني الناس بتتفرج علينا
انزلها فارس واجلب الشنط من السياره وقال:لنبتدي الرحله يا شباب
مشي الثلاثه فقالت اسيل:واد يا فارس
فارس برفعة حاجب:واد يا فارس نعم يا بت يا اسيل
اسيل بمرح:أنت بقالك شهرين سايب شغلك وبتصرف كدا ولا اكنه مال ابوك انت بتسرق من ورا ضهري ولا ايه
فارس بسخريه:بسرق ومال ابوك ما علينا انا بدي محاضرات للطالبه إلى ف امريكا وده كان طلبهم فأنا شغال اون لاين يعني وفلوسي بيبعتوها في البنك وانا كمان لسه بفكر في حاجه كدا
ملك باستغراب:بتفكر في ايه
فارس بحنان:ايه ريكوا نعيش عند جدي بعد ما نتجوز يا ملك واسيل هتيجي تعيش معانا
اسيل بمرح:انا موافقه
ملك باستغراب:وبابا وماما
تغيرت اسيل من مرحه ل حزينه فأسرع فارس وهو يقول:انتو مش عايزين انزلوا البيسين ولا ايه
اسيل بفرحه مره اخري:اي دا الله هننزل يحيا فارس يحيا فارس
ضحكوا جميعا وصعدوا للأعلى ليغيروا ثيابهم ارتدت اسيل مايوه توب ويصل إلى منتصف فخذها و ملك ارتدت مايوه بالون الأحمر مثل الذي تلبسه اسيل ولكنه قبل الركبه بسنتي مترات ولبست قبعه كبيره والسلسه الخاصه بعائلتها ودخلت إلى فارس
ووجدت من يسحبها ويحاصرها خلف الباب
ملك بخضه:فارس خضتني حرام عليك
فارس بغمزه:سلامتك من الخضه يا روحي
ثم ابتعد عنها ينظر لها بتقييم ثم قال بغضب:ايه القرف إلى انتي لبساه ده يا ملك
ملك بحزن:وحش
فارس بضيق: حلو جدا ودي المشكله وكمان توب وقصير اوي وأحمر يا ملك لونه أحمر
ملك بزعل:مهو انت بتحب الأحمر
فارس بضيق:اوفف آخر مره يا ملك تلبسي حاجه زي كدا كل لبسك هيتغير
ملك بسعاده:ماشي بس انت مش هتنزل البيسين بالتيشيرت صح
فارس برفعة حاجب:نعم ياختي
ملك بغيره:اومال هتنزل من غيره
فارس بخبث:طبعا يعني وبعدين تعالى هنا انتي لسه منفذتيش الشرط
ملك بتساول:هو انت اصلا قولتلي هو ايه علشان انفذه يا فارس
فارس بخبث:بوسه وحضن
ملك بشهقه:بطل قلة أدب يا فارس عيب
فارس وهو يضم حاجبيه:عيب مين ياختي انتي مراتي يلا ياا ملك وإلا مفيش نزول البيسين
ملك بضيق:أنت بتهددني صح
فارس بفرحه:جدعه يلا يا حبيبتي نفذي الشرط
ملك بخبث:حاضر
فارس بشك:مش وأثق فيكي
ملك:عيب عليك
اقتربت منه ملك فخدرته راحتها المهلكه وظل ينظر لها فاقتربت أكثر وفجاء قبلته من خدها
فارس بصدمه:ايه دا
كادت أن تتكلم ولكن طرقات الباب العنيفه جعلتها تحتضنه بخوف
فارس بحنان:اهدي يا روحي استنى اما اشوف مين
فتح الباب فانصدم
يتبع..
لقراءة البارت التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى